شخصیت هم مانند هر چیز دیگری می‌تواند بهتر شود.

این سوال که چگونه فردی با شخصیت باشیم همیشه جز آن دسته از سوالاتی بوده است که خیلی از افراد بدنبال پیدا کردن بهترین جواب برای آن بودند. شخصیت نه تنها می‌تواند بهبود یابد بلکه در برخی موارد تغییر نیز پیدا میکند. تا همین چند سال پیش باورها بر این بود که شخصیت در طول مدت زندگی ثابت است و قابلیت تغییر ندارد، در سال ۱۸۹۰ ویلیام جیمز روانشناس برجسته دانشگاه هاروارد در کتاب اصول روانشناسی خود آورده است، شخصیت تا اوایل سن بلوغ تغییر نمی‌کند.

این دیدگاه برای قرن ها مورد تایید بود، با این حال این نظریه هم وجود داشت که شخصیت مانند مایعِ روان است که در طول زمان بدست می آید. به هرحال امروزه ما در نقطه ایی هستیم که میتوانیم در شخصیت خود نفوذ کنیم و آن را اصلاح و یا از بین ببریم. در این مقاله با پین ورک همراه باشید تا چگونه فردی با شخصیت باشیم.

شخصیت چیست؟ چگونه فردی با شخصیت باشیم؟

شخصیت الگوی از افکار، احساس و رفتار است که شخص را منحصر به فرد می‌کند. برای مثال وقتی می‌گوییم کسی داری شخصیت خوب است منظورمان این است که وی دوست داشتنی و دارای ویژگی های مثبتی است. البته هر کسی میخواهد در مقایسه با دیگران جذاب و دوست داشتنی باشد، بدین ترتیب داشتن شخصیتی عالی بسیار حیاتی است شاید حتی از یک چهره زیبا هم مهم تر باشد.
در حقیقت تقریبا ۸۵ درصد از موفقیت ها و اعمال شما نتیجه برخورد شما با دیگران است در نهایت این شخصیت شماست که شما را چگونه به دیگران معرفی می‌کند آیا به شما جذب می شوند و یا از شما دور خواهند شد.

شخصیت

 

۱۰ راهکار طلایی برای بهبود شخصیت فردی

  • شنونده خوبی باشید: ژاکلین کندی یکی از جذاب ترین و در عین حال با شخصیت ترین زن جهان شناخته میشود زیرا او مهارت شنوایی خود را پرورش داده است، وقتی با او صحبت می‌کنید او به چشمان شما نگاه می‌کند و به تک تک کلمات شما گوش می‌دهد و هیچ چیز جذاب تر از اینکه که کسی به جوری گوش بدهد انگار که شما تنها فرد در جهان هستید و این راز جذابیت وی است.
  • بیشتر مطالعه کنید و علایق خود را گسترش دهید: هرچه بیشتر در مورد وقایع ایی که در اطراف شما اتفاق می افتد اشراف داشته باشید دیگران نیز این فرصت را به شما می‌دهند که بیشتر صحبت کنید و این یعنی فرصت برای نشان دادن خود  و راهکاری برای بهبود شخصیت فردی.

شخصیت است که افراد را تبدیل به دانشمندی بزرگ می‌کند، نه هوش بالا.
آلبرت انیشتین

  • هم صحبت خوبی باشید: یکی از رایج ترین راه برای اینکه چگونه فردی با شخصیت باشیم این است که هم صحبت خوبی باشید، اینکه چگونه هم صحبت خوبی باشد به دانش و اطلاعات عمومی شما برمی‌گردد هر چقدر شما بازهم به مسائل روز آگاه تر باشید صحبت کردن شما برای دیگران جذاب و جدید به نظر می‌رسد.

شنونده خوب

  • ایده داشته باشید: هیچ چیز بدتر از این نیست که با کسی هم صحبت شوید که درباره هیچ چیز نظری ندارد و فقط گوش می‌دهد اگر چیزی برای گفتن ندارید مکالمه کاملا بی ثمر است، با این حال اگر نظری بر خلاف گوینده دارید این خود باعث جالب تر شدن و جذابیت مکالمه می شود.
  • با افراد جدید ملاقات کنید: همیشه تلاش کنید با آدم های مختلف گفتگو کنید حتی با آنهایی که نظرات بر خلاف نظرات شما دارند این کار باعث میشود که بینش شما گسترش یابد.

دانش به تو قدرت می دهد، ولی شخصیت به تو احترام می دهد.
بروس لی

  • خودتان باشید: حتی اگر نظری ندارید حرفی برای گفتن ندارید تا مکالمه ادامه پیدا کند به هیچ وجه سعی نکنید که یا تمارض کنید و یا آن چیزی که نیستید را به نمایش بگذارید، این کار نه تنها اصلا خوب نیست بلکه باعث از بین رفتن اعتبار و اعتماد شما در بین دیگران می‌شود.
  • آینده نگر و مثبت اندیش باشید: چی کسی دوست دارد که در کنار افراد منفی نگر باشد، کسانی که همیشه از موجود ناراضی هستند و هیچ وقت حرف خوبی و مثبتی برای گفتن ندارند! بیشتر وقت ما از این افراد فراری هستیم ولی در عوض همیشه به سوی افرادی که انرژی مثبت دارند و مثبت نگر هستند روانه می‌شویم.

خوشحال

  • شوخ طبع باشید: همه افرادی را که آن ها را به خنده وا می دارند را دوست دارند. وقتی بتوانید به جذب حرف زدن ساده دیگران را سرگرم کنید دیگر خسته کننده نیستید و دیگران به طور طبیعی به شما جذب خواهند شد.
  • حامی دیگران باشید: حامی بودن یکی از برجسته ترین ویژگی است که می توانید به خود نسبت دهید، همانطور که دوست دارید دیگران از شما حمایت کنند به همان گونه از دیگران حمایت و پشتیبانی کنید. همه ما به کسی نیاز داریم که به ما دلگرمی بدهد و به ما ایمان داشته باشد و زمان های که ما در سطح پایین هستیم ما را انتخاب کند.

مقالات مرتبط:

  1. رضایت شغلی : نکات طلایی افزایش رضایت شغلی
  2. چگونه پولدار شویم؟
  3. ورود به اتاق مصاحبه و در مصاحبه چگونه صحبت کنیم؟
  4. چگونه ایده خود را برای فروش آماده کنیم؟
  5. چگونه در مورد افزایش حقوق صحبت کنیم؟
  6. مثبت اندیشی: مهارت‌های مثبت فکر کردن چیست؟
  • با دیگران محترمانه برخود کنید: صادق بودن در کلام احترام و تحسین دیگران را بر می‌انگیزد. هیچ چیز به اندازه صداقت باعث بهبود شخصیت یک فرد نمیشود، همانگونه که احترام به دیگران یعنی احترام به خودمان.

حامی بودن

ما انسان ها داری ادراک و توانایی هستیم، که میتواند در شخصیت نفوذ کند آن را شکل دهد آنطور که خودمان میخواهیم. همیشه بدنبال بهترین نسخه از خودتان باشید و سعی در بهبود شخصیت فردی خود داشته باشید زیرا اینگونه میتوانید زندگی شادی داشته باشید.

اگر شما هم نقطه نظری درباره بهبود شخصیت فردی و چگونه فردی با شخصیت باشیم دارید با ما در پین ورک به اشتراک بگذارید.

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

4 سال پیش زهرا طباطبایی

درباره نویسنده

زهرا طباطبایی هستم! از روز های اول فعالیت "مجله پین ورک" دست به قلم شدم و نوشتم و یاد گرفتم و با بزرگ شدنش من هم بزرگ تر شدم... و توی این مدت، به قول " آنتوان کلیما " همیشه برام خود نوشتن مهم بوده; خیلی مهم تر از انتشارش!!! امیدوارم قلمم رو دوست داشته باشید :)

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.