شستن قابلمه روحی و تمیز کردن سیاهی پشت آن همیشه دغدغه ی خانم های خانه دار بوده است. همه ی کسانی که با کار های آشپزخانه درگیر باشند می دانند که قابلمه ها و تابه های فلزی نیاز به یک شستشوی متفاوت دارند. خصوصا بعد از یک مهمانی بزرگ که غذاهای خشمزه و البته چربی تدارک دیده شده اند. اگر می خواهید از شر جرم ها و زنگار های کف قابلمه ها خلاص شوید، راه حل ساده ی آن در دست ما است. شستشوی قابلمه های چرب یا آن هایی که باقی مانده ته دیگ کفشان چسبیده است، می تواند برای شما کار بسیار راحتی باشد. برای استفاده از این ترفند ساده فقط به مقداری آب و شوینده و البته اطلاعات درون این مقاله از پین ورک نیاز دارید!

۱

برای قدم اول باید مقداری مایع ظرفشویی داخل قابلمه یا ماهیتابه بریزید. و سعی کنید حداکثر دو سوم ظرف را با آب پر کنید. اگر کم تر از این مقدار آب بریزید، قابلمه را کامل پوشش نمیدهد و اگر بیش از اندازه آن را پر کنید، مایع اط ظرف بیرون ریخته و گاز را کثیف می کند.

۲

قابلمه یا تابه را بر روی یک شعله ی گاز قرار دهید، حرارت را بالا ببرید و درب قابلمه را ببندید. این کار کمک میکند که مایع زودتر به جوش بیاید و شستن قابلمه راحت تر شود.

۳

صبر کنید تا آب درون قابلمه به جوش بیاید. با یک کفگیر غذاهای باقی مانده در کف ظرف یا اطراف آن را بتراشید. به خاطر داشته باشید برای اینکار بهتر است از کفگیر های چوبی استفاده کنید تا به دیواره های داخلی هیچگونه آسیبی وارد نشود.

شستن قابلمه و ماهیتابه های فلزی

۴

مایع درون قابلمه ها را درون سینک خالی کنید.شعله را خاموش نکنید و  قابلمه خالی را دوباره ی روی شعله قرار دهید. سپس دمای آن را کم کنید.

۵

به سرعت آب تمام باقی مانده را در قسمت کف  تابه را با حوله کاغذی پاک کنید، مراقب باشید که خودتان را نسوزانید! حالا میتوانید شعله را خاموش کنید.

۶

در آخر با خیال راحت میتوانید شستن قابلمه و ماهیتابه را با یک ابر به پایان برسانید. به همین آسانی! نیازی به سابیدن آن ها نیست!

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

6 سال پیش زهرا طباطبایی

درباره نویسنده

زهرا طباطبایی هستم! از روز های اول فعالیت "مجله پین ورک" دست به قلم شدم و نوشتم و یاد گرفتم و با بزرگ شدنش من هم بزرگ تر شدم... و توی این مدت، به قول " آنتوان کلیما " همیشه برام خود نوشتن مهم بوده; خیلی مهم تر از انتشارش!!! امیدوارم قلمم رو دوست داشته باشید :)

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    حسین هستم 13-12-2019

    سلام
    قلمتون رو دوست دارم
    ینی تو حلقم از پهنا
    قابلمه رویی ینی فلز روی
    نه روحی???

      زهرا طباطبایی 04-02-2020

      سلام دوست عزیز… ممنون که با دقت مطلب ما رو میخونید و نظرتون رو برامون مینویسید..

        10-10-2020

        سلامت باشین ان شاءالله…

      10-10-2020

      ممنون از شما که انتقاد پذیر و مودب هستین