فصل، فصل سرما است و احتمالا همه ما کلاه پشمی هایمان از گنجه ها بیرون آوردیم! کلاه های پشمی به دلیل استفاده زیادی که از آن ها در فصل زمستان انجام می شود، و به دلیل عرق کردن زیاد سر و موها زیر کلاه، نیاز به نظافت بیشتری دارند. البته پین ورک قبلا در مقاله ای به نحوه ی شستن کلاه کپ پرداخته بود. در این مقاله میخواهیم به نکات مهم و نحوه شستن کلاه پشمی بپردازیم! با ما همراه باشید.

شستن کلاه پشمی :

۱) یک شوینده مخصوص برای پشم را انتخاب کنید. الیاف پشم طولانی مدت دوام دارند، اما با این وجود نیاز به پاک کننده های متفاوتی دارند. به دنبال مواد شوینده ای بگردید که مناسب برای شست و شوی پشم است.

نحوه شستن کلاه پشمی 1

۲) مقدار کمی (در حدود یک قاشق غذاخوری) مواد شوینده مناسب پارچه پشمی را به یک سطل یا سینک پر از آب سرد اضافه کنید. اجازه دهید کلاه برای چند ساعت در این مایع خیس بخورد.

اگر کلاه خود خیلی کثیف است، شما می توانید کلاه را در آب غوطه ور کنید، و  سپس با کمک یک مسواک قدیمی رویآن را با ملایمت بکشید. به خاطر داشته باشید این کار حتما به آرامی انجام شود، زیرا محکم کشیدن مسواک روی کلاه پشمی می تواند به آن آسیب برساند.

۳) بعد از اینکه کلاه خود را خیس کردید سینک خود را خالی کنید. کلاه را زیر شیر آب سرد نگه دارید تا زمانی که تمام آثار کف و شوینده از بین برود.

۴)  پارچه ها، خصوصا پارچه های پشمی، اگر به درستی خشک نشود حالت خود را از دست خواهد داد. سعی کنید کلاه خود را در بالای یک شئی گرد، مثل توپ، هندوانه! و یا یک جسم گرد دیگر که اندازه سر باشد قرار دهید و اجازه دهید در هوای آزاد خشک شود.

شما می توانید زمانی که کلاه تان خشک شد آن را در حالی که شکلش حفظ شده است، بپوشید.

نکته: کلاه پشمی را هرگز یک خشک کن لباس قرار ندهید!

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

4 سال پیش زهرا طباطبایی

درباره نویسنده

زهرا طباطبایی هستم! از روز های اول فعالیت "مجله پین ورک" دست به قلم شدم و نوشتم و یاد گرفتم و با بزرگ شدنش من هم بزرگ تر شدم... و توی این مدت، به قول " آنتوان کلیما " همیشه برام خود نوشتن مهم بوده; خیلی مهم تر از انتشارش!!! امیدوارم قلمم رو دوست داشته باشید :)

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.