یکی از قطعات مهم در یخچال فریزر و ساید، اواپراتور ها هستند. وظیفه ی اواپراتور یخچال سرد نگه داشتن آن است. با این حال، این قطعه نیز ممکن است با مشکلاتی مواجه شود. اواپراتور یخچال با مشکلات متعددی اعم از سرد نکردن ، یخ زدن و برفک داشتن و … روبه‌رو می‌شود، که هرکدام علت‌های مخصوص به خود و نیاز به عیب‌یابی توسط متخصصین دارد تا در سریع ترین زمان مشکل برطرف شود. توجه داشته باشید شما می‌توانید برای رفع مشکلات ذکر شده از متخصصین حوزه تعمیر یخچال کمک بگیرید.

پین ورک نمایندگی معتبر تعمیرات یخچال فریزر و ساید اعم از؛ الکترواستیل، گلسان، هایسنس و … آماده ی خدمت رسانی به شما عزیزان میباشد.برای استفاده از این خدمات میتوانید به سایت پین ورک مراجعه کنید و یا با شماره ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

تعمیر یخچال در محل

بهترین متخصص با کمترین قیمت

اواپراتور یخچال ‌فریزر چگونه کار می‌کند؟

همان‌طور که می‌دانید چندین قطعه داخل یخچال وجود دارد که هرکدام وظیفه خنک کردن و جابجایی هوای سرد به‌تمامی قسمت‌های یخچال را بر عهده دارند. یکی از آن‌ها اواپراتور است. اپراتور یخچال از لوله‌های مارپیچ مانند تشکیل ‌شده و با استفاده از یک مایع یا گاز مخصوصی که در داخل آن جریان دارد یخچال‌ فریزر را سرد می‌کند.

گازی که از طریق این لوله‌ها به اواپراتور می‌رسد به حالت بخار تغییر حالت می‌دهد و همین امر سبب می‌شود که مقدار زیادی از حرارت دستگاه را به خود جذب کند و یخچال را خنک کند. از سویی دیگر قطعه‌ای به نام کمپرسور وجود دارد که گازی که باعث کم شدن دمای دستگاه شده است را توسط لوله مکش به خود برمی‌گرداند.

۵ دلیل سرد نکردن اواپراتور یخچال

برای سرد نشدن یخچال نمی‌توان تنها یک علت را ذکر کرد. قطعات بسیار زیادی وجود دارند که وظیفه خود را برای سرد کردن دستگاه انجام می‌دهند، اما درنتیجه این امکان وجود دارد که هر یک از این قطعات دچار مشکل شده باشند.

خنک نکردن اواپراتور یخچال

۱ . تنظیم نبودن دما

در بعضی مواقع این امکان وجود دارد که تمامی قطعات یخچال سالم باشند اما همچنان یخچال‌ فریزر سرد نشود. یکی از دلایلی که باعث می‌شود اواپراتور دستگاه شمارا سرد نکند، تنظیم نبودن دمای یخچال می‌باشد. قبلا در مورد تنظیم نبودن دمای یخچال صحبت کرده ایم، برای مطالعه بیشتر، مطلب نوسان دمای یخچال فریزر را دنبال کنید.

  • برای جلوگیری از این مشکل می‌توانید از تکنسین‌های متخصص پین ورک برای تنظیم کردن دمای یخچال‌فریزر خود کمک بگیرید.

۲ . کافی نبودن گاز موجود در اواپراتور یخچال

یکی از رایج‌ترین علت‌های سرد نکردن یخچال، کمبود گاز مبرد در داخل اواپراتور است. هنگامی‌که گاز موجود در یخچال شما خالی شود، باعث ایجاد اختلال در عملکرد کلی یخچال و حتی کار نکردن آن ‌شود.

  • اگر لوله‌ها و اتصالات یخچال معیوب شده باشند، ممکن است با هر تکان و ضربه‌ای این اتصالات جدا شوند و گاز موجود در اواپراتور با گذر زمان به‌طور کامل تخلیه شود.
  • اگر لوله‌های کمپرسور از دستگاه جداشده‌اند یا براثر عوامل دیگری سوراخ شده‌اند، می‌توانید برای برطرف کردن آن از تعمیرکاران پین ورک کمک بگیرید. البته پیش تر در مورد خالی شدن گاز یخچال صحبت کرده ایم، اما برای بررسی بیشتر این موضوع، مقاله دلایل خالی شدن گاز یخچال را مطالعه نمایید.

۳ . معیوب بودن فن اواپراتور یخچال

این قطعه هوای سردی که توسط اواپراتور تولید می‌شود را به‌تمامی قسمت‌های دستگاه می‌رساند. درنتیجه اگر یخچال شما سرد نمی‌شود می‌تواند خرابی فن اواپراتور یکی از دلایل این مشکل باشد.

  • اگر فن شما هیچ صدایی نمی‌دهد و به‌صورت نرمال کار می‌کند دیگر احتیاجی به باز کردن آن و تعویض یخچال خود ندارید. اما اگر صدای ناهنجاری از خود می‌دهد باید آن را عیب‌یابی و تعمیر کنید.
  • با توجه به اینکه در بیشتر یخچال ها، فن اواپراتور داخل یخچال قرارگرفته است، توصیه می شود برای تعویض و بررسی آن از یک تعمیرکار باتجربه و ماهر در این زمینه کمک بگیرید.

۴ . خرابی کمپرسور

علت دیگری که بیشتر تعمیرکاران در صورت سرد نشدن یخچال آن را بررسی می‌کنند خراب شدن کمپرسور است. کمپرسور یکی از قطعات مهم و اصلی یخچال به‌حساب می‌آید و آسیب دیدن آن مشکلات بسیاری را ایجاد می‌کند.

  • تعمیر و تعویض کمپرسور یخچال بسیار تخصصی می‌باشد. ازاین‌رو حتماً این کار را به یک تعمیرکار و تکنسین حرفه‌ای در این زمینه بسپارید.

۵ . عدم جابجایی هوا به علت وجود مانع

اگر به یخچال ‌فریزر خود دقت کنید متوجه دریچه‌های هوایی و فن‌ های داخل یخچال می‌شوید. وظیفه‌ی آن‌ها گردش هوای سرد در داخل دستگاه می‌باشد. اگر شما به دلیل کمبود فضا مواد غذایی خود را جلوی این دریچه‌ها قرار دهید هوا به‌راحتی جابجا نمی‌شود و همین امر سبب خنک نشدن یخچال می‌شود.

  • اگر یکی از دلایل ذکر شده سبب بروز مشکل در دستگاه شما شده است، برای برطرف کردن آن می‌توانید از تکنسین های پین ورک کمک بگیرید. برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره ی تعمیرکاران پین ورک میتوانید با شماره ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

برفک زدن اواپراتور یخچال

تشکیل یخ و برفک زدن در اواپراتور یخچال

دلایل زیادی سبب یخ‌زدگی و ایجاد برفک در اواپراتور و لوله‌های پشت یخچال می‌شوند که باید سریعاً برطرف شود تا از مشکلات دیگر جلوگیری شود. برای عیب‌یابی ابتدا باید درب دستگاه را چک کنید تا از سالم بودن آن و لاستیک دورش اطمینان حاصل پیدا کنید.

  • هنگامی‌که درب یخچال خراب باشد هوای گرم به‌راحتی وارد یخچال می‌شود. این مشکل، به‌سرعت به کاهش دما و در نتیجه برفک زدن و یخ زدگی یخچال مبدل می شود. همچنین علت دیگری که باعث بروز این مشکل می‌شود، خرابی ترموستات دستگاه می‌باشد. برای تعمیر این قطعه حتماً از یک فرد باتجربه درزمینهٔ تعمیر یخچال‌فریزر کمک بگیرید تا عیب آن به‌طور کامل برطرف شود.
  • با توجه به اینکه اواپراتور یخچال انواع مختلفی (لوله‌ای، صفحه‌ای و پره‌ای) دارد اما به این معنا نیست که عیب‌یابی اواپراتور و علت آن در هر مدل و برندی فرق داشته باشد. برای مثال علت سرد نکردن اواپراتور که در این مقاله به آن پرداخته شد در تمامی برندها ازجمله سامسونگ، ال جی، امرسان و… یکسان می‌باشد.

با پین ورک از انتخاب خود پشیمان نخواهید شد

بسیاری از دلایلی که در این مطلب گفته شد به‌راحتی قابل برطرف شدن می‌باشند. اما بعضی از دلایل ذکرشده مانند خرابی ترموستات به یک تعمیر تخصصی نیاز دارد و بهتر است شما برای تعمیر آن از تعمیرکاران و کارشناسان پین ورک کمک بگیرید.

پین ورک نمایندگی معتبر تعمیرات انواع یخچال با تعمیرکاران حرفه‌ای و مجربی که در اختیار دارد در هر زمان آمادهٔ خدمت‌رسانی به شما مشتریان عزیز می‌باشد. شما می‌توانید برای دریافت خدمات و اطلاعات بیشتر دربارهٔ نمایندگی پین ورک با شماره ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

3 سال پیش رضا حاجیلو

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.