شاید برای شما هم پیش‌آمده باشد که در زمان تماشای تلویزیون به یک سری مشکلات برخورده باشید و ندانید که چطور تلویزیون خود را عیب‌یابی و مشکل را برطرف کنید. مشکلات متداولی مانند سیاه شدن صفحه، دیر روشن شدن و کند شدن تلویزیون و… در این ایام که بیشتر زمان خود را در خانه سپری می‌کنیم و برنامه‌های تلویزیونی نقش بزرگی در سرگرم کردن ما دارند، احتمالاً ازکارافتادن یا به وجود آمدن مشکلاتی برای تلویزیون ما می‌توانید یکی از بدترین مشکلات باشد. در ادامه به بررسی مشکلات و عیب یابی تلویزیون سامسونگ می‌پردازیم. اگر شما هم از تلویزیون های هوشمند سامسونگ استفاده میکنید و میخواهید بدانید چگونه یک سری از مشکلات تلویزیون سامسونگ خود را برطرف کنید، با ما در مقاله زیر همراه شوید. ولی با این حال اگر موفق به عیب یابی تلویزیون های LCD, LED و OLED سامسونگ خود نشدید، میتوانید از تعمیرکاران ماهر پین ورک؛ مرکز تخصصی تعمیرات تلویزیون سامسونگ و سایر برندها اعم از؛ شارپ، ایکس ویژن، پاناسونیک و… کمک بگیرید. برای دریافت خدمات و راهنمایی های بیشتر میتوانید با شماره تماس ۰۲۱-۸۷۷۰۰۷۷۰ تماس حاصل فرمایید.

مشکلات و عیب یابی تلویزیون سامسونگ

۱ . پدیدار شدن خط هایی بر روی صفحه نمایش تلویزیون سامسونگ

ممکن است به تازگی متوجه به وجود آمدن خط‌هایی بر روی صفحه‌نمایش تلویزیون خود شده باشید. در تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ بخشی در تنظیمات برای تست تصویر طراحی‌شده است و در صورت بروز چنین مشکلی کافی است مراحل زیر را برای ورود به این بخش دنبال کنید:

تعمیر تلویزیون سامسونگ در محل

بهترین متخصص با کمترین قیمت

Setting>Support>Self Diagnosis>Picture Test

خط‌ ها در زمان تست تصویر هم بر روی صفحه‌نمایش ظاهر می‌شوند:

در برخی موارد خط‌های ایجادشده بر روی صفحه (به‌خصوص خط‌های سیاه) می‌تواند براثر شکستگی صفحه‌نمایش ایجادشده باشند. در این صورت شما نیاز دارید صفحه‌نمایش خود را تعمیر و یا تعویض کنید. می‌توانید برای تعمیر و عیب‌ یابی تلویزیون سامسونگ خود از تعمیرکاران مجرب پین ورک کمک بگیرید. برای گرفتن خدمات حرفه‌ای و به‌صرفه با شماره تماس ۸۷۷۰۷۷۰-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید تا نزدیک‌ترین تعمیرکار خود را در کمترین زمان برای شما بفرستیم.

ظاهر شدن خطوط در تصویر تلویزیون

۲ . خط ها در زمان تست تصویر نمایش داده نمیشوند

خوشبختانه در این صورت تلویزیون شما سالم است و به خوبی کار می‌کند. برای عیب یابی توصیه می‌شود اول دستگاه‌های های متصل به تلویزیون خود را (رسیور، کنسول بازی، دیویدی پلیر و …) جدا و هر کلام را تک به تک تست کنید. در طول ای کار اگر در زمان متصل بودن هر دستگاه هنوز هم خطوط بر روی صفحه نمایش داده شوند، احتمال می‌رود اشکال از دستگاه ورودی باشد نه خود تلویزیون.

۳ . روشن نشدن تلویزیون سامسونگ

دلایل زیادی وجود دارد که می‌تواند باعث وشن نشدن تلویزیون شما شود.

  • کابل‌ها و اتصالات تلویزیون را چک کنید قعطی و خرابی کابل‌ها می‌تواند یکی از دلایل روشن نشدن تلویزیون باشد. کابل‌ها و اتصالات تلویزیون را چک کنید تا از سالم بودن آن‌ها اطمینان حاصل کنید. برای بررسی بیشتر این موضوع، مطلب “دیگر دلایل روشن نشدن تلویزیون” را مطالعه نمایید.

۴ . خرابی برد اصلی یا پاور تلویزیون سامسونگ

اگر اتصالات و کابل‌ها سالم بود، احتمال می‌رود مشکل از قطعات داخلی دستگاه باشد. در برخی موارد برد اصلی و یا برد پاور دچار مشکل شده و مانع از روشن شدن تلویزیون می‌شود. البته ازکارافتادن خو پاور هم می‌تواند یکی دیگر از دلایل مؤثر باشد.

۵ . سیاه شدن نصف صفحه ی تلویزیون سامسونگ

به منوی تلویزیون خود بروید. چنانچه صفحه به صورتی سیاه شده است که منو از دسترس خارج‌شده است، شما به کمک حرفه‌ای احتیاج دارید و می‌توانید برای تعمیر و عیب یابی تلویزیون سامسونگ خود با شماره تماس ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس حاصل کنید تا تعمیرکاران پین ورک شما را راهنمایی کنند. برای رفع این مشکل می توانید از مطلب ” علت سیاه شدن تصویر تلویزیون ” کمک بگیرید.

سیاه شدن تصویر تلویزیون

اگر منو هنوز در دسترس بوده، می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید.

تست کابل HDML

برخی تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ، بخشی به برای تست کابل HTML دارند. این بخش در تلویزیون‌های قدیمی این شرکت وجود ندارد (چنان چه تلویزیون شما قدیمی می‌باشد از این بخش عبور کنید و مراحل بعد را دنبال کنید) ولی چنان چه از سری‌های جدید این برند استفاده می‌کنید ولی چنین بخشی را در منور خود ندارید، احتمال می‌رود نیاز داشته باشید که تلویزیون خود را به‌روزرسانی کنید.

برای عیب یابی تلویزیون سامسونگ و شروع تست از متصل بودن کابل موردنظر به تلویزیون اطمینان حاصل کنید سپس این مراحل را دنبال کنید:

Setting>Support>Self Diagnosis>Signal Information>HDML Cable test

پس از انجام تست، دستگاه به شما می‌گوید که کابل سالم است یا خیر؛ چنانچه مشکل از کابل باشد کافی است کابل را تعویض کنید و دیگر نیاز به سرویس نیست.

دستگاه های متصل به تلویزیون خود را چک کنید

سعی کنید دست گاه‌های متصل به تلویزیون را تعویض کنید و یا از ورودی‌های متفاوتی استفاده کنید. اگر در مراحل قبل موفق به تست کابل نشدید، برای اطمینان کابل را هم تعویض کنید.

این کار را تا وقتی که متوجه خرابی در کابل‌ها و یا دستگاه‌های ورودی شوید ادامه دهید.

برسی پنل، بک لایت و پیکسل ها

سوختن پیکسل، خرابی بک لایت و از کار افتادن پنل، از اصلی‌ترین دلایل سیاهی سفحه تلویزیون‌ها است. در این صورت با تعمیر بک لایت و یا تعمیر و تعویض پنل و ترمیم پیکسل‌های سوخته، می‌توانید مشکل سیاهی صفحهٔ خود را رفع کنید.

۶ . طولانی بودن زمان روشن شدن تلویزیون سامسونگ

تلویزیون ‌های هوشمند سامسونگ هم همانند تلفن‌های همراه و کامپیوترها از حافظه (مموری) استفاده می‌کنند.

  • هر چه برنامه‌های بیشتری بر روی دستگاهتان نصب کنید، مموری بیشتری از تلویزیون شما استفاده و درگیر می‌شود و کم شدم مموری می‌تواند باعث کند شدن دستگاه شما شود. ممکن است مدت‌زمان بیشتری طول بکشد تا برنامه‌ها را اجرا و یا روشن شود.

روشن نشدن تلویزیون

در ادامه ۲ روش آسان برای پاک کردن اطلاعات اضافی مموری یا به‌اصطلاح کچ (cache) دستگاهتان و بازیابی سرعت را آورده‌ایم.

پاک کردن کچ ها با استفاده از کنترل سامسونگ

  •  در زمان روشن بودن تلویزیون، دکمهٔ power را بر روی کنترل فشار داده و نگه دارید
  • دکمه را تا زمانی که تلویزیون شما خاموش و سپس روشن شود نگه دارید.
  • اکنون کچ (cache) های دست گاه شما پاک‌شده است و باید تلویزیون شما روان‌تر و سریع‌تر روشن شود.

پاک کردن کچ ها بدون استفده از کنترل سامسونگ

  • وقتی تلویزیون روشن است، کابل برق را از پریز بکشید
  • ۳۰ ثانیه صبر کنید
  • دوباره دستگاه را به برق بزنید
  • تلویزیون را روشن کنید
  • اکنون کچ (cache)های دست گاه شما پاک شده است و باید تلویزیون شما روان‌تر و سریع تر روشن شود.

تعمیر و عیب یابی تلویزیون سامسونگ با پین ورک

موارد بالا تنها بخشی از مشکلاتی هستند که ممکن است برای تلویزیون شما پیش بیاید. ازآنجایی‌که عیب یابی تلویزیون سامسونگ کاری حساس و پیچیده است، اشتباهی کوچک در حل این مشکلات می‌تواند خسارت‌های بزرگی با هزینه‌های کلان به عمل بیاورد.

پیشنهاد می‌شود برای راحتی کار و جلوگیری از به عمل آمدن خسارت‌ها و هزینه‌های غیرضروری بعدی، بدون داشتن مهارت از تعمیر و عیب یابی تلویزیون سامسونگ و وسایل این‌چنینی خودداری کنید.

در این ایام که قیمت‌ها روزبه‌روز در حال افزایش است شرکت پین ورک مفتخر است خدمات خود را در راستای تعمیرات وسایل منزل، با بهترین کیفیت و به‌صرفه‌ترین قیمت در منزل به شما عرضه نماید. تعمیر و عیب یابی تلویزیون سامسونگ خود را با خیال راحت به تعمیرکاران مجرب پین ورک بسپارید.

برای دریافت خدمات تعمیرکاران پین ورک، می‌توانید با شمارهٔ ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

3 سال پیش رضا حاجیلو

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.