احتمالاً برای شما نیز پیش‌آمده است که مدتی بعد از کار کردن با ماشین لباسشویی متوجه شوید که آب داخل دیگ لباسشویی جمع می‌شود و هیچ راهی برای خروج ندارد. ما در این مقاله سعی داریم که شمارا با تمامی علت‌هایی که باعث جمع شدن آب در لباسشویی می‌شود آشنا کنیم. این نکته را در نظر بگیرید که بعضی از مشکلات عدم تخلیه آّب به دلیل پیچیدگی آن به یک تخصص خاص نیاز دارد. اگر این مشکل را به یک فرد نابلد و غیرمتخصص بسپارید امکان اینکه خرابی ماشین لباسشویی شما بیشتر شود بالا می‌رود. شرکت پین ورک نمایندگی معتبر تعمیرات ماشین لباسشویی؛ اعم از بوش، حایر، پاکشوما و… با در اختیار داشتن بهترین تعمیرکاران می‌تواند شمارا در این زمینه کمک کند. برای برای راهنمایی و اطلاعات بیشترمیتوانید با شماره ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

۵ علت جمع شدن آب در ماشین لباسشویی

دلایل زیادی وجود دارد که موجب تجمع آب و عدم تخلیه آن در لباسشویی می‌شود. در ادامه این مطلب به‌صورت مختصر به بررسی این علت‌ها می‌پردازیم.

تعمیر ماشین لباسشویی در محل

بهترین متخصص با کمترین قیمت

۱ . پمپ تخلیه

رایج‌ترین علتی که سبب جمع شدن آب در لباسشویی می‌شود، معیوب بودن پمپ تخلیه می‌باشد. وظیفه این قطعه خارج کردن آب اضافی از دیگ ماشین لباسشویی میباشد. درصورت انجام نشدن آن عملکرد کلی سیستم دچار خلل میشود. این امکان وجود دارد که یک شی ریز پمپ تخلیه را مسدود کند و به آب اجازه خروج را ندهد. این مشکل تنها با باز کردن قطعه و تمیز کردن آن برطرف می‌شود.

خرابی فیلتر ماشین لباسشویی

۲ . خرابی فیلتر ماشین لباسشویی

این امکان وجود دارد که چیزی مانند نخاله یا پرز لباس در فیلتر دستگاه گیر کند. همین امر سبب می شود که آب نتواند به‌راحتی از داخل دیگ ماشین لباسشویی تخلیه شود.

  • برای رفع این مشکل شما می‌توانید با باز کردن قسمت زیرین دستگاه، این قطعه را به‌آسانی تعویض کنید.

۳ . پیچ خوردن و معیوب شدن شلنگ تخلیه

در قسمت پشتی ماشین لباسشویی یک شلنگ قرار گرفته است که به شلنگ تخلیه معروف است. ممکن است این قطعه بر اثر حرکت ماشین لباسشویی دچار پیچ خوردگی شده باشد و همین امر سبب جمع شدن آب در لباسشویی شود که آب داخل دیگ دستگاه نتواند به راحتی از شلنگ عبور کند و تخلیه شود.

۴ . خرابی شیر الکتریکی یا شیر برقی

در بعضی موارد این احتمال وجود دارد که حتی بعد از شستن لباس‌ها یا زمانی که دستگاه خاموش است آب داخل ماشین لباسشویی جمع شود و هیچ راه خروجی برای تخلیه وجود نداشته باشد. این مشکل می‌تواند به علت خرابی شیر الکتریکی یا شیر برقی دستگاه اتفاق بیفتد. وظیفه این قطعه واردکردن آب به داخل دیگ ماشین لباسشویی می‌باشد. در صورت خرابی این قطعه آب بدون هیچ فرمانی از طرف ماشین لباسشویی وارد دستگاه می‌شود.

مسدود شدن فاضلاب ماشین لباسشویی

۵ . مسدود شدن لوله فاضلاب

یکی از دلایلی که ممکن است بسیاری از کاربران به آن توجه نکنند مسدود شدن راه آب فاضلاب منزل می‌باشد. اگر قسمتی از لوله فاضلاب که آب داخل دستگاه را به فاضلاب منتقل می‌کند توسط چیزی مسدود شده باشد باعث جمع شدن آب در داخل ماشین لباسشویی و عدم تخلیه آن شود.

  • اگر ماشین لباسشویی شما نیز به دلیل یکی از علت‌های ذکرشده با این مشکل مواجه شده است و به یک تعمیرکار نیاز دارید. پیشنهاد ما برای تعمیر دستگاه شما کارشناسان و تعمیرکاران پین ورک می‌باشد. پین ورک نمایندگی معتبر تعمیرات ماشین لباسشویی با تکنسین های ماهر و مجرب می‌توانند شمارا در این زمینه کمک کنند. برای تماس با شرکت پین ورک و دریافت اطلاعات بیشتر با شماره ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

آیا جمع شدن آب در لباسشویی باعث قفل شدن درب دستگاه می‌شود؟

سیستم ماشین لباسشویی به‌گونه‌ای است که در زمان شستشو درب دستگاه قفل میشود. حال اگر داخل ماشین لباسشویی آب جمع شود و هیچ راهی برای تخلیه شدن نداشته باشد، سبب میشود که برد دستگاه آب موجود در دستگاه را اشتباه تشخیص دهد و به درب دستگاه اجازهٔ باز شدن ندهد. ازاین‌رو بهتر است قبل از مواجه‌شدن با چنین اتفاقی مشکل اصلی عیب‌یابی شود.

با پین ورک از انتخاب خود پشیمان نخواهید شد.

تمامی مطالب بالا توسط همکاران و تعمیرکاران پین ورک جمع آوری شده است تا اطلاعات و آگاهی شما را در مورد مشکل جمع شدن آب در ماشین لباسشویی و علت های آن بالا ببرند. دلایل گوناگونی سبب جمع شدن آب در ماشین لباسشویی می‌شود که برای عیب‌یابی و برطرف کردن آن بهتر است حتماً از یک فرد ماهر و کاربلد استفاده کنید تا از آسیب جدی تر به بقیه قطعات جلوگیری گنید. همچنین در بعضی موارد خرابی پمپ یا قطعات دیگر قابل تعمیر نیستند و برای حل مشکل باید تعویض شوند اگر این اقدامات توسط یک فرد غیرحرفه‌ای انجام شود ممکن است خسارات جدی به دستگاه وارد کند.

پین ورک نمایندگی معتبر تعمیرات ماشین لباسشویی با دارا بودن مجرب‌ترین تعمیرکاران و به‌روزترین تجهیزات و لوازم درزمینهٔ انواع تعمیرات اعم از مشکل جمع شدن آب در ماشین لباسشویی و عدم تخلیه آن آمادهٔ خدمت‌رسانی به شما عزیزان می‌باشد پین ورک سریع‌ترین و بهترین گزینه برای تعمیرات دستگاه در محل شما می‌باشد. برای دریافت خدمات میتوانید با شماره ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

3 سال پیش رضا حاجیلو

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.