نظافت پارکت چوبی طبیعی

خیلی از ما پارکت چوبی را به دلیل زیبایی که دارند به دیگر کف پوش ها ترجیح می دهیم. در کنار معایب و مزایایی که پارکت های چوبی دارند؛ طول عمر پارکت ها زیاد است و می تواند نزدیک به ۵۰ عمر داشته باشند. پارکت چوبی هم مثل سایر وسایل خانه نیاز به مراقبت و نظافت دارد. در صورتی که نظافت پارکت چوبی را به خوبی انجام دهید، برای سال ها خانه ای بی نظیر خواهید داشت!

نظافت پارکت چوبی با جارو

به خاطر سطح صاف چوب، می توانید با جارو به راحتی گرد و غبار روی پارکت ها را بگیرید. بدون اینکه آسیبی به پارکت ها برسد. سعی کنید حداقل هفته ای دو بار جارو بکشید و هنگام جارو کشیدن از برس نرم آن استفاده کنید.

نظافت پارکت چوبی با تی مرطوب

معمولا با جارو کشیدن ظاهر پارکت هایتان تمیز می شود می توانید هر چند وقت یک بار، بعد از جارو کشیدن خانه را طی بکشید. یادتان نرود قبل از تی کشیدن پارکت را لکه گیری کنید. اگر از طی نرم و مرطوب استفاده کنید بهتر است. پس از شستن تی کمی آن را در هوای آزاد قرار دهید تا کمی رطوبت داشته باشد و بعد از آن برا نظافت پارکت چوبی طبیعی خود استفاده کنید.

نظافت پارکت چوبی

مواد شوینده برای نظافت پارکت چوبی

اگرقصد دارید پارکت هایتان را برق بیندازید، حتما از مواد شوینده مخصوص استفاده کنید. بر خلاف سنگ که معمولا با هر چیزی تمیز می شود چوب ها بسیار حساس هستند، می توانید مایع شوینده را با نسبت ۱/۳ یا ۱/۴ همراه با آب در سطلی مخلوط کنید و یک سطل آب تمیز نیز آماده کنید. تی را درون مواد شوینده خیس کنید. اجازه دهید رطوبت آن گرفته شود. (به طوری که آب از آن نچکد) و تی را روی پارکت ها از یک جهت مشخص بکشید. سپس تی را با آب بشویید و پارکت را با آب خالی و تمیز تی کنید. ترجیحا از آب خیلی داغ استفاده نکنید. برای اطمینان ماده را روی گوشه ای از پرکت که در دید نیست امتحان کنید. اگر مشکلی پیش نیامد و تغییر رنگی اجاد نشد از آن استفاده کنید.

نظافت پارکت چوبی با شوینده خانگی

اگر طرفدار محیط زیست هستید و استفاده از شوینده های صنعتی را نمی پسندید، یا نمی خواهید مبلغ زیادی بابت آن ها بپردازید، می توانید به راحتی خودتان در خانه شوینده مخصوص نظافت پارکت چوبی بسازید. کافی است یک سطل آب گرم بردارید و ۱/۴ فنجان مایع ظرفشویی را در آن حل کنید برای تمیزتر شدن می توانید نصف فنجان سرکه هم به آن اضافه کنید.

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

4 سال پیش زهرا طباطبایی

درباره نویسنده

زهرا طباطبایی هستم! از روز های اول فعالیت "مجله پین ورک" دست به قلم شدم و نوشتم و یاد گرفتم و با بزرگ شدنش من هم بزرگ تر شدم... و توی این مدت، به قول " آنتوان کلیما " همیشه برام خود نوشتن مهم بوده; خیلی مهم تر از انتشارش!!! امیدوارم قلمم رو دوست داشته باشید :)

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.