بنزین از آن دسته موادی است که فقط در پمپ‌بنزین بوی خوشایندی داری و اگر در ماشین بنزین ریخته شود، به دلیل فراگیر بودن و بسته بودن محیط خودرو بوی بنزین برای مدت‌زمان طولانی در خودرو می‌ماند. بوی بنزین در ماشین برای سرنشینان خودرو باعث سردرد خفیف، سرگیجه و حالت تهوع می‌شود.
برای رهایی از بوی بنزین ابتدا لازم است که محل نشت و یا انتشار آن را پیدا کرده و سپس با انجام مراحل زیر بوی بنزین را از تمام ماشین خارج کنید.

با ما در پین ورک برای از بین بردن بوی بنزین همراه باشید

دودی کردن شیشه در محل

بهترین متخصص با کمترین قیمت

پیدا کردن محل اصلی انتشار بو

۱٫ جایی که بنزین در داخل ماشین ریخته است را پیدا کنید

پیدا کردن محل اصلی انتشار بو

گاهی اوقات پیدا کردن محل دقیق انتشار بو کاری سخت است. اغلب محل انتشار بو کف‌پوش ماشین‌هاست زمانی که کف کفش با بنزین برخورد داشته و پس از سوارشدن به کف‌پوش ماشین هم تماس داشته و باعث انتشار بوی بنزین شده است و یا ممکن است پیت بنزین در صندوق‌عقب خودرو واژگون شده باشد.

خشک‌کردن بنزین

اگر به‌تازگی بنزین ریخته شده و هنوز محل خیس است، با یک پارچه بنزین را خشک‌کنید.

تبخیر شدن بنزین

پس‌ازاینکه لکه‌ی بنزین را خوب خشک کردید، از نور خورشید کمک بگیرید. خودرو را در محل باز و در مقابل نور آفتاب قرار دهید. نور خورشید باعث تبخیر شدن باقی‌مانده بنزین می‌شود. برای اینکه این کار کامل انجام شود حدود ۴ تا ۵ ساعت ماشین باید در محیط بیرون و در مقابل نور خورشید قرار گیرد.

پاک کردن بنزین

۲٫ پاک کردن بنزین

تمیز کردن با مواد شوینده

یک‌ راه حل ساده برای تمیز کردن محلی که بنزین ریخته شده، وجود دارد و آن‌هم این است که مقداری آب و شامپو فرش را با هم مخلوط کرده و با آن محل لکه‌ی بنزین را تمیز کنید. ۱۲۰ میلی‌لیتر شامپو فرش را با ۷۲۰ میلی‌لیتر آب مخلوط کرده و محل موردنظر را پاک‌کنید. راه دیگر هم محلول سرکه، جوش‌شیرین و آب است و یا استفاده از یک قرص ماشین ظرف‌شویی همراه با آب است.

 


مقاله مرتبط:

استفاده از محلول

با یک فرچه پلاستیکی و یا یک‌ تکه پارچه، محل را با محلول تمیز کنید

از پارچه خیس استفاده نکنید

وقتی در حال انجام تمیز کردن محل و لکه‌ی بنزین با پارچه و محلول هستید، دقت داشته باشید که باید پارچه را خوب آبگیری کنید تا خشک شود و دوباره با آن محل را تمیز کنید و یا از پارچه دیگری استفاده کنید.

 

از بین بردن بوی بنزین با مواد

۳٫ از بین بردن بوی بنزین

قهوه

بسیاری برای از بین بردن بوی بنزین از قهوه استفاده می‌کنند. مقداری قهوه را بر روی محلی که بنزین ریخته شده است مالش دهید و یا برای مدت‌زمان یک هفته مقداری قهوه در محل بریزد پس‌ازآن بوی بنزین از بین رفته است.

جوش‌شیرین

استفاده از جوش‌شیرین برای از بین بردن بوی بنزین هم تا حدود مؤثر است. ولی باید برای مدت‌زمان طولانی‌تری نسبت به قهوه بر روی محل بماند. از پودر بچه نیز می‌توان به‌جای جوش‌شیرین استفاده کرد.

غذای گربه

غذای گربه نیز گزینه خوبی برای گرفتن نم و بوی بنزین است.

اسپری از بین بردن بوی بد

این افشانه‌ها با افشانه‌های خوش‌بوکننده فرق دارند و برای پارچه هستند. ولی کارایی مناسبی دارند و می‌توانند بوی بنزین را از بین ببرند.

دلایل وجود بوی بنزین در اتاقک خودرو

دلایل وجود بوی بنزین در اتاقک خودرو

پمپ‌بنزین

البته امروزه در بیشتر ماشین‌ها سیستم هشداردهنده باز بودن پمپ‌بنزین وجود دارد ولی اگر بعد از روشن کردن خودرو و به هنگام رانندگی با بوی بنزین مواجه شده‌اید، باید حتماً از بسته بودن دریچه پمپ‌بنزین اطمینان داشته باشید. به‌دقت درپوش پمپ را بررسی کنید که شکسته و یا آسیب‌دیده نباشد.

کنیستر شکسته

کنیستر قطع‌هایی است که در آن کربن تعبیه‌شده است تا بخارات بنزین را جذب کند، محل قرارگیری این قطعه در خودرو زیر گل گیر سمت شاگرد است. اگر کنیستر آسیب ببیند بوی بنزین در اتاقک خودرو شما استشمام می‌شود.

نشت بنزین

ممکن است به خاطر اینکه باک بنزین را بیش‌ازحد پرکرده‌اید، بنزین از مخازن نشت کرده است.

نشت بنزین

مخزن بنزین

مخازن قدیمی بنزین اغلب باعث نشت بنزین می‌شوند که بهترین کار برای جلوگیری از آن تعویض کامل مخزن سوخت است.

انژکتور

یکی دیگر از دلایل وجود بوی بنزین در اتاقک خودرو، نشتی در انژکتور بنزین است. که آن‌هم به خاطر شل شدن مهره‌ها و یا لاستیک‌های آن است که لازم است که انژکتور را عوض کنید.

بوی بنزین یک اتفاق فریبنده است، در برخی موارد هیچ‌کدام از مشکلات بالا وجود نداشته و بوی بنزین به خاطر پر بودن باک و یا به‌تازگی بنزین زدن بوده است.

اگر راه‌حل‌های بالا برای شما کارساز نبود و بازهم بوی بنزین در ماشین شما وجود داشت احتمالاً یک نشتی در خودرو شما وجود دارد و بهتر است آن را به یک مکانیک نشان دهید.
راه‌حل شما برای از بین بردن بوی بنزین از ماشین چیست؟!

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

4 سال پیش زهرا طباطبایی

درباره نویسنده

زهرا طباطبایی هستم! از روز های اول فعالیت "مجله پین ورک" دست به قلم شدم و نوشتم و یاد گرفتم و با بزرگ شدنش من هم بزرگ تر شدم... و توی این مدت، به قول " آنتوان کلیما " همیشه برام خود نوشتن مهم بوده; خیلی مهم تر از انتشارش!!! امیدوارم قلمم رو دوست داشته باشید :)

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.