یکی از معروف‌ترین روش‌های ترمیم حجم صورت روش تزریق چربی است که می‌تواند با استفاده از چربی خود فرد، جلوه طبیعی به چهره بدهد. بااین‌حال بسیاری از افرادی که در حال بررسی انتقال چربی هستند به‌طور قابل‌ملاحظه‌ای نگران این هستند که نتایج آن تا چه مدت ادامه میابد؟ منظور از انتقال چربی یک‌راه طولانی‌مدت برای از بین رفتن حجم صورت است اما آیا این روش واقعاً دائمی است؟ در این مطلب از مجله پین‌ورک به موضوع انتقال چربی می‌پردازیم. امیدوارم این مطلب برای شما مفید باشد.

تزریق چربی چگونه است؟

انتقال چربی یک روش منحصربه‌فرد است که سلول‌های چربی را از یک ناحیه مثل معده باسن یا ران پیوند می‌زنند تا آن ناحیه جوان‌سازی بشود وگودی های آن ناحیه را پر کنند. سلول‌های چربی را قبل از تزریق به‌طور ویژه تهیه می‌کنند تا  بیشترین فرصت ماندگاری را برای آن‌ها فراهم آورند. سلول‌ها در جای جدید مستقر می‌شوند و به مدت طولانی زندگی خود را ادامه می‌دهند. مراجعه‌کنندگان این روش را دوست دارند زیرا از سلول‌های خود برای جوان‌سازی استفاده می‌کنند و برای حفظ آن نیاز به ترمیم درگذشت زمان ندارد.

انتقال چربی

آیا تزریق چربی واقعاً دائمی است؟

هنگامی‌که افراد برای اولین بار می‌شنوند که چربی منتقل‌شده به‌صورت قابل‌ملاحظه‌ای دائمی است آن‌ها معمولاً بسیار هیجان‌زده هستند و کمی تردید دارند.

انواع دیگر ترمیم حجم صورت (مانند پروتزهای مصنوعی) برای حفظ نتایج نیاز به ترمیم و تکرار دارند. انتقال چربی متفاوت است زیرا سلول‌ها در محیط جدید خود قادر به زندگی و شکوفایی هستند و جوان‌سازی که اساساً دائمی است را ارائه می‌دهند. بااین‌حال این بدان معنی نیست که تمام چربی‌ها زنده می‌مانند یا سطح جوان‌سازی برای همیشه حفظ می‌شوند.

وقتی عمل انجام شود جراح پلاستیک ناحیه معالجه را کمی پر می‌کند. این به این دلیل است که تمام چربی‌های منتقل‌شده به‌صورت دائمی زنده نمی‌مانند. در طی ۶ ماه اول برخی از سلول‌ها می‌میرند و این باعث می‌شود سطح حجم تا حدودی فرو برود. پس از گذشت شش ماه سلول‌های باقی‌مانده باید به‌طور دائم برقرار باشند.

البته حتی سلول‌هایی که تثبیت‌شده‌اند نمی‌توانند از قبل پیر شوند درحالی‌که ممکن است سلول‌ها ماندگار باشند و ساختارهای دیگر در صورت و پوست با افزایش سن به زوال می‌روند. باگذشت زمان ممکن است بیماران بخواهند برای ادامه جوانی به دنبال درمان‌های اضافی باشند.

باوجوداین اشکالات انتقال چربی یک تقویت طبیعی و دائمی در حجم صورت است و بیشتر مراجعه‌کنندگان از نتایج هیجان‌زده می‌شوند.

چگونگی انتقال چربی؟

اکنون‌که واقعیت‌های مربوط به نتایج انتقال چربی را می‌دانید ممکن است به فکر ادامه درمان باشید.

درحالی‌که انتقال چربی یک عمل جراحی است اما تهاجمی است و فقط در چند مرحله انجام میشود ابتدا چربی از ناحیه اهداکننده با استفاده از تکنیک‌های لیپوساکشن برای پیوند خارج شوند. پس از برداشتن چربی این ماده برای تزریق آماده می‌شود و از سالم‌ترین سلول‌ها درروش پیوند استفاده می‌شود. سرانجام سلول‌های چربی آماده‌شده به‌صورت تزریق می‌شوند و هیچ‌گونه برش صورت وجود ندارد.

بیماران می‌توانند بلافاصله به منزل بروند و فقط یک ناراحتی جزئی تورم و کبودی در طی روند بهبودی تجربه کنند.

انتقال چربی

یک روش هنری!

حتی اگر مراحل انتقال چربی ساده است انجام این کار می‌تواند خطرناک هم باشد. فقط یک جراح پلاستیک صورت معتبر مانند دکتر ادوارد باکینگهام می‌تواند این روش هنری را به‌درستی انجام دهد و امکان سفارشی سازی و تعادل صورت را فراهم بیاورد.

اگر علاقه‌مند به انتقال چربی هستید مهم است که یک متخصص باتجربه انتخاب کنید تا نتایج موردنظر خود را به شما ارائه دهد.


مقالات مرتبط :


در این مطلب از مجله پین‌ورک به موضوع تزریق چربی پرداختیم. جراحی زیبایی مدت زمان زیادی است که رواج پیدا کرده است، اکنون گزینه‌های بیشتری برای جوان‌سازی صورت در اختیار ما قرارگرفته است. برای همه‌ی کسانی که می‌خواهند جوان‌تر و شاداب‌تر به نظر برسند روش‌هایی مانند پروتزهای تزریقی بدون خطر و روش‌های عمیق لیفت کردن وجود دارد. یکی از مهم‌ترین علائم پیری که پیچیده است: ریزش حجم صورت است. اگر با چین‌وچروک‌های صورت و یا چهره‌ای خسته و ناخوشایند دست‌وپنجه نرم کرده‌اید ممکن است تعجب کنید که چه گزینه‌هایی برای شما وجود دارد.

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

4 سال پیش ملیحه احمدی

درباره نویسنده

سلام. من ملیحه احمدی به عنوان یه عضو کوچک از پین ورک در کنار شما هستم تا بتونم مطالب متنوع و جالبی رو با شما به اشتراک بذارم. یکی از ویژگی‌هایی که منو به نوشتن محتواهای جدید ترغیب می‌کنه، روحیه‌ی بالا برای یادگیری مطالب جدید و بکارگیری خلاقیت در نوشته‌هام هست. امیدوارم این مطالب به اندازه کافی براتون جذاب و به دلتون نشسته باشه :)

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.