اگر تابه‌حال دوست داشته‌اید که مژه‌های بلندتری داشته باشید، تنها نیستید. خیلی از افراد دوست دارند تا برای زیباتر شدن مژه‌هایشان اقداماتی انجام دهند. یکی از این مراحل اکستنشن مژه است. زیاد کردن مژه‌ها، گزینه ماندگارتری است که قدرت تغییر چهره شمارا دارد. بااین‌حال، اگر مانند من باشید، قبل از این‌که بخواهید کاری برای زیبایی صورت خود انجام دهید، سؤالاتی در ذهن شما به وجود می‌آید و برای آن‌ها تحقیق می‌کنید.

در این مطلب از مجله پین‌ورک به موضوع اکستنشن مژه می‌پردازیم. امیدوارم که این مطلب برای شما مفید باشد.

اکستنشن مژه چیست؟

اکستنشن مژه، الیاف مصنوعی است که با استفاده از چسب مخصوص پزشکی به مژه‌ها وصل می‌شوند. موهای مژه می‌توانند در اندازه‌های مختلفی از ۶mm-18mm با عرض حلقه متفاوت ارائه شود. با نصب صحیح، مژه‌ها می‌توانند چشم‌ها را بازتر و کشیده‌تر نشان دهند. در صورت مراقبت صحیح، مژه‌ها باید حداقل شش هفته قبل از ریزش، دوام داشته باشند. به شما پیشنهاد می‌کنم برای داشتن مژه‌های طبیعی‌تر حتما مقاله لمینیت ابرو و مژه را بخوانبد.

اکستنشن مژه

اکستنشن‌های من ریخته‌اند. آیا همه مژه‌های من می‌ریزند؟

اکستنشن‌های شما با رشد مو طبیعی شما که معمولاً هر شش تا هشت هفته است، ریخته می‌شوند. تمدید کردن مجدد، یک روش عالی برای افزایش عمر اکستنشن مژه شماست و هر دو تا سه هفته یک‌بار توصیه می‌شود.

آیا مژه‌های طبیعی من آسیب خواهند دید؟

اگر یک متخصص عالی و دارای مجوز را انتخاب کنید، به مژه طبیعی شما آسیب نمی‌رساند. اکستنشن مژه به‌تنهایی باعث خراب شدن مژگان شما نخواهد شد. صدمه به مژه‌های طبیعی نتیجه استفاده نادرست از اکستنشن مژه یا انتخاب نادرست مژه‌ها برای نصب است. چند عامل مؤثر در بروز این مشکل وجود دارد: استفاده از اکستنشن‌هایی که خیلی زیاد و پر هستند باعث ریزش زودرس خواهد شد و مالیدن چشم شما نیز باعث شکستگی فوری خواهد شد. این در واقع بدترین کاری است که می‌توانید با مژه‌هایتان انجام دهید، بنابراین سعی کنید تا آنجا که می‌توانید چشمانتان را نمالید.

چگونه برای اکستنشن مژه آماده شوم؟

برای قرار ملاقات با متخصصتان، از هیچ‌گونه مواد آرایشی روغنی در اطراف چشم و از ریمل استفاده نکنید. این به چسبیده شدن مژه بهتر کمک می‌کند و باعث می‌شود روند کار بسیار راحت‌تر انجام شود.

 روند کامل چقدر طول می‌کشد؟

اولین جلسه اکستنشن بسته به سبک و حجم اکستنشن موردنظر می‌تواند از یک تا دو ساعت طول بکشد.

داستان‌های ترسناک حقیقت دارد؟ آیا ممکن است نابینا شوم؟

بسیار مهم است که اجازه ندهید چسب مژه با خود چشم تماس داشته باشد. این می‌تواند باعث کوری شود. اما این اشتباه اصلا و یا به ندرت از طرف افراد پیش ‌می‌آید. این مورد بسیار نادر است زیرا از چسب کمی استفاده می‌شود. حتماً تحقیق کنید تا مطمئن شوید که متخصص مژه شما دارای مجوز باشد و به دنبال ارزان‌ترین قیمت مژه و چسب برای سود بیشتر نباشد!

همچنین توصیه می‌شود برای ۴۸ ساعت اول از مرطوب و خیس کردن مژه‌ها خودداری کنید. شما می‌توانید صورت خود را بشویید و دوش بگیرید، اما مطمئن شوید که هیچ آبی روی مژه شما نمی‌ریزد و خیس نمی‌شود.

 گریه نکنید 🙁

گریه کردن مانند خیس کردن یا آب ریختن روی مژه‌ها است. سعی کنید در صورت امکان از آن جلوگیری کنید و از تماشای فیلم‌های احساسی و عاشقانه خودداری کنید.

آیا می‌توانم از ریمل مژه و ابرو استفاده کنم؟

یکی از مزایای شگفت‌انگیز داشتن اکستنشن مژه این است که شما دیگر نیازی به ریمل ندارید. اکثر متخصصان ریمل را با اکستنشن مژه توصیه نمی‌کنند زیرا پاک کردن آن دشوار است و باعث می‌شود مژه شکسته شود. اگر باید ریمل بزنید، سعی کنید فقط آن را بر روی مژه‌های پایینی خود بکشید و از زدن ریمل ضد آب خودداری کنید.

اکستنشن مژه

همچنین، فقط از پاک‌کننده‌هایی که مخصوص لوازم‌آرایشی هستند استفاده کنید تا از سلامت مژه مطمئن باشید. سایر محصولات ممکن است حاوی ترکیباتی باشند که می‌توانند پیوند مژه‌های شما را تضعیف کرده و باعث ریزش زودرس آن‌ها شوند! اگر اولین بار است که روی اکستنشن مژه‌های خود سرمایه‌گذاری می‌کنید، مطمئناً نمی‌خواهید ببینید که آن‌ها به هدر می‌روند.

چند مرتبه نیاز دارید که مجدداً از اکستنشن مژه استفاده کنید؟

نیازی به برداشتن و اصلاح دوباره اکستنشن مژه شما نیست. اکستنشن مژه، با چرخه طبیعی موهای شما رشد می‌کند و ریخته می‌شود، بنابراین هر بار که بخواهید ترمیم کنید، مژه‌های شما به‌طور کامل، طولانی‌تر یا کوتاه‌تر از قبل خواهد بود. بااین‌حال دوباره پر کردن مژه‌ها نیاز به مهارت بیشتری نسبت به یک اکستنشن کامل دارد. دلیل آن این است که مژه‌ها رشد کرده و از قسمت‌های مختلف ریخته‌اند. از بین بردن و جایگزینی مژه‌های جدید و ایجاد تقارن بسیار مهم است.

اکستنشن مژه

برای اینکه مژه‌های شما خوب و منظم و زیبا به نظر برسد، هر دو یا سه هفته یک‌بار ترمیم مجدد را توصیه می‌کنیم. سرم مای مرطوب‌کننده برای استفاده روی اکستنشن مژه بسیار مفید است.

آماده‌سازی نهایی اکستنشن مژه

سعی کنید مژه‌ها کشیده نشوند و به‌ ملایمت رفتار کنید. روکش محافظی را ۴۸ ساعت بعد از اتمام کار، از ریشه تا نوک مژه بمالید. از پنبه استفاده نکنید زیرا پنبه می‌تواند باعث خشک شدن و یا چسبندگی مژه‌ها شود.

از لمس اطراف مژه‌ها و استفاده از کرم در بالای مژه‌ها خودداری کنید. بعد از روز دوم از روکش محافظ استفاده کنید. این محصول مانند پوشش لاک ناخن عمل می‌کند. این مواد ناحیه چسب مژه را پوشانده و از آن در برابر روغن خاک و آرایش محافظت می‌کند. ریچاردسون به این نتیجه رسیده است که مشتریانی که از مژه های خود نگه داری می کنند، در هنگام ترمیم دوباره، وضعیت بهتری دارند.


مقالات مرتبط :


در این مطلب از مجله پین‌ورک به موضوع اکستنشن مژه پرداختیم. اکنون‌که تمام مقدمات را خوانده‌اید، بدانید که افراد فکر نمی‌کنند که اکستنشن مژه به ترمیم و نگهداری بالایی نیاز داشته باشند. اگر شما برای اولین بار اکستنشن انجام می‌دهید، ممکن است اوایل کمی سخت به نظر برسد، اما بعد از گذشت یک هفته به آن عادت می‌کنید.

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

4 سال پیش ملیحه احمدی

درباره نویسنده

سلام. من ملیحه احمدی به عنوان یه عضو کوچک از پین ورک در کنار شما هستم تا بتونم مطالب متنوع و جالبی رو با شما به اشتراک بذارم. یکی از ویژگی‌هایی که منو به نوشتن محتواهای جدید ترغیب می‌کنه، روحیه‌ی بالا برای یادگیری مطالب جدید و بکارگیری خلاقیت در نوشته‌هام هست. امیدوارم این مطالب به اندازه کافی براتون جذاب و به دلتون نشسته باشه :)

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.