اگر بر اثر زخم یا تصادف و یا هر دلیل دیگری ابروهایتان ریخته یا کم‌پشت شده است، نگران نباشید و این مطلب را تا انتها بخوانید تا با راه‌های درمانی آشنا شوید. همچنین دسته‌ای دیگر از این عمل به عنوان عمل زیبایی یاد می‌کنند. به طور کلی مراحل کاشت ابرو از مشاوره تا بهبودی کامل حدود یک سال به طول می‌انجامد. خود عمل جراحی به‌طورمعمول بین سه الی چهار ساعت طول خواهد کشید. پس از حراجی کاشت ابرو، نیازی به بستری در بیمارستان ندارید و خودتان پس از عمل می‌توانید به خانه برگردید فقط به دو روز الی سه روز استراحت در منزل نیاز دارید. همچنین در انتهای متن به مقایسه‌ی بین میکروبلیدینگ و کاشت ابرو می‌پردازیم.

در این مطلب از پین‌ورک به طور کامل به معرفی کامل کاشت ابرو می‌پردازیم. امیدوارم این مطلب برای شما مفید باشد.

کاشت ابرو چیست؟

بسیاری از کسانی که به کاشت ابرو علاقه دارند این روش را راهی برای رشد مجدد موهای ابرو پس از شکل افتادن و ریختن موهای آن می‌دانند تا زیبایی را دوباره به ابروهای خود برگردانند. در اصل این روش برای کسانی است که به خاطر استفاده از مواد شیمیایی یا به طور ژنتیکی موهای خود را ازدست‌داده‌اند مورداستفاده قرار می‌گیرد، اما اخیراً عمل کاشت ابرو هم به‌عنوان یک روش درمانی و هم یک عمل زیبایی محسوب می‌شود. همان‌طور که گفته شد عمل کاشت ابرو از زمان مشاوره تا بهبودی کامل حدود یک سال به طول می‌انجامد.

کاشت ابرو

مراحل کاشت ابرو

برای مشاوره اولیه، یک عکس از ابرویی که مدنظر خوددارید را به دکتر معالج نشان دهید، در این عکس شما باید همه‌چیز را در نظر بگیرید از تقارن و شکل ابروها و چیزهای دیگر. سپس دکتر شما از نشانه‌گر جراحی برای رسم یک نقشه ابرو بر روی ابروهای فعلی شما استفاده می‌کند تا ایده‌های بهتری به وقوع بپیوندد. ممکن است برخی از دکترها از نرم‌افزارهای خاصی برای این مرحله استفاده کنند تا نتایج بهتری را به دست آورند.

کاشت ابرو

در روز حراجی، پزشک از بیهوشی موضعی استفاده می‌کند که با این کار ممکن است شما احساس کمی درد کنید. در زمان جراحی، پزشک از موهای فولیکول‌ شما استفاده می‌کند (موی فولیکول، از نواحی نامحسوس بدن شما برگرفته‌ می‌شود مانند موهای پشت سر) سپس آن‌ها را برداشته و به‌طور خیلی دقیق و یکی‌یکی آن‌ها را در ابرو پیوند می‌زند. در زمان پیوند مو به ابروها ممکن است پزشک به‌منظور تسهیل در برداشتن فولیکول‌ها از تزریقات شور استفاده کند، بسته به نظر پزشک شما از یکی از دو روش FUE یا FUT در کاشت ابرو استفاده می‌شود.

ریکاوری پس از جراحی

بعد از جراحی کاشت ابرو، یک مرحله وجود دارد به این صورت که بیماران باید تحت یک‌روند بهبودی ساده و سرپایی قرار بگیرند. برخی از پزشکان زمان ریکاوری این عمل را با تاتوی ابرو یکی می‌دانند. شما ممکن است مقداری کبودی سطحی و یا پوسته شدن پوست ابرو را در این نواحی مشاهده کنید که کاملاً طبیعی است و تمامی این نشانه‌ها پس از سه الی چهار روز تماما برطرف خواهد شد. ازآنجاکه در این عمل به بیهوشی کامل نیازی نیست و فقط از بیهوشی موضعی استفاده می‌شود، پس از عمل خودتان می‌توانید به خانه برگردید.

کاشت ابرو

پزشکان هشدار داده‌اند که برخی از کبودی‌های نواحی ابرو کاملاً طبیعی است و تا ۲۴ ساعت نباید به ابروها دست زد و از خیس کردن آن‌ها بپرهیزید و بهتر است تا چند روز آرایش خود را محدود کنید.

اگرچه در مقایسه با تاتوی ابرو این روش خیلی زمان‌بر است و رشد مجدد ابروها چهار ماه طول می‌کشد و در مدت یک سال ابروها به اوج خود می‌رسند. این کار برای آن است تا موهای جدید جایگزین فولیکول‌ها شوند، ابروهای شما برای تکمیل شدن کامل باید چرخه رشد و ریزش را طی کنند.

هزینه کاشت ابرو چقدر است؟

مانند هر روش زیبایی دیگری هزینه‌ها بستگی به میزان عمل شما و خواسته شما است. اما به دلیل ماهیت وقت‌گیر این عمل جراحی میانگین هزینه این عمل چیزی حدود ۷۵۰۰ دلار است. این هزینه‌ها ممکن است کمتر هم باشد، همه‌چیز به تعدتد پیوندهای فولیکول‌ موی شما بستگی دارد. اگر تعداد کمتری فولیکول برای پیوند نیاز باشد، به مراتب هزینه‌ها هم کمتر خواهد شد. اگرچه باید ذکر کنیم که پیوند ابرو جزو پرهزینه‌ترین عمل‌های زیبایی محسوب می‌شود.

عوارض کاشت ابرو

اگرچه کاشت ابرو جزو روش‌های خوب محسوب می‌شود اما ممکن است در این عمل عوارضی هم وجود داشته باشد. مانند هر عمل جراحی دیگری که در ارتباط با بی‌حسی و بیهوشی موضعی است و ممکن است عوارضی را بوجود آورند. زیرا ممکن است برخی از داروهای بیهوشی با شما سازگاری نداشته باشند که باید حتما با پزشک خود دراین‌باره صحبت کنید، همچنین عوارض دیگری هم که در طول عمل ممکن است رخ دهد ایجاد عفونت بسیار جزئی در هنگام پیوند فولیکول‌ها هست که دچار زخم و کبودی در آن نواحی می‌شود، اما به‌طورکلی خطر ابتلا به عوارض جدی و جبران‌ناپذیر در عمل کاشت ابرو بسیار اندک است.

کاشت ابرو

به دلیل ماهیت فولیکول‌ها ممکن است آن‌ها بسیار سریع رشد کنند که برخی از بیماران در این مورد ابراز نگرانی کرده‌اند، اما باید گفت جای هیچ نگرانی نیست و این روند طبیعی آن‌هاست و نیاز به نگهداری و مراقبت دارد.

کاشت یا میکروبلیدینگ

روش میکروبلیدینگ روشی است که پزشک خراش‌هایی در سطح پوست ایجاد می‌کند و سپس با دستگاه رنگدانه‌ها را زیر ابرو می‌فرستد. این روش برای پرپشت نشان دادن ابرو روش مناسبی است. این روش در سال‌های اخیر محبوبیت زیادی را کسب کرده است اما بازهم جزو روش‌های قدیمی محسوب می‌شود.

کاشت ابرو

در این روش یک متخصص با استفاده از سوزن‌های مخصوص که شبیه به سوزن‌های تاتوی ابرو هستند، به لایه‌های زیر پوست وارد می‌کند تا قسمت‌هایی از ابرو که مو در آن‌ها کم‌پشت شده و یا به‌طورکلی از بین رفته را بازیابی و پر کند. در این روش متخصص از قالب کلی ابروهای شما پیروی خواهد کرد.

این روش در مقایسه با روش کاشت ابرو، نیمه دائمی است و حدود ۶ الی ۱۸ ماه ماندگاری دارد اما در مقایسه با هزینه‌های کاشت ابرو خیلی مقرون‌به‌صرفه است و برای یک دوره درمان کامل حدود ۴۰۰ تا ۸۰۰ دلار هزینه دارد اما باید این را هم در نظر گرفت که در این روش از رنگ‌دانه استفاده می‌شود ولی در روش کاشت از موهای طبیعی خود شما که خود این نتیجه را طبیعی‌تر جلوه می‌دهد.


مقالات مرتبط :


در این مطلب از پین‌ورک به طور کامل به معرفی کامل کاشت ابرو می‌پردازیم. امیدوارم این مطلب برای شما مفید باشد. به‌طورکلی انتخاب با خود شماست اما در اغلب موارد با توجه به بررسی تمامی جوانب کار، پزشکان روش درمانی میکروبلیدینگ را به روش کاشت ابرو ترجیح می‌دهند. اما اگر دنبال ظاهری طبیعی‌تر هستید بهتر است روش کاشت را امتحان کنید.

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

4 سال پیش ملیحه احمدی

درباره نویسنده

سلام. من ملیحه احمدی به عنوان یه عضو کوچک از پین ورک در کنار شما هستم تا بتونم مطالب متنوع و جالبی رو با شما به اشتراک بذارم. یکی از ویژگی‌هایی که منو به نوشتن محتواهای جدید ترغیب می‌کنه، روحیه‌ی بالا برای یادگیری مطالب جدید و بکارگیری خلاقیت در نوشته‌هام هست. امیدوارم این مطالب به اندازه کافی براتون جذاب و به دلتون نشسته باشه :)

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.