اگر از صبحانه های تکراری خسته شده اید و دلتان یک صبحانه ساده و جدید میخواهد، یا اگر قصد دارید برای صبحانه کولاک کنید!، پین ورک می خواهد در این مطلب طرز تهیه پای موز مخصوص خود را لو دهد! با ما همراه باشید!

مواد اولیه خمیر پای موز ساده

  • آرد: یک ونیم فنجان معادل ۱۵۰ گرم
  • نمک: نصف قاشق چای‌خوری
  • روغن: ۴ قاشق غذاخوری
  • کره: ۵ قاشق غذاخوری
  • آب یخ: ۵-۳ قاشق غذاخوری

مواد اولیه کرم

شکر: ۱۱۵ گرم
نشاسته ذرت (آرد ذرت): ۴/۱ فنجان معادل ۳۰ گرم
نمک: ۸/۱ قاشق چایخوری
خامه: ۲/۱ فنجان ۱۲۰ میلی لیتر
زرده تخم مرغ: ۵ عدد
شیر: ۲ فنجان معادل ۴۷۵ گرم
وانیل: ۲ قاشق چایخوری
کره: ۲ قاشق غذاخوری
موز: ۳-۲ عدد

 

الف)آماده سازی خمیر پای موز ساده

آرد، نمک و روغن را درون ظرفی ریخته و با همزن کمی هم بزنید. سپس کره را اضافه کرده و هم زدن را ادامه دهید ولی حواستان باشد که خیلی هم نزنید که خمیر نرم نشود. سپس آب سرد را یک قاشق یک قاشق اضافه کنید(تا زمانی‌که خمیر دیگر به دیواره های ظرف نچسبد). در حالی‌که آب را اضافه می‌کنید خمیر را نیز ورز دهید (اگر خمیرتان خیلی خشک به نظر می‌رسد نگران نباشید چون وقتی آن را در یخچال می‌گذارید از خشکی آن کاسته می‌شود).

طرز تهیه پای موز 1

خمیر را روی یک سطح صاف قرار دهید و آن را به شکل توپی به قطر ۱۶-۱۰ سانتی متری در آورید. برای حفظ رطوبت و شکل خمیر، سطح خمیر را با کاغذ پارچ منت و یا سلفون بپوشانید سپس خمیر را برای ۳۰ دقیقه در یخچال قرار دهید تا خمیر نرم شود.

طرز تهیه پای موز 2

ب) پختن خمیر

درجه فر را روی دمای ۳۷۵ فارنهایت (۵۶/۱۹۰ سانتیگراد) تنظیم کنید. سپس خمیر را از یخچال خارج کرده و اگر خیلی سفت شده  ۱۵ -۱۰ دقیقه صبر کنید تا نرم شود. روی سطح صافی مقداری آرد بریزید و خمیر را روی آن قرار دهید. خمیر را با وردنه صاف کنید طوری‌که ضخامت آن بیشتر از ۵ میلی‌متر نباشد و به شکل دایره ای که قطرآن از قالب مدنظرتان بیشتر باشد و حدود ۲ سانتی‌متر از آن بیرون بزند برش دهید.

طرز تهیه پای موز 3

خمیر را درون قالب قرار داده و به آرامی فشار دهید تا به کف قالب بچسبد. با انگشت لبه های خمیر را به سمت پایین چین دهید. برای اینکه خمیر به خوبی بپزد ته آن را با چنگال سوراخ کنید.

طرز تهیه پای موز 4

داخل خمیر را با کاغذ پارچ منت و یا فویل آلومینیومی بپوشانید و داخل آن را با برنج یا لوبیا پرکنید. این کار باعث می‌شود تا خمیر شکل خود را حفظ کند.

طرز تهیه پای موز 5

خمیر را ۲۰ دقیقه داخل فر بگذارید. سپس آن را از فر خارج کرده و فویل‌ها و برنج را بردارید و برای ۲۰ – ۱۵ دقیقه دیگر درون فر قرار دهید. زمانی‌که ته خمیرتان طلایی شد قالب را از فر خارج کرده و بگذارید تا سرد شود.

طرز تهیه پای موز 6

ج) تهیه کرم

شکر، نشاسته ی ذرت (آرد ذرت) و نمک را درون قابلمه بریزید و مخلوط کنید در حالی‌که مواد را با همزن دستی هم می‌زنید خامه را نیز به آرامی اضافه کنید.

طرز تهیه پای موز 7

سفیده و زرده‌های تخم مرغ‌ها را از هم جدا کرده و فقط زرده‌ها را روی مواد بریزید. شیر را نیز اضافه کرده و مواد را کاملا هم بزنید بطوری که مایع کاملا صافی به دست آید. سپس مخلوط را روی گاز با حرارت ملایم گذاشته و بطور مداوم هم بزنید تا غلیظ شود (این کار ۱۰-۵ دقیقه زمان می برد). شعله را خاموش کرده ولی همچنان هم زدن را ادامه دهید تا مخلوط شما نرم و صاف باشد.

در نهایت کره و وانیل را به موادتان اضافه کنید و در حالی‌که همچنان هم می‌زنید بگذارید تا ۵ دقیقه سرد شود.

طرز تهیه پای موز 8

ج) اضافه کردن کرم

دو عدد موز را بصورت حلقه‌ای برش دهید و بصورت یک لایه روی خمیر پخته شده بچینید. سپس کرم را روی موز بریزید. درصورت تمایل می‌توانید نیمی از کرم را نگه داشته و یک لایه دیگر موز بگذارید و مابقی کرم را روی آن بریزید. انتخاب تعداد لایه ها به دلخواه و به سلیقه شما بستگی دارد. در نهایت روی قالبتان را با سلفون بپوشانید و برای ۶-۳ ساعت در یخچال قرار دهید تا سفتی آن همانند کاستر و پودینگ شود.

طرز تهیه پای موز 9

د) تزئین  کیک پای موز ساده

دسرتان را می‌توانید با خامه و موز تزئین کنید. یک موز را برش داده و به شکل گل در مرکز پای در آورید و با خامه ستاره هایی در لبه و مرکز پای ایجاد کنید. دسر را بلافاصله سرو کنید. هرچند تا یک روز بعد قابل استفاده است، اما ممکن است موزها قهوه ای شوند.

 طرز تهیه پای موز 9

 

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

4 سال پیش فریبا کیتویی

درباره نویسنده

سلام من فریبا کیتویی هستم! یک آذرماهی صبور و مقاوم... عاشق نوشتن، سفر و ادبیات. برای رسیدن به هدف‌هام تلاش می‌کنم و معتقدم که زندگی آسون نمیشه این تویی که سرسخت میشی ... از پین ورک عزیزم برای اعتمادی که بهم کرده ممنونم.

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.