روغن یکی از مایعاتی است که لکه های بسیار ماندگار و البته چسبناکی از خود به جا می گذارد. برای تمیز کردن لکه های روغن آب داغ و شوینده های قوی استفاده می شود ولی وقتی روغن روی فرش بریزد چاره چیست؟ استفاده از آب خیلی داغ موجب رنگدهی فرش می شود و شوینده های شیمیایی و لکه برهای قوی هم به بافت فرش آسیب می رسانند. برای از بین بردن لکه روغن از روی فرش احتیاط بیشتری لازم است. روش های خانگی پاک کردن لکه روغن از فرش هیچ آسیبی به بافت و الیاف فرش وارد نمی کنند. البته ما در مقاله ای کامل به اصول و نکات شستشوی فرش و موکت پرداخته ایم که پیشنهاد می‌کنم آن را از دست ندهید.

استفاده از نشاسته ذرت برای از بین بردن لکه روغن از روی فرش

نشاسته ذرت برای از بین بردن لکه روغن از روی فرش

نشاسته ذرت ماده ای ارزان، در دسترس و بی ضرر است که خاصیت جذب بالایی دارد. قبل از هر کاری با کمک چند دستمال کاغذی باقیمانده روغن را تا حد امکان از روی فرش پاک کنید. دستمال کاغذی ها را روی لکه قرار دهید تا روغن ها را تا حد ممکن به خود جذب کنند. سپس برای از بین بردن لکه روغن از روی فرش تمام سطح لکه را با نشاسته ذرت بپوشانید. حداقل به مدت ۱۵ دقیقه صبر کنید تا تمام روغن جذب نشاسته ها شود. در آخر با جاروبرقی تمام پودرها را به خوبی از روی فرش و لا به لای تار و پود آن جمع کنید. اگر به دنبال پاک کردن لکه های فرش هستید، خواندن مطلب از بین بردن لکه خون از روی فرش را هم پیشنهاد می کنم.

از بین بردن لکه روغن از روی فرش با خمیر اصلاح

از بین بردن لکه روغن از روی فرش با خمیر اصلاح

ماده ای که آقایان برای اصلاح صورتشان از آن استفاده می کنند، یکی از بهترین مواد برای از بین بردن لکه روغن از روی فرش می باشد. برای تمیز کردن لکه روغن از روی فرش ، روی لکه را با خمیر اصلاح به طور کامل بپوشانید، چند دقیقه صبر کنید تا خمیر لکه را نرم کند. سپس با یک دستمال خمیر اصلاح و لکه را از روی فرش پاک کنید. اگر لازم است این کار را بار دیگر تکرار کنید. در آخر با یک دستمال مرطوب محل لکه را کاملا تمیز کنید.

از بین بردن لکه روغن از روی فرش با الکل

از بین بردن لکه روغن از روی فرش با الکل

حتما با پیشنهاد اول و دوم پین ورک لکه روغن کاملا ناپدید شده است. اما در صورتی که لکه قدیمی روغن بود و هنوز پاک نشده از الکل سفید برای پاک کردن لکه روغن از روی فرش استفاده کنید. کمی الکل را روی دستمال ریخته و به لکه روغن فرش بمالید با احتیاط به وسیله یک فرچه یا مسواک لکه را از روی فرش پاک کنید. پس از تمیز شدن لکه بلافاصله با مقداری آب بقایای الکل را از روی فرش تمیز کنید.

چند نکته مهم برای از بین بردن لکه روغن از روی فرش

  • پیش از هر اقدامی به جنس فرش توجه کنید و در صورتی که لکه روغن روی فرش پشمی قرار دارد، برای از بین بردن لکه روغن از روی فرش آن را به قالیشویی های حرفه ای بسپارید.
  • در تمامی مراحل از آب سرد برای تمیز کردن فرش استفاده کنید.
  • با حذف لکه روغن از روی فرش آن کار تمام نمی شود لازم است تا پنجره ها را باز کنید تا رطوبت فرش به طور کامل خشک شود.

کدامیک از شیوه های از بین بردن لکه روغن از روی فرش به نظرتان موثرتر است؟

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

4 سال پیش افسانه رجب پور

درباره نویسنده

افسانه هستم نوشتن برای من یک تفریح دوست داشتنی است که همه وقتم را پر کرده است. کشف ناشناخته ها و آموختن مطالب جدید همیشه برایم شیرین است. به نظرم در عصر ارتباطات و تکتولوژی هنوز هم نوشتن بهترین راه ارتباطی است.

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.