کد های خطای ظرفشویی مجیک، در صفحه ماشین ظرفشویی به‌صورت حروف و عدد ظاهر می‌شود. توضیحات گرداوری شده در این مقاله، برای کمک به شما در عیب یابی کدهای خطا، بسیار مفید هستند و همچنین برخی از راهنمایی‌های تخصصی و نکات مهم با بسیاری از کدهای خطا در اینجا آورده شده است. قبل از مطالعه توضیحات مربوط به ارور ظرفشویی مجیک بدانید که کد خطا به عنوان کمک تشخیص مشکلات ظرفشویی استفاده می‌شوند و جایگزین تعمیر و عیب یابی دستگاه از طرف فرد متخصص و تعمیرکاران ماهر نیستند. پین ورک، مرکز تخصصی تعمیرات ماشین ظرفشویی مجیک و سایر برندهای مطرح اعم از؛ الگانس، دوو، بیم و… با گرد هم آوردن بهترین گروه تکنسین‌های ماهر و باتجربه آماده خدمت‌رسانی به شما عزیزان است. برای دریافت خدمات مربوطه با شماره ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس بگیرید.

رایج‌ترین کد های خطا و ارور ظرفشویی مجیک

۱ . ارور E1 و dr ظرفشویی مجیک

این کد خطای ظرفشویی مجیک زمانی نشان داده می‌شوند که درب دستگاه بیش از ۱۰ دقیقه باز مانده باشد.

تعمیر ماشین ظرفشویی مجیک در محل

بهترین متخصص با کمترین قیمت

  • سیستم تشخیصی ظرفشویی با تشخیص بازماندن در بیش‌ازحد پیشینی شده، این ارور را روی صفحه نمایشگر نشان می‌دهد که با بستن درب توسط شما، این ارور برطرف می‌شود.

۲ . ارور E2 ظرفشویی مجیک

این کد خطای ظرفشویی مجیک، ناشی از نرسیدن آب کافی به دستگاه جهت شستشو ظروف است که معمولاً مربوط به پمپ دستگاه است و با درست کردن آن معمولاً عملکرد دستگاه به حالت قبل یرمیگردد

  • در صورت برطرف نشدن این مشکل، بررسی کنید که آیا نشتی یا گرفتگی در سیستم آب رسانی دستگاه وجود دارد یا خیر و سپس، شلنگ‌های ورودی آب را جهت هرگونه گرفتگی سوراخ و آسیب و تاخوردگی چک کنید تا منشأ مشکل را پیدا کنید.
  • اگر ارور دستگاه برطرف نشد، شاید فیلتر مکش آب و یا شیر آب نیاز به تعویض و یا برد دستگاه لازم به بررسی داشته باشد.
  • برای عیب یابی این مشکل توصیه می شود، مطلب” آبگیری نکردن ماشین ظرفشویی” را مطالعه نمایید.

۳ . ارور E3 ظرفشویی مجیک

این کد خطای ماشین ظرفشویی مجیک خطای تخلیه است. و ماشین ظرفشویی نمی‌تواند آب را کامل تخلیه کند.

  • این مشکل ممکن است یک مسئله ساده مانند فیلتر مسدود شده، انسداد پمپ تخلیه یا شیلنگ باشد. در ابتدا فیلتر هارا بررسی و تمیز کنید.
  • سپس پمپ و شیلنگ را ازلحاظ وجود هرگونه ضایعات و ذرات غذایی بررسی کنید. مقاومت پمپ تخلیه را بررسی کنید تا در وضعیت استاندارد باشد و سپس محفظه فشار و لوله فشار دستگاه را تمیز کنید.
  • در بعضی موارد ایراد از برد الکترونیک دستگاه است و بهتر است توسط فرد متخصص بررسی شود.
  • پین ورک، با کمک بهترین تعمیرکاران و تکنسین‌های ماهر و باتجربه آماده خدمت‌رسانی به شما عزیزان هستند و عملکرد دستگاه شمارا به حالت اول برمیگردانند. برای مشاوره و اطلاعات بیشتر با شماره ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس بگیرید.
  • برای رفع بهتر این مشکل، پیشنهاد می شود، مقاله”علت عدم تخیله آب ماشین ظرفشویی” را مطالعه نمایید.

۴ . ارور F5 و E4 ظرفشویی مجیک

این کد خطا ظرفشویی مجیک، ناشی از سرد بودن آب در دستگاه است. اولین احتمال برای این کد خطا، خرابی المنت است. اگر المنت دستگاه دچار مشکل باشد، ماشین ظرفشویی آب را گرم نمی‌کند و گرمای مناسب جهت شستشو شو ظروف فراهم نمی‌شود.

  • مقاومت المنت باید توسط اهم متر اندازه‌گیری شود. اگر المنت مشکلی نداشت، ترموستات باعث بروز این ارور ماشین ظرفشویی مجیک شده است. در صورت خرابی این قسمت، باید تعمیر یا تعویض شود. در مواردی امکان دارد که وجود آشغال و گرفتگی مانع گرم شدن آب شود.
  • شاید مشکل از هیتر باشد بنابراین تمام این موارد را در نظر گرفته و به دقت بررسی کنید.

۵ . ارور E5 ظرفشویی مجیک

اگر این کد خطای ظرفشویی مجیک نشان داده شود، هیتر دستگاه دچار مشکل بوده و بنابراین میزان گرمای آب به درستی تنظیم نمی‌شود.

  • ابتدا بهتر است میزان اهم المنت هیتر چک شود زیرا امکان سوختگیان وجود دارد. سپس سنسور دستگاه باید بررسی شود و شاید ایراد از مدار برد دستگاه باشد.

۶ . ارور E6 و E8 ظرفشویی مجیک

این کد خطای ظرفشویی مجیک، ناشی از آسیب دیدگی موتور دستگاه است که باعث می‌شود خاموش بماند و ظرفشویی کار نکند. اول بهتر است پمپ جت دستگاه چک شود و در مرحله بعدی برد اصلی ظرفشویی مورد بررسی قرار بگیرد. بهتر است در صورت نداشتن کافی، این کار را به یک متخصص بسپارید.

۷ . ارور E7 ظرفشویی مجیک

این کد خطای ظرفشویی مجیک به علت درست‌ کار نکردن برد الکترونیک دستگاه است. زمانی که برد الکترونیک دستگاه کار نکند، نمی‌تواند به قسمت‌های مختلف ظرفشویی فرمان دهد و کار آن‌ها مختل می‌شود.

۸ . ارور E10 ظرفشویی مجیک

در صورت نشان داده شدن این کد های خطا، ابتدا باید ارتباط بیت دو قسمت برد دستگاه و پنل بررسی شود زیرا ممکن است کار آن متوقف شده باشد. سپس لازم است که سیم کشی ماشین ظرفشویی به دقت توسط یک متخصص بررسی شود. در آخر، اگر مشکل دستگاه برطرف نشد، لازم است مدار موردبررسی قرار گیرد.

۹ . ارور ts ظرفشویی مجیک

ناشی از اتصال کوتاه است که با بررسی مقاومت آن و استاندارد بودن آن، مشکل از برد دستگاه است.

۱۰ . ارور TO ظرفشویی مجیک

ناشی از معیوبی دستگاه است که با بررسی آن و مدار برد ظرفشویی توسط متخصص، مشکل آن برطرف می‌شود.

۱۱ . ارور F1 ظرفشویی مجیک

اگر این کد را بر روی صفحه نمایشگر مشاهده کردید، جریان به درستی در ظرفشویی مجیک برقرار نیست و لازم است مدارد مورد بررسی دقیق قرار گیرد تا هرگونه قطعی آن برطرف شود.

۱۲ . ارور F2 ظرفشویی مجیک

یکی از رایج‌ترین ارور های ماشین ظرفشویی مجیک، عدم رسیدن آب کافی به ماشین است.

  • این ارور ظرفشویی مجیک ممکن است ناشی از دلیل مختلفی باشد. شاید مشکل آن ناشی از خطای هیدروستات باشد بنابراین ابتدا مقاومت پای‌های آن باید چک شود و بهتر است توسط یک فرد مجرب انجام شود.
  • یک احتمال دیگر این است که جریان آب ورودی به ماشین ظرفشویی با مشکل مواجه شده باشد و یا فلکه آب بسته باشد یا فیلتر برقی دچار گرفتگی شده باشد. شیر آب و فیلتر برقی را مورد بررسی قرار دهید.
  • شلنگ‌های آب ماشین ظرفشویی مجیک را لحاظ وجود هرگونه آسیب، سوراخی، گرفتگی و خمیدگی با مسدودی بررسی کنید تا مشکل آن را پیدا کنید.

۱۳ . ارور F3 ظرفشویی مجیک  نشتی آب محفظه

این کد خطا به دلیل نشتی آب می‌باشد.

  • ابتدا، بهتر است جهت پیدا کردن مشکل دستگاه، بررسی قفل درب ظرفشویی و اطمینان از سالم بودن آن است.
  • احتمال دارد زمانی که فشار آب زیاد بوده است این اتفاق رخ داده باشد. پمپ تخلیه مهم‌ترین عامل این کد خطا است.
  • سپس شیر آب ورودی و خروجی باید به‌دقت بررسی شود زیرا عامل دیگر نشتی آب ماشین ظرفشویی مجیک، شیر برقی آب است که شاید براثر سوراخی آن باعث ریزش آب شده باشد.
  • در مرحله آخر می‌توانید آب پاش ماشین ظرفشویی را نیز بازکرده و جهت هرگونه انسداد و گرفتگی آن را بررسی کنید

۱۴ . ارور F6 ظرفشویی مجیک

ناشی از نشتی شیر برقی است که با بررسی دقیق آن و رفع مشکل این کد خطای ظرفشویی مجیک برطرف می‌شود.

عیب یابی ارور ماشین ظرفشویی مجیک با پین ورک

نکات این مقاله در جهت آگاهی درزمینهٔ مفهوم کد های ماشین‌های ظرفشویی مجیک فراهم شده است. ماشین‌های ظرفشویی، دارای صفحه نمایش و یا چراغ چشمک زنی هستند که در هر برند از ماشین‌های ظرفشویی معنی خاص خود را دارند. ماشین ظرفشویی مجیک، به وسیله کد خطاهای مشخص در صفحه نمایش آن که گفته شد، ارور و مشکل دستگاه را به شما نشان می‌دهند و به شما کمک می‌کنند که به کمک معنای این کدها منشأ ایراد دستگاه خود را پیدا کرده و با برطرف کردن مشکل، عملکرد آن را به حالت اول برگردانید.

این مقاله توسط تکنسین‌های ماهر پین ورک جمع‌آوری شده است. پین ورک، با گرد هم آوردن بهترین متخصصین آماده خدمت‌رسانی به شما عزیزان بوده و به بهترین صورت ارور ماشین ظرفشویی مجیک شمارا عیب یابی کرده و عملکرد آن را به حالت قبل برمیگردانند. برای مشاوره و اطلاعات بیشتر با شماره ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس بگیرید.

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

3 سال پیش رضا حاجیلو

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.