برای به دست آوردن هایلایت خارق‌العاده بدون از دست دادن زمان و پول در آرایشگاه به راحتی با خواندن این مطلب هایلایت خود را در خانه انجام دهید. برای انجام این‌کار وسایل مورد نیاز هایلایت مو را تهیه کنید و با چند تکنیک ساده موهای جذابی برای خودد خلق کنید.

در این مطلب از پین‌ورک با روش هایلایت مو در خانه آشنا می‌شوید. امیدوارم این مطلب برای شما مفید باشد.

درخواست نظافتچی منزل

بهترین متخصص با کمترین قیمت

آماده کردن مو

۱ . اگر موهای کوتاه دارید کلاه هایلایت تهیه کنید

اگر موهای کوتاهی دارید و می‌خواهید هایلایت‌ها به طور مساوی و یکدست انجام شود بهتر است از کلاه هایلایت استفاده کنید. کلاه هایلایت را از فروشگاه لوازم آرایشی می‌توانید خریداری کنید. در بسته‌ی کلاه هایلایت یک کلاه با سوراخ و یک قلاب و یک قلم‌مو وجود دارد.

  • اگر شما فقط بخواهید که مقدار کمی هایلایت در یک محل خاص داشته باشید به کلاه هایلایت نیاز ندارید.

هایلایت کردن مو

۲ . اگر موهای بلندی دارید یک بسته دکلره یا هایلایت و قلم رنگ مو تهیه کنید

برای موهای متوسط و بلند باید همراه با رنگ هایلایت مو مورد نظر٬ دکلره و یک قلم‌مو تهیه کنید. همچنین اکسیدان ۱۰% یا ۲۰% را خریداری کنید. چون برای استفاده در منزل بی‌خطر هستند.

  • برای هایلایت ظریف و کوچک که خیلی واضح نیست از یک فروشنده بخواهید تا یک‌قلم مو حلقه‌ای نوعی که معمولاً برای ریمل یا ژل ابرو استفاده می‌شود به شما بدهد

هایلایت مو

۳ . بستهٔ هایلایتی را که با رنگ موهای شما متمم باشد انتخاب کنید

اگر می‌خواهید هایلایتتان طبیعی جلوه دهد بستهٔ هایلایت بلوند را انتخاب کنید که به شما مقدار کمی هایلایت سایه روشن‌تری از موهای طبیعی خودتان بدهد. هایلایت‌های قهوه‌ای مایل به قرمز انتخاب خوبی هستند به خصوص اگر شما موهای قهوه‌ای تیره یا مشکی داشته باشید.

  • برای رنگ هایلایت‌های چشمگیرتر مثل صورتی یا بنفش و یا هر رنگ دیگری٬ نیاز دارید که قبل از هایلایت دکلره انجام دهید.
  • بسته‌هایی وجود دارد که به‌طور مشخص برای آن رنگ‌ها ساخته‌شده است شما می‌توانید یک بسته از هایلایت مو روشن و سپس آن رنگ‌رنگی را به طور جداگانه خریداری کنید

هایلایت مو

۴ . موهایتان را دو سه روز قبل از هایلایت کردن نشویید

استفاده از دکلره و رنگ کردن روی موهای تمیز می‌تواند به مو آسیب بزند ولی روغن‌های طبیعی مو می‌تواند از پوست سر و موهایتان محافظت کند.

  • موهایتان وقتی شروع به هایلایت کردن می‌کنید باید خشک باشد.
  • شما باید از هایلایت کردن موهایی که ازنظر شیمیایی ضعیف شده‌اند خودداری کنید. اگر موهای شما درگذشته با رنگ‌های شیمیایی درمان شده است، بهتر است قبل از انجام هایلایت خود با یک متخصص مشورت کنید.

هایلایت مو

۵ . محل هایلایت کردن‌تان را تنظیم کنید

ابزارهایی مثل کلاه٬ قلاب٬ فویل٬ قلم‌مو٬ دکلره و اکسیدان را از ظرف‌شویی حمام خارج کنید. یک پیراهن قدیمی بپوشید و حوله‌های قدیمی را در دست بگیرید تا از سفید شدن محافظت کنید.

  • برای محافظت کردن پوست و لباس‌ها از دکلره٬ شنل آرایشگری بخرید. شما می‌توانید یکی از آن را در فروشگاه لوازم آرایشی در محل خود یا به‌صورت خرید آنلاین پیدا کنید.
  • اگر موهایتان بلند است و می‌خواهید آن را هایلایت کنید میتوانید از فویل استفاده کنید تا قسمت‌های هایلایت شه را از بقیه قسمت‌ها جدا کنید.

هایلایت مو

۶ . اکسیدان و پودر خود را مخلوط‌ کنید

اگر بستهٔ خود برای شما دستوری داده بود که پودر دکلره و اکسیدان را مخلوط‌ کنید طبق آن دستور انجام دهید. توجه کنید که ابتدا پلاستیک یا دستکش پلاستیکی پوشیده‌اید. سعی کنید هیچ‌یک از مخلوط‌ها وارد پوست شما نشود. اگر محلول هایلایت وارد پوست شما شد سریعاً با یکپارچه مرطوب آن را تمیز کنید.

هایلایت مو

۷ . بر روی یک رشته از مویتان آزمایش انجام دهید

یک‌ رشته کوچک در زیر موهای بالایی که به‌ راحتی دیده نشود انتخاب کنید. بقیهٔ مو را از رشته جدا نگه‌دارید و قلم‌مو دکلره را بر روی رشته بکشید سپس آن‌را بعد از ۲۰ دقیقه بشویید.

  • اگر موهایتان شروع به شکستن یا آسیب دیدن کرد بلافاصله دکلره را بشویید و این محلول هایلایت را در هیچ‌یک از قسمت‌های موی خود اعمال نکنید.

هایلایت مو

هایلایت خود را اعمال کنید

۱ . رشته‌های مو را از سوراخ‌های کلاه‌ بیرون بکشید

اگر شما از کلاه استفاده می‌کنید اول موهای خود را شانه بزنید و بعد آن را بپوشید. نگاهی به سوراخ‌ها بیندازید و موهایی که از سوراخ‌های کلاه بیرون می‌آیند هایلایت می‌شوند. با استفاده از قلاب قسمت های کوچکی از موهایتان را بیرون بکشید.  لازم نیست از همه‌ی سوراخ‌ها استفاده کنید. فقط به اندازه‌ای که می‌خواهید بیرون بکشید.

هایلایت مو

۲ . از انتهای شانهٔ بلندی استفاده کنید تا قسمت‌های بلندتر مو را جدا کنید

اگر شما از کلاه استفاده نمی‌کنید ابتدا به موهای خود حالت بدهید همان‌گونه که همیشه است. قسمت‌های موی خود را که می‌خواهید هایلایت مو کنید تعیین کنید. بیشتر مردم محل‌هایی در جلو و رشته‌های روی لایه بالایی موهایشان را برای هایلایت کردن انتخاب می‌کنند زیرا در اینجا نور خورشید به‌طور طبیعی بیشتر موها را روشن‌تر می‌کند.

  • این قسمتها را با استفاده از انتهای شانه دم‌موشی جدا کنید و از گیره‌های کوچک برای بخش کردن این رشته‌ها استفاده کنید.
  • مطمئن شوید که از ابزار یا گیره‌ای که از فلز ساخته‌شده استفاده نکنید زیرا فلز می‌تواند با دکلره واکنش نشان دهد.
  • اگر می‌خواهید هایلایت خود در یک عکس دم‌اسبی ظاهر شود علاوه بر رشته‌های بالای لایه‌ای که انجام می‌دهید، برخی از رشته‌های زیر را نیز هایلایت کنید.

هایلایت مو

۳ . روی قسمت‌های طراحی‌شده دکلره بزنید

با استفاده از قلم‌مو قسمت‌هایی از موهایتان را که از کلاه بیرون آمده‌اند یا با گیره نگه داشته شده‌اند را رنگ کنید.

  • اول آن را از وسط رشته‌های مو تا انتها بمالید زیرا انتهای مو به طور طبیعی روشن‌تر از بالا به نظر برسد.
  • برای هایلایت‌ مو درشتر از برس معمولی خود استفاده کنید. برای ایجاد هایلایت نازک‌تر فقط از قلموی حلقه‌ای کوچک خود استفاده کنید. از طرف دیگر می‌توانید با تقسیم موهای خود به بخش‌های کوچکتر، هایلایت‌های نازکتری به دست آورید، این امر به شما امکان می‌دهد هنوز از برس معمولی رنگ خود استفاده کنید.
  • مطمئن شوید که هر رشته برای رسیدن به بهترین نتیجه، از یک پوشش سفیدرنگ یکنواخت برخوردار شده است.

هایلایت مو

۴ . از نوارهای فویل آلومینیومی استفاده کنید تا رشته‌های بلندتر را از بقیه مو جدا نگه‌دارید

برای موهای بلند درحالی‌که شما دکلره را روی رشته‌های موی سر رنگ می‌کنید یک فویل آلومینیومی زیر بخشی از موی خود که هایلایت می‌کنید بگذارید فویل آلومینیومی را تا کنید تا رشته را از موهای هایلایت نشده جدا کنید درحالی‌که دکلره رو موهایتان است. همان‌طور که پیش می‌روید فویل‌های آلومینیومی را در اطراف هر بخش از موی هایلایت شده قرار دهید.

هایلایت مو

۵ . هر ۵ دقیقه رنگ خود را چک کنید حداکثر ۲۰ دقیقه آن را بگذارید

اکثر بسته‌ها دستور می‌دهند حداکثر ۲۰ دقیقه وقت لازم است تا دکلره روی سر شما بماند. شما می‌توانید هر ۵ دقیقه موهایتان را چک کنید و اگر احساس می‌کنید به آن اندازه‌ای که می‌خواهید روشن‌شده زودتر آن را بشویید. مطمئن شوید که از دستورالعمل بسته خود دنبال می‌کنید. برداشتن طولانی‌مدت دکلره باعث می‌شود که به موهایتان آسیب برسد یا بشکند

هایلایت مو

۶ . سرتان را زیر آب سرد بشویید

فویل‌های آلومینیومی را اگر از آن‌ها استفاده کردید دور بیاندازید سپس سرتان را زیرآب سرد بشوید تا زمانی که تمام دکلره شسته شود. اگر از کلاه سوراخ‌دار استفاده کردید اول رشته هارا با آب سرد بشویید و سپس کلاهتان را بردارید

هایلایت مو

۷ . در صورت تمایل رنگ را روی رشته‌های هایلایت شدهٔ خشک اعمال کنید

اگر شما رنگ سبز بنفش صورتی یا هر رنگ دیگر بجای بلوند می‌خواهید اول موهایتان را کاملاً خشک‌کنید سپس رشته‌های مش شده را جدا کنید و روی هر یک را رنگ کنید. رشته‌های رنگ‌شده را در فویل‌های آلومینیومی بسته‌بندی کنید تا از پخش شدن رنگ به سایر قسمت‌های مو جلوگیری کند.

  • زمانی را که بسته پیشنهاد می‌کند رنگ را بگذارید یا زمانی که شما از رنگ راضی هستید سپس هر باریک رشته را با آب سرد بشویید.

هایلایت مو

نگه‌داری از هایلایت‌های خود

۱ . شامپو و نرم‌کننده محصولاتی که موهای رنگ‌شده را بهسازی می‌کند

شامپو و نرم‌کننده برای بهسازی موی رنگ‌شده ساخته‌شده است که از خشکی مو جلوگیری می‌کند اگر بستهٔ هایلایت مو خود نرم‌کننده یا کرم شستشو دارد از آن بجای نرم‌کننده خود استفاده کنید

  • مطمئن شوید که تمام دکلره قبل از شامپو و نرم‌کننده شسته شده باشد چراکه پسماندها وارد بقیه مو می‌شوند و آن‌ها را روشن می‌کند

هایلایت مو

۲ . وقتی‌که هایلایتتان رشد می‌کند از بسته رنگساژ همرنگ ریشه‌های مو استفاده کنید

بسته رنگ ساژ یک انگشت پلاستیکی دارد که اعمال کمی ازمحلول هایلایت مو به طور مستقیم روی ریشه‌هایتان را آسان می‌کند دستورعمل را دنبال کنید و محلول رنگ ساژ را فقط روی ریشه‌هایتان و قسمت‌هایی که دوستدارید هایلایت اضافه کنید بمالید.

  • شما همچنین می‌توانید به‌سادگی به مش‌هایتان اجازهٔ رشد دهید اگر نمی‌خواهید آن‌ها را رنگ ساژکنید.
  • اگر می‌خواهید آن‌ها را کاور کنید و با یک کارشناس دربارهٔ معالجهٔ موهای مش شده ‌تان مشورت کنید

هایلایت مو

۳ . از شامپوی سدیم سولفات برای محافظت مو استفاده کنید

حالا شما موهای رنگ‌شده دارید شما باید از استفاده از سولفات‌هایی که به دلیل خشک شدن و آسیب رساندن موها شناخته‌شده‌اند، جلوگیری کنید. بخصوص که برای بهسازی رنگ هستند. برچسب روی شامپو نرم‌کننده اسپری مو ژل یا کرم‌های حالت‌دهنده بررسی کنید تا مطمئن شوید حاوی سولفات نیستند.

  • اگر شما محصولی که حاوی سولفات هست دارید یکی از آن هارا جایگزین کنید تا هایلایت مو شما رشد نکند.

هایلایت مو


مقالات مرتبط :


در این مطلب از پین‌ورک با روش هایلایت مو در منزل آشنا شدید. امیدوارم این مطلب برای شما مفید باشد.

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

4 سال پیش ملیحه احمدی

درباره نویسنده

سلام. من ملیحه احمدی به عنوان یه عضو کوچک از پین ورک در کنار شما هستم تا بتونم مطالب متنوع و جالبی رو با شما به اشتراک بذارم. یکی از ویژگی‌هایی که منو به نوشتن محتواهای جدید ترغیب می‌کنه، روحیه‌ی بالا برای یادگیری مطالب جدید و بکارگیری خلاقیت در نوشته‌هام هست. امیدوارم این مطالب به اندازه کافی براتون جذاب و به دلتون نشسته باشه :)

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.