صندلی ماساژور با تمام لذت و مزایایی که دارد، وسیله‌ای گران قیمت است. در نتیجه هزینه تعمیرات آن نیز بالاست. بسیاری از خریداران صندلی های ماساژور انتظار دارند این صندلی ها تا مدت ها پس از خریداری و بدون توجه به روش های سرویس و نگهداری آنها، همچون روز اول صحیح و با توان بالا کار کنند. اگر صندلی ماساژور شما همچون روز اول، به خوبی و دلخواه شما کار نمی کند، می توانید با رعایت نکات ساده زیر از بروز بسیاری از مشکلات پیش آمده­ی معمول در این دستگاه ها جلوگیری کنید و ضمنا به خاطر داشته باشید صندلی ماساژور در بسیاری از مواقع، کاربردی درمانی دارد. در نتیجه کارکرد صحیح آنها اهمیتی به مراتب بیشتر از بسیاری دیگر از لوازم خانه دارد.

۱ . روش های تمیز کردن صحیح صندلی ماساژور 

ماساژورها و صندلی های ماساژ، در انواع و اشکال مختلف تولید می شوند، حتی صندلی های ماساژور نیز، خود دسته بندی های گوناگونی دارند که با توجه به قیمت آنها از سه تا ده ها نقطه از بدن شما را ماساژ می دهند. هر چه دایره عملکردی ماساژور بیشتر باشد، طبیعتا نگهداری و تعمیر آن نیز، پیچیده تر است. ما در این راهنما از ساده ترین بخش ها جهت نگهداری آغاز می کنیم.

۱-۱ . قدم اول در تمیز کردن صندلی ماساژور

اولین مرحله محافظت از لایه چرمی صندلی ماساژور است. غالب صندلی های ماساژ، دارای پوسته­‌ی چرمی هستند. مراقبت از چرم، راهکارهای خاص خودش را دارد. اما ساده ترین روش نگهداری از آن، استفاده از شوینده های مناسب جهت تمیز کردن آن است. حتما در انتخاب شوینده به جنس چرم صندلی تان توجه کرده و هرگز برای تمیز کردن آن از شوینده های شیمیایی قوی، استفاده نکنید. این امر در بلند مدت می تواند موجب خشک شدن و خوردگی و پوسیدگی در چرم صندلی ماساژور شما شود.

در هنگام تمیز کردن صندلی ماساژور به بخش هایی که با بدن شما تماس بیشتری دارند، توجه ویژه ای داشته باشید. برخی از صندلی های ماساژور، دارای بخش های جدا شونده ای هستند که به شما در تمیز کردن راحت تر آنها، کمک می کند.

سعی کنید تا جای امکان در این گونه از ماساژورها، از پاشیدن مستقیم مواد شوینده به ماساژور خودداری کرده و بخش های جدا شونده را به صورت مجزا، تمیز کرده و بر سر جای خود بازگردانید.

 

صندلی ماساژور

 

مدارهای داخلی صندلی های ماساژور بسیار حساس هستند و به همین علت به شما توصیه می کنیم الکترونیکی، اصلی ترین عامل بروز مشکلات است. پس به صورت منظم، صندلی ماساژور خود را از گرد و غبار و آلودگی ها، حفاظت کنید.

یکی دیگر از گزینه های مناسب جهت تمیز کردن صندلی ماساژور، استفاده از شوینده های ملایم خانگی است. این شوینده ها بویژه در چرم های نازک، کاربرد بیشتری دارند. به شما توصیه می کنیم قبل از هر گونه اقدامی برای نظافت و سرویس کردن ماساژور خود، دفترچه راهنمای آن را مطالعه نمایید.

هرگز مواد شوینده را مستقیما بر روی ماساژور نریخته و حتما از یک اسپری استفاده نمایید و بلافاصله پس از اسپری کردن، ماساژور خود را به وسیله یک پارچه تمیز و نرم، خشک کنید. بهتر است ابتدا از یک گوشه کوچک با عنوان تست، شروع کرده و در صورتی که پس از گذشتن چند دقیقه، احساس تغییر رنگ و یا خشک شدن چرم صندلی ماساژور را نداشتید، از شوینده مورد نظر برای تمیز کردن باقی بخش ها نیز استفاده کنید.

هرگز فراموش نکنید حتی برای تمیز کردن کوچکترین بخش های ماساژور نیز، آن را از برق جدا کنید و به خاطر داشته باشید تا خشک شدن کامل صندلی ماساژور و یا هر کدام از بخش های آن، دستگاه را مجددا به برق وصل نکنید.

۱-۲ .  روغن کاری ماساژور و صندلی ماساژور 

همچون هر وسیله دیگری که از چرم به صورت طبیعی یا مصنوعی استفاده می کند، صندلی ماساژور نیز نیازمند روغن کاری منظم است. جلا دادن چرم صندلی ماساژور با روغن چرم صحیح، علاوه بر حفظ زیبایی و نرمی آن، موجب می گردد که، در استفاده بلند مدت، پوسته رویی آن ترک نخورده و دچار آسیب نگردد.

روکش صندلی ماساژور به علت سطح وسیعی که دارد، بسیار گران قیمت است و تعویض آن نیز شما را متحمل هزینه های بالا خواهد کرد. پس از روغن کاری به چرم ماساژور اجازه دهید تا حداقل چند ساعت برای جذب روغن، زمان داشته باشد.

سپس از آن استفاده کنید. ضمنا قبل از روغن کاری، صندلی ماساژور خود را به خوبی و کامل از هر گرد و غبار و آلودگی پاک کنید، زیرا روغن کاری صندلی آلوده، موجب تثبیت گرد و غبار و آلودگی بر روی چرم آن می شود. قبل از روغن کاری اجازه دهید، چرم کاملا خشک شود و پس از گذشتن چند ساعت با یک دستمال خشک و نرم، روغن هایی که هنوز جذب چرم نشده اند را از روی آن پاک کنید. در صورتی که جنس صندلی ماساژور شما پلاستیکی است، توجه داشته باشید از شوینده های ضد اسیدی و فاقد مواد شیمیایی خورنده، استفاده کنید.

حفاظت از صندلی ماساژور

 

۱-۳ . نکات مهم در نگهداری صندلی ماساژور 

  • درست است که گرفتن ماساژ در اتاقی با گرمای مناسب، لذت و عملکرد بهتری دارد، اما هرگز صندلی ماساژور خود را در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار ندهید. علاوه بر آسیب های جدی به چرم و پوسته­ی ماساژور در مقابل نور آفتاب که باعث خشک شدن و ترک خوردن چرم می شود؛ لازم است بدانید، صندلی های ماساژور به علت حرکت مدام مکانیکی دستگاه های داخلی آنها، گرمای زیادی تولید می کنند، در نتیجه تابش مستقیم خورشید و گرمای بیش از حد دستگاه در هنگام فعالیت، باعث آسیب دیدن مدارهای آن می شود.

صندلی ماساژور

 

  • هرگز از صندلی ماساژور مانند یک صندلی عادی استفاده نکنید و از خوردن و نوشیدن، بر روی آن پرهیز کنید.
  • صندلی ماساژور دستگاهی است که استهلاک بالایی دارد، پس به صورت مدام از آن استفاده نکنید.
  • هر صندلی ماساژور دارای محدودیت وزن است که باید به آن توجه داشت. در صورتی که ماساژور شما صدایی غیر عادی تولید می کرد، از آن استفاده نکرده و با تعمیرکار متخصص صندلی ماساژور تماس بگیرید.

صندلی ماساژ

امیدوارم این مطلب در زمینه آشنایی اولیه و تخصصی با تعمیرات لوازم خانگی، علاوه بر افزودن یک قابلیت کاربردی به توانایی های شما، بتواند در کاهش هزینه های خانوار ایرانی نیز موثر واقع شود. ممنون که همراهم بودید.

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

5 سال پیش پریسا گلی نیا

درباره نویسنده

پریسا هستم. یک زیست شناس شاعر. زاده یک روز پاییزی برگ ریز. از زمانی که خودم را شناخته ام، می‌نویسم. دلنوشته، شعر، متن ادبی، داستان، مقاله. عاشق تجربه‌های جدید هستم. سفر به ماه را دوست دارم.فانتز‌ی‌ام هم‌ برای ادامه زندگی،‌ زیستن در اعماق اقیانوس‌هاست. همیشه دوست داشتم به جای انسان، ماهی به دنیا بیایم. یک ماهی شاعر. حالا یک انسانم...روی این کره خاکی. دوست دارم برجستگی قلم را روی دستانم حس کنم و بوی کاغذ را در هوای اطرافم.

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.