ابزارچی یک فروشگاه اینترنتی است که ابزارهای بارگیری و باربری را از آن خریداری کنید.

یکی از وسایل و ابزارهای رایج برای ایمن‌سازی اتصال در هنگام جابه‌جایی و حمل بار، تسمه‌ها هستند. درصورتی‌که بتوانید از این ابزار یعنی تسمه‌ها به‌درستی استفاده کنید، تسمه‌ها می‌توانند به‌راحتی اجسام با ابعاد وزن‌های مختلف را تحمل کنند. برای همین منظور برای استفاده صحیح از تسمه جغجغه، نوار تسمه را وارد مندل کنید سپس با استفاده از قفل، آن را محکم کنید و برای باز کردن تسمه تنها کافی است به دستگیره کمی فشار وارد کنید تا تسمه آزاد شود.

قدم اول : متصل کردن تسمه

متصل کردن تسمه

۱ . برای آزاد کردن تسمه از دستگیره استفاده کنید: دستگیره رهایی یا اهرم رهایی تسمه، قسمتی از تسمه است که باعث جدا شدن تسمه از دستگیره جغجغه‌ای می‌شود. معمولاً این قسمت در مرکز قطعهٔ متحرک بالایی دسته جغجغه‌ای قرار دارد. دستگیره را بالا بکشید تا دسته جغجغه‌ای کاملاً باز شود.

۲ . تسمه را از قسمت زیرین جغجغه رد کنید: شکافی که در قسمت پایینی جغجغه وجود به نام “سنبه” معروف است، که طول تسمه را با آن تعیین می‌کنند. برای بستن تسمه، تسمه را از زیر وارد کرده و به سمت بالا بکشید. تسمه باید مستقیم قرار گیرد، زیرا باید طول آن با بند دوم در طرف دیگر جغجغه همپوشانی داشته باشد.

۳ . تا زمان محکم شدن تسمه، آن را از طریق سنبه (مندل یا قسمت زیرین جغجغه) بکشید: به یاد داشته باشید که همیشه می‌توانید تسمه را با استفاده از جغجغه سفت کنید، پس در مورد افزایش طول آن نگران نباشید.

 

قدم دوم : محکم کردن بار

۱ . محکم کردن بار در وسایل نقلیه با استفاده از بند قلاب: با استفاده از تسمه‌ها به‌راحتی می‌توانید بار ها و اجسام را در کامیونت‌ها و وانت‌بارها محکم کنید. برای این کار تنها کافی است تسمه رو از روی محموله و بار رد کنید انتهای آن را که قلاب دارد به بند قلاب متصل نمایید.

۲ . برای محکم کردن بار انتهای آن‌ها به قلاب متصل نمایید: اگر از تسمه جغجغه‌ای برای نگه‌داشتن چندین محموله در کنار هم استفاده می‌کنید، مثل دو وسیله بزرگ، تسمه را به دور اجسام بپیچید وانت‌های آن‌ها را به یک سر قلاب متصل نمایید. این کار باعث می‌شود که اشیا محکم‌تر در کنار یکدیگر قرار گیرند.

  • توجه داشته باشید که این روش باعث که اجسام در کنار یکدیگر قرار گیرند، اما آن‌ها را در سر جای خود محکم قرار نمی‌دهد.
  • برای نگه‌داشتن چندین وسیله در کنار هم و در یکجا، به دو تسمه جغجغه‌ای (تسمه حمل بار) نیاز دارید. یکی برای نگه‌داشتن اجسام کنار یکدیگر و دیگری برای محکم کردن آن‌ها در سر جای خود.

۳ . دسته‌جغجغه را خم‌کنید تا محکم شود: دسته‌جغجغه را به عقب و جلو بکشید تا بتوانید تمام تسمه را از داخل به سمت خودتان بکشید و آن را سفت کنید. زمانی که تسمه در اطراف دستگاه شما محکم شد دست از حرکت دادن دسته‌جغجغه بردارید. برای چک کردن می‌توانید تسمه را بکشید تا از محکم بودن آن اطمینان حاصل پیدا کنید.

  • مراقب باشید که تسمه را زیاد سفت نکنید زیرا این امکان وجود دارد که فشار زیاد به تسمه جغجغه یا دستگاه شما آسیب برساند.
  • اگر نمی‌توانید یک انگشت خود را میان تسمه و جسم خود قرار دهید به‌احتمال‌زیاد شما تسمه را بیش‌ازحد سفت کرده‌اید. تسمه را بازکنید و دوباره آن را شل‌تر ببندید.

۴ . تسمه را محکم قفل کنید: دسته‌جغجغه را به حالت بسته برگردانید و آن را فشار دهید تا صدای قفل شدن را بشنوید. این صدا به این معنی می‌باشد که تسمه در جای خود قفل‌شده است و می‌تواند وسیله شمارا محکم نگه دارد.

  • اگر صدای کلیک را نمی‌شنوید بهتر است تسمه و سگک آن را ببندید تا از ایمن بودن آن مطمئن شوید. اگر بعد از انجام این کار باز تسمه شما شل بود ممکن است که دسته‌جغجغه شما خراب باشد.

 

قدم سوم : آزاد کردن تسمه

۱ . اهرم رهاسازی تسمه را بکشید و نگه‌دارید: این کار عملکرد دسته‌جغجغه را لغو می‌کند و باعث می‌شود قفل آزاد شود. شما باید به‌راحتی به اهرم رهاسازی تسمه که در بالای دسته‌جغجغه قرار دارد دسترسی داشته باشید.

  • اگر نمی‌توانید این قسمت را پیدا کنید بهتر است کتابچه راهنمای دستورالعمل را بررسی کنید.

۲ . دسته‌جغجغه را بازکنید و تسمه را شل کنید: به‌طور کامل دسته‌جغجغه را بازکنید تا در حالت صاف قرار بگیرد سپس آن را از سمت غیرثابت تسمه بکشید. با انجام این کار تسمه از محل نگه‌داشتن دسته‌جغجغه آزاد می‌شود و به شما این اجازه را می‌دهد که تسمه را کاملاً بردارید.

۳ . اهرم رهاسازی تسمه را بکشید و نگه‌دارید تا دوباره تسمه بسته شود: یک‌بار دیگر اهرم رهاسازی تسمه را پیدا کنید و آن را درحالی‌که تسمه را می‌بندید به سمت پایین نگه‌دارید. این کار تسمه را در حالت قفل نگه می‌دارد تا زمانی که دوباره مورداستفاده قرار بگیرد.

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

4 سال پیش رضا حاجیلو

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.