یخچال فریزر مانند تمام وسایل الکتریکی ممکن است دچار عیب شود.گاهی لامپ درون یخچال روشن نمی شود و یا سیستم سرمایشی آن درست عمل نمی کند و غذای درون یخچال فاسد می شود. اگر بتوانید عیب یخچال را تشخیص دهید می توانید تصمیم بگیرید که خودتان یخچال را تعمیر کنید یا از یک تعمیر کار کمک بخواهید. در این مطلب از مجله پین‌ورک به موضوع عیب یابی یخچال فریزر می‌پردازیم. امیدوارم با خواندن این مطلب مشکلات و خرابی یخچال فریرز خود را تشخیص داده و آن را تعمیر کنید.

 

عیب یابی یخچال فریزر ۱ : یخچال روشن نمی شود.

تشخیص مشکلات یخچال فریزر

۱ . ۱ . سیم برق را بررسی کنید.

برای عیب یابی یخچال فریزر در صورت لزوم یخچال را بیرون بکشید و مطمئن شوید دوشاخه یخچال کاملا درون پریز قرار دارد. سیم برق یخچال را بررسی کنید. هرگونه پیچ خوردگی در سیم، بریدگی و یا لخت شدن سیم ، می تواند دلیل روشن نشدن یخچال باشد. اگر چنین مواردی را بر روی سیم برق مشاهده کردید آن را به پریز وصل نکنید و به تعمیر کار زنگ بزنید.

۱ . ۲ . سیم برق را مستقیما به پریز وصل کنید.

اگر برای اتصال سیم برق یخچال به پریز از سه راهی استفاده می کنید، سیم برق را از سه راهی جدا کنید و آن را مستقیما به پریز وصل کنید. ممکن است سه راهی دچار عیب شده باشدو نیاز به تعویض داشته باشد.

۱ . ۳ . وسیله الکتریکی دیگری را به پریز وصل کنید.

یک وسیله دیگر را به همان پریزی که سیم برق یخچال را وصل می کنید،بزنید. اگر وسیله الکتریکی روشن نشد و کار نکرد باید جعبه فیوز منزل را بررسی کنید.ممکن است فیوز پریده باشد و یا جعبه فیوز نیاز به تعمیر داشته باشد.

۱ . ۴ . یخچال را به یک پریز برق دیگر متصل کنید.

اگر با انجام این کار یخچال روشن شد، باید جریان برق پریز را با استفاده از مولتی متر و ولت متر بررسی کنید. اگر نمی توانید این کار را انجام دهید با یک برق کار مشورت کنید.

۱ . ۵ . یخچال را دوباره راه اندازی کنید.

سیم برق را از پریز جدا کنید و پس از مدت زمانی مجددا آن را به برق وصل کنید. این کار مثل راه اندازی مجدد تلفن همراه یا رایانه باعث راه اندازی مجدد برد مدار یخچال می شود. با خاموش ماندن یخچال، به خازن ها اجازه می دهید هرگونه انرژی باقی مانده در خود را از دست بدهند.


مقالات مرتبط :


عیب یابی یخچال فریزر ۲ : یخچال خنک نمی شود یا به مقدار کافی خنک نمی شود.

تشخیص مشکلات یخچال فریزر

۲ . ۱ . دماسنج یخچال را بررسی کنید.

اگر دماسنج خراب شده باشد، دما را به درستی نشان نمی دهد.شما باید تنظیمات دمای هم یخچال و هم فریزر را بررسی کنید ، زیرا یخچال سرمای خود را از فریزر می گیرد و خرابی فریزر بر یخچال تاثیر می گذارد. دمای یخچال باید بین ۳۷ تا ۴۰ درجه فارنهایت (۳-۴ درجه سانتیگراد) و برای فریزر بین ۰-۵ درجه فارنهایت (-۱۵ تا -۱۸درجه سانتیگراد) تنظیم شود.

۲ . ۲ . اطراف یخچال باید هوا در جریان باشد.

فاصله یخچال از دیوار باید مناسب باشد تا هوا اطراف یخچال به گردش در آید.یخچال باید حداقل حدود ۸سانتی متر از دیوار و حدود ۳سانتی متر از سقف فاصله داشته باشد.

عیب یابی یخچال

۲ . ۳ . کندانسور را با جاروبرقی یا برس تمیز کنید.

کنداناسور به خنک شدن یخچال کمک می کند .شما باید حداقل دوبار در سال پس از اینکه از خاموش بودن یخچال مطمئن شدید سیم پیچ های آن  را تمیز کنید.

تعمیر یخچال فریزر

۲ . ۴ . قطعات یخچال را بررسی کنید.

با استفاده از یک مولتی متر قطعات مختلف یخچال مثل پنکه اواپراتور و سوئیچ های در را بررسی کنید. نقص در این قطعات می تواند علت خنک نشدن  یخچال باشد.

۲ . ۵ . درز در یخچال را آزمایش کنید.

یک کاغذ را لای در یخچال قرار داده و در راببندید.  کاغذ را بیرون بکشید. اگر لاستک های ازراف در یخچال به درستی کار کنند ، هنگام کشیدن کاغذ، باید کاغذ کشیده شود و به راحتی بیرون نیاید. این کار را در تمام نقاط درز امتحان کنید. ممکن است لاستیک ها از بین رفته باشد و سرمای یخچال به بیرون منتقل شود.

۲ . ۶ . دریچه ها را بررسی کنید.

دریچه و لوله هایی که هوای سرد را از فریزر به یخچال منتقل می کنند را بررسی کنید. ممکن است برفک لوله ها را مسدود کرده باشدو مانع جابجایی هوای سرد باشد.

عیب یابی یخچال فریزر ۳ : یخچال بی وقفه کار می کند.

تعمیر یخچال فریزر

۳ . ۱٫ یک روز صبر کنید.

چندین عامل می تواند باعث شود که یخچال شما به طور مداوم کار کند. اگر در یک محیط مرطوب زندگی می کنید ، یخچال را به تازگی خریداری کرده اید و یا اخیراً دمای آن را تنظیم کرده اید. در این صورت  ممکن است تا خنک شدن یخچال و کارکردن معمول آن تا ۲۴ساعت طول بکشد.

۳ . ۲ . برفک ها را تمیز کنید.

گاهی بر روی لوله های کندانسور پشت یخچال برفک ایجاد می شود. این برفک ها مانع عمکرد عادی یخچال برای خنک کردن می شود و در این مواقع یخچال برای خنک کردن بیش از حد کار می کند. شما باید برفک های ایجاد شده روی کویل ها را تمیز کنید.

تشخیص مشکلات یخچال

۳ . ۳ . درز در یخچال را آزمایش کنید.

یک کاغذ را لای در یخچال قرار داده و در راببندید. کاغذ را بیرون بکشید. اگر لاستک های ازراف در یخچال به درستی کار کنند ، هنگام کشیدن کاغذ، باید کاغذ کشیده شود و به راحتی بیرون نیاید. این کار را در تمام نقاط درز امتحان کنید. ممکن است لاستیک ها از بین رفته باشد و سرمای یخچال به بیرون منتقل شود و یخچال برای خنک نگه داشتن فضای داخل بیش از حد کار کند.

۳ . ۴ . کندانسور رابا جاروبرقی یا برس تمیز کنید.

کثیف بودن بیش از حد کندانسور باعث می شود یخچال برای خنک کردن بیش از حد کار کند  شما باید حداقل دوبار در سال پس از اینکه از خاموش بودن یخچال مطمئن شدید کویل های پشت و کف یخچال را تمیز کنید.

۳ . ۵ . قطعات یخچال را بررسی کنید.

با استفاده از یک مولتی متر قطعات مختلف یخچال مثل پنکه اواپراتور و رله های کمپرسور، جعبه تقسیم را بررسی کنید.

۳ . ۶ . ولتاژ خروجی را آزمایش کنید.

با استفاده از یک مولتی متر ولتاژ خروجی پریز برق که یخچال به آن متصل است را بررسی کنید. این کار را با ابزار مناسب و رعایت ایمنی انجام دهید. ولتاژ باید بین ۱۰۸ تا ۱۲۱ ولت باشد.

عیب یابی یخچال فریزر ۴ : یخچال نشتی دارد.

تشخیص مشکلات یخچال فریزر

۴ . ۱ . سینی و لوله تخلیه را بررسی کنید.

در عیب یابی یخچال فریزر برفک هایی که ذوب می شوند به سینی که در زیر یخچال قرار دارد منتقل می شود و از آن جا توسط لوله تخلیه می شوند. گاهی لوله تخلیه توسط مواد غذایی و یا رسوبات آب مسدود می شود و باعث نشتی یخچال می شود. پس از خاموش کردن یخچال باید سینی را تمیز کنید و لوله تخلیه را با محلول آب و جوش شیرین تمیز کنید.

۴ . ۲ . یخچال را تراز کنید.

اگر یخچال تراز نباشد ممکن است در یخچال و فریزر خوب بسته نشود و لوله تخلیه هم به طور مناسب در جای خود قرار نگیرد. با استفاده از سنگ تراز یخچال را تراز سطح زمین کنید.

۴ . ۳ . فیلتر آب را بررسی کنید.

اگر فیلتر آب به درستی نصب نشده باشد ، ممکن است آب نشت پیدا کند. پس از جدا کردن یخچال از برق ، فیلتر آب را تنظیم کنید. اگر فیلتر آسیب دیده است حتما آن را تعویض کنید.

در این مطلب از مجله پین‌ورک به موضوع عیب یابی یخچال فریزر و تشخیص مشکل و تعمیر یخچال فریزر می‌پردازیم. همچنین در صورت بروز مشکل در یخچال و فریزر میتوانید با کلیک بر روی سایت خدمات پین‌ورک سفارش خود را ثبت کنید تا تعمیرکاران پین‌ورک در اسرع وقت حاضر شوند.

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

4 سال پیش ملیحه احمدی

درباره نویسنده

سلام. من ملیحه احمدی به عنوان یه عضو کوچک از پین ورک در کنار شما هستم تا بتونم مطالب متنوع و جالبی رو با شما به اشتراک بذارم. یکی از ویژگی‌هایی که منو به نوشتن محتواهای جدید ترغیب می‌کنه، روحیه‌ی بالا برای یادگیری مطالب جدید و بکارگیری خلاقیت در نوشته‌هام هست. امیدوارم این مطالب به اندازه کافی براتون جذاب و به دلتون نشسته باشه :)

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.