اجاق‌ گاز یکی از لوازم مهم و ضروری در هر آشپزخانه‌ای می‌باشد که برای پختن و درست کردن غذا از آن استفاده می‌شود. ازاین‌رو این امکان وجود دارد که با استفاده طولانی‌مدت از اجاق ‌گاز، این دستگاه دچار مشکل و خرابی شود و کاربر را با مشکلاتی جدی روبه‌رو کند. مشکلات زیادی وجود دارد که ممکن است وسیله شما دچار آن شود و به یک تعمیر تخصصی و تعویض قطعات نیاز داشته باشد. اما ممکن است قبل از انجام هرگونه اقدامی برای تعمیر اجاق ‌گاز این موضوع ذهن شما را درگیر کند که تعرفه و هزینه تعمیرات اجاق‌ گاز چقدر می‌شود و چگونه محاسبه می‌شود؟.

در این مطلب که توسط کارشناسان پین ورک؛ نمایندگی معتبر تعمیرات اجاق گاز اعم از، تکنوگاز، اخوان، سینجر و… تهیه‌شده است نرخ و قیمت تعمیرات قطعات اجاق ‌گاز به‌طور کامل ذکرشده است تا مشکل شما در این زمینه برطرف شود. پیشنهاد می‌شود بعد از مطالعه این مطلب و آگاهی از هزینه تعمیرات اجاق‌ گاز برای تعمیر دستگاه خود با شماره ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس بگیرید تا از خدمات پین ورک بهره‌مند شوید.

تعمیر اجاق گاز در محل

بهترین متخصص با کمترین قیمت

مشکلات متداول در اجاق‌ گاز و هزینه تعمیرات اجاق‌ گاز

جدول اجرت تعمیر اجاق گاز

خدماتهزینه تعمیرات ( هزار تومان)
تعویض سر شعله۵۰/۰۰۰ تا ۸۰/۰۰۰
تعویض ترموکوپل۵۰/۰۰۰ تا ۸۰/۰۰۰
تعویض ترانس۷۰/۰۰۰ تا ۱۰۰/۰۰۰
تعمیر یا تعویض بوبین۵۰/۰۰۰ تا ۸۰/۰۰۰
تعویض شیشه۷۰/۰۰۰ تا ۱۰۰/۰۰۰
سرویس کامل اجاق گاز۱۵۰/۰۰۰ تا ۲۰۰/۰۰۰

۱ . یکسان نبودن شعله اجاق ‌گاز

همان‌طور که میدانید یکی از مواردی که نشان می‌دهد اجاق ‌گاز سالم است و مشکلی ندارد منظم بودن و آبی بودن رنگ شعله می‌باشد. در بعضی شرایط این شعله‌ها بسیار ضعیف می‌شوند و رنگ آبی خود را از دست می‌دهند که باید حتماً توسط یک تکنسین موردبررسی قرار گیرد.

  • به‌طورکلی هزینه تشخیص و عیب‌یابی سر شعله اجاق‌ گاز و تعمیرات مربوط به مشکل یکسان نبودن شعله حدود پنجاه تا هشتاد هزار تومان می‌باشد.(۵۰ هزار تومان تا ۸۰ هزار تومان )
  • برای بررسی و رفع این مشکل توصیه می شود مطلب “علت زرد سوختن شعله اجاق گاز” را مطالعه نمایید.

۲ . خاموش شدن فندک اجاق ‌گاز

یکی از رایج‌ترین مشکلاتی که ممکن است بیشتر مصرف‌کنندگان با آن روبه‌رو شوند روشن نماندن فندک می‌باشد. خرابی ترموکوپل می‌تواند سبب آسیب دیدن فندک دستگاه شود.

  • ترموکوپل به سه صورت با مدل و کیفیت‌های متنوع در بازار وجود دارد که هزینه تعویض آن را به‌طورکلی می‌توان گفت که هزینه تعمیرات اجاق گاز در این قطعه با هزینه ایاب و ذهاب پنجاه تا هشتاد هزار تومان می‌شود.(۵۰ هزار تومان تا ۸۰ هزار تومان ).
  • برای تعمیر این مشکل، پیشنهاد می شود مقاله “علت روشن نماندن شعله اجاق گاز” را مطالعه نمایید.

۳ . جرقه نزدن اجاق ‌گاز

همان‌طور که میدانید جرقه نزدن در اجاق‌گاز می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد که نمی‌توان بدون عیب‌یابی دقیق و بررسی کامل علت آن را فهمید. اما در بیشتر موارد خرابی و درست کار نکردن ترانس موجب بروز این مشکل می‌شود.

  • هزینه تعویض یا تعمیر اجاق گاز در این قطعه به غیر از هزینه‌های رفت‌وآمد تعمیرکار و ایاب و ذهاب به‌طور میانگین بین هفتاد و پنج تا صد هزار تومان می‌باشد.(۷۵ هزار تومان تا ۱۰۰ هزار تومان)

 

جرقه زدن مداوم اجاق‌گاز

۴ . قطع شدن گاز اجاق ‌گاز

از دیگر مشکلاتی که ممکن است هنگام استفاده از دستگاه با آن مواجه شوید قطعی گاز موردنیاز در اجاق‌گاز می‌باشد. یکی از عواملی که می‌تواند موجب به وجود آمدن این ایراد شود خرابی و ازکارافتادن بوبین می‌باشد. بوبین و ترموکوپل در دستگاه ارتباط بسیار نزدیکی به هم دارند که خرابی یکی از آن‌ها می‌تواند در عملکرد کلی اجاق ‌گاز خلل ایجاد کند.

  • هزینه تعمیرات اجاق‌ گاز در این قطعه شامل باز و بسته کردن بوبین از پنجاه تا هشتاد تومان تعیین می‌شود.(۵۰ هزار تومان تا ۸۰ هزار تومان) برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره با کارشناسان پین ورک می‌توانید با شماره ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس بگیرید.

۵ . آسیب دیدن شیشه اجاق ‌گاز

عوامل زیادی سبب شکستن و آسیب دیدن شیشه اجاق‌گازهای رومیزی می‌شود که مهم‌ترین آن قرار دادن ظروف بزرگ و سنگین بر روی شعله می‌باشد. در بیشتر مواقع این مشکل اجاق‌گاز تنها با جایگزین کردن با یک قطعه سالم برطرف می‌شود.

  • هزینه تعمیرات اجاق ‌گاز در این مورد با تمام هزینه‌های ایاب و ذهاب و جابجایی حدود هفتاد تا صد هزار تومان برآورده می‌شود.(۷۰ هزار تومان تا ۱۰۰ هزار تومان)

۶ . هزینه سرویس کامل اجاق گاز

هزینه سرویس کردن اجاق گاز به طور کامل با بررسی و چک کردن تمامی قطعات به طور میانگین از صدوپنجاه تا دویست هزار تومان میباشد.(۱۵۰ هزا تومان تا ۲۰۰ هزار تومان)

نکاتی در مورد نرخ و هزینه تعمیرات اجاق ‌گاز

چند نکته مهم و جالب وجود دارد که دانستن آن بسیار در تصمیم‌گیری شما تأثیرگذار می‌باشد و اطلاعات و سطح آگاهی شما را در این زمینه بالا می‌برد.

  • هزینه تعمیرات اجاق‌ گاز بر اساس برند و مدل و کارایی آن متفاوت می‌باشد.
  • برای قیمت قطعات دستگاه نمی‌توان یک مقدار ثابتی را مشخص کرد زیرا هر روز قیمت در بازار تغییر می‌کند. ازاین‌رو نرخ تعمیر قطعات متفاوت است.
  • هر چه کیفیت تعمیر اجاق‌ گاز بالاتر برود هزینه تعمیرات انجام‌شده نیز بیشتر می‌شود.
  • بعضی از تعمیرکاران برای افزایش هزینه تعمیرات از قطعات گران‌قیمت استفاده می‌کنند ازاین‌رو مطمئن شوید که تعمیرکار از یک قطعه سالم و باقیمت مناسب برای تعویض استفاده می‌کند.

هزینه تعمیرات اجاق ‌گاز در محل

جا ب جایی وسایلی مانند یخچال، اجاق‌گاز و.. به دلیل سنگینی و حجم زیاد به‌هیچ‌عنوان منطقی به نظر نمی‌رسد. بنابراین بیشتر کاربران ترجیح می‌دهند برای جلوگیری از آسیب دیدن بیشتر اجاق‌گاز خود را در محل تعمیر کنند و آن را جابجا نکنند. این اقدام و تعمیرات اجاق‌گاز در محل جلوی بسیاری از هزینه‌ها را می‌گیرد و در مقایسه با هزینه حمل‌ونقل و … هزینه کمتری دارد. هزینه ایاب و ذهاب تعمیر دستگاه در محل با توجه به مسافتی که وجود دارد از ۱۵۰۰۰ تا ۲۵۰۰۰ وجود دارد. اگر از هزینه‌های حمل‌ونقل بار اطلاع داشته باشید به‌راحتی متوجه می‌شوید که قیمت گفته‌شده بسیار به‌صرفه‌تر می‌باشد.

تعمیرات اجاق ‌گاز خود را به پین ورک بسپارید

همان‌طور که در این مطلب مطالعه کردید عوامل زیادی در تعیین هزینه تعمیرات اجاق ‌گاز تأثیر دارد اما این نکته را در نظر بگیرید که تعرفه و قیمت متخصصین ممکن است با توجه به علت خرابی و مدل دستگاه تغییر پیدا کند. پین ورک نمایندگی رسمی تعمیرات اجاق‌ گاز می‌تواند با افراد متخصص خود بهترین کیفیت را به شما ارائه دهد. اگر اجاق ‌گاز شما دارای گارانتی می‌باشد می‌تواند هزینه‌های تعمیرات را کم کنید و از هزینه‌های به‌صرفه‌ای بهره‌مند شوید. برای مشاوره و دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانید وارد سایت پین ورک شوید و یا با شماره ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس بگیرید.

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

4 سال پیش رضا حاجیلو

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.