بافت آفریقایی مو یکی از مدل‌های جالب و کاربردی برای استفاده در موهای طبیعی است. در این روش به موهای در حال رشد شما حالت می‌دهند در این روش که بسیار به‌سلامتی موی شما نیز کمک می‌کند، موها در برابر صدمات گرما نیز محافظت می‌کند. برای بافت ساده از جلو به عقب آفریقایی با طی چند مرحله ساده می‌توانید به این بافت دست پیدا کنید اما برای کسانی که درزمینهٔ بافت مو تجربه‌دارند می‌توانید هر ردیف مو را جدا کنید تا بافت آفریقایی زیبایی بیشتری پیدا کند.

در این مطلب از پین‌ورک دو روش برای بافت آفریقایی مو آموزش داده‌ایم. امیدوارم از این مطلب لذت ببرید برای شما مفید باشد.

روش اول – بافت آفریقایی پایه

۱ . موهای خود را بشویید و جدا کنید

از شامپو و نرم‌کننده‌های معمولی برای شستن موهای خود استفاده کنید. درحالی‌که موهای شما مرطوب است با ماده حالت‌دهنده و شانه موهای خود را خوب شانه کنید تا تار موها از هم جدا شود سپس با یک کره یا روغن آن را چرب کنید تا رطوبت از بین نرود زیرا زمانی که موهای شما مرطوب و چرب باشد کار بافت آن‌ها به سهولت انجام می‌شود.

  • روغن‌هایی که می‌توانید به چرب کننده بر روی موهای خود استفاده کنید می‌توان به روغن نارگیل، روغن آرگان، روغن جوجویا و یا کره استفاده کرد. تمام این محصولات در داروخانه‌ها و عطاری‌ها موجود است.
  • اگر موهای طبیعی شما دارای پیچ‌وتاب است، بهتر است قبل از بافتن آن را خوب با سشوار خشک‌ کنید زیرا خشک کردن با سشوار به باز شدن پیچ‌وتاب‌های مو کمکی زیادی می‌کند.

روش بافت مو آفریقایی

۲ . موهای خود از جلو به عقب قسمت کنید

در بافت آفریقایی مو از انتهای یک شانه برای جدا کردن تارهای موی از پیشانی تا گردن کمک بگیرید. همچنین می‌توانید جدا کردن تارهای مو را به سه بخش تقسیم‌بندی کنید و هر ردیف را با کمک گیره و کلپس جدا کنید.

  • اگر نمی‌خواهید سه قسمت داشته باشید، دو قسمت را نزدیک به هم و در وسط سر ایجاد کنید سپس ردیف‌های بیشتری در اطراف آن‌ها شکل دهید.
  • سعی کنید هر ردیف یک اندازه باشد.

روش بافت مو آفریقایی

۳ . ردیف اول را به سه بخش کوچک‌تر تقسیم کنید

با یک ردیف مو از بالا و یا کناره‌ها شروع کنید و تارهای آن را از هم جدا کنید. از جلو در نزدیکی پیشانی و یا گوش مقداری مو در بین انگشتان خود بگیرید سپس آن را به سه بخش جداگانه تقسیم کنید، قسمت راست، قسمت میانی و قسمت چپ.

  • برای این کار باید از هر دودست خود استفاده کنید، با یکدست یک قسمت را در دست بگیرید و با دست دیگر دو قسمت دیگر را نگه‌دارید.
  • قبل از شروع به بافتن مو از ژل‌های چسبی برای کنترل موهای دور سر استفاده کنید. این کار برای مرتب کردن مو به شما کمک زیادی می‌کند.

بافت آفریقایی مو

۴ . اولین گره بافتی را ایجاد کنید

فرقی نمی‌کند با سمت راست یا چپ آغاز می‌کنید. یکی از قسمت‌ها در بین انگشتان خود قرار دهید و آن را به سمت بالا و بالای قسمت مرکزی حرکت دهید و جایگزین قسمت میانی کنید. قسمت راست را در زیر قسمت میانی قرار دهید.

بافت آفریقایی مو

۵ . بخش کوچکی از موی هر سطر را به هر بافت گره اضافه کنید

مرحله بالا را تکرار کنید از ردیف حدود ۱٫۳ سانتی‌متر مو به بافت گره‌ها اضافه کنید. هر باری که بافت گره‌ای ایجاد می‌کنید مقدار موی بیشتری به آن اضافه کنید و این گره زدن را تا گردن انجام دهید.

  • اگر موی بیشتری به گره‌ها اضافه نکنید، بافت شما شل می‌شود و موها از هم جدا می‌شود.

بافت آفریقایی مو

۶ . پس از اتمام گره زدن با یک تل آن را محکم ببندید

در بافت آفریقایی مو وقتی کار گره مو به گردن رسید و دیگری تاری برای اضافه کردن ندارید نگران نباشید انتهای هر بافت را گره بزنید و با یک کش سر آن را محکم کنید.

  • طول هر بند بستگی به طول موهای شما دارد.

بافت آفریقایی مو

۷ . طبق روش‌های بالا هر ردیف را به‌صورت گره بزنید

مانند تکنیک‌های بالا سایر ردیف‌های مو را گره بافتی بزنید.

بافت آفریقایی مو

روش دوم ـ انتخاب بافت موی آفریقایی منحصربه‌فرد

۱ . مدل جارویی را امتحان کنید

این روش شبیه به شیوه ساده‌ای که در بالا توضیح داده شد است با این تفاوت که بافت از کناره است. باید ردیف‌ها را از کناره به‌صورت افقی جدا کنید.

  • تمام گره‌ها باید به یک‌طرف بافته شوند. یا همه به سمت راست و یا به سمت چپ هرکدام که راحت هستید.
  • این بند در هرجایی از سر شما ممکن است به پایان برسد آن‌ها را به‌وسیله کش سر محکم کنید.

بافت آفریقایی مو

۲ . بافت چرخشی آفریقایی

مانند بافت ساده از جلو شروع به گره زدن کنید اما این بار به‌جای اینکه مستقیم به پشت سر بروید کمی پیچ‌وتاب در گره ایجاد کنید. ای کار را برای اینکه جلوهٔ زیبایی به موی شما بدهد با ۵ یا ۴ ردیف از موهای خود باید انجام دهید و سپس ردیف‌ها را در یک نقطه جمع کنید و با کش آن را محکم کنید.

بافت آفریقایی مو

۳ . مدل بافت آفریقایی گوشواره‌ای

اگر موهای بسیار بلندی دارید و دوست دارید آن‌ها حالت دم‌اسبی داشته باشند تا جایی که می‌خواهید موهای به‌صورت دم‌اسبی آویزان شود گره بزنید. از میانه و اطراف گوش شروع به گره زدن کنید و به‌جای آنکه آن را تا گردن امتداد دهید تا میانه سر گره بزنید.

  • در این مدل می‌توانید از مدل پیچ‌وتاب دار هم برای زیبایی بیشتر از آن استفاده کنید.

بافت آفریقایی مو

۴ . اگر به دنبال مدلی متفاوت هستید مدل زیگزاگ هم انتخاب خوبی است

این روش هم مانند روش‌های دیگر است با این تفاوت که باید بافت را به شکل زیگزاگ درآورید با کمی جلو و عقب کردن گره‌ها این کار به راحتی انجام می‌شود.

  • این مدل را هم می‌توانید با مدل جارویی ترکیب کنید.

بافت آفریقایی مو


مقالات مرتبط :


در این مطلب از پین‌ورک روش بافت آفریقایی مو را قدم به قدم آموزش دادیم. این مدل بافت هم دخترونه و هم پسرونه است و با خواندن این مطلب از این پس می‌توانید این مدل مو را برای خود ببافید. امیدوارم این مطلب برای شما مفید باشد.

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

4 سال پیش ملیحه احمدی

درباره نویسنده

سلام. من ملیحه احمدی به عنوان یه عضو کوچک از پین ورک در کنار شما هستم تا بتونم مطالب متنوع و جالبی رو با شما به اشتراک بذارم. یکی از ویژگی‌هایی که منو به نوشتن محتواهای جدید ترغیب می‌کنه، روحیه‌ی بالا برای یادگیری مطالب جدید و بکارگیری خلاقیت در نوشته‌هام هست. امیدوارم این مطالب به اندازه کافی براتون جذاب و به دلتون نشسته باشه :)

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.