در حال حاضر بسیاری از کسب‌و‌کارها به بازاریابی دیجیتالی روی آورده‌اند و در این راستا از ابزار و روش‌های مختلفی استفاده می‌کنند که یکی از آنها بازاریابی پیامکی است. ولی برای بازاریابی پیامکی به چه ابزاری نیازمندیم؟!

پنل پیامکی؛ نرم افزاری است که از طریق آن می‌توان کاملاً هدفمند و برنامه‌ریزی شده، پیامک‌های انبوه خدماتی و تبلیغاتی ارسال نمود. ارسال پیامک‌های انبوه کمک خواهد کرد تا قدرت فروش محصولات و خدمات خود را با معرفی آنها به مشتریان افزایش دهیم.

در این مقاله قصد داریم شما را با پنل پیامکی و چگونگی ارسال پیامک با آن و همچنین شیوه‌های ارسال پیامک آشنا سازیم. پس اگر برای بازاریابی کسب و کارتان، بازاریابی پیامکی را انتخاب کرده‌اید و تصمیم به خرید پنل اس ام اس دارید، تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

پنل پیامکی چیست؟ پنل پیامکی ایده‌آل چه ویژگی‌هایی دارد؟

سامانه ارسال پیامک یکی از پرکاربردترین ابزار در بازاریابی کسب و کارها محسوب می‌شود. پنل ارسال اس ام اس این امکان را به ما می‌دهد تا پیامک‌های تبلیغاتی خود را بدون محدودیت به هر تعداد مخاطب در هر منطقه‌ای که می‌خواهیم ارسال کنیم. ارسال پیامک با پنل اس ام اس، با کمترین هزینه ممکن سبب معرفی برند و محصولات و خدمات ما خواهد شد.

پنل‌های پیامکی به دو صورت رایگان و پولی در اختیار مشتریان قرار می‌گیرند. اما باید بدانید که نسخه رایگان پنل‌ها فاقد امکانات و امتیازات خاصی هستند و برای دریافت امکانات مورد نیازتان باید هزینه‌ای جدا از هزینه خرید پنل پرداخت نمایید.

نسخه‌های پولی پنل‌های پیامکی علاوه بر این که دارای امکانات و ویژگی‌های مناسبی می‌باشند، همچنین تعرفه و هزینه ارسال پیامک‌ در آن‌ها نیز بسیار پایین‌تر از نسخه‌های رایگان است. بنابراین توصیه می‌کنیم قبل از خرید پنل پیامک، امکانات و ویژگی‌های آن را با توجه به هدف کسب و کارتان، بررسی و سپس اقدام به خرید نمایید تا در آینده دچار مشکل نشوید. حالا که ضرورت داشتن یک پنل پیامک برای هر کسب‌و‌کاری روشن شد، برای تهیه پنل اس ام اس حتما باید بدانیم که پنل پیامک ایده‌آل چه ویژگی‌هایی دارد:

  • پشتیبانی و ارائه خدمات پس از فروش
  • مجهز به بانک شماره تلفن کامل
  • تعرفه‌های مقرون به صرفه و مناسب
  • امکان برگزاری مسابقه پیامکی و نظر سنجی و…
  • دارای منشی پیامکی و پاسخگویی سریع
  • قابلیت ارسال اس ام اس تکی و انبوه
  • تحت پوشش قرار دادن تمام اپراتورها

تا اینجا که با ویژگی‌ها و امکانات یک پنل پیامک ایده‌آل آشنا شدید، خوب است با انواع روش‌های ارسال پیامک از طریق پنل نیز آشنا شوید تا برای بازاریابی کسب و کارتان با توجه به اهدافی که برای خود تعریف می‌کنید، بهترین روش‌ ارسال پیامک را انتخاب کنید.

روش‌های ارسال پیامک از طریق پنل اس ام اس

روش‌های زیادی برای ارسال پیامک‌های تبلیغاتی و خدماتی از طریق پنل پیامکی وجود دارد که در زیر به برخی از آنها اشاره شده است:

  • ارسال پیامک بر اساس منطقه و موقعیت جغرافیایی یا همان ارسال از طریق پیامک انبوه
  • ارسال پیامک بر اساس BTS یا همان دکل مخابراتی ( ایرانسل، همراه اول و …)
  • ارسال پیامک بر اساس دفترچه تلفن موجود در پنل پیامک
  • ارسال پیامک بر اساس کد پستی
  • ارسال پیامک بر اساس فایل اکسل
  • ارسال پیامک بر اساس تکست و یا فایل متنی
  • ارسال پیامک بر اساس نقشه گوگل (پیامپ)
  • ارسال پیامک بر اساس سن و یا جنسیت
  • ارسال پیامک بر اساس اصناف و مشاغل

شاید بهتر باشد قبل از خرید پنل اس ام اس و شروع کار با آن به این مورد توجه داشته باشید که بعضی افراد برای اینکه پیامک‌های تبلیغاتی دریافت نکنند با وارد نمودن کدهای مخصوص اقدام به مسدودسازی اس ام اس های تبلیغاتی خود کرده و وارد بلک لیست یا لیست سیاه مخابرات شده‌اند، به این ترتیب پیامک‌های تبلیغاتی شما به افرادی که در بلک لیست مخابرات قراردارند، ارسال نخواهد شد.

اما نگران نباشید؛ سامانه‌های ارسال پیامک راهکاری مناسب برای حل این مشکل در نظر گرفته‌اند که از طریق آن ارسال اس ام اس به شماره‌های بلک لیست فراهم خواهد شد. اکثر شرکت‌ها و سازمان‌ها که محتوای پیام‌های آنها مشخص و در محدوده کاری همان مجموعه برای اطلاع رسانی خدمات به مخاطبان می‌باشد از خطوط خدماتی استفاده می‌کنند.

خدماتی کردن خطوط ارسال پیامک

همانطور که گفتیم برخی دارندگان سیم کارت‌های همراه اول هستند، اقدام به مسدود‌سازی پیام‌های تبلیغاتی خود نموده‌اند. ولی شما با خدماتی کردن خطوط اختصاصی کسب و کارتان و یا از طریق ارسال پیامک صوتی،می‌توانید با خیال راحت پیامک ارسال نمایید و مطمئن باشید که حتماً این اس ام اس‌ها ارسال شده‌اند.

ولی از آنجا که ارسال پیامک صوتی خود مستلزم رعایت شرایطی خاص است و نمی‌توان از آن برای ارسال پیامک در هر شرایط و با هر هدفی استفاده نمود، بنابراین در این حالت خدماتی کردن خطوط بهترین روش ارسال پیامک به نظر می‌رسد.

لازم به ذکر است، زمانی‌که با خطوط تبلیغاتی و خدماتی اقدام به ارسال پیامک‌ انبوه می‌نمایید، در صورتی‌که هریک از پیامک‌ها به هر دلیلی (خاموش بودن خط، در دسترس نبودن دارنده سیم کارت و یا قرار داشتن در بلک لیست مخابرات و…) با موفقیت ارسال نگردند، هزینه پیامک ارسال نشده به شما بازگردانده خواهد شد. ولی ارسال پیامک با خط تبلیغاتی چه فرقی با ارسال پیامک با خط خدماتی دارد؟!

خطوط ارسال پیامک

ارسال پیامک از طریق پنل‌های اس ام اس با استفاده از خطوط عمومی و خطوط اختصاصی، صورت می‌گیرد. هرچند هردوی این خطوط برای ارسال اس ام اس استفاده می‌شوند ولی در مواردی باهم متفاوت هستند.

خطوط عمومی بعد از خرید پنل توسط سرویس ارائه کننده پنل در اختیار ما قرار می‌گیرد ولی خطوط اختصاصی را باید خریداری کنیم. بنابراین بعد از فعالسازی پنل با این خطوط می‌توانیم به راحتی اقدام به ارسال پیامک‌های تکی و انبوه نماییم.

  • خطوط اختصاصی

خطوط اختصاصی پنل پیامکی مشابه خطوطی است که در هنگام خرید سیم کارت‌های تلفن، به نام خود ثبت می‌نمایید. هنگامی‌که می‌خواهید از طریق پنل‌های پیامکی اقدام به ارسال پیامک‌های انبوه و یا دریافت پیامک نمایید، می‌باید یک خط اختصاصی برای این کار تهیه نمایید.

شماره‌های اختصاصی در پنل با پیش شماره‌های ۱۰۰۰، ۲۰۰۰، ۳۰۰۰، ۵۰۰۰، ۹۰۰۰ و ۰۲۱ ارائه می‌شوند. هریک از این پیش شماره‌ها توسط اپراتورهای مختص به خود ارائه می‌گردند و دارای هزینه‌ها و تعرفه‌های ارسال پیامک متفاوتی هستند.

برای مثال در اپراتورهای ۱۰۰۰، می‌توانید شماره دلخواه خود را با پرداخت هزینه، انتخاب نمایید. اما اپراتورهای ۳۰۰۰ به صورت رایگان این امکان را در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

  • خطوط عمومی

خطوط عمومی به صورت اشتراکی در اختیار همه کاربرانی که پنل اس ام اس خریداری کرده‌اند، قرار گرفته و برای ارسال پیامک‌های انبوه تبلیغاتی استفاده می‌شوند. این خطوط با پیش شماره‌های ۱۰۰۰، ۲۰۰۰، ۳۰۰۰، ۵۰۰۰، ۰۲۱ و ۰۲۶ به کاربران ارائه می‌شوند.

خطوط عمومی تنها در بخش‌های فعال پنل پیامکی مرتبط به ارسال پیامک‌های انبوه، مورد استفاده قرار می‌گیرند به این معنا که خطوط عمومی قابلیت دریافت پیامک را ندارند، زیرا به دلیل اشتراکی بودن همزمان توسط چندین کاربر مورد استفاده قرار می‌گیرند. در ادامه به چگونگی ارسال پیامک با این خطوط از طریق پنل اس ام اس، خواهیم پرداخت.

مراحل ارسال پیامک از طریق پنل اس ام اس

بعد از اینکه سرویس ارائه دهنده پنل پیامکی مناسبی را انتخاب و اقدام به خرید پنل نمودید. با استفاده از نام کاربری و کلمه عبوری که در اختیار شما قرار می‌گیرد وارد سامانه خواهید شد. در ادامه شما را گام به گام با مراحل استفاده از پنل اس ام اس، آشنا خواهیم نمود.

گام نخست: تست پنل پیامک

اولین کاری که بعد از خرید پنل باید انجام دهید، اطمینان از نحوه اجرای درست قابلیت ارسال پیامک و تست تجربه کاربری آن است. برای تست پنل ابتدا وارد منوی ارسال پیامک تکی شده و در قسمت چپ سیستم، بر روی گزینه ارسال سریع تست پیامکی کلیک نمایید. قبل از ارسال پیامک:

  • ابتدا متن پیام خود را به همراه شماره ارسال کننده و شماره دریافت کننده، مشخص و تعیین نمایید.
  • بر روی گزینه ارسال سریع کلیک کنید.
  • شماره‌های اختصاصی خود را انتخاب و سپس اقدام به تست پنل نمایید.

هنگام ارسال پیامک باید دو نکته را همواره مدنظر قرار داد:

اول : برای اینکه مطمئن شوید شماره‌ای که برای ارسال پیامک تست از طریق پنل در نظر گرفته‌اید در بلک لیست مخابرات قرار ندارد، بهتر است از خطوط ایرانسل استفاده نمایید تا پیامک شما مسدود و یا لغو نشود.

دوم : در ارسال پیامک‌ها حتما به محدودیت تعداد کاراکترها دقت نمایید تا متحمل هزینه اضافه نشوید. محدودیت برای ارسال هر پیامک انگلیسی حداکثر ۱۶۰ کاراکتر و برای پیامک‌های فارسی حداکثر ۷۰ کاراکتر در نظر گرفته شده است.

گام دوم: شروع ارسال پیامک از طریق پنل پیامکی

بعد از تست پنل پیامکی و آشنایی با محیط پنل، کار شما با پنل به طور جدی آغاز می‌شود. ارسال پیامک از طریق پنل پیامکی به دو صورت امکان‌پذیر است:

  • ارسال پیامک به بانک شمارههای موجود در پنل پیامکی:

بانک شماره پنل پیامکی از تمامی شماره موبایل‌هایی که بر حسب، شغل، جنس، مکان، اصناف، سن و… طبقه‌بندی شده‌اند، تشکیل شده و شما می‌توانید پیامک‌های خود را به صورت هدفمند به هر کدام از این دسته‌ها ارسال نمایید. لازم به ذکر است چنانچه می‌خواهید از هریک از این دسته‌ها برای ارسال پیامک‌های خود استفاده کنید، حتما از به روز بودن بانک پنل، مطمئن شوید.

  • ارسال پیامک به شماره‌هایی که گردآوری کرده‌ایم:

با این روش می‌توانید پیامک‌های خود را به شماره‌هایی ارسال نمایید که طی کار خود جمع‌آوری _ اطلاعات مشتریان_ نموده‌اید. این روش سبب خواهد شد مشتریان با شما احساس صمیمیت کرده و در نهایت منجر به حفظ مشتریان و وفاداری آنها خواهد شد.

ارسال پیامک به بانک شمارههای موجود در پنل پیامکی

چنانچه قصد دارید از بانک شماره‌های موجود در پنل برای ارسال پیامک‌های خود استفاده نمایید، لازم است به قسمت ارسال رفته و یکی از گزینه‌های زیر را انتخاب نمایید:

  • ارسال منطقه‌ای: این امکان را فراهم می‌آورد تا به صورت منطقه‌ای پیامک‌های خود را ارسال نمایید. به عنوان مثال ارسال پیامک به گوشی‌های همراه منطقه ۱۲ شهر تهران
  • ارسال بر اساس کدپستی: این امکان را می‌دهد تا بر اساس کد پستی، اقدام به ارسال پیامک به مخاطبان خود نمایید.
  • ارسال پیامک بر اساس پیش شماره تلفن همراه: به عنوان مثال وقتی بخواهید به افرادی پیامک ارسال نمایید که پیش شماره تلفن آنها ۰۹۱۶ و یا ۰۹۲۱ می‌باشد.
  • ارسال بر اساس سن و جنسیت
  • ارسال بر اساس BTS: با انتخاب این گزینه می‌توانید به افرادی که در محدوده یک دکل مخابراتی همراه اول و یا ایرانسل هستند، پیامک ارسال نمایید. در روش BTS می‌بایست حداقل تعداد ۵۰ هزار پیامک ارسال نمایید.ذکر این نکته ضروری است که در این روش چنانچه پیامک شما ارسال نشود، هزینه پیامک ارسال نشده برگردانده نخواهد شد.

برای استفاده از از بانک شماره‌های موجود در پنل، پس از ورود به پنل کاربری خود در سامانه ملی پیامک، محیط کاربری زیر را مشاهده خواهید کرد:

پنل پیامکی

با کلیک روی گزینه “ارسال پیامک تبلیغاتی” انواع روش‌های ارسال پیامک نمایش داده خواهد شد که با توجه به نوع کسب و کار و اطلاعاتی که در اختیار دارید، می‌توانید از هریک از این روش‌ها استفاده نمایید. روش‌های ارسال پیامک تبلیغاتی عبارتند از:

  • پیامپ
  • منطقه، هدفمند
  • کدپستی، همراه اول
  • کدپستی، ایرانسل
  • BTS
  • سن و جنسیت

با کلیک روی هریک از روش‌ها، نکات و توضیحات تکمیلی جهت ارسال پیامک تبلیغاتی با آنها نمایش داده خواهد شد و در انتهای صفحه با تعیین متن پیامک خود، می‌توانید اقدام به ارسال پیامک نمایید.

پنل پیامکی

ارسال پیامک به شماره‌هایی که از مشتریانمان گردآوری کرده‌ایم

این روش برای کسانی مناسب است که قصد دارند تنها به کاربران و مشتریان ثابت خود که شماره آن‌ها را دارند، پیامک‌های خدماتی و تبلیغاتی ارسال نمایند. اما چطور باید شماره‌هایی که جمع‌آوری نموده‌ایم را وارد پنل نماییم؟! در جواب باید گفت اینکار به سه روش صورت می‌گیرد:

  •  پس از ورود به پنل، گزینه “ارسال” را کلیک نمایید تا گزینه “ارسال انبوه” نمایش داده شود.
  • با کلیک روی گزینه “ارسال انبوه“، نکات و توضیحات تکمیلی را مشاهده خواهید کرد.
  • با کلیک روی گزینه “ارسال جدید” پنجره زیر نمایش داده خواهد شد.
    پس از نوشتن عنوان و متن پیامک، می‌توانید شماره دلخواه خود را به منظور ارسال پیامک تبلیغاتی وارد نمایید.
  • در کادر “گیرندگان” می‌توانید شماره‌های دلخواه خود را وارد و پیامک‌های تبلیغاتی خود را ارسال نمایید.
    ایمپورت : در این قسمت از پنل شما می‌توانید با بارگذاری فایل اکسل و یا فایل متنی (تکست) از شماره‌های مدنظر خود، اقدام به ارسال پیامک نمایید.
    یا با استفاده از دفترچه تلفن، شماره‌های مورد نظر خود را وارد و ذخیره کنید تا برای همیشه در اختیار داشته باشید.

پنل پیامکی

هزینه ارسال پیامک‌های تبلیغاتی از طریق پنل پیامکی 

اگر قصد استفاده از پنل پیامکی برای ارسال پیامک‌های انبوه تبلیغاتی خود را دارید، لازم است تا با چگونگی محاسبه هزینه ارسال آنها آشنا شوید.

ارسال پیامک‌های تبلیغاتی از طریق پنل پیامکی بسیار مقرون به صرفه و اقتصادی‌تر از سایر روش‌های تبلیغاتی است، چراکه می‌توانید این اطمینان را داشته باشید که تمام پیام‌های شما به دست کاربران و یا مخاطبانتان می‌رسند.

اگر چنانچه این پیام‌ها به دست کاربران شما نرسند، هزینه پیامک ارسال نشده به پنل شما برگشت داده می‌شود. همچنین امکان گزارش‌گیری پیامک‌های ارسالی و دریافتی در پنل وجود دارد که در ادامه به صورت کامل نحوه گزارش گیری از پنل به شما توضیح داده خواهد شد.

گزارش اس ام اس های ارسالی و دریافتی 

شاید تصور کنید که بعد از ارسال پیامک‌های تبلیغاتی و خدماتی خود، کارتان با پنل به پایان رسیده است. اما در واقع اینطور نیست و آنچه بعد از ارسال پیامک‌ها اهمیت دارد، اطمینان یافتن از تحویل آنها به کاربران و مشاهده گزارش تحویل پیامک‌های ارسالی است. اما گزارش‌های تحویل در کدام قسمت از پنل پیامکی ارائه می‌شوند؟!

باید گفت پس از ورود به پنل پیامکی خود باید:

  • بر روی گزینه “پیام ها” کلیک کنید.
  •  سه گزینه “دریافتی“، “ارسالی” و “حذف شده” را مطابق تصویر زیر مشاهده می‌کنید، با کلیک روی هر گزینه گزارش‌های مربوطه قابل دریافت خواهد بود.
    چنانچه مایل هستید تا اطلاعات دقیق‌تر و جزئیات بیشتری را مشاهده کنید، می‌توانید گزینه “خروجی اکسل” را در هر بخش از گزارشات کلیک و فایل مورد نظر خود را دانلود نمایید.

در ادامه شما را با امکانات دیگر پنل‌های پیامکی آشنا خواهیم کرد؛ پیشنهاد می‌کنیم با ما همراه باشید.

پنل پیامکی

انواع روش‌های ارسال پیامک در پنل پیامکی

پنل اس ام اس دارای امکانات و کارکردهای زیادی است که در ادامه به ذکر هریک از آن‌ها خواهیم پرداخت. از جمله این امکانات :

۱٫ ارسال هوشمند

ارسال هوشمند” در پنل این امکان را فراهم می‌آورد تا بر اساس شماره‌های کاربران، متن‌های خود را تغییر دهیم و متناسب با هر فرد پیامی مخصوص به او ارسال نماییم که حتی نام و خانوادگی او نیز در متن پیام درج شود.
برای انجام این‌کار ابتدا باید یک فایل اکسل تهیه نماییم که شماره تلفن افراد نیز بر اساس اطلاعات شخصی‌شان در آن درج شده باشد. سپس اقدام به ثبت فایل اکسل در پنل پیامکی می‌نماییم.

۲٫ ارسال زمان‌دار

با این قابلیت در پنل می‌توانیم ارسال پیامک‌ها را به گونه‌ای تنظیم نمایید که در تاریخ و ساعتی مشخص پیامک‌ها به کاربران ارسال شوند. بنابراین می‌توانیم اس ام اس هایی که قرار است در آینده ارسال نماییم را از قبل آماده و برای ارسال آنها برنامه‌ریزی نماییم.

۳٫ ارسال متناظر

ارسال متناظر” این امکان را فراهم می‌آورد تا بتوانیم پیامک‌های تبلیغاتی مختلفی را به شماره‌های مختلف کاربران با سرعتی بسیار بالا ارسال نماییم.
برای این‌کارابتدا باید اقدام به بارگذاری فایل اکسلی نماییم که در ستون اول شماره‌ موبایل کاربران و در ستون دوم محتوای پیامکی مختص به هر شماره موبایل وارد شده باشد. در نهایت با کلیک روی گزینه ارسال متناظر، هر پیامک به شماره موبایل متناظر آن ارسال خواهد شد.

۴٫ سر رسید

امکان “سر رسید” دقیقاً مشابه “ارسال زماندار” با این تفاوت که در “سر رسید” پیامک‌های تبلیغاتی و خدماتی به صورت متناوب و پی‌در‌پی ارسال می‌شوند. با این امکان می‌توان پنل را به گونه‌ای تنظیم نمود که هر سال و در مناسبت‌های خاص مثل تولد، ایام عید و… به کاربران پیامک‌های مناسبتی مخصوص ارسال نماید.

۵٫ انتقال ترافیک

با استفاده از ویژگی “انتقال ترافیک” می‌توان پنل را به گونه‌ای تنظیم نمود که پیام‌های دریافت شده از خطوط اختصاصی پنل، مستقیماً به خط موبایل و یا آدرس ایمیل صاحب پنل ارسال شوند. با این امکان  می‌توان همیشه از پیامک‌های دریافتی پنل در هر موقعیتی، اطلاع پیدا کرد.

۶٫ ارسال از موبایل

با استفاده از امکان “ارسال از موبایل” می‌توانید با وارد نمودن رمز ورود به پنل، پیامک‌های مورد نظر خود را ارسال نمایید. این امکان، اختصاصی و بسیار کاربردی است و در معدودی از پنل‌های پیامکی ارائه می‌شود، بنابراین برای داشتن چنین امکانی در پنل قبل از خرید با مشاوران فروش پنل اس ام اس، حتما مشورت نمایید.

کلام آخر

حالا که با بازاریابی پیامکی به عنوان یکی از پربازده‌ترین روش‌های بازاریابی و همچنین با پنل پیامکی و نحوهارسال پیامک‌های تبلیغاتی از طریق آن آشنا شدید، پیشنهاد می‌کنیم قبل از هرگونه اقدامی برای خرید پنل، با مراجعه به وبسایت ملی پیامک به آدرس www.melipayamak.com و یا از طریق شماره تلفن ۶۳۴۰۴-۰۲۱داخلی ۱، با تیم مشاوره و پشتیبانی سامانه ملی پیامک تماس بگیرید تا انتخابی دقیق، به صرفه و منطقی را تجربه کنید.

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

4 سال پیش ملیحه احمدی

درباره نویسنده

سلام. من ملیحه احمدی به عنوان یه عضو کوچک از پین ورک در کنار شما هستم تا بتونم مطالب متنوع و جالبی رو با شما به اشتراک بذارم. یکی از ویژگی‌هایی که منو به نوشتن محتواهای جدید ترغیب می‌کنه، روحیه‌ی بالا برای یادگیری مطالب جدید و بکارگیری خلاقیت در نوشته‌هام هست. امیدوارم این مطالب به اندازه کافی براتون جذاب و به دلتون نشسته باشه :)

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.