سپر اکثر وسایل نقلیه پلاستیکی ساخته‌شده تا انعطاف‌پذیر باشد و سریع دچار آسیب و خراشیدگی نشوند. سپرهای پلاستیکی به‌اندازه کافی مقاوم و انعطاف‌پذیر هستند تا در هنگام ضربه تغییر شکل دهند و سپس به حالت اولیه خود بازگردند ولی این موضوع در مورد رنگ آن‌ها صادق نیست و در بیشتر موارد رنگ سپر ماشین دچار آسیب می‌شود.
تصادفات بسیار ناچیز و یا سپر به سپر شدن در هنگام پارک خودرو از عوامل آسیب به رنگ سپر خودرو هست. و با هزینه‌های امروزی تعمیر و نقاشی خودرو شاید ترمیم رنگ سپر ماشین کمی بالا باشد ولی ما در پین ورک روشی را به شما آموزش می‌دهیم تا در خودتان رنگ سپر ماشین را ترمیم کنید. با ما همراه باشید.

 

ترمیم رنگ سپر پلاستیکی

ترمیم رنگ سپر های پلاستیکی

قدم اول: سطل آب گرم و صابون

با یک اسفنج کاملاً سپر ماشین را بشویید تا تمام کثیفی و آلودگی‌ها از روی سپر ماشین از بین برود و با یک حوله نرم آن را خشک‌کنید. حتما قبل از شروع به کار نکات ایمنی را رعایت کنید عینک و دستکش به همراه داشته باشید تا از آسیب های احتمالی به شما جلوگیری شود.


از خدمات تخصصی “کارواش در محل پین ورک” کمک بگیرین!


 

قدم دوم: جدا کردن سپر از ماشین

سپر ماشین توسط پیچ و مهره به ماشین متصل شده است که جای هرکدام از این پیچ و مهره‌ها متناسب با هر خودرو متفاوت است. پس‌ از اینکه سپر ماشین جدا کردید آن را درجایی خشک و گرم قرار دهید.

قدم سوم: سمباده زدن محل آسیب

با یک سمباده با درجه سختی ۶۰ محلی که به رنگ سپر آسیب واردشده است را سمباده بزنید. آن‌قدر به این کار ادامه دهید تا سطح سپر کاملاً صاف و یکنواخت شود.به یاد داشته باشید که نباید با فشار دست این کار را انجام دهید بلکه باید به طور مداوم ، یکنواخت و فشار کم لکه و خش ماشین را از بین ببرید و سطح سپر را صاف کنید.

جدا کردن سپر ماشین

قدم چهارم: پر کردن شکاف‌ها

سپر ماشین‌ها از مواد پلاستیکی ساخته‌شده است. با استفاده از بتونه‌های مخصوص سطوح پلاستیکی، شروع به لکه گیری سپر خودرو و شکاف‌ها را پرکنید و پس از خشک شدن آن را با سمباده با درجه سختی ۸۰ سمباده کنید. حتما از بتونه پلی استر استفاده کنید.

قدم پنجم: سمباده زدن کل سپر

به‌آرامی و با سمباده با درجه سختی ۱۲۰ کل سطح سپر را سمباده کنید. این کار آماده کردن سطح سپر برای رنگ کردن است.

قدم ششم: اسپری کردن سپر خودرو

با استفاده از افشانه‌های ضد زنگ مخصوص رنگ سپر خودرو که  Surfacer primer می‌نامند سپر را رنگ کنید. از این ضد زنگ برای بهبود مراحل رنگ زنی بر روی سطوح فلزی استفاده می‌شود. دقت داشته باشید که فاصله اسپری تا سپر خودرو بین ۱۵ تا ۲۰ سانتی‌متر باشد این کار را به‌آرامی انجام دهید. مدت زمانی که پس از اعمال ضد زنگ و یا Surfacer primer منتظر بمانید ۸ ساعت می‌باشد.

بتونه کردن سپر ماشین

به صورت کاملا رایگان از طریق “اپلیکیشن خدمات منزل پین ورک” برای خدمات منزل قیمت بگیرید!

قدم هفتم: سمباده زدن سطح رنگ‌شده

با سمباده با درجه سختی ۴۰۰ سطح رنگ‌شده سپر را سمباده کنید و سپس با پارچه گردوخاک آن را تمیز کنید

قدم هشتم: رنگ کردن سپر بارنگ پایه

همانند قدم ششم که سپر را بارنگ اولیه رنگ کردید این بار سپر را بارنگ خود سپر رنگ کنید و اجازه دهید پس از هر مرتبه رنگ زدن باید ۱۵ دقیقه صبر کنید تا رنگ خشک شود این کار باید به آرامی انجام شود زیرا  امکان دارد که نتیجه کار خوب از آب در نیاید.

قدم نهم: سپر را به ماشین متصل کنید

سطح سپر را با پولیش خودرو و یک تکه پارچه تمیز و نرم پاک‌کنید.

پولیش کردن سپر


مقاله مرتبط:

ترمیم رنگ سپرهای لاستیکی

به‌غیراز تصادف حوادث دیگر هم ممکن است بر رنگ سپرها تأثیرگذار باشد. نور خورشید یکی دیگر از عوامل تأثیرگذار بر روی رنگ سپر ماشین است. سپرهای لاستیکی جرم و آلودگی بیشتری به خود جذب می‌کنند و پاک کردن این آلودگی‌ها در برخی موارد ترمیم رنگ سپر بسیار سخت است.

قدم اول: شستن سپر

با یک سطل پر آب و مقدار کمی مواد شویند و اسفنج سپر خودرو را بشویید. این کار برای تمیز کردن سپر از آلودگی‌ها و جرم‌هاست. و پس‌ازآن با یک حوله سپر را خشک‌کنید.

رنگ کردن سپر ماشین

قدم سوم: سمباده کردن

پس از شستشوی سپر، دوباره آن را با آب اسپری کنید و سپس آن را با سمباده با درجه سختی ۴۰۰ سمباده کنید. سمباده زدن سپر در حالت مرطوب از نشستن گردوغبار بر روی سپر جلوگیری می‌کند. این کار را ادامه دهید و یک‌بار هم‌سطح سپر را با سمباده با درجه سختی ۶۰۰ سمباده کنید.

قدم چهارم: استفاده از رنگ‌های مشکی مخصوص سپرهای لاستیکی

این رنگ‌ها علاوه بر اینکه باعث برگشتن رنگ اولیه می‌شوند این خاصیت را هم دارند که از سپر در برابر اشعه UV محافظت کنند تا دیگر براثر نور خورشید دچار آسیب نشوند. استفاده از این نوع رنگ‌ها بسیار آسان است، مقداری از آن‌ها را با فوم بر روی سپر آغشته کنید و به مدت‌زمان ۲۰ دقیقه اجازه دهید بر روی سپر باقی بماند تا خشک شود.

امیدواریم راهکارهای ذکرشده برای شما مفید واقع‌شده باشد، اگرنتواستید بازهم خودتان این کار را انجام جای نگرانی نیست، خدمات تعمیر در محل پین ورک آماده خدمات‌رسانی به شماست.

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

4 سال پیش زهرا طباطبایی

درباره نویسنده

زهرا طباطبایی هستم! از روز های اول فعالیت "مجله پین ورک" دست به قلم شدم و نوشتم و یاد گرفتم و با بزرگ شدنش من هم بزرگ تر شدم... و توی این مدت، به قول " آنتوان کلیما " همیشه برام خود نوشتن مهم بوده; خیلی مهم تر از انتشارش!!! امیدوارم قلمم رو دوست داشته باشید :)

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    حسیب احمد 08-02-2020

    اگرامکان درمورد روش ترمیم و وسایل موروضرورت سپرخود برمامعلومات بدهید

      ملیحه احمدی 23-02-2020

      سلام دورود. حتما یک مقاله به زودی در مورد این مطلب انتشار میدیم.

    حسیب احمد 04-03-2020

    سلام خوب هستین استاد محترم اگر لطف کنید درنمبر واتساپ من یک مسچ کنید ۰۷۰۵۹۰۳۵۶۸