با تهیه شربت‌های خنک در تابستان به این کلافکی و گرما پایان دهید و با تهیه و در دست داشتن این شربت‌ها همواره کولر سیار همراه خود داشته باشید. شربت‌های طبیعی از جمله شربت سکنجبین، شربت آب‌لیمو، شربت تخم‌شربتی، شربت موهیتو و… از سالیان طولانی مورد استفاده افراد قرار گرفته و همچنین بر محبوبیت آن‌ها به‌خصوص در روزهای گرم تابستان افزوده شده است. طرز تهیه موهیتو و بسیاری از شربت‌های دیگر بسیار آسان و کاملا خانگی می‌باشد.

ما در این نوشته می‌خواهیم شما را با طرز تهیه موهیتو آشنا کنیم. موهیتو یکی از نوشیدنی‌های با عطر و مزه‌ی فوق‌العاده و خنک برای فصل تابستان است. با تهیه این شربت که برگ نعناع، لیمو، شکر اجزای اصلی آن است به خود در این فصل هدیه بدهید و خود را به یک شربت نیروبخش، تازه و خنک کننده دعوت کنید. این نوشیدنی بخاطر عطر و مزه، طراوت و شادابی شما را تضمین می‌کند.

در این مطلب همراه پین‌ورک باشید تا رموز درست کردن یک موهیتو خاص و خوش‌مزه را برای فصل تابستان به شما آموزش دهیم.

۱ . شربت موهیتو

شربت موهیتو نوشیدنی خوش عطر و خنک تابستانی است که طرفداران بسیاری در فصل تابستان دارد. این شربت در اصل آمریکایی بوده و در کوبا به دلیل وجود مزارع وسیع نیشکر و فراوانی برگ نعنا اولین بار در آن کشور تهیه شده و طرفداران بسیاری پیدا کرده است.

طرز تهیه موهیتو

۲ . فواید شربت موهیتو

در شربت موهیتو به دلیل وجود تمام مواد طبیعی بخصوص لیموترش و نعنا از خواص ویژه‌ای برخوردار است و بسیاری از کارشناسان اعتقاد دارند این نوشیدنی یکی از بهترین نوشیدنی‌ها برای رفع گرمازدگی می‌باشد.

نعنا که به عنوان اصلی‌ترین ماده در موهیتو شناخته می‌شود سرشار از آنتی‌اکسیدان می‌باشد. بعد از آن نیز لیمو به عنوان منبع ویتامین C شناخته می‌شود. بخاطر همین موضوع این شربت به تقویت سلامت دستگاه ایمنی و گوارشی بدن، سلامت پوست، از بین بردن بوی بد دهان کمک می‌کند.

طرز تهیه موهیتو

۳ . طرز تهیه موهیتو

شربت موهیتو به روش‌های مختلفی تهیه می‌شود. شما می‌توانید این شربت را به روش کلاسیک تهیه و میل کنید یا می‌توانید با میوه‌های تازه‌ای مانند توت‌فرنگی یا نارگیل مزه‌ای متفاوت به آن ببخشید.

۳-۱ . مواد لازم تهیه شربت موهیتو

  • لیمو
  • برگ نعناع تازه
  • نیشکر یا شکر سفید
  • آب گازدار
  • یخ
  • آب

طرز تهیه موهیتو بسیار متنوع است اما مواد اصلی هر شربت موهیتو شش مورد بالا می‌باشد. در دسته‌بندی انواع آن می‌توان به دسته‌ی اول تهیه موهیتو کلاسیک که زمان درست کردن آن نسبت به مدل کافی‌شاپی آن طولانی می‌باشد، دسته‌ی دوم  تهیه موهیتو به روش کافی‌شاپی است که بسیار سریع آماده شده و همچنین طرفداران بسیاری دارد، دسته‌ی آخر موهیتوهای میوه‌‌ای می‌باشند که با انواع مختلف میوه‌ها ازجمله توت‌فرنگی، نارگیل، هندوانه، تمشک، هلو، بلوبری سیاه و… تهیه می‌شود.

طرز تهیه موهیتو

۳-۲ . نحوه‌ی تهیه شربت موهیتو

  • برای تهیه شربت موهیتو دسته اول که موهیتو کلاسیک نام دارد ابتدا دو پیمانه آب جوش را با شکر مخلوط کرده تا زمانی که شکر در آن اشباع شود و شربت آب‌شکر تهیه شود. سپس برگ‌های نعنا را به یک پیمانه آب اضافه کرده مخلوط می‌کنیم و می‌گذاریم پنج دقیقه در این حالت بماند و سپس خوب برگ‌های نعنا را داخل ظرف آب فشار می‌دهیم و سپس آن‌ها را از ظرف خارج می‌کنیم. بعد از آن آب‌لیمو، شربت آب‌شکر، آب باقی مانده از برگ‌های نعنا را در یک پارچ با هم مخلوط می‌کنیم و به آن آب گازدار را اضافه میکنیم. حال شربت موهیتو با تکه‌های یخ فراوان آماده می‌باشد.

 

  • طرز تهیه موهیتو به روش کافی‌شاپی، ابتدا یک قاشق غذاخوری شکر داخل لیوان بریزید، لیموترش‌ها را با پوست به قسمت‌های کوچک تقسیم کنید و داخل ظرف بریزید سپس برگ‌های نعنا و شکر را داخل آن بریزید سپس با گوشت‌کوب لیموها و نعنا را روی هم بکوبید تا عصاره‌ی آن‌ها خارج شود سپس مقدار زیادی آب‌ گازدار و یخ روی آن بریزید. حال موهیتو تازه با تکه‌های نازک لیمو و نعنا قابل سرو می‌باشد.

 

  • طرز تهیه موهیتو با استفاده از انواع میوه‌ها به این صورت است که  آب میوه مورد نظر را با آب لیمو، شکر و نعنا مخلوط کنید و سپس آب گازدار و مقدار زیادی یخ را روی آن‌ها بریزید. شربت موهیتو شما با تکه‌های نازک میوه مورد نظر و لیمو جند برگ نعنا برای تزئین آماده می‌باشد.

طرز تهیه موهیتو

نکته:

 

  • معمولا در تهیه موهیتو به روش کافی‌شاپی لیموترش را با پوست داخل مخلوط‌کن می‌ریزند و از مقدار نعنا بیشتری استفاده می‌کنند در آن صورت رنگ  شربت موهیتو تیره‌تر و طعم آن قوی‌تر خواهد شد.
  • اگر تلخی پوست لیمو در شربت موهیتو برای شما ناخوشایند است پوست آن را بگیرید و با مواد دیگر مخلوط کنید.

مقالات مرتبط:

در این مطلب از پین‌ورک با طرز تهیه  موهیتو آشنا شدید. امیدواریم این شربت لذیذ را تهیه کرده و از طعم آن نهایت لذت را ببرید. سپاس که همراه ما بودید.

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

4 سال پیش ملیحه احمدی

درباره نویسنده

سلام. من ملیحه احمدی به عنوان یه عضو کوچک از پین ورک در کنار شما هستم تا بتونم مطالب متنوع و جالبی رو با شما به اشتراک بذارم. یکی از ویژگی‌هایی که منو به نوشتن محتواهای جدید ترغیب می‌کنه، روحیه‌ی بالا برای یادگیری مطالب جدید و بکارگیری خلاقیت در نوشته‌هام هست. امیدوارم این مطالب به اندازه کافی براتون جذاب و به دلتون نشسته باشه :)

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.