کانسیلر چیست؟

کانسیلر مانند پودر فشرده است که قبل از کرم پودر از آن استفاده می شود. کانسیلر ها انواع مختلفی دارند. هر کدام از کانسیلر ها نسبت به ترکیبی که دارند، کارایی متفاوتی هم دارند. وجود رنگ های متفاوت در کانسیلر، انتخاب کانسیلر مناسب را سخت می کند. باید این نکته را در نظر داشت که رنگ بندی های مختلف کانسیلر ها به دلیل کارایی خاصی است که هر یک دارند. عموما برای پوشش دهی بخشی از لکه ها مورد استفاده قرار می گیرند و در نهایت پوستی روشن و شفاف و بدون لک به ارمغان می آورند. فراموش نکنید کانسیلر هم مانند هایلایتر، نیاز به آماده سازی صورت دارد.

رنگ بندی کانسیلر:

اگر تجربه ی ناخوشایندی از استفاده ی کانسیلر در ذهن شما باقی مانده، و مدت ها است که استفاده از این ماده آرایشی معجزه گر را کنار گذاشته اید، به احتمال زیاد این تجربه منفی به دلیل انتخاب اشتباه رنگ کانسیلر بوده است. اگر شما به تطابق رنگ پوست خود و کانسیلری که قصد خرید آن را دارید توجه کنید، یقینا بعد از مصرف آن، از تاثیر فوق العاده ای که می تواند روی آرایش شما بگذارد، شگفت زده خواهید شد.
بهتر است برای پوست های روشن از کانسیلر های متمایل به صورتی، برای پوست های متمایل به تیره تر از ترکیب نارنجی و صورتی، و برای پوست های کاملا تیره از ترکیب هلویی و نارنجی استفاده کرد. توجه داشته باشید که کانسیلر تنها باید ۱ تا ۲ تن از رنگ پوست تان روشن تر باشد. در غیر این صورت اثر مطلوبی نخواهد داشت و خاطرات تلخ استفاده از کانسیلر تکرار خواهد شد.
نکته: اگر قصد دارید از کانسیلر برای پنهان کردن خال ها، جوش ها یا لکه ها استفاده کنید، کانسیلر همرنگ پوستتان را تهیه کنید.

کانسیلر

انواع کانسیلر ها:

کرمی:

کانسیلرهای کرمی، پوشش دهی و ماندگاری بالایی دارند و برای پوشش دادن به لکه های سطحی استفاده می شوند. این نوع از کانسیلرها در طول روز کیفت شان را از دست نداده و خشک و پوسته پوسته نمی شوند.

مدادی:

کانسیلرهای مدادی مزیت های زیادی دارند، به دلیل فرمول ساخت شان چسبنده هستند و برای فصول گرم سال و مناطق گرم مناسب اند. ظاهر آن ها شبیه خط چشم های مدادی است و کم حجم هستند.
این نوع کانسیلرها پوشش دهی بالایی دارند.

پودری:

کانسیلرهای پودری پوشش دهی متوسطی دارند و در ترکیب با لوازم آرایشی معدنی تاثیر خوبی بر جای می گذارند. این کانسیلر توانایی ترکیب با کرم پودر مایع و انواع دیگر آن را دارد و در بین خانم ها پر طرفدار است.

استیکی:

این کانسیلر ها را باید با وسیله ای مانند فرچه یا قلم مو مورد استفاده قرار داد. شکل ظاهری این نوع کانسیلر شبیه پد های رژ لب است و به دلیل ماندگاری بالا و کم حجم بودن، برای همراه داشتن آن در کیف خود، یا برای مسافرت ها بسیار مناسب است. حتما و حتما کانسیلر استیکی اصل خریداری کنید. نمونه های ارزان قیمت و غیر اصل آن به دلیل عدم کیفیت، اثر نامطلوبی روی پوست خواهد گذاشت.

مایع:

کانسیلر مایع شبیه کرم پودرهای مایع است و با استفاده از قلم مو و اسفنج آرایشی، روی صورت پوشش داده می شود. برای اینکه کانسیلر مایع روی صورت حال بگیرد، زمان بیشتری باید صرف کنید. بنابراین زمانی از این نوع کانسیلر استفاده کنید که عجله ای برای آرایش کردن ندارید. برای انتخاب کانسیلر مایع بسیار دقت به خرج بدهید و از جنس مرغوب آن تهیه کنید؛ تا مدتی بعد از استفاده خشک نشود.

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

4 سال پیش زهرا طباطبایی

درباره نویسنده

زهرا طباطبایی هستم! از روز های اول فعالیت "مجله پین ورک" دست به قلم شدم و نوشتم و یاد گرفتم و با بزرگ شدنش من هم بزرگ تر شدم... و توی این مدت، به قول " آنتوان کلیما " همیشه برام خود نوشتن مهم بوده; خیلی مهم تر از انتشارش!!! امیدوارم قلمم رو دوست داشته باشید :)

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.