هیچ کدام از ما دوست نداریم در روزهای سرد زمستانی بدون لباس گرم از منزل خارج شویم. و یا لباس‌هایمان مندرس و رنگ و رو رفته باشد! کاپشن از آن دست لباس‌های زمستانی است که در کنار پالتو، بارانی و … طرفداران خاص خودش را دارد. کاپشن‌ها در انواع پر، پشم شیشه، بادی و … وجود دارند. نگهداری و مراقبت از این لباس‌ها به خصوص با توجه به قیمت بالای آن‌ها در بازار اهمیت بالایی دارد. روش‌ها و نحوه شستن کاپشن دارای نکاتی است که باید به آن توجه شود تا بتوان از آن به مدت طولانی تر و بدون تغییر کیفیت، بافت و رنگ استفاده کرد.

در این مطلب با پین‌ورک همراه باشید تا با روش‌ها و نحوه شستن کاپشن در خانه بیش‌تر آشنا شوید. اگر زمانی وقت و حوصله شستن این لباس‌ها را در منزل نداشتید نیروهای پین‌ورک آماده خدمت رسانی به شما هستند!

۱ .  مطالعه برچسب یا اتیکت روی کاپشن

برچسب موجود روی لباس‌های مختلف اطلاعات زیادی را در مورد نگهداری و نحوه شستن آن‌ها می‌دهد که براساس جنس و بافت آن لباس مشخص شده است. روی کاپشن‌ها با جنس‌های مختلف نیز برچسبی وجود دارد که حاوی این اطلاعات است و نحوه شستن کاپشن را با متن یا عکس توضیح می‌دهد. قبل از اقدام برای شستن، برچسب را کامل مطالعه کنید تا از نحوه شستن کاپشن به صورت صحیح مطلع شوید.

برچسب لباس

۲ . تمیز کردن لکه کاپشن

قبل از اینکه اقدام به شستن کاپشن کنید بهتر است لکه‌های ناشی از گل، مواد غذایی، نوشیدنی و غیره را از روی آن پاک کنید. این کار را می‌توانید با یک دستمال خیس و کشیدن آن روی لکه‌ کاپشن انجام دهید.

شستشوی کاپشن

۳ . مواد شوینده برای شستن کاپشن

مواد شوینده و برنامه لباس شویی که برای لباس‌های دیگر استفاده می‌شود ممکن است برای کاپشن‌هایی با جنس‌هایی مختلف مناسب نباشد. پس تا جایی که ممکن است از مواد شوینده ملایم برای شستن کاپشن استفاده کنید تا آسیبی به آن نرسد.

شستن کاپشن

۴ . نحوه شستن کاپشن بادی با دست

برای شستن کاپشن بادی بهتر است از ماشین لباس‌شویی استفاده نکرده و آن را با دست بشویید. در این روش هم بهتر است نکاتی را رعایت کنید تا کاپشن شما تغییر شکل و اندازه ندهد. برای شستن ابتدا تشت را با آب و مواد شوینده پر کنید سپس کاپشن را داخل آن قرار دهید. از گرفتن کاپشن زیر فشار مستقیم آب به صورت عمودی جلوگیری کنید. بهتر است کاپشن حدود ۳۰ دقیقه درون تشت حاوی آب و ماده شوینده قرار بگیرد. بهتر است از فشردن و چنگ زدن زیاد کاپشن خودداری کنید تا شکل آن تغییری نکند. برای خشک کردن می‌توانید از دستمال یا حوله بزرگ که آب را جذب می‌کند،استفاده کنید. پهن کردن کاپشن و قرار دادن آن در معرض نور مستقیم آفتاب ممکن است به رنگ و شکل آن آسیب برساند.

شستن کاپشن

۵ . نحوه شستشوی کاپشن پشمی و پشم شیشه

بهترین روش برای شستن کاپشن پشمی خشک‌شویی آن است. چون آب ممکن است باعث تغییر فرم کاپشن شود. در صورتی که قصد شستن کاپشن پشمی را دارد از مواد شوینده ضعیف تر و همچنین آب سرد استفاده کنید.

نحوه شستن کاپشن

۶ . روش شستن کاپشن جیر

به دلیل جنس خاص این نوع از کاپشن‌ها بهتر است آن را به یک خشک‌شویی معتبر بسپارید. اگر قصد شستن این نوع کاپشن را در منزل دارید از شوینده‌های ملایم و آب ولرم یا سرد استفاده کنید.

راه های شستن انواع کاپشن

۷ . شستشوی کاپشن چرم

برای شستن این نوع از کاپشن‌ها شوینده‌های مخصوصی در بازار وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. به این نکته توجه کنید که هرگز کاپشن چرم را در لباس شویی نشویید. شستن کاپشن چرم باید با شوینده‌های ملایم انجام شود. می‌توانید از مقداری کمی سرکه سفید نیز استفاده کنید.

تمیز کردن کاپشن

نکات شستن کاپشن چرم

  • برای مرحله خشک شدن هرگز کاپشن چرم را در معرض نور مستقیم خورشید قرار ندهید.
  • می‌توانید هرچند وقت یکبار با پارچه یا حوله‌ی خیس اقدام به لکه گیری کاپشن چرم کنید.
  • بهتر است برای براق کردن کاپشن چرم از واکس‌های مخصوص در بازار استفاده کنید.

اگر فکر می‌کنید تمیز کردن و شستن کاپشن‌هایی با جنس‌های خاص برای شما سخت و وقت گیر است، اصلا نگران نباشید. شما می‌توانید کاپشن‌هایتان را به یک خشک شویی معتبر و قابل اعتماد بسپارید تا در مدت زمان اندک آن‌ها را تمیز درب منزل شما تحویل دهند. برای نگهداری از کاپشن‌هایتان در مدت زمان طولانی همه نکات ذکر شده را رعایت کنید تا کاپشن‌هایی تمیزتر و تازه تر داشته باشید.

ممنون که در این نوشتار با ما همراه بودید. امیدواریم این مطالب برای شما مفید بوده باشد. اگر تجربه‌ای در این زمینه دارید با ما به اشتراک بگذارید 🙂

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

4 سال پیش پریسا گلی نیا

درباره نویسنده

پریسا هستم. یک زیست شناس شاعر. زاده یک روز پاییزی برگ ریز. از زمانی که خودم را شناخته ام، می‌نویسم. دلنوشته، شعر، متن ادبی، داستان، مقاله. عاشق تجربه‌های جدید هستم. سفر به ماه را دوست دارم.فانتز‌ی‌ام هم‌ برای ادامه زندگی،‌ زیستن در اعماق اقیانوس‌هاست. همیشه دوست داشتم به جای انسان، ماهی به دنیا بیایم. یک ماهی شاعر. حالا یک انسانم...روی این کره خاکی. دوست دارم برجستگی قلم را روی دستانم حس کنم و بوی کاغذ را در هوای اطرافم.

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.