ویتامینه کردن مو مفید یا مضر ، ویتامینه کردن انواع مو

یکی از مهم ترین و رایج ترین معضلات و نگرانی های بانوان در مورد بهترین روش نگهداری از موی سر است. به دلیل اینکه در ایران و دیگر کشور های اسلامی، سر و موهای بانوان برای مدت طولانی زیر پوشش است، بیماری ها و آسیب هایی نظیر ریزش مو، خشکی مو، شوره مو، و وز شدن مو بسیار رایج است. البته موی سر در اثر عوامل دیگری نیز می تواند دچار این آسیب ها شود. که زمینه های ارثی و ژنیتیکی از مهم ترین دلایل آن است؛ از دلایل مهم دیگر می توان شرایط محیطی و  تغذیه نا مناسب را به شمار آورد.

بسیاری از افراد در مواجهه با آسیب های مو، تجویز های گوناگونی دارند و تصور می کنند اغلب این درمان های غیر اصولی باعث تقویت آن خواهد شد. در حالی اگر تصور کنیم هر مواد در این درمان ها مستقیما روی ریشه و پیاز مو اثر می گذارد، خیلی ساده انگارانه است.

رگ‌هایی که به ناحیه پاپی مو مرتبط هستند، وظیفه تغذیه ی مو را به عهده دارند. از طریق این رگ‌ها مواد مورد نیاز برای تغذیه ریشه مو وارد آن می‌شود و در اختیار سلول‌های سازنده مو قرار می‌گیرد همچنین مواد زاید از همان رگ‌ها از سلول ها خارج می شود. پس در واقع زمانی که مواد مورد نیاز مو، مثل ویتامین و پروتئین به مو نرسد، عارضه ی ریز مو (یا دیگر عارضه ها) به وجود می آید.

موها چرا ضعیف می شوند و خواص ویتامینه کردن مو:

این امر ممکن است به دلیل دکلره، رنگ، یا فر کردن و صاف کردن مکرر مو و استفاده از شامپوهای نامرغوب باشد. در نتیجه مو دچار شکنندگی، موخوره یا ریزش می شود. تقویت مو با مواد گیاهی سابقه ای دیرینه در ایران دارد. هر چند که ریزش مویی که زمینه ی ارثی دارد، اغلب با ویتامینه کردن درمان نمی شود. ویتامینه کردن مو، قسمت های آسیب دیده ی مو را به طور موقتی ترمیم کرده و باعث تقویت موها می شود. مانند نرم کننده،  الکتریسیته را کاهش می دهد، رطوبت مو را حفظ کرده و آن را درخشان می کند.

همچنین ویتامینه به مو فرم می دهد. در عین حال همچنین مقاومت موها را بسیار بالا می برد.

ویتامینه کردن انواع مو :

موهای چرب:

کسانی که موهای چرب دارند خوب می دانند که حتی ممکن است چند ساعت پس از استحمام موها دوباره چرب شوند. از دیگر مشکلات موی چرب، شوره ی سر است. ویتامینه ی موهای چرب باعث می شود فعالیت غدد چربی ساز تنظیم شود. تزریق ویتامین مورد نیاز مو، باعث تقویت و درخشان شدن مو خواهد شد.

موهای خشک:

خشکی پوست سر در اثر شرایط بد محیطی، گرد و غبار و تغذیه ایجاد می شود. احتمالا بار ها پیش آمده که در مسافرت حس کنید حالت موهایتان تغییر کرده و وز شدن آن باعث می شود حالت دهی به آن سخت شود. ویتامیه کردن موهای خشک باعث لطفت آن می شود.

موخوره:

متاسفانه موخوره مانع بلند شدن مو می شود و آن را خشک و بد حالت می کند. می توانید با ویتامینه کردن موی دارای موخوره، از رشد آن جلوگیری کرد و شادابی دوباره را به موها بخشید.

روش ویتامینه کردن مو:

در ویتامینه کردن مو ابتدا موی سر به طور کامل شستشو داده می شود در مرحله ی بعدی موها شانه زده و با شامپوی مخصوص و آب گرم شسته می شود. بعد از خشک کردن کامل مو می توانید از ویتامین های مخصوص این کار استفاده کنید.

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

4 سال پیش زهرا طباطبایی

درباره نویسنده

زهرا طباطبایی هستم! از روز های اول فعالیت "مجله پین ورک" دست به قلم شدم و نوشتم و یاد گرفتم و با بزرگ شدنش من هم بزرگ تر شدم... و توی این مدت، به قول " آنتوان کلیما " همیشه برام خود نوشتن مهم بوده; خیلی مهم تر از انتشارش!!! امیدوارم قلمم رو دوست داشته باشید :)

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.