برای جلوگیری از جرم گرفتن و کثیف شدن فلاش تانک باید هراز گاهی ان را تمیز کنید. تمیزکردن فلاش تانک به جلوگیری از بوی بد سرویس بهداشتی و جرم نگرفتن فلاش تانک، کمک زیادی می کند.
تمیز کردن سرویس بهداشتی برای خیلی ها خوشایند نیست بنابراین راحت ترین روشی که پین ورک به شما پیشنهاد میدهد این است که با یک تماس ساده، اجازه دهید افراد متخصص ما در این زمینه به شما کمک کنند. اما بد نیست با روش های کم دردسری که شما را از تمیزی فلاش تانک مطمئن میکند، آشنا شوید:

الف)مراحل تمیزکردن فلاش تانک و استفاده از تمیزکننده ها

۱) خالی کردن تانک

خالی کردن تانک

ابتدا شیرفلکه آب متصل به تانک را ببندید و سپس دکمه ی فلاش تانک را بزنید. با این کار تمام آب موجود در تانک خالی خواهد شد.

۲) بررسی میزان کثیفی فلاش تانک

میزان کثیفی فلاش تانک

میزان جرم موجود در تانک و کثیفی آن، نوع تمیزکننده را مشخص می کند. برای تمیز کردن تانکی که مداوم تمیز می شود و یا از بین بردن جرم های لجنی سبز رنگ، استفاده از ضدعفونی کننده های معمولی مانند وایتکس کافی به نظر میرسد.
*برای از بین بردن جرم هایی که بر اثر مواد موجود در آب در تانک رسوب می شود، از سرکه سفید استفاده کنید.
*برای از بین بردن جرم های سطحی و تغییر رنگ بدنه ی تانک، بعد از شستن با ضدعفونی کننده ای مانند وایتکس، بهتر است از سفیدکننده استفاده کنید.

مقالات مرتبط:

سه گام ساده برای جرم گیری توالت فرنگی و از بین بردن زردی کاسه توالت

چگونه سرویس بهداشتی را تمیز کنیم؟ بهترین شوینده سرویس بهداشتی چیست؟

تمیز کردن کاشی سرویس بهداشتی با ۵ روش موثر

نحوه تمیزکردن فلاش تانک و کم کردن بوی بد توالت

نصب توالت فرنگی: راهنمای تعمیر و نصب انواع توالت فرنگی

۳)تمیزکردن داخل فلاش تانک

محفظه تانک

مایع تمیزکننده را به خوبی روی دیواره های داخلی، کف محفظه و نقاطی که جرم زیادی دارد بریزید. استفاده از دستکش را فراموش نکنید!

۴)تمیزکردن فلاش تانک با سرکه سفید

تمیزکردن فلاش تانک با سرکه

برای از بین بردن رسوبات جرم های معدنی باید داخل تانک را از سرکه سفید پر کنید و اجازه دهید برای ۱۰ تا ۱۲ ساعت سرکه در تانک بماند. سپس فلاش را بکشید تا سرکه تخلیه شود و تانک را با تمیزکننده های معمولی بشویید.

ب) شستن فلاش تانک بعد از ریختن موادشوینده

۱) دستکش نشه فراموش !

استفاده از دستکش

توالت و حمام پر از باکتری های بیماری زا است و پوشیدن یک جفت دستکش پلاستیکی برای تمیز کردن این محل، ضروری به نظر میرسد.
*در استفاده از سفیدکننده، حتما از دستکش استفاده کنید تا پوست دستتان آسیب نبیند.

۲) به تمیزکننده ها زمان بدهید

اثر تمیزکننده ها

اگر تمیزکننده ها مدت زمان بیشتری در محل آلودگی بمانند، اثر بیشتری در تمیز کردن دارند. قبل از استفاده، نکات روی بدنه ی مایع را بخوانید اما معمولا حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه کافی به نظر میرسد.

۳) درون فلاش تانک را بسابید

شستن فلاش تانک

پس از استفاده از تمیزکننده ها باید درون تانک را بسابید. برای این کار میتوانید از یک برس فرش، مسواک قدیمی، یک تکه اسکاچ  و یا هرچیز به درنخور دیگری که در خانه دارید، استفاده کنید.

۴) فلاش تانک را آبکشی کنید

آبکشی فلاش تانک

پس از سابیدن تانک و هنگامی که از تمیز آن مطمئن شده اید آن را پر از آب کنید و سپس فلاش را بکشید تا تانک شسته شود. اگر از سفیدکننده استفاده کرده اید بهتر است از آب سرد استفاده کنید
*هنگام استفاده از سفیدکننده ها و همچنین شستن آن در زمان آبکشی مراقب چشم های خود باشید. مواد شیمیایی قوی موجود در سفیدکننده ها برای بینایی ضرر دارد !

 

ج) نکاتی برای تمیز ماندن فلاش تانک

۱) از بین بردن جرم های معدنی

رسوبات فلاش تانک

 جرم های معدنی تمیز کردن تانک را سخت تر کرده و به مدت بیشتری برای از بین رفتن نیاز دارند. توصیه می کنیم به صورت ماهیانه تانک را چک کنید و در صورت داشتن جرم از سرکه سفید استفاده کنید. تا برای دفعات بعد دردسر کمتری داشته باشید.

۲) قرص خوشبو کننده ممنوع !

خوشبو کردن توالت

سعی کنید از قرص های خوشبو کننده ی تانک استفاده نکنید و در صورت استفاده مطمئن شوید که دارای سفیدکننده و وایتکس نباشند زیرا به بدنه ی داخلی تانک صدمه می زنند. اگر به صورت ماهیانه تانک را تمیز کنید نیازی به استفاده از این قرص ها ندارید.

نکات نظافتی مجله پین ورک، در زمان مهمونی ها خیلی به دردتون میخوره

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

5 سال پیش ریحانه یزدانی

درباره نویسنده

كولي هاي اسپانيايي وقتي از سفرشون به اقيانوس آرام جنوبي برمي گشتن، بهت سلام رسوندن و گفتن: "ما كل دنيارو گشتيم و ديديم كه آدماي كمي حاضرن به هر قيمتي شده به روياشون برسن" حالا شايد من كه براي پين ورك مطلب مينويسم در راه رسيدن به افسانه ي شخصي خودمم.. شايد تويي كه ميخوني يه افسانه ي شخصي داري... ازش نگذر، مال خودته

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.