چگونه قد بلند شویم ؟ راه طبیعی افزایش قد چیست؟

ممکن است اخیرا حس کرده باشید که دوستانتان ناگهان خیلی رشد کرده‌اند اما شما از آن ها عقب افتاده‌اید! شاید اعضای خانواده‌ی شما ‌قد‌بلند باشند و تفاوت قدی شما با آن ها حس بدی به شما بدهد!

درخواست نظافتچی منزل

بهترین متخصص با کمترین قیمت

دوران نگرانی به سر رسیده است! با وجود این که قد یک فرد به طور عمده توسط ژن‌‌ها تعیین می‌شود اما عوامل بسیاری هستند که روی تغیرات قد شما تاثیر می‌گذارند و قابل کنترل هستند؛ مانند رژیم و سطح فعالیت!

برای اینکه به صورت طبیعی قدتان بلندتر شود، یا حتی برای بلند تر دیده شدن قدتان، این مقاله پین ورک را  از دست ندهید!

۱. چگونه قد بلند شویم : بلندتر شدن قد به صورت طبیعی

۱ یک رژیم متعادل مصرف کنید. افراد با اندام پرچربی و چاق قد کوتاه‌تر به نظر می‌رسند. نه‌تنها این، تناسب اندام داشتن با درست غذا خوردن باعث می‌شود قد بلندتر شوید و احساس بهتری داشته باشید!

  • مقدار زیادی پروتئین گیاهی مصرف کنید.  پروتئین گیاهی، مانند لوبیا، سویا و آجیل به افزایش رشد عضلات و سلامت استخوان‌بندی کمک می‌کند. کربوهیدرات  ساده مانند پیتزا، کیک، شیرینی و نوشابه موادی هستند که باید از مصرف آنها دوری کنید.
  • کلسیم زیادی مصرف کنید. کلسیم در سبزیجات با برگ سبز مانند اسفناج و کلم و در غذاهای غنی شده یافت می‌شود و سلامت استخوان‌بندی را افزایش می‌دهد.
  • به مقدار کافی روی مصرف کنید. مطالعات، که البته تاکنون بدون نتیجه‌ی قطعی مانده‌اند، به ارتباط احتمالی بین کمبود روی و کاهش رشد در پسران اشاره دارد. گندم، کدو تنبل، دانه‌ی کدو و بادام‌زمینی منابع خوبی از روی هستند.
  • به اندازه‌ی کافی ویتامین D دریافت کنید. ویتامین D باعث رشد استخوان و عضلات در کودکان می‌شود و کمبود آن باعث بازماندن از رشد و همچنین افزایش وزن در دختران نوجوان می‌شود. مقدار زیادی ویتامین D در یونجه و قارچ و همچنین غذاهای غنی شده با ویتامین D مثل برخی شیر‌ها وغلات یافت می‌شود. با این حال، شما بیشتر ویتامین D خود را وقتی در معرض نور خوشید هستید دریافت می‌کنید. تنها ۱۵ دقیقه از روز( به طور میانگین) زیر نور خورشید بودن، دریافت مقدار کافی ویتامین D  را تضمین می‌کند.

چگونه قد بلند شویم 1

۲ در طول سنین نوجوانی و بلوغ  ورزش کنید. ورزش منظم می تواند به شما در طول سال های نوجوانی کمک کند تا بلندتر شوید.  حداقل روزی ۳۰ دقیقه روی عضلات خود کار کنید.

  • عضو یک باشگاه شوید. با عضویت در یک باشگاه به بسیاری از دستگاه‌های خوب ورزشی و ساخت عضلات دسترسی پیدا می‌کنید. همچنین باعث می‌شود برای کار کردن انگیزه‌ داشته باشید.
  • به یک تیم ورزشی ملحق شوید. افرادی که به تیم‌های ورزشی می‌پیوندند می‌توانند از همچشمی و رقابت ذاتیشان برای سوزاندن کالری‌های اضافی استفاده کنند. چیز عالی در مورد ورزش‌های تیمی این است که شما نیمی از زمان حتی متوجه نیستید که دارید ورزش می‌کنید.
  •  در کمترین حالت پیاده‌روی کنید. اگر وقتی برای انجام کار‌های دیگر ندارید، بلند شوید و راه بروید. تا بقالی یا کتابخانه و مدرسه پیاده بروید.

چگونه قد بلند شویم 2

۳ هر شب خواب کافی داشته باشید. خواب زمانی است که بدن شما رشد می‌کند بنابراین خوابیدن زیاد برابر با دادن وقت بیشتر به بدنتان برای رشد است. اگر زیر ۱۳ سال یا جوانتر از ۲۰ سال هستید، بین ۹ الی ۱۱ ساعت هر شب بخوابید.

  • هورمون رشد انسان (HGH) به طور طبیعی در بدن ما تولید می شود، به خصوص در خواب عمیق.  خوب خوابیدن تولید HGH  که در غده‌ی هیپوفیز تولید می‌شود را تقویت می‌کند.

چگونه قد بلند شویم 3

۴ درک کنید که قد اغلب به واسطه‌ی ژنتیک تعیین می‌شود. دانشمندان بر این باورند که ۶۰ تا ۸۰ درصد قد شما توسط ژن تعیین می‌شود. متاسفانه یا شما ژن بلند دارید ویا ندارید. این به این معنی نیست که بگوییم  اگر پدر و مادری کوتاه قدی دارید، قدتان رشد نمی‌کند؛ بلکه تنها به این معناست که با داشتن پدر و مادر قدکوتاه، بیشتر احتمال دارد شما  قدکوتاه باشید.

چگونه قد بلند شویم4

۵ سعی کنید از رشد خود بازنمانید. ممکن است راه‌های زیادی برای افزایش قد شما وجود نداشته باشد اما می‌توانید چند گام برای مطمئن شدن از اینکه قد طبیعی شما توسط تاثیرات محیطی کوتاه نشده باشد، بردارید.  مصرف مواد مخدر و الکل در سنین جوانی می‌توانند باعث بازماندن شما از رشد شود و سوء‌تغذیه نیز مانع افزایش خوب و کامل قد شما می‌شود.

  • آیا کافئین واقعا مانع رشد شما می‌شود؟ مطالعات علمی نشان می‌دهد پاسخ این سوال منفی است. کافئین باعث بازماندن از رشد نمی‌شود. اگرچه کافئین می‌تواند باعث از دست دادن خواب کامل و منظم شما شود. کودکان و نوجوانان حدود ۹ الی ۱۱ ساعت خواب نیاز دارند و کافئین ممکن است توانایی این مقدار خوابیدن را از شما بگیرد.
  • آیا سیگار کشیدن واقعا جلوی رشد شما را می‌گیرد؟ آثار مصرف سیگار و قرار گرفتن در معرض دود سیگار روی شاخص توده‌ی بدنی(BMI) قاطعانه نیستند. تحقیقات موجود نشان می‌دهد بچه‌های سیگاری یا کسانی که در معرض دود هستند نسبت به افرادی که سیگاری نیستند یا والدین سیگاری ندارند قد کوتاه‌تری دارند.
  • آیا واقعا استروئیدها شما را از رشد بازمی‌دارند؟ کاملا. استروئیدهای آنابولیک از رشد استخوان در کودکان و نوجوانان جلوگیری می کنند. به علاوه همراه با کاهش تعداد اسپرم، کاهش اندازه سینه، افزایش فشار خون و قرار دادن شما در معرض خطر ابتلا به حمله قلبی است. کودکان و نوجوانانی که از آسم رنج می‌برند و از اسپری‌هایی استفاده می‌کنند که دوز کمی از استروئید بودزوناید پخش می‌کنند، به طور میانگین، نیم اینچ کوتاه‌تر از آنهایی هستند که با استروئید‌ها درمان نمی‌شوند.

چگونه قد بلند شویم 5

۶ انتظار می‌رود رشدتان در ۲۰ سالگی متوقف شود. بیشتر بچه‌های جوان به خودشان نگاه می‌کنند و می‌پرسند «آیا رشد من به پایان رسیده است؟» اگر زیر ۱۸ سال هستید پاسخ احتمالا منفی است. اگر هنوز بلوغتان به پایان نرسیده باشد، آنگاه رشدتان به پایان نرسیده است. سعی کنید به جای اینکه نگران این باشید که قدتان چقدر خواهد شد، سپاسگزار باشید که هنوز زمان کمی برای بلند‌قد‌تر شدن دارید.

چگونه قد بلند شویم 6

۲. افزایش قد : قدبلند‌ دیده شدن

۱ طرز ایستادن خوبی داشته باشید. همیشه به جای  قوز کردن پشتتان، راست بایستید. شانه‌هایتان را کمی به طرف عقب بکشید. داشتن حالت درست در ایستادن شما را بلند‌قد‌تر نشان می‌دهد!

چگونه قد بلند شویم 7

۲ لباس‌های تنگ‌تر بپوشید. لباس‌‌های تنگ‌تر خطوط بدن شما را برجسته‌تر می‌کند. اگر لباس‌های شل و ول بپوشید، آن خط‌ها ناپدید می‌شوند و شما را کوچک‌تر از معمول نشان ‌‌می‌دهند. با پوشیدن لباس‌های مناسب اندام، نسبت به خودتان حس بهتری خواهید داشت. البته نه لباس‌هایی که با پوشیدنشان عصبی شوید یا در آن احساس ناراحتی کنید.

چگونه قد بلند شویم 8

۳ قدتان را بلند کنید. می‌توانید همیشه از کفش‌های پاشنه‌بلند استفاده کنید. از پوشیدن کفش‌های تخت و دمپایی لا‌انگشتی اجتناب کنید. در عوض کفش‌های پاشنه‌دار بپوشید.

چگونه قد بلند شویم 9
۴ بهترین ویژگی بدن خود را نمایش دهید. اگر پاهای کشیده و درازی دارید، شورت یا دامن‌های کوتاه بپوشید تا پاهایتان را برجسته کنید. سعی کنید از پوشیدن گرم‌کن یا ساق‌پوش که از جهت بصری باعث کوتاه نشان دادن پاها‌ی شما و قد کوتاه ساختن شما می‌شوند، دوری کنید.

چگونه قد بلند شویم 10

۵ لباس‌های رنگ تیره بپوشید. گاهی قد بلند‌تر دیده شدن ارتباط مستقیم با لاغر‌تر دیده شدن دارد. اگر قادرید لاغرتر دیده شوید، شانس خوبی است که بتوانید قد بلند‌تر دیده شوید. رنگ‌هایی مانند مشکی، آبی تیره و سبز جنگلی می‌توانند در لاغتر وهم بلندتر به نظر رسیدن شما تاثیر بگذارند. به خصوص اگرهم بالاتنه و هم پایین‌تنه‌ی لباستان تیره باشند.

افزایش قد با روش طبیعی

۶ لباس‌هایی با خطوط راه‌راه عمودی بپوشید. پوشیدن لباس‌ هایی با خطوط راه‌راه عمودی می‌تواند باعث شود شما بلندتر به ‌نظز برسید. خطوط راه‌راه افقی برخلاف عمودی عمل می‌کنند. بنابراین از پوشیدن لباس با راه‌راه افقی اجتناب کنید.

چگونه قد بلند شویم 12

۱ رژیم غذایی و شیوه زندگی خود را بسنجید. احتمالا می‌توانید قدتان را در حدود چند سانتی متر با تغییرات رژیم و شیوه‌ی زندگی بلندتر کنید. به خصوص اگر هنوز در سنین نوجوانی یا اوایل ۲۰ سالگی هستید.

در آخر با دعایت تمامی این موارد خودتان را باور داشته باشید. مطمئن باشید ارزش شخصیت شما قابل مقایسه با ظاهر نیست.

نظراتتان را با پین ورک در میان بگذارید.

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

4 سال پیش زهرا طباطبایی

درباره نویسنده

زهرا طباطبایی هستم! از روز های اول فعالیت "مجله پین ورک" دست به قلم شدم و نوشتم و یاد گرفتم و با بزرگ شدنش من هم بزرگ تر شدم... و توی این مدت، به قول " آنتوان کلیما " همیشه برام خود نوشتن مهم بوده; خیلی مهم تر از انتشارش!!! امیدوارم قلمم رو دوست داشته باشید :)

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    عسل سلجوقی 18-08-2019

    من دوس دارم قدم بلند بشم ???☺☺☺☺???????????????????❤????????????

    بهار 22-08-2019

    سلام من بهار هستم ۱۴ سالمه و قدم ۱۵۷ است چیکار کنم ۱۸۰ بشم تورو خدا جواب بدهید

      ‌هانیه 30-08-2019

      تخم مرغ ابپز بخور…شیر و عدسی…اینا خیلی به قد کشیدن کمک میکنه ولی اگه کامل به سن بلوغ رسیدی به دکتر مراجعه کن..من رفتم به من قرص داده که قدمو توی دوران بلوغم ۷ سانت توی ۳ ماه بلند کرد اسم قرصcaici power…یکی دیگه اینکه شنا کن…اون خیلی قدتو بلند میکنه…امیدوارم قد بلند شی

      زهرا 07-03-2020

      باید شیر خیلی زیادی مصرف کنی بهار خانوم

    محمد 24-08-2019

    سلام من ۱۴ سالمه قدم ۱۷۸ اه بنظرتون ۱۹۰ میشم؟

    فاطمه 28-08-2019

    سلام من ۱۵ سالمه قدمم ۱۴۱ هست چیکار کنم به ۱۷۵برسم

    29-08-2019

    منم دیانا هستم ۱۳سالمه قدم ۱۵۷میخوام بلندتر بشم چیکار کنم بگید لطفا

    هانیه 30-08-2019

    قدمم خیلی کوتاهه…۱۲ سالمه ۱۵۰ هستم…کمک کنید در عرض ۳ ماه قد بکشم

    ??? 31-08-2019

    هانیه ببخشید قرصو باید ماه به ماه بخوری؟؟

    احسان 01-09-2019

    سلام من احسان هستم ۱۶ سالمه ۱۷۵ هم قد دارم چه کار کنم که قدم بشه ۱۸۵

      علیرضا 15-07-2020

      سلام به همگی من ۱۷ سالمه قدم ۱۷۸ هستش راهی هست حداقل بشه ۱۸۰

    نازنین 02-09-2019

    من یه دختر دارم ۱۰ سالشه قدش ۱۴۳ هست

    خیلی کمه؟؟؟؟
    جواب بدین

      زهرا 07-03-2020

      قدش نسبت به سنش عالیه

        زهرا طباطبایی 08-03-2020

        ??

    شاهین ارژنگ 08-09-2019

    قدم کوتاه

    زهرا 08-09-2019

    سلام من۱۱سالم هست و قدم ۱۳۰ است چکار کنم که ۱۴۰ بشم

    زهرا 08-09-2019

    سلام من۱۱سالم هست و قدم ۱۳۰ است چکار کنم که ۱۵۰ بشه لطیفه کمکم کن

    زهرا 08-09-2019

    سلام من۱۱سالم هست و قدم ۱۳۰ است چکار کنم که ۱۵۰ بشه لطفاکمکم کن

    زهرا 09-09-2019

    عالی

      ملیحه احمدی 11-09-2019

      ????

    mmmnnn 09-09-2019

    سلام من ١۴ سالمه و قدم ١٧٠ راستش دلم می خواست قدم کوتاه بود چون به نظرم زنای قد کوتاه تودل برو تر و جذاب ترن

    mahsa 11-09-2019

    سلام من مهساهستم و۱۵سالمه وقدمم ۱۵۰ست چیکارکنم بشم ۱۷۰اونم تویه مدت کم توروخداجواب بدید

      ملیحه احمدی 11-09-2019

      با ورزش و تغذیه سالم میتونی به افزایش قدت کمک کنی. البته به ژن هم بستگی داره!

      MOHAMMAD 02-02-2020

      آنهایی که مشکل قد دارن.باید یکم به فکر ورزش باشن.راهنمایی بیشتر با من درتماس باشی. ۹۰۲۷۸۱۹۰۴۵

    سامان 12-09-2019

    من چهارده سالمه ۱۸۰قدمه ایا من دیگه رشد میکنم

      بینیامین 03-04-2020

      فک میکنی رشد نمیکنی‌؟ قطعا بلند تر میشی نگران نباش

    زهرا 19-09-2019

    من ۱۵ سالمه قدم ۱۵۰ تا هست وزنی هم ندارم خیلی ناراحتم چکار کنم

    کیمیا 19-09-2019

    الان خوندم وهنوزامتحانش نکردم انشالله به نتیجه میرسم

      هادی علیزاده 26-09-2019

      سلام من هادی هستم ۱۱سالمه چه کارکنم
      قدم ۱۵۰ است دلم میخوادقدم ۱۸۰باشد متشکر

    هادی علیزاده 26-09-2019

    سلام من هادی هستم قدمن ۱۵۰است دلم میخواد ۱۸۰باشد

    آوا 07-10-2019

    سلام امیدوارم حالتون خوب باشه
    من دو ماه دیگه۱۷سالم میشه و قدم۱۵۸هستش خواستم بپرسم امکان داره چن سانت دیگه بلندتر شم؟؟
    با توجه به اینکه حرکات کششی انجام میدم
    ممنون میشم جواب بدین مهمه برام 🙂

      زهرا طباطبایی 07-10-2019

      سلام دوست عزیز? معمولا خانم‌ها در ۱۸ سالگی رشد قدشون متوقف میشه و آقایون در ۲۰ سالگی!

    شیدا 07-10-2019

    من ۱۳سالمه قدم ۱۳۸چیکار کنم

      زهرا طباطبایی 07-10-2019

      سلام دوست عزیز? با بکارگیری روش‌های گفته شده در متن حتما به قد دلخواهتون میرسید.

    فاطمه بهمنش 16-10-2019

    سلام من۶۵کیلوهسم باقد۱۵۴چجوری قدبلندبشم هم لاغر?

      ملیحه احمدی 04-11-2019

      سلام دوست عزیز? بهتون پیشنهاد میکنم که یه رژیم غذایی سالم برای خودتون انتخاب کنید و از روش‌هایی که توی این مطلب براتون نوشتیم برای بلندکردن قد استفاده کنید.

    عسل طهماسبی 30-10-2019

    قد خیلا بلند بشی ولی سخت نباشه ورزش کی

      ملیحه احمدی 04-11-2019

      وزرش کمک خیلی خوبی به افزایش قد میکنه

    هلیا❤❤ 02-11-2019

    سلام من هلیا هستم ۱۳ سالمه و قدم ۱۷۸ هستش به نظر شما خوبه یا بد؟

      ملیحه احمدی 04-11-2019

      سلام دوست عزیز? شما جزو افراد قدبلند هستید و این عالیه

    شبنم 09-11-2019

    سلام من ۱۴ سالمه و قدم ۱۴۷ سانته ، رفتم دکتر گفت صفحه های رشدم بسته شده ، توروخدا کمکم کنید بلند شم ، من با این قدم چیکار کنم دارم دیوونه میشم

      زهرا طباطبایی 10-11-2019

      سلام دوست عزیز? نگران نباشید خانم‌ها تا ۱۸ سالگی جا برای رشد قد دارند و تغذیه سالم و ورزش خیلی میتونه بهتون کمک کنه.

      لویی 03-04-2020

      خیلی هم قدت خوبه من ۱۵ سالمه۱۵۴ هست و از قدم راضیم دختر باید کوچولو باشه دیگه

        زهرا طباطبایی 10-04-2020

        منم با شما موافقم 🙂 ?

    پانیز 10-11-2019

    سلام.پانیزام ۱۴ سالمه و قدم ۱۶۲هست نسبت به دوستای مدرسه ام کوتاهم یه کم هم تپلم تو خانواده ام هم کوتاهم. پرش انجام میدم،ساعت ۱۱ هم می خوابم سبزی جات هم می خورم ولی کوتاهم چی کار کنم؟؟؟

    پارمیس 10-11-2019

    سلام.پانیزام ۱۴ سالمه و قدم ۱۶۲هست نسبت به دوستای مدرسه ام کوتاهم یه کم هم تپلم تو خانواده ام هم کوتاهم. پرش انجام میدم،ساعت ۱۱ هم می خوابم سبزی جات هم می خورم ولی کوتاهم چی کار کنم؟؟؟

      زهرا طباطبایی 12-11-2019

      سلام دوست عزیز? اصلا جای نگرانی نیست شما هنوز زمان برای قد کشیدن دارید. اگر تمام نکات گفته شده در متن رو انجام میدید به مرور زمان در یک بازه سنی افزایش قد خوبی خواهید داشت.

    ساناز قربانی 07-12-2019

    سلام.سانازم از اصفهان.الان ۱۵ سالم شده ولی هنوز ۱۵۵ هستم.درصورتی که بیشتری دوست هام ۱۷۰ به بالا هستند.خواهشن بهم بگید چی کار کنم.لطفا..!

      زهرا طباطبایی 23-02-2020

      سلام دوست گل. به نکات گفته شده متن توجه کن.

    تارا 08-12-2019

    مسخرست

      زهرا طباطبایی 04-02-2020

      اگر راه حلی دارید خوشحال میشم ما با به اشتراک بذارید.

    سیتیا 04-01-2020

    ببخشید ولی من میخوام خودم بلند بشم نه بلند به نظر بیام

      زهرا طباطبایی 23-02-2020

      سلام دوست گل. به راه های طبیعی بلند شدن قد داخل متن توجه کن.

    07-01-2020

    سلام من ۱۸ سالمه دکتر گفته نمیشه هیچ کار کرد

      زهرا طباطبایی 23-02-2020

      سلام دوست گل. بله از ۱۸ سالگی رشد قدی خانم ها متوقف میشه و در آقایون ۲۰ سالگی.

    مهدی 07-01-2020

    من قدم ۱۹۰ ولی اصلا حال نمیکنم باهاش قد ۱۸۰ تا ۱۸۵ خوبه

    Hasti Mohebii 23-01-2020

    سلام من ۱۳ سالمه قدم حدودا ۱۵۵ چطوره؟ اگه کوتاهم چیکار کنم بلند بشم؟ لطفا لطفا لطفا جواب بدید!!!!!!

      زهرا طباطبایی 23-02-2020

      سلام دوست گل. به راه های طبیعی بلند شدن قد داخل متن توجه کن.

    MOHAMMAD 02-02-2020

    سلام.قد بلند بودن خیلی ها آرزو دارن.۹۰۲۷۸۱۹۰۴۵

    نیلوفر 07-02-2020

    سلام دختر ۱۶ ساله ای هستم که قدم ۱۴۷ است چکارکنم که قدم ۱۸۰ شود. اگر برم دکتر قدم بلند می شود یانه؟؟؟

      زهرا طباطبایی 23-02-2020

      سلام دوست گل. معمولا خانم‌ها تا ۱۸ سالگی رشد میکنن. پیشنهاد میکنم برای افزایش قد بیشتر به پزشک مراجعه کنید.

    سارینا 12-02-2020

    سلام دوستان من۱۲سالمه قدمم ۱۶۴ووزنمم ۵۵کیلو ایا قدم خوبه

      زهرا طباطبایی 23-02-2020

      سلام دوست گل. بله خوبه. موفق باشید

    سیناپژند 14-02-2020

    من قدم ۱/۶۵هستش هفده سال
    مه میخوام بیام ۱/۷۰قدم میرسه
    افسری میخوام برم پنج سانت کم
    دارم کمک کنیدلطفا

      زهرا طباطبایی 23-02-2020

      سلام. به راه های طبیعی بلند شدن قد داخل متن توجه کنید.

    صبور 02-03-2020

    چگونه قدبلندداشته باشیم

      زهرا طباطبایی 08-03-2020

      داخل متن به طور کامل توضیح داده شده دوست عزیز

    زهرا 07-03-2020

    خیلی خوبه معلومه حسابی زحمت کشیدی ممنونم امیدوارم قدم بلند بشه اخه هنوز ۱۳ سالمه

      زهرا طباطبایی 08-03-2020

      ممنون از نظر لطفتون. بله خانما تا ۱۸ سالگی رشد قدشون ادامه داره ?

    عماد 09-03-2020

    من ۱۴سالمه و۱۸۰ قدمه من به ۱۹۰میرسم

      زهرا طباطبایی 03-04-2020

      سلام دوست عزیز. قد شما عالیه امیدوارم به ۱۹۰ برسی.

    ناشناس 10-03-2020

    قد خودت چند زهرا طباطبایی

    ناشناس 10-03-2020

    قدهبتمن

    علی 14-03-2020

    من دوست دارم قدم بلند بشم انشالله قد همه بلند شود

      زهرا طباطبایی 03-04-2020

      امیدوارم ?

    هانیه 14-03-2020

    سلام من ۱۲سال دارم قد ۱۵۰ من میخوام قدم ۱۶۸باشم

      زهرا طباطبایی 03-04-2020

      سلام دوست عزیز با رعایت تمام موارد داخل متن و انجام ورزش‌های کششی به هدفت میرسی.

    زهرا80 15-03-2020

    سلام من ۱۸ سالمه و قدم ۱۶۴ عه .چیکار کنم ک قدم ۱۶۸ بشه؟؟؟ واقعا نیازه من همیشه دوست داشتم ۱۶۸ باشم ولی الان خیلی نا امید شدم.:( ترو خدا میشه کمکم کنین

      زهرا طباطبایی 03-04-2020

      سلام دوست عزیز معمولا دخترا تا ۱۹ سالگی رشد قد دارن بهتره ورزش‌های کششی انجام بدین و تمام موارد داخل متن رو رعایت کنید.

    سارینا 16-03-2020

    سلام من ۱۲ ,۱۳ سالمه و قدم ۱۶۰ هستش میخوام به ۱۶۷ برسم میشه بگین باید چیکار کنم و چند تا ورزش بهم بدین البته ورزش میرفتم اما به دلیل کرونا دیگه نمیرم میشه بگین

      زهرا طباطبایی 03-04-2020

      سلام دوست عزیز. ورزش‌های کششی رو حتما تو این مدت هر روز انجام بدین قطعا نتیجشو میگیرین.

    مهسا 24-03-2020

    سلام من مهسا هستم از۱۰سالگی آمپول هورمون رشد زدم قدم۱۲۷بوده الان شدم۱۵۲که۱۳سالمه دیگ آمپول میزنم سردرد میگیرم و نمیتونم دیگ بزنم چیکار کنم ۱۶۰برسم خواب کافی دارم ورزش میکنم ولی هیچ تاثیری نداره ?

      زهرا طباطبایی 03-04-2020

      سلام دوست عزیز قطعا با رعایت تمام موارد داخل متن نتیجه میگیری.

    24-03-2020

    ??

    یه نفر 09-04-2020

    هانیه بنده خدا خیلی کوتاهه من ۱۲سالمه قدم ۱۵۶هست شما ها دیگه بعضی هاتون واقعا کوتاه هستید ولی انشالله قدتون بلند میشه ولی من دوست دارم قدم ۱۹۲ بشه??

      زهرا طباطبایی 10-04-2020

      حتما به قد دلخواهتون میرسید دوست عزیز?

    نیما 12-04-2020

    سلام من ۱۵ سالمه قدم ۱۷۰ چیکارکنم قدم به۱۷۸برسه

      زهرا طباطبایی 13-04-2020

      سلام دوست عزیز تا ۱۹ سالگی فرصت داری سعی کن ورزش های کششی رو رها نکنی و تغذیه مناسب داشته باشی 🙂

    رها 09-07-2020

    سلام من ۱۴سالمه و۱۶۰قدم هس میخوام ۱۶۵شم چیکار کنم که قدبلند شم وتازشم توپولم هستم وزنمم۵۷کیلو هس