دلایل گوناگونی روی کار نکردن یخ ساز یخچال مؤثر هستند که به بررسی آن‌ها می‌پردازیم. کار نکردن یخ ساز یخچال می‌تواند برای همه آزاردهنده باشد و باید این مشکل هرچه سریع‌تر برطرف شود. اگر در عملکرد و کارایی یخچال شما ایراد و یا مشکلی وجود داشت و شاهد خرابی و کار نکردن یخ ساز بودید، دلایل گوناگونی در این مشکل مؤثر هستند. در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم. اگر با خواندن تمامی موارد زیر بازهم مشکل شما حل نشد، پیشنهاد ما این است که برای تعمیر یخ ساز یخچال خود از تعمیرکاران پین ورک؛ نمایندگی معتبر تعمیرات یخچال کمک بگیرید. پین ورک نمایندگی معتبر تعمیرات یخچال‌های سامسونگ، ال جی، اسنوا و… بسپارید. برای تماس با تیم پین ورک می‌توانید با شماره ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

دلایل کار نکردن یخ ساز یخچال

دلایل گوناگونی باعث خرابی یخ ساز یخچال می‌شوند. در ادامه به برخی از مهم‌ترین آن‌ها می‌پردازیم. به موارد زیر توجه کنید:

تعمیر یخچال در محل

بهترین متخصص با کمترین قیمت

۱ . خراب بودن برد کنترل دیسپنسر

وظیفه کنترل کردن بیشتر عملکردهای سیستم دیسپنسر، بر عهده برد کنترل دیسپنسر می‌باشد. اگر برد یخچال خراب باشد، می‌تواند تأمین انرژی به کل سیستم دیسپنسر را متوقف کند. اگر فقط قطعه‌ای از دیسپنسر یخچال شما کار نمی‌کند، هر یک از اجزای دیسپنسر را قبل از بررسی کردن برد کنترل، تست کنید. احتمال زیادی وجود دارد که یک قسمت از دیسپنسر کارایی خود را از دست داده باشد. یکی دیگر از نشانه های خرابی برد کنترل، کار نکردن آبسردن یخچال است. برای بررسی دقیق این موضوع پیشنهاد می شود مقاله خرابی آبسردکن یخچال را مطالعه نمایید.

  • اما اگر تمام سیستم دیسپنسر یخچال کار نکند، به‌احتمال‌زیاد ممکن است برد کنترل یخچال خراب‌شده باشد. چون برد کنترل حساسیت و پیچیدگی زیادی دارد و منجر به کار نکردن یخ ساز یخچال شده باشد. اگر قصد بررسی و یا تعویض این قطعه را دارید و خود دانش و تجهیزات کافی برای انجام این کار را ندارید، پیشنهاد ما این است که از تکنسین‌های تیم پین ورک کمک بگیرید.

خرابی سوییچ دیسپنسر یخچال

۲ . سوییچ دیسپنسر

ولتاژ لازم به دیسپنسر به‌وسیله قطعه‌ای به نام سوییچ دیسپنسر فرستاده می‌شود. اگر یکی از کلیدهای دیسپنسر خراب شده باشد، دیسپنسر کار نمی‌کند.

  • برای اینکه تشخیص بدهیم آیا سوییچ دیسپنسر خراب‌شده است یا نه برای تست تداوم هر سوییچ از یک مولتی متر می‌توانید استفاده کنید. حال اگر سوییچ دیسپنر شما تداوم ندارد باید آن را عوض کنید.

۳ . دمای فریزر بالاتر از ۱۰ درجه فارنهایت باشد (۱۲- درجه سانتی‌گراد)

اگر دمای فریزر شما بالاتر از ۱۰ درجه فارنهایت باشد (۱۲- درجه سانتی‌گراد)، یخ ساز تکه‌های یخ را بخ خوبی تولید نمی‌کند. دمای فریزر باید بین ۰ تا ۵ درجه فارنهایت (-۱۸ تا -۱۵ درجه سانتی‌گراد) تنظیم شود تا یخ ساز به‌درستی کار کند. اگر دمای فریزر شما خیلی زیاد است، از اینکه فن کندانسور درست کار می‌کند و سیم‌پیچ‌های کندانسور از تکه‌های آشغال پاک می‌باشند اطمینان حاصل کنید. به‌علاوه، چک کنید که آیا روی سیم‌پیچ‌های اواپراتور یخ زدگی جمع شده است یا نه. اگر سیم‌پیچ‌های اواپراتور یخ بزنند، بخشی از سیستم یخ زدایی از کار افتاده است.

۴ . شیر ورودی آب

شیر ورودی آب یک شیر کنترل‌شده برقی می‌باشد که برای تأمین آب دیسپنسر و یخ ساز به کار گرفته می‌شود. اگر شیر ورودی آب فشار کافی نداشته یا خراب شده باشد، اجازه عبور آب از آن را نمی‌دهد و درنتیجه باعث کار نکردن یخ ساز یخچال می‌شود. شیر برای کارکرد درست به ۲۰ پوند بر اینچ مربع احتیاج دارد. مطمئن شوید که فشار آب به شیر حداقل ۲۰ پوند بر اینچ مربع باشد. اگر مطمئن شدید فشار آب کافی است، برای بررسی قدرت شیر ورودی آب از یک مولتی متر استفاده کنید.

  • اگر شیر ورودی آب فشار کافی را دارد، در حال شارژ شدن است و انرژی کافی را می‌گیرد ولی بااین‌حال یخ ساز برای تولید یخ از آب پر نمی‌شود، برای حل این مشکل شیر ورودی آب را باید عوض کنید.

۵ . دستگاه یخ ساز

ممکن است یکی از اجزای دستگاه یخ ساز خراب شده باشد. ازآنجایی‌که بسیاری از اجزای سازنده یخ به‌صورت جداگانه‌ای فروخته نمی‌شوند، ممکن است لازم باشد کل دستگاه یخ ساز را خریداری کرده و عوض کنید. قبل از عوض کردن دستگاه یخ ساز، خط آب، شیر ورودی آب و فن را بررسی کنید. اگر هیچ‌کدام یک از این قطعات خطایی نداشتند و دمای فریزر حداقل ۱۵ درجه فارنهایت بود، مجموعه یخ ساز را عوض کنید. برای تعویض قطعه مذکور می‌توانید از متخصصین ما در تیم پین ورک نمایندگی تعمیرات یخچال کمک بگیرید. برای دریافت خدمات با شماره ۸۷۷۰۰۷۷۰ ۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

معیوب شدن ماژول یخ ساز

۶ . ماژول یخ ساز

ماژول یخ ساز به موتوری مجهز می‌باشد که وظیفه آن به حرکت درآوردن بازوهای بیرون برنده یخ و چرخاندن سینی می‌باشد، تا مکعب‌ها را از درون محفظه یخ خارج کند. زمانی که دمای ترموستات یا سنسور موجود در سینی یخ ساز به حدود ۱۵ درجه فارنهایت می‌رسد، موتور شروع به چرخش می‌کند تا مکعب‌های یخ‌ها را آزاد کند. در مرحله پایانی چرخیدن ماژول یخ ساز، نیروی لازم را به شیر ورودی آب ارسال می‌کند تا سینی دوباره با آب پر شود. اگر ماژول یخ ساز خراب باشد یخ ساز یخ را توزیع یا درست نمی‌کند.

  • در ابتدا بسته به اینکه مدل یخچال شما چه می‌باشد اطمینان حاصل کنید کلید روشن و خاموش شما در حالت روشن بوده و بازوهای دستگاه یخ ساز نیز در حالت پایین باشد. اگر ماژول یخ ساز دارای پره‌های بیرون برنده می‌باشد، چک کنید تا مطمئن شوید که مکعب‌های یخ در پره‌ها گیر نکرده باشد. اغلب نقطه‌های تست در ماژول وجود دارد که یک تکنسین می‌تواند برای تشخیص بیشتر مشکلات ماژول از آن‌ها استفاده کند. برای انجام این کار می‌توانید از تعمیرکاران پین ورک کمک بگیرید.

۷ . فیلتر آب

یکی دیگر از دلایل کار نکردن یخ ساز یخچال این است که فیلتر آب مسدود شده، توانایی این را ندارد که جریان آب به دیسپنسر را محدود کرده و از اینکه یخ ساز کار خود را به درستی انجام دهد جلوگیری کند. فیلتر آب باید نزدیک هر شش ماه یک‌بار عوض شود تا جریان آب مناسب حفظ‌شده و از کیفیت آب اطمینان حاصل شود.

۸ . فشار کم آب از منبع خانه

ممکن است خانه فشار آب کافی نداشته باشد. شیر ورودی آب، آب لازم یخ و آبسرد کن یخچال را تأمین می‌کند. شیر ورودی آب برای کارکرد صحیح حداقل به ۲۰ پوند بر اینچ مربع احتیاج دارد. شما می‌توانید جریان آب را بررسی کرده و فشار را تست کنید تا مشخص شود حداقل ۲۰ پوند بر اینچ مربع است یا خیر.

۹ . سوئیچ درب

وظیفه سوئیچ درب این است که وقتی درب یخچال باز است یخ ساز و آبسرد کن را خاموش کند. دلیل روشن نشدن دیسپنسر یا همان آبسرد کن می‌تواند خراب شدن سوئیچ درب باشد. برای اینکه تشخیص دهید سوئیچ درب خراب است یا خیر، برای تست تداوم از یک مولتی متر استفاده کنید. اگر سوئیچ درب زمانی که فعال‌شده تداوم نداشت، باید آن را عوض کنید.

۱۰ . برد کنترل سطح یخ

برخی از یخچال ‌ها برای اینکه به سطح یخ در محفظه یخ پی ببرند، از پرتوی مادون‌قرمز استفاده می‌کنند. در صورت رسیدن سطح یخ به بالای محفظه، پرتوی مادون‌قرمز را قطع می‌کند. سپس برد کنترل یخ ساز را خاموش می‌کند. زمانی که سطح یخ به زیر پرتو می‌رسد، صفحه کنترل به یخ ساز سیگنال می‌دهد تا یخ بیشتری درست کند. در صورت خراب شدن برد کنترل سطح یخ، یخ ساز از ساختن یخ جلوگیری خواهد کرد. مطمئن شوید که صفحه کنترل سطح یخ در حال دریافت انرژی باشد. اگر صفحه کنترل سطح یخ در حال دریافت انرژی است، اما بازهم یخ ساز کار نمی‌کند، برد کنترل سطح یخ را عوض کنید.

معیوب شدن برد کنترل یخ ساز

۱۱ . ترموستات قالب یخ ساز

ترموستات قالب یخ ساز دمای قالب یخ (سینی یخ) را کنترل می‌کند. وقتی‌که قالب به دمای مناسب رسید، یخ ساز مکعب‌های یخ را بیرون زده و قالب یخ را مجدداً با آب پر می‌کند. در صورت خراب بودن ترموستات قالب، یخ ساز دیگر یخ درست نمی‌کند. برای تشخیص خراب بودن ترموستات، از یک مولتی متر برای تست تداوم آن استفاده کنید. اگر ترموستات قالب، تداوم نداشت، باید آن را عوض کنید. (توجه: درجه حرارت یخ ساز برای بسته شدن اتصال‌های ترموستات معمولاً باید کمتر از ۲۰ درجه فارنهایت باشد.)

۱۲ . سوییچ یخ ساز

ممکن است سوئیچ یخ ساز خراب‌شده باشد. همچنین ممکن است که سوئیچ یخ ساز به‌طور اتفاقی خاموش شده باشد. برای اینکه مطمئن شوید سوییچ روشن است، باید آن را چک کنید.

  • اگر کلید یخ ساز روشن است، اما یخ ساز هنوز کار نمی‌کند، برای آزمایش تداوم کلید از یک مولتی متر استفاده کنید. اگر سوئیچ یخ ساز تداوم ندارد، باید آن را عوض کنید.

تعرفه تعمیرات مشکلات مربوط به کار نکردن یخ ساز یخچال

هزینه تعمیرکار نکردن یخ ساز یخچال به عوامل و دلایل گوناگونی اعم از نوع خرابی و اینکه قطعه خراب‌شده چه می‌باشد، بستگی دارد. برای اطلاعات دقیق‌تر می‌توانید با تعمیرکاران ما در پین ورک تماس بگیرید تا قیمت دقیق به شما مصرف‌کننده عزیز اعلام شود. در صورت توافق دو طرف می‌توانید درخواست خود را تکمیل کنید.

تعمیر مشکل کار نکردن یخ ساز یخچال خود را به تیم متخصص و مجرب پین ورک بسپارید:

همان‌طور که ملاحظه فرمودید، دلایل گوناگونی سبب کار نکردن یخ ساز یخچال می‌شوند. بهتر است هر یک توسط یک فرد کار بلد بررسی‌شده و در صورت نیاز قطعه یا قطعات معیوب عوض شوند. هرگونه تعمیر در صورت نداشتن دانش کافی و گاهی به تعویق انداختن آن می‌تواند باعث آسیب رسیدن به یخچال شما شود. درنتیجه برای تعمیر و یا عوض کردن ممکن است نیاز شود هزینه بیشتری را بپردازید.

پین ورک نمایندگی معتبر تعمیرات یخچال‌ با داشتن بهترین تجهیزات و لوازم و نیز حرفه‌ای‌ترین و مجرب‌ترین متخصصین و تعمیرکاران درزمینهٔ تعمیرات یخچال آماده خدمت‌رسانی به شما مصرف‌کننده گرامی در خصوص مشکل کار نکردن یخ ساز یخچال شما می‌باشد. پیشنهاد ما این است که برای حل مشکل خود از تعمیرکاران معتبر نمایندگی تعمیرات یخچال تیم پین ورک کمک بگیرید. پین ورک با راه‌اندازی بخش تعمیر یخچال‌فریزر در محل آماده خدمت‌رسانی به شما عزیزان می‌باشد تا با اطمینان خاطر تعمیرات موردنظر خود را در محل انجام دهید. به دلیل پیگیری پشتیبانان ما در پین ورک از روند اجرای کار خیالتان آسوده باشد چراکه شعار پین ورک همواره رضایت مشتری و داشتن تجربه بی‌دغدغه می‌باشد. برای ئذیافت خدمات با شماره ۸۷۷۰۰۷۷۰ تماس حاصل فرمایید.

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

4 سال پیش رضا حاجیلو

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.