بسیار اتفاق می افتد که هنگام طبخ یا خوردن غذا، قطره ای روغن لباسمان را لکه دار کند. اگر این لکه چربی روی یکی از لباس های راحتی و ارزان قیمت ایجاد شود، اهمیت چندانی ندارد. اما لکه روغن روی لباس مجلسی یا کت و شلوار و مانتوهای گران قیمت، اتفاق بسیار ناخوش آیندی است. شاید باورتان نشود اما از بین بردن لکه روغن روی لباس ، کار بسیار آسانی است به شرطی که راه و رسمش را بلد باشیم.

 لکه روغن روی لباس : محلول جوش شیرین

از بین بردن لکه روغن از روی لباس با خمیر جوش شیرین

معمولا جوش شیرین در هر خانه ای پیدا می شود. اگر می خواهید از این پودر جادویی که برای پاک کردن بسیاری از لکه ها کاربرد دارد در پاک کردن لکه روغن از روی لباس استفاده کنید، با کمی جوش شیرین و آب یک خمیر نرم درست کنید. با خمیر جوش شیرین کاملا روی لکه روغن را بپوشانید و صبر کنید تا خمیر خشک شود. سپس با کمک یک مسواک تمیز خمیر خشک شده که لکه روغن را به خود جذب کرده است، را از روی لباس پاک کنید.

آلوئه ورا و از بین بردن لکه روغن روی لباس !

آلوئه ورا و از بین بردن لکه روغن روی لباس

اگر جنس لباستان طوری است که نمی توانید از آب داغ برای پاک کردن لکه روغن روی لباس استفاده کنید، از ژل آلوئه ورا کمک بگیرید. در این روش برای تمیز کردن لکه روغن از روی لباس ، مقداری ژل آلوئه ورای ۱۰۰% را در یک ظرف آب سرد حل کرده و لباس لک شده خود را در آن بخیسانید. بعد ازحدود ده دقیقه لباس را با آب سرد آبکشی کنید. می توانید با انگشت مقداری از ژل را مستقیما روی لکه چربی مالش دهید تا تاثیر بیشتری داشته باشد.

از بین بردن لکه روغن روی لباس با شامپو

شامپویی که با آن موهای خود را می شویید بهترین پاک کننده روغن از لباس است. برای تمیز کردن لکه روغن روی لباس باید شامپو را مستقیما روی لباس مورد نظر بریزید و برای پاک کردن لکه از یک پارچه نرم کمک بگیرید. پس از اینکه شامپو را توسط پارچه به تمام سطح لکه رساندید، حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه صبر کنید و سپس لباس خود را طبق روال همیشه بشویید.

استفاده از گچ برای از بین بردن لکه روغن روی لباس

 لکه روغن روی لباس

اگر گچ خیاطی یا پودر گچ ساختمانی در دسترس دارید، می توانید از آن برای پاک کردن لکه استفاده کنید. برای این کار لباس خود را روی یک سطح صاف پهن کنید و با پودر گچ به خوبی روی لکه را بپوشانید. پانزده دقیقه صبر کنید تا ذرات ریز گچ لکه روغن را به خود جذب کند. سپس باقی مانده گچ را از روی لباس بتکانید و آن را بشویید.

اگر هنوز هم آثار لکه روغن روی لباس دیده می شود، برای پاک کردن لکه روغن از روی لباس آن را با آب سرد بشویید و سپس لباس را در خشک کن بیندازید تا لکه به طور کامل از بین برود.گچ برای از بین بردن لکه چربی روی لباس هم به کار می رود.

برای از بین بردن لکه روغن روی لباس چه راه دیگری را امتحان کرده اید؟

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

4 سال پیش افسانه رجب پور

درباره نویسنده

افسانه هستم نوشتن برای من یک تفریح دوست داشتنی است که همه وقتم را پر کرده است. کشف ناشناخته ها و آموختن مطالب جدید همیشه برایم شیرین است. به نظرم در عصر ارتباطات و تکتولوژی هنوز هم نوشتن بهترین راه ارتباطی است.

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.