بافت مو فرانسوی جز آن دسته از بافت‌های زیبا و کلاسیک است. البته ممکن است پیچ و تاب در این بافت شما را به اشتباه بیندازد که بافتن آن کاری سخت باشد اما در حقیقت این‌طور نیست و به‌راحتی خودتان می‌توانید موهای خود را به روش فرانسوی ببافید. تنها راز بافت موی فرانسوی این است که قبل از بافتن هر بخش از مو یک رشته اضافه مو به آن اضافه کنید. بافت موی فرانسوی شبیه به تمام بافت‌های معمولی است با این تفاوت که به کمی پیچ‌وتاب هم نیاز دارد.

در این مطلب از پین‌ورک با بافت مو فرانسوی آشنا می‌شوید. امیدوارم از این مطلب لذت ببرید.

روش اول|بافت مو فرانسوی کلاسیک

۱ . آماده‌سازی موها

با استفاده از یک شانه موهای خود را شانه بزنید تا گره و موج‌های ایجادشده از بین برود و موهایی صافی و یکنواخت برای بافتن داشته باشید. برای اینکه بافتی زیبا داشته باشید شانه را از ابتدای پیشانی تا انتهای به عقب بکشید.

  • بستگی به اینکه شما چند بافت می‌خواهید می‌توانید موهای خود را شانه بزنید.
  • بافتن موهای شما می‌تواند در هرزمانی صورت بگیرد چه زمانی که موهای شما خشک است و یا خیس. اما بافتن با موهای خیس جلوهٔ صاف همراه با موج‌های زیبا را به موهای شما پس از خشک شدن موها به شما می‌دهند.

بافت مو فرانسوی

۲ . تقسیم‌بندی موها

بافت مو فرانسوی را با جمع‌کردن حدود ۳ الی ۴ اینچ مو در وسط سر در دستان خود شروع کنید. موهایی که بعداً به‌عنوان ردیف می‌خواهید با آن‌ها بافت را انجام دهید باید از این قسمتی که در دست دارید باشد و نباید مو را از جایی دیگر از سر برای بافت جدا کنید.

  • اگر موی چتری دارید، می‌توانید آن‌ها را در بافت خود استفاده کنید و یا استفاده نکنید البته این کار کاملاً اختیاری است و هر هرکدام که زیبایی بیشتری به شما می‌دهند را انتخاب کنید. برای بافت آن باید تمام موی چتری را از وسط سر خود جمع کنید.
  • بخش که با آن شروع به بافتن مو می‌کنید به اینکه چقدر ضخامت دارد بستگی ندارد بلکه باید به ضخامت کم شروع کنید و در فرایند اضافه کردن مو به بافت رفته‌رفته بافت شما ضخیم‌تر می‌شود.

 

۳ . دسته موی اولیه را به سه قسمت تقسیم‌بندی کنید

همانند بافتن مو به روش‌های سنتی بافتن مو به روش فرانسوی هم به سه ردیف از مو برای بافته شدن نیاز دارد. با استفاده از انگشتان خود سه ردیف را از دسته موی اصلی که در دست دارید جدا کنید و آن‌ها را نگه‌دارید. مطمئن شوید که ردیف‌هایی که جدا کردید ازلحاظ طول با یکدیگر هم‌اندازه باشند.

 

۴ . بافتن به روش سنتی

برای بافت مو فرانسوی ابتدا باید موقعیت دستان خود را به‌درستی قرار دهید برای این کار دو ردیف از مو را یا یک دست و ردیف سوم را با دست دیگر بگیرید. سپس شروع به بافت مو به روش سنتی کنید یعنی ردیف سمت راست را از روی ردیف وسط عبور دهید سپس ردیف چپ را از روی ردیف وسط عبور دهید. این کار را چند بار تکرار کنید تا گره بافتی به دست آورید.

 

۵ . دسته جدید ایجاد کنید

کار بافت مو به روش سنتی را با دسته جدیدی از مو آغاز کنید. یک دسته مو از کناره سر خود بگیرید و به‌ردیف سمت راستی اضافه کنید و روی لایه وسطی بیاورید.

  • هر بار که مو را بافتید از قسمت‌های دیگر سر هم مو اضافه کنید. اینکه چقدر مو به گره‌ها اضافه می‌کنید اختیاری است اما در نظر داشته باشید که موی اضافه‌شده هرچقدر کمتر باشد بافت زیباتری خواهید داشت.
  • برای بهترین ظاهری بافت مو فرانسوی، موها را از قسمت‌های نزدیک صورت و گردن خود انتخاب کنید. اگر فقط از قسمت‌های میانی سر مو انتخاب کنید بعد از مدتی توسط موهای کناره سر پوشانده می‌شود.

 

۶ . تمام موهای خود را وارد گره کنید

پس اینکه به پایین سر خود می‌رسید می‌توانید موهای باقی‌مانده را به گره اضافه کنید. زمانی که کار گره‌ها به گردن رسید وقت آن رسیده است که تمام موی خود را وارد گره‌ها کنید.

 

  • بافت را به اتمام برسانید، زمانی که تمام موی شما در بافت ها مصرف شد مانند بافت های سننی انتهای آن را محکم ببند تا شل نشود و بافت از هم باز نشود برای این کار می‌توانید از کش استفاده کنید.
  • از کش های پلاستیکی استفاده نکنید، ممکن است کش پاره شود و تمام زحمات شما به هدر رود.

بافت مو فرانسوی

روش دوم|بافت مو فرانسوی توری

۱ . آماده ساختن موها

مانند کاری که برای آماده ساختن موهای خود برای مدل کلاسیک انجام دادید با استفاده از یک شانه موهای خود را شانه کنید تا گره و موج‌ها برطرف شود و مو کاملاً صاف گردد. بافت توری فرانسوی می‌تواند در یک‌طرف یا دو طرف موی شما قرار گیرد، بنابراین لازم است موهای خود را به دو قسمت تقسیم‌بندی کنید از میانه یا کناره هر طرف که شما دوست دارید بافت ایجاد کنید.

 

۲ . با یک بخش کوچک شروع کنید

از طرفی که به خودتان نزدیک است مقداری مو را در دستان خود جمع کنید، ضخامت موی انتخاب‌شده برای بافت توری زیاد مهم نیست اما اگر بافت هایی بلندتر و ضخیم‌تر می‌خواهید مقدار موی بیشتری را جمع کنید و برای ضخامت کمتر موی کمتری را جمع کنید. معمولاً ضخامت که برای این کار انتخاب می‌شود حدود ۱ اینچ است.

 

۳ . دسته انتخاب‌شده را به سه قسمت تقسیم کنید

همانند بافت کلاسیک فرانسوی برای بافت توری هم نیاز است که دسته‌ای را که انتخاب کرده‌اید را به سه قسمت تقسیم کنید، زاویه‌ای که باید آن‌ها را به عقب بکشید باید جوری باشد که در کناره صورت شما باشد نه پشت سر شما.

 

۴ . شروع به بافتن کنید

مانند روش کلاسیک شروع به بافتن موها کنید به این صورت که قسمت سمت راست را روی قسمت میانی بیاورید و قسمت سمت چپی را نیز روی قسمت میانی بیاورید و بافت را به همین صورت ادامه دهید.

 

۵ . با دسته موی جدید بافت را ادامه دهید

برای روش کلاسیک لازم بود که از هر دو طرف مو به بافت خود اضافه کنید اما در بافت توری فقط باید ازیک‌طرف مو به بافت مو فرانسوی خود اضافه کنید.

  • اینکه از کدام سمت مو به بافت اضافه می‌کنید اهمیت چندانی ندارد اما باید تا آخر از همان سمت مو به بافت خود اضافه کنید.

 

۶ . بافتن را تا دور سر خود ادامه دهید

با پیشرفت و بیشتر شدن بافت‌ها به مسیر بافت هم می‌توانید شکل دهید. بافت شبیه به هاله‌ای در اطراف سر شما می‌شود و می‌توانید نحوهٔ قرارگیری آن را نیز مشخص کنید که در بالای گوش قرار گیرد یا در زیر آن.

  • اگر فقط یک‌بند بافت پیچیده‌اید، احتمالاً بافتی بلند خواهید داش باید آن را دور سر خود بچرخانید که تا طرف دیگری سر شما کشیده می‌شود.
  • اگر دو بند بافت پیچیده‌اید، بافت را تا ابتدا گردن بیشتر انجام ندهید. و انتهای هر بافت را با کش محکم ببندید و سپس بافت طرف دیگر را شروع کنید.

 

۷ . بافت را به اتمام برسانید

سرانجام موی دیگری برای بافتن ندارید و باید کار بافت مو فرانسوی را به اتمام برسانید در این مرحله همانند بافت های دیگر انتهای هر بافت از مو را با کش محکم ببندید تا بافت شل نشود و باز نشود.

 


مقالات مرتبط :


در این مطلب از پین‌ورک بافت مو فرانسوی آموزش داده شد. این بافت برخلاف ظاهر پر پیچ و خم آن ساده است و با خواندن این مطلب به راحتی آن را یاد می‌گیرید.

 

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

4 سال پیش ملیحه احمدی

درباره نویسنده

سلام. من ملیحه احمدی به عنوان یه عضو کوچک از پین ورک در کنار شما هستم تا بتونم مطالب متنوع و جالبی رو با شما به اشتراک بذارم. یکی از ویژگی‌هایی که منو به نوشتن محتواهای جدید ترغیب می‌کنه، روحیه‌ی بالا برای یادگیری مطالب جدید و بکارگیری خلاقیت در نوشته‌هام هست. امیدوارم این مطالب به اندازه کافی براتون جذاب و به دلتون نشسته باشه :)

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.