در خانه داری نکات بسیار ریزی وجود دارد که همه ی خانم های خانه دار به دنبال دانستن آن ها هستند. یکی از این نکات نحوه ی تمیز کردن صفحه تلویزیون و صفحه نمایش لپ تاپ و کامپیوتر به نحوی است که به آن آسیبی وارد نشود.قطعا یکی از بخش‌های لذت بخش تماشایی تلویزیون این است که تصویری با کیفیت را پیش رو داشته باشید و وقتی که صفحه نمایش تلویزیون کثیف باشد این لذت وجود نخواهد داشت ! شاید شما هم مثل خیلی از افراد نتوانید به شوینده های شیمیایی موجود در بازار اعتماد کنید. یا تجربه ای تلخ از استفاده ی مواد شوینده برای صفحه‌ی تلویزیون در خاطر شما باقی مانده باشد. ما در ۵ گام به شما آموزش می دهیم چگونه با استفاده از مواد طبیعی به راحتی این کار را در منزل انجام دهید. با ما همراه باشید!

۱. برای تمیز کردن صفحه نمایش تلویزیون ابتدا آن را خاموش کنید.

خاموش کردن تلویزیون را فراموش نکنید. سطح تاریک تلویزیون، به دیده شدن خاک و گرد و غبار کمک می کند. همچنین روشن بودن صفحه ی تلویزیون در هنگام تمیز کردن می تواند باعث آسیب رسیدن به آن شود.

تمیز کردن صفحه تلویزیون 1

 

۲. اسپری مناسب برای پاک کردن صفحه تلویزیون

محلولی از سرکه و آب را به یک قسمت مساوی تقسیم کنید. سرکه یک پاک کننده طبیعی است. می توان آن را یک گزینه امن تر و ارزان تر از سایر پاک کننده ها برای تمیز کردن تلویزیون و دیگر سطوح مثل ظروف مسی، داخل یخچال دانست.

تمیز کردن صفحه تلویزیون با اب و سرکه

۳. تمیز کننده مناسب LCD تلویزیون

یک پارچه میکرو فیبر را در محلول سرکه بمالید و روی صفحه نمایش را پاک کنید. در صورت لزوم، فشار ملایمی را برای لکه هایی را که نیاز به تمیز کردن بیشتر دارند، وارد کنید. این فشار را در قالب حرکات دایره ای اعمال کنید.

دقت کنید به هیچ وجه سرکه را مستقیما بر روی صفحه تلویزیون قرار ندهید. این کار می تواند به طور چشمگیری به صفحه نمایش تلویزیون شما آسیب بزند.

تلویزون های فلت و پلاسما و البته LCD و LED نسبت به تلویزیون های قدیمی احتیاج به دقت و البته مراقبت بیشتری به هنگام تمییز کردن دارند چرا که امکان اینکه صدمات جدی به آن ها وارد شود بالاست. صفحه نمایش های LCD از نوعی مواد ساخته شده اند که به راحتی خش بر می دارند و یا صدمه میبینند. البته انواع مختلف والبته متفاوتی از LCD موجود است که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند.

اگر حساس هستید و ترجیح می دهید از یک تمیز کننده ی مخصوص صفحه LCD استفاده کنید، می توانید برای خرید از تمام فروشگاه های کامپیوتری که در دسترس شما هستند، یا از سایت های آنلاین فروشگاهی کمک بگیرید.

توجه کنید! قبل از خرید شوینده برای صفحات کامپیوتر یا تلویزیون خود، روی شوینده ها را به دقت بخوانید. از محلول های پاک کننده ای که حاوی آمونیاک، الکل، استون یا اتیل کلراید هستند استفاده نکنید. این مواد شیمیایی قوی می تواند با قدرت تمیز کردن بالایی که دارند، هر سطحی را تمیز کنند. اما به سطوح حساسی مثل LCD آسیب می رساند.

تمیز کردن LCD

مقاله مرتبط:

خانه هوشمند چیست؟

راهنمای نصب سینما خانگی

 

۴٫ تمیز کردن صفحه تلویزیون و صفحه‌ی آن

برای تمیز کردن صفحه تلویزیون، بهتر است از یک پارچه میکروفیبری استفاده کنید. اجازه ندهید مایع روی صفحه نمایش خشک شود.

در غیر این صورت لکه ها روی صفحه باقی خواهد ماند.

خشک کردن تلوزیون

۵. تمیز کردن قاب تلویزیون را فراموش نکنید

قاب صفحه را در آخرین مرحله تمیز کنید. اگر قاب پلاستیکی بیش از یک گرد و غبار ساده روی سطح خود داشته باشد، می توانید حوله کاغذی را در محل سرکه فرو بریزید. استفاده از حوله خشک برای از بین بردن رطوبت باقی مانده فاموش نکنید.

تمیز کردن قاب تلوزیون

طریقه تمیز کردن ریموت کنترل

حالا که کلی برای تلویزیون وقت گذاشتید و آن را تمیز کردید بیاید به یار جدانشدنی آن یعنی ریموت کنترل تلویزیون نیز یک حال اساسی بدهید و کمی اون را نو نوار و تمز کنید. ریموت تلویزیون توسط همه افراد لمس می شود و پس با این اوصاف ریموت کنترل یکی از وسایلی است که به ندرت به آن توجه شده و تمیز می شود . با یک دستمال پاک کننده هر دو سمت کنترل تلویزیون را با یک دستمال پاک کننده تمیز کنید.

دستمال تلویزیون را دور انگشت خود بپیچید و خطوط و گوشه های دکمه های کنترل را تمیز کنید، حالا بگذارید در دمای اتاق و با هوای موجود خشک شود. اگر دستمال مخصوص وسایل الکترونیک یا دستمال چندکاره نیز در دسترس دارید می توانید از آنها استفاده کنید.

نکته نهایی در تمیز کردن تلویزیون:

اگر احساس می‌کنید که روی صفحه نمایشگر تلویزیون و یا کامپیوترتان فقط گرد و خاک نشسته است، بی‌شک مقداری آب مقطر برای تمیز کردن آن‌ها کفایت می‌کند؛ و نیاز به هیچ گونه عامل پاک کننده دیگری نیست. اگر روی صفحات نمایشگر اثر انگشت چرب وجود دارد، بی‌شک استفاده از محلول آب مقطر و ایزوپروپیل الکل بسیار کار آمد خواهد بود. توجه داشته باشید، به هیچ عنوان از پارچه کاملا خشک برای تمیز کردن صفحه نمایشگر‌ها استفاده نکنید، چرا که ذرات گرد و غبار می‌توانند به راحتی سطح صفحه نمایشگر‌ها را خراشیده کنند.

تمیز کردن صفحه نمایش لپ تاپ

چگونه تمیز کردن صفحه نمایش لپ تاپ

لپ تاپ جزو آن دسته از لوازم است که در سفر و کار و دانشگاه و همه جا ممکن است همراه ما باشد و به نوعی جزو جدانشدنی از زندگی. اما این گردش و همراهی برای لپ تاپ ممکن است دردسرهای به همراه داشته باشد و اولین آن کثیف شدن صفحه نمایش لپ تاپ خواهد بود و باید به آن بسیار اهمیت دهید. چرا که کسی دوست ندارد با یک صفحه نمایش لپ تاپ کثیف پیش استاد یا مدیر خود حاضر شود و سخنرانی کند!!

بنابراین اگر قصد تمیز کردن جرم های روی صفحه نمایشگر را دارید، حتما قبل از این کار لپ تاپ را خاموش کنید. باز هم از یک تکه پارچه کتان مانند یک تی شرت استفاده کنید و هرگز پارچه هایی که خش ایجاد می کنند را به کار نبرید. هرگز از دستمال توالت برای پاک کردن صفحه نمایشگر استفاده نکنید. هرگز از محلول های تمیز کننده که پایه آمونیاکی دارند برای تمیز کردن صفحه نمایشگر استفاده نکنید.

 

اغلب کارخانه های فروشنده لپ تاپ توصیه می کنند که تمیز کردن کلی لپ تاپ یک بار در سال بیشتر انجام نشود.

یکی از مناسب ترین و ایده آل ترین پارچه هایی که می توان برای پاک کردن صفحه نمایش انتخاب کرد، پارچه میکرو فیبری است. پارچه های میکروفیبری برای پاک کردن شیشه عینک و … ساخته شده اند و قیمت زیادی ندارند. این نوع پارچه ها اغلب در جعبه های عینک وجود دارند.

 

امیدوارم از این مطلب لذت برده باشید. شما را به خواندن این مقاله درباره تمیز کردن یخچال دعوت میکنم.

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

6 سال پیش زهرا طباطبایی

درباره نویسنده

زهرا طباطبایی هستم! از روز های اول فعالیت "مجله پین ورک" دست به قلم شدم و نوشتم و یاد گرفتم و با بزرگ شدنش من هم بزرگ تر شدم... و توی این مدت، به قول " آنتوان کلیما " همیشه برام خود نوشتن مهم بوده; خیلی مهم تر از انتشارش!!! امیدوارم قلمم رو دوست داشته باشید :)

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    سحر 08-01-2020

    خیلی خوب بود و به من کمک کرد

      زهرا طباطبایی 04-02-2020

      سلام دوست عزیز… خوشحالم که این مطلب از پین ورک برای شما مفید بوده.