وقتی که هوا رو به گرم شدن می رود، دیگر به لباس های زمستانی خود احتیاج نداریم و آنها را جمع می کنیم. نگهداری لباسهای نظیر کاشن در مدت زمان عدم استفاده بسیار مهم است. زیرا اگر به نکات مهم در نگهداری لباس های چرمی دقت نکنیم ممکن است به بافت لباس آسیب برسد و دیگر برای پوشیدن مناسب نباشد. اولین نکته ایی که باید قبل از جمع کردن و نگهداری این نوع لباس به یاد داشته باشید این است که شستوشوی آنها به چه صورت باید انجام پذیرد.

در این مطلب با پین ورک همراه باشید تا با نکات نحوه نگهداری از کاپشن چرمی بیش‌تر آشنا شوید. همچنین شما می‌توانید شستشوی لباس‌های خود را به خشکشویی معتبر پین‌ورک بسپارید.

۱ . نحوه نگهداری از کاپشن چرمی: شست و شوی لباس

۱-۱ . پاک کردن چرم با آب سرد و پارچه

فقط برای نم دار کردن پارچه از آب استفاده کنید زیرا استفاده از آب بیش از حد ممکن است به بافت چرم آسیب برساند. پارچه را به آرامی و به صورت حرکات دایره ایی روی لباس بکشید.

  • از ماشین لباسشویی برای شستن لباس چرمی استفاده نکنید زیرا رطوبت و حرکت زیاد به بافت چرم آسیب می رساند.

نحوه نگهداری از کاپشن چرمی

۱-۲ . استفاده از مواد نرم کننده چرم

نرم کننده ها از ترک خوردن و خشک شدن چرم جلوگیری میکنند. با یک پنبه و مقداری نرم کننده هر سه ماه یکبار کت و یا کاپشن چرمی خود را تمیز کنید. استفاده زیاد از نرم کننده هم معایب خود را دارد و تمیز کردن مداوم چرم با نرم کننده به بافت لباس آسیب می رساند.

نحوه نگهداری از کت چرم

۱-۳٫ نگهداری از کاپشن چرمی: استفاده از آب گرم و شوینده

مقداری خیلی کمی ماده شوینده به قسمت لکه دار لباس اضافه کنید و سپس با یک تکه پارچه که با آب گرم نم دار شده است لکه را برطرف کنید.

نکته: اگر پاک کردن لکه ها سخت بود و یا تعداد لکه های روی چرم زیاد بود حتما لباس را به یک خشکشویی معتبر بسپارید.

۲ . نحوه نگهداری از کاپشن چرمی، محافظت از لباس چرمی

۲-۱ . پرکردن داخل کاپشن با کاغذ (غیر اسیدی)

این کار باعث جلوگیری از نشستن گرد و غبار روی لباس میشود. در داخل آستین ها و جیب ها کاغذ را قرار دهید و تمام زیپ ها و دکمه ها را ببندید، این کار نه تنها یک مانع برای گرد و غبار و رطوبت است بلکه به حفظ و نگهداری شکل و فرم لباس نیز کمک می کند.

نحوه نگهداری از کاپشن و کت چرمی

۲-۲ . قرار دادن کاپشن چربی در محافظ

بهترین نمونه برای پارچه تنفسی کیسه های کت و شلوار است. از کاور های پلاستیکی استفاده نکنید زیرا چرم را خشک میکند.

  • حتما قبل از گذاشتن لباس درون کاور، کاور را بشویید.
  • به هیچ عنوان کاور را تا نکنید زیرا باعث از فرم افتادن لباس میشود.

نگهداری از کاپشن چرمی

۲-۳ . آویزان کردن کاپشن چرم

آویز بزرگ شکل و فرم سر شانه های لباس را حفظ میکند.

۳-۳ . قرار دادن کاپشن چرمی در چمدان غیر پلاستیک

اگر جای کافی برای آویزان کردن لباس ندارید آن را در صندوقچه های غیر پلاستیکی قرار دهید و طوری قرار دهید که تا نخورد و چمدان یا صندوقچه‌‌ایی را انتخاب کنید که هوا به راحتی در آن جریان پیدا کند.

نحوه نگهداری از کاپشن چرم

۳ . نحوه نگهداری از کاپشن چرمی: قرار دادن لباس در محل نگهداری

۳-۱ . قرار دادن کاپشن چرمی دور از نور آفتاب

چرم اگر گرم شود به قول معروف وا می رود و از فرم و شکل اولیه خود می افتد و دیگر به حالت قبل خود باز نمی گردد همچنین نور آفتاب باعث خشک شدن و ایجاد ترک در چرم می شود.

۳-۲ . قرار دادن کاپشن چرم در جای خشک و خنک

رطوبت باعث ایجاد کرک و کپک بر روی چرم میشود. اگر در منطقه ایی زندگی میکنید که دارای آب و هوای مرطوب است لباس را درون محافظی قرار دهید که بخار آب از آن خارج شود.

نحوه نگهداری از کاپشن چرمی

۳-۳ . خارج کردن لباس چرم از محل نگهداری

این کار باعث افزایش طول عمر لباس شما میشود، نگهداری چرم برای مدت طولانی نیازمند این است که لباس از محفظه خود خارج شود تا هوای تازه به چرم برسد.

  • برای این کار لازم نیست کاغذ غیر اسیدی را بیرون بیاورید.

 

امیدواریم مطالب این نوشتار برای شما مفید بوده باشد. ممنون که پین‌ورک را همراهی می‌کنید. نظرات خود را با در میان بگذارید 🙂

 

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

5 سال پیش پریسا گلی نیا

درباره نویسنده

پریسا هستم. یک زیست شناس شاعر. زاده یک روز پاییزی برگ ریز. از زمانی که خودم را شناخته ام، می‌نویسم. دلنوشته، شعر، متن ادبی، داستان، مقاله. عاشق تجربه‌های جدید هستم. سفر به ماه را دوست دارم.فانتز‌ی‌ام هم‌ برای ادامه زندگی،‌ زیستن در اعماق اقیانوس‌هاست. همیشه دوست داشتم به جای انسان، ماهی به دنیا بیایم. یک ماهی شاعر. حالا یک انسانم...روی این کره خاکی. دوست دارم برجستگی قلم را روی دستانم حس کنم و بوی کاغذ را در هوای اطرافم.

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.