لیفت ابرو به‌عنوان جوان‌سازی پیشانی شناخته می‌شود، یک روش آرایشی برای بالا بردن خط ابرو است. لیفت ابرو با بالا بردن بافت نرم و پوست پیشانی و ابرو باعث بهبود ظاهر پیشانی، ابرو و ناحیه اطراف چشم می‌شود. در صورت عدم تقارن ابرو و یا کمرنگ بودن ابرو ممکن است لیفت ابرو را انتخاب کنید. این روش می‌تواند به‌تنهایی یا با سایر روش‌های صورت مانند جراحی پلک یا لیفت صورت نیز انجام شود.

در این مطلب از مجله پین‌ورک با تمام چیزهایی که برای لیفت ابرو باید بدانید آشنا می‌شوید. امیدوارم این مطلب برای شما مفید واقع شود.

چرا لیفت ابرو انجام دهیم؟

پیری به‌طورمعمول باعث پایین آمدن خط ابرو می‌شود ازآنجاکه پوست و بافت‌های نرم  اطراف آن قابلیت ارتجاعی را از دست می‌دهند فاصله بین ابرو و مژه نیز کم می‌شود. هنگامی‌که ابروها پایین باشد ممکن است شما را خسته، عصبانی یا غم‌انگیز نشان دهد. لیفت ابرو می‌تواند ابروها را بالا ببرد و ظاهری سرحال را به شما بازگرداند. اگر دارای ابرو کم یا ساییده هستید که باعث افتادگی پلک بالا می‌شود بهتر است که لیفت ابرو را برای خود در نظر بگیرید.

لیفت ابرو

خطرات

لیفت ابرو مانند هر نوع جراحی دیگر خطر خونریزی، عفونت و واکنش منفی به بیهوشی را به همراه دارد. از خطرات مختلف دیگر آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

زخم

جای زخم ممکن است بعد از لیفت ابرو قابل‌مشاهده باشد.

تغییر در احساس پوستی

لیفت ابرو می‌تواند باعث بی‌حسی موقت یا دائمی در پیشانی یا پوست بالای سر شود.

عدم تقارن در موقعیت خط ابروها

لیفت ابرو می‌تواند باعث عدم تقارن شود. یک یا جفت ابروها می‌توانند خیلی بالا باشند. بااین‌حال عدم تقارن ممکن است در طول روند بهبودی از بین برود. با جراحی‌های اضافی می‌توان شکل و حالت پایدار ابرو را درمان کرد.

مشکلات مو

لیفت ابرو می‌تواند باعث افزایش مو یا ریزش مو در محل لیفت شود. اگر ریزش مو به‌تنهایی برطرف نشود می‌توان با از بین بردن جای زخم یا پیوند مو آن را درمان کرد.

چگونه برای جراحی آماده شوید

در ابتدا با جراح پلاستیک صورت در مورد لیفت ابرو صحبت کنید. در اولین مراجعه با جراح بهتر است موارد زیر را با جراحتان درمیان بگذارید:

لیفت و جوانسازی ابرو

تاریخچه پزشکی خود را مرور کنید

آمادگی پاسخگویی به سؤالات در مورد شرایط پزشکی فعلی و گذشته باشید. در مورد هر نوع دارویی که اخیراً مصرف کرده‌اید و همچنین جراح‌هایی که انجام داده‌اید صحبت کنید. اگر به هر نوع دارو حساسیت دارید به پزشک خود بگویید.

معاینه کل بدن انجام دهید

برای تعیین گزینه‌های درمانی پزشک قسمت‌های مختلف صورت شمارا با چشمان باز و بسته معاینه و اندازه‌گیری می‌کند. همچنین ممکن است پزشک از پرونده پزشکی شما عکس بگیرد.

درباره انتظارات خود صحبت کنید

توضیح دهید که چرا شما لیفت ابرو می‌خواهید و ازنظر ظاهر بعد از عمل چه توقعی دارید. اطمینان حاصل کنید که مزایا و خطرات آن را درک کرده‌اید.

قبل از عمل لیفت ابرو

سیگار نکشید

سیگار کشیدن باعث کاهش جریان خون در پوست می‌شود و می‌تواند روند بهبودی را آهسته کند. اگر سیگار می‌کشید پزشک توصیه می‌کند که سیگار را قبل از عمل و در طول روند بهبودی متوقف کنید.

از مصرف داروهای خاص خودداری کنید

به‌احتمال‌زیاد باید از مصرف آسپرین داروهای ضدالتهاب و مکمل‌های گیاهی که می‌تواند خونریزی را افزایش دهد جلوگیری کنید.

برنامه‌ای برای دورهٔ بهبودی ترتیب دهید

برنامه‌ریزی کنید تا شخصی بعد از ترک بیمارستان شمارا به خانه ببرد و حداقل در اولین شب بهبودی در خانه با شما بماند.

آنچه در انتظار دارید

لیفت ابرو در بیمارستان یا یک مرکز جراحی سرپایی انجام می‌شود. معمولاً در هنگام لیفت با کمک یک بیهوشی عمومی بی‌حس می‌شوید و شمارا بیهوش می‌کند. عمل جراحی لیفت ابرو معمولاً حدود یک تا دو ساعت طول می‌کشد.

لیفت ابرو

در طول عمل

روش‌های لیفت ابرو بسته به نتایج دلخواه شما متفاوت است. تکنیک خاصی که جراح شما انتخاب می‌کند محل برش‌ها و زخم‌های ناشی از آن ا تعیین می‌کند.

پزشک شما ممکن است یکی از روش‌های زیر را استفاده کند:

لیفت آندوسکوپی

جراح شما چندین برش کوچک در پشت خط موی شما ایجاد می‌کند. سپس جراح یک لوله نازک بلند با یک نور و یک دوربین کوچک نصب‌شده در انتهای آن را از طریق یکی از برش‌ها برای مشاهده و بافت‌های زیرین شما وارد می‌کند. با استفاده از ابزاری که از طریق برش دیگر وارد می‌شود جراح بافت پیشانی شمارا بلند می‌کند و آن‌ها را با بخیه یا پیچ‌های کوچک در جای خود قرار می‌دهد و برش‌ها سپس با بخیه یا گیره‌های کوچک بسته می‌شود.

لیفت تاجی

جراح برش مو را در قسمت بالای سر شما از گوش تا گوش یا در درجه اول در بالای سر شما انجام می‌دهد. او با بالا آوردن پوست سر جلو و پشت برش که باهم دارای اشتراک هستند پیشانی شمارا به حالت جدید بالا می‌آورد. سپس پوست سری باهم تداخل دارند برداشته می‌شود و پوست سر باقی‌مانده به هم دوخته می‌شوند. این روش معمولاً در افرادی که موهای بلند یا موهای نازک دارند یا احتمالاً موهای خود را از دست می‌دهند انجام نمی‌شود.

لیفت خط مو پیشانی

جراح بین قسمت بالای پیشانی و ابتدای خط موی شما برش ایجاد می‌کند. او مقدار کمی پوست و بافت را به‌جای پوست سر شما از بالای پیشانی شما جدا می‌کند. درنتیجه خط موی شما به عقب کشیده نمی‌شود. در صورت داشتن خط موی بلند اغلب از لیفت مو استفاده می‌شود. بااین‌حال با توجه به بهبود ممکن است یک زخم در امتداد مو مشاهده شود.

بعد از عمل

بعد از لیفت ابرو ممکن است پیشانی شما سست شود تا تورم به حداقل برسد ممکن است یک لوله کوچک در امتداد محل برش قرار گیرد تا خون یا مایعات اضافی تخلیه شود. پزشک در مورد نحوه مراقبت از بریدگی‌ها، دستورالعمل خاصی به شما می‌دهد. در چند روز اول بعد از لیفت ابرو:

  • سربالا استراحت کنید و طبق توصیه پزشک از داروهای ضد درد استفاده کنید.
  • برای تسکین تورم از کمپرس سرد استفاده کنید.
  • از قرار گرفتن برش‌های خود را در معرض فشار یا حرکات بیش‌ازحد خودداری کنید.

همان‌طور که برش‌های شما بهبود می‌یابد. ممکن است دچار خارش و بی‌حسی شوید که احتمالاً باگذشت زمان کاهش می‌یابد. اگر برش‌های شما با باند پوشانده شده است پزشک احتمالاً آن‌ها را در مدت یک یا سه روز برمی‌دارد. بخیه‌ها به‌طورمعمول طی هفت‌تا ۱۰ روز بعد از عمل برداشته می‌شوند.

از پزشک خود بهترین زمان برای ازسر گرفتن فعالیت‌های روزانه مانند شستشو و خشک‌کردن مو و حمام کردن را بپرسید. به خاطر داشته باشید که تورم ممکن است چندین هفته طول بکشد. خطوط برش باگذشت زمان می‌شوند ممکن است برای پنهان کردن هر نوع کبودی طولانی‌مدت از آرایش استفاده کنید.

پس از لیفت ابرو اگر یکی از شرایط زیر را داشتید فوراً با پزشک خود تماس بگیرید:

  • تنگی نفس
  • درد قفسه سینه
  • ضربان قلب نامنظم

مقالات مرتبط :


در آخر باید گفت که مجله‌ پین‌ورک این مطلب برای آگاهی بیشتر شما با عمل لیفت ابرو آورده است. با بالابردن بافت نرم پوست، پیشانی و ابرو باعث می‌شود چهره شما جوان‌تر به نظر برسد. به یاد داشته باشید که نتایج لیفت ابرو برای همیشه دوام نخواهد داشت. با افزایش سن پوست صورت ممکن است دوباره شروع به ریزش کند. آسیب آفتاب همچنین می‌تواند پوست شمارا پیر کند.

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

4 سال پیش ملیحه احمدی

درباره نویسنده

سلام. من ملیحه احمدی به عنوان یه عضو کوچک از پین ورک در کنار شما هستم تا بتونم مطالب متنوع و جالبی رو با شما به اشتراک بذارم. یکی از ویژگی‌هایی که منو به نوشتن محتواهای جدید ترغیب می‌کنه، روحیه‌ی بالا برای یادگیری مطالب جدید و بکارگیری خلاقیت در نوشته‌هام هست. امیدوارم این مطالب به اندازه کافی براتون جذاب و به دلتون نشسته باشه :)

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.