دوربین‌های مدار بسته، دستگاه‌هایی هستند که با استفاده از فناوری تصویربرداری ما را قادر می‌کنند به شکل مداوم نظارتی کامل بر محیط موردنظرمان داشته باشیم. این دوربین­‌ها، مانند نگهبان‌هایی همیشگی و خستگی‌ناپذیر حافظ جان و مال ما هستند و این روز ها انواع مختلفی از آن‌ها در بازار دیده می‌شود. در این نوشته، تلاش کرده‌ایم ویژگی‌های متفاوت این محافظان قدرتمند را بررسی کنیم تا انتخاب بهترین دوربین امنیتی ممکن شود.

انواع مدل‎های دوربین مدار بسته

طیف وسیعی از مدل‌های دوربین‌های امنیتی در بازار موجود و قابل دسترسی است که هرکدام از آن‌ها خصوصیات خاصی را داشته و برای استفاده در محل مشخصی مفید هستند. به شکل کلی می‌توان دوربین‌ها را به چند دسته‌ی کلی تقسیم کرد که در ادامه هر یک از این انواع را بررسی خواهیم کرد:

۱٫ دوربین امنیتی دام (dome)

این دوربین‌ها به خاطر شکل ظاهری متفاوتی که دارند، دام (گنبدی) نامیده می‌شوند زیرا ساختمان خارجی آن‌ها حالتی نیم‌دایره دارد. دوربین‌های دام به‌خوبی می‌توانند تبه‌کاران را از محیط موردنظرتان دور کنند زیرا رویه‌ی نیم‌دایره‌ای دوربین به استتار آن کمک کرده و دقیقاً مشخص نمی‌شود که دوربین در حال فیلم‌برداری از کدام جهت است. به علت این استتار، فرد نمی‌تواند حرکاتش را با حرکت دوربین هماهنگ کند. بنابراین برای بسیاری از محل‌ها دوربین دام بهترین نوع دوربین مدار بسته به شمار می‌رود.

خصوصیات اصلی دوربین امنیتی 

  • دارای طراحی خاص برای اشغال کمترین فضا
  • مناسب برای استفاده در فضای بیرون یا داخل ساختمان
  • دارای امنیت بالا برای سیستم درونی
  • قابلیت چرخش سیصد و شصت درجه

دوربین دام برای استفاده در رستوران‌ها، فروشگاه‌ها و هتل‌ها بسیار مناسب است زیرا به افراد اجازه می‌دهد دامنه‌ی بیشتری از محیط را تحت نظر داشته باشند. همچنین می‌توان گفت دوربین دام بهترین دوربین مداربسته برای محیط‌های داخل ساختمان است زیرا می‌توان آن را روی سقف و در زاویه‌های خاص دیوار نیز نصب کرد.

۲٫ دوربین امنیتی بولت (bullet)

دوربین‌های بولت به شکلی طراحی شده‌اند که کاملاً قابل دیده شدن و ردیابی باشند. شکل خاص این دوربین‌ها، آن‌ها را قادر کرده است تا بتوانند تا مسافت‌های دور را تحت نظر داشته باشند. معمولاً از دوربین‌های بولت در فضاهای باز استفاده می‌شود و به همین علت این دوربین‌ها دارای بدنه‌ای مقاوم نسبت به رطوبت و گردوغبار هستند.

ویژگی‌های خاص دوربین‌های امنیتی بولت 

  • قابلیت ردیابی برای دور کردن تبه‌کاران
  • مقاومت بالا در برابر کثیف شدن
  • قابلیت ردیابی حرکات در مسافت‌های دور
  • مقاوم در برابر باران و تابش مستقیم آفتاب

دوربین‌های بولت برای استفاده در محیط‌های مختلفی مانند سازمان­های صنعتی (کارخانه‌ها و مزارع صنعتی) مناسب هستند. این دوربین‌ها فقط تصاویر با کیفیت بالا را منتقل نمی‌کنند، بلکه به رهگذران این پیام را نیز می‌رسانند که منطقه‌ی موردنظر تحت مراقبت است. دوربین بولت بهترین نوع دوربین مدار بسته برای محیط‌های باز در نظر گرفته می‌شود.

۳٫ دوربین امنیتی سی مانت (C mount)

این مدل از دوربین‌های امنیتی برای افرادی مناسب است که می‌خواهند تمام زوایای ممکن را تحت نظر داشته باشند. دوربین‌های سی مانت دارای لنزهای متحرکی هستند که برای دیدن فواصل مختلف تغییر شکل می‌دهند. این دوربین‌ها نیز مانند دوربین‌های بولت ظاهری بزرگ دارند بنابراین در بسیاری از محیط‌ها برای هشدار و دور کردن تبه‌کاران استفاده می‌شوند.

ویژگی‌های دوربین‌های سی مانت

  • دارای لنزهای خاص برای افزایش مسافت دید
  • دارای ظاهر قابل ردیابی برای دور کردن تبه‌کاران
  • قابلیت استفاده در محیط‌های دارای دمای بسیار پایین
  • قابلیت مقاومت در برابر رطوبت

از دوربین سی مانت می‌توان برای در نظر گرفتن یک جاده یا محیط دارای مساحت زیاد استفاده کرد. ازآنجایی‌که این دوربین نسبت به تغییر دما بسیار مقاوم است در برخی از کارگاه‌ها یا کوره‌ها نیز استفاده می‌شود.

اگر به دنبال خرید بهترین مدل دوربین امنیتی برای محیط هستید، سایت پین ورک برای خرید و مقایسه دوربین‌های مداربسته می‌تواند به شما کمک کند. با مراجعه به سایت می‌توانید به شکل رایگان از قیمت‌های دوربین‌های مختلف موجود در بازار اطلاع کسب کرده و بهترین فروشنده و نصب کننده‌ی دوربین را برای خود انتخاب کنید. کافی است به وب‌سایت https://pinwork.ir/ مراجعه کنید.

۴٫ دوربین مدار بسته PTZ

با استفاده ا این مدل دوربین، گروه امنیتی می‌تواند بر داده‌های ضبط شده توسط این دستگاه نظارت داشته باشد. با فشردن تنها یک کلید، لنز دوربین تغییر جهت می‌دهد و حتی می‌تواند روی نقطه‌ای خاص متمرکز شود. اگر محیط موردنظرتان دارای گروه نگهبانی است که بر عملکرد دوربین نظارت دارند، این دوربین‌ها برایتان مناسب‌ترین گزینه خواهند بود.

خصوصیات دوربین‌های PTZ 

  • قابلیت متمرکز شدن روی یک نقطه
  • قابلیت گردش سیصد و شصت درجه با کنترل مستقیم
  • دارای قابلیت تشخیص جزئیات و چهره‌ها
  • دارای قابلیت کنترل کامل توسط افراد

برای محیط‌هایی که اشیای بسیار ارزشمند در آنجا نگه داشته می‌شود و احتمال سرقت بالاست، استفاده از این نوع دوربین مداربسته بسیار مناسب است. برای مثال، معمولاً در موزه‌ها از این دوربین استفاده می‌شود. برخی از مدل‌های دوربین سی مانت توان تشخیص حرکت را دارند و زاویه‌ی لنز خود را با حرکات تنظیم می‌کنند.

۵٫ دوربین امنیتی روز/شب

این دوربین‌ها بر اساس میزان نور موجود در محیط انتخاب می‌شوند و می‌توانند در تاریکی شب یا نور روشن روز تصاویر واضحی را به نمایش بگذارند. این ویژگی به دلیل داشتن تراشه‌های نوری خاصی در قسمت لنز این دوربین‌ها است.

ویژگی‌های دوربین‌ مدار بسته روز/شب 

  • توانایی ضبط تصاویر در نور کم
  • توانایی تصویربرداری به شکل رنگی یا سیاه و سفید
  • قابلیت عملکرد در نور مستقیم خورشید
  • دارای محفظه های محافظت‌کننده در برابر رطوبت

دوربین‌های محافظتی مختلفی وجود دارند که برای استفاده در محیط باز طراحی شده‌اند. فرق دوربین‌های روز/شب این است که می‌توانند تصاویر بسیار با کیفیتی را ضبط کنند. بنابراین برای محیط‌هایی که نور شدید در آن وجود دارد، استفاده از این دوربین مدار بسته یک گزینه‌ی مناسب به‌حساب می‌آید.

مدل های دوربین مدار بسته

۶٫ دوربین‌ امنیتی دید در شب

همان‌طور که از اسم‌شان مشخص است، این دوربین‌ها به شکلی تولید شده‌اند تا حتی در محیط‌های کاملاً تاریک نیز تصاویر واضحی را ضبط کنند. دوربین‌های دید در شب معمولاً از دوربین‌های روز/شب گران‌تر هستند و برای محیط‌هایی کارکرد دارند که به دنبال برقراری امنیت در محیط‌های بسیار تاریک هستند.

خصوصیات دوربین‌های دید در شب 

  • دارا بودن ال ای دی های دید در شب برای ضبط تصاویر در تاریکی مطلق
  • مجهز به فیلتر خاموش‌کننده برای تصویربرداری مناسب در طول روز
  • قابلیت تصویربرداری حتی در مه و دود
  • تصویربرداری رنگی در نور روز و ضبط تصاویر سیاه و سفید در شب

مطمئناً دوربین‌های دید در شب مناسب‌ترین انتخاب برای تصویربرداری در محیط‌های تاریک هستند و می‌توان از آن‌ها در بانک‌ها، فروشگاه‌ها و محیط‌های صنعتی استفاده کرد.

۷٫ دوربین‌ مدار بسته IP

دوربین‌های IP می‌توانند تصاویر را به شکل زنده از طریق اتصال اینترنت برای افراد در محل‌های دیگر ارسال کنند. دامنه‌ی تصویربرداری این دوربین‌ها به شکل خاصی است که انتقال تصاویر از طریق اینترنت را ساده‌تر کند. نسخه‌ای از تصویر نیز به شکل آنلاین در فضاهای ابری یا در نرم‌افزاری خاص ضبط و حفظ می‌شود.

ویژگی‌های اصلی دوربین‌های IP

  • قابلیت انتقال تصاویر به هر نقطه از جهان
  • مجهز به منبع ذخیره‌ی قابل‌دسترسی
  • قابلیت نصب آسان

این دوربین‌ها برای افرادی ایده آل است که از محیط موردمراقبت دور هستند و قصد دارند نظارت خود را حفظ کنند. در برخی مواقع از دوربین‌های IP برای نظارت بر عملکرد افراد در یک محیط نیز استفاده می‌شود.

۸٫ دوربین مدار بسته وایرلس

دوربین‌های وایرلس به شکلی طراحی شده‌اند تا زمان مورد نیاز برای نصب را به حداقل برسانند. علاوه بر این، اتصال این دوربین‌ها به سیم‌های محدودی نیاز دارد، بنابراین ظاهری تمیزتر به محیط می‌دهد و برای موزه‌ها و مساجد یا سالن‌های اجتماعات قابل استفاده است.

خصوصیات دوربین‌های وایرلس 

  • قابلیت اتصال بسیار آسان و سریع
  • دارای توان انتقال تصاویر از طریق شبکه اینترنت به تمام نقاط جهان
  • ذخیره‌سازی امن و قابلیت دسترسی آسان به تصاویر ذخیره‌شده

اگر ظاهر محیطی که قصد دارید دوربین را در آنجا استفاده کنید برایتان مهم است، احتمالاً دوربین وایرلس، بهترین دوربین امنیتی برایتان خواهد بود. ظاهر این دستگاه‌ها باعث می‌شود به‌خوبی با محیط اطراف همخوانی داشته باشند. همچنین تصاویر ضبط شده توسط این دوربین از نقاط مختلف جهان قابل‌دسترسی است.

برای انتخاب بهترین دوربین مدار بسته، با شما هستیم.

همان‌طور که بیان شد، انواع مختلفی دوربین مدار بسته با خصوصیات و ویژگی‌های متفاوتی در بازار موجود است. بنابراین برای داشتن بهترین انتخاب می‌توانید از گروه پین ورک کمک بگیرید.

با مراجعه به وبسایت پین ورک به آدرس pinwork.ir، و یا تماس با شماره ۸۷۷۰۰۷۷۰_۰۲۱ و دریافت مشاوره قادر خواهید بود به شکل رایگان قیمت انواع مختلف دوربین مدار بسته و خدمات نصب دوربین مدار بسته و… را به شکل دقیق بررسی کنید تا مناسب‌ترین انتخاب را بر اساس ویژگی‌های محیط موردنظرتان داشته باشید.

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

4 سال پیش نیلوفر نجیب نیا

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.