داشتن ریموت ماشین یک آسودگی خوبی دارد اما همه آن‌ها درنهایت از کار می‌افتند حتی اگر فقط یک باتری آن ازکارافتاده باشد. شما می‌توانید این احتمال را بدهید که درب اتومبیل شما یک زمانی یا زمان‌های دیگر با کلید از راه دور بازنخواهد شد. در این مطلب از مجله پین‌ورک چند دلیل مختلف برای خرابی ریموت خودرو به شما ارائه می‌دهیم، باز کردن در ماشین با ریموت ممکن است به مشکل برمی‌خورد. اما اکثر آن‌ها را خیلی راحت می‌توانید بررسی کنید.

مشکلات متداول ریموت

متداول‌ترین مشکل ریموت ماشین این است که باتری‌ها به‌مرور زمان از کار می‌افتند و در صورت تعویض باتری باید مشکل برطرف شود. سایر مشکلات ریموت از راه دور پیچیده‌تر هستند اما رفع آن‌ها هنوز هم امکان‌پذیر است.

تعویض روغن در محل

بهترین متخصص با کمترین قیمت

ریموت خودرو

در اینجا پنج مورد وجود دارد که وقتی ریموت درهای خودرو را قفل یا باز نمی‌کند شما باید اول چک کنید:

۱ . با استفاده از ریموت پشتیبان تأیید کنید که درواقع ریموت خراب است.

۲ . باتری کلید را در صورت لزوم بررسی و تعویض کنید.

۳ . کلید را از هم بازکنید و برای شکستگی و دکمه‌های اشتباه آن را چک کنید.

۴ . مجدداً ریموت خود را برنامه‌ریزی کنید یا یک حرفه‌ای این کار را انجام دهد.

۵ . ریموت خود را اگر لازم است عوض کنید.

آیا کلید از راه دور شما واقعاً خراب است؟

این مورد بسیار اساسی است و برای بسیاری از افراد صدق نمی‌کند. اما اولین قدم برای فهمیدن اینکه چه مشکلی در ریموت ماشین وجود دارد این است که تحقیق کنید مشکل درواقع از ریموت است. بنابراین اگر ریموت دوم دارید و قبلاً آن را امتحان نکردید و می‌خواهید چک کنید که کار می‌کند یا خیر.

اگر ریموت دوم توانست درهای ماشینتان را باز و بسته کنند شما مطمئن شوید که درواقع چند نوع مشکل در ریموت اصلی خود وجود دارد. اگر ریموت جایگزین هم کار نمی‌کند ممکن است که این نیز خراب باشد اما بااین‌وجود ممکن است یک مشکل مکانیکی یا الکتریکی با قفل در ایجادشده باشد. در این مرحله شما باید کلید فیزیکی داخل ماشین یا همان کلید اضطراری خود را بررسی کرده و مطمئن شوید که می‌توانید قفل‌ها را باز و بسته کنید.

در مورد اتومبیل‌های فاقد کلیدهای فیزیکی چطور است؟

برخی از اتومبیل‌ها دارای دکمه‌ای هستند که فقط در مواقعی که نزدیک کلید است کار می‌کنند. وسایل نقلیه معمولاً برای قفل‌کردن و باز کردن درها دارای کلید فیزیکی هستند. اما ممکن است پنهان باشد غالباً دارای یک کلید پنهان در داخل ماشین هستند. بنابراین اگر یک کلید فیزیکی برای ماشین خود ندارید پس می‌توانید از سوییچ استفاده کنید.

خرابی ریموت خودرو

مسئله دیگری که ممکن است شما با آن مواجه شوید این است که برخی از درب‌های خودرو مکان قابل‌مشاهده برای درج کلید ندارند بیشتر این وسایل نقلیه هنوز دارای یک جای کلید هستند اما ممکن است در پشت یک قطعه در نزدیکی در خودرو مخفی‌شده باشد. در این حالت شما باید به دنبال یک قطعه تمیز با یک شکاف کوچک در آن باشید که برای دسترسی به‌جا کلید مجبور هستید آن را خراب کنید.

جدا کردن یک قطعه مانند این خطرات آسیب دیدن رنگ روی در ماشین یا دستگیره در را به وجود می‌آورد. همچنین می‌توانید قطعه را خم یا فرورفته کنید بنابراین اگر شما راحت نیستید و ضروریتی وجود ندارد که شمارا مجبور کند بلافاصله داخل ماشین خود شوید بهتر است با یک متخصص مشورت کنید.

اگر قادر به قفل و باز کردن درها با کلید فیزیکی هستید احتمالاً این قفل‌ها ازنظر مکانیکی خوب هستند اما باز ممکن است یک مشکل الکتریکی وجود داشته باشد. با قفل‌کردن و باز کردن قفل همه درها از طریق کلید فیزیکی داخل خودرو می‌توانید بخشی از این امر را رد کنید. این نشان می‌دهد که لوازم الکترونیکی خوب کار می‌کنند. همیشه این احتمال وجود دارد که گیرنده خراب باشد یا حتی از آن جداشده باشد اما به‌احتمال‌زیاد فقط یک مشکل با ورود ریموت بدون کلید وجود دارد.

باتری ورودی ریموت از راه دور را بررسی کنید!

اکثر کلیدهای از راه دور ماشین از باتری‌های سلولی سطح ۴ استفاده می‌کنند که گران نیستد. بااین‌حال هنوز ایده خوبی است که باتری خود را از راه دور استفاده کنید و بررسی کنید که آیا این باتری سالم است یا نه. چند روش برای تعیین نوع باتری موردنیاز شما وجود دارد. ممکن است در کتابچه راهنمای شما گفته‌شده باشد یا می‌توانید با یک فروشنده محلی تماس بگیرید. همچنین می‌توانید ریموت را بازکنید و به باتری نگاه کنید که به‌طورمعمول از یک عدد چاپ‌شده روی آن استفاده‌شده است.

از کار افتادن ریموت ماشین

ریموت های ماشین معمولا از CR2025 یا CR2032  استفاده می‌کنند. اگرچه در بعضی از برنامه ها از CR1632یا  CR1620 و سایر موارد نیز استفاده می‌شود. هنگامی‌که شما نوع باتری ریموت خود را فهمیدید شما می‌توانید ولتاژ را با یک مولتی متر بررسی کنید یا یک باتری خوب شناخته‌شده را با آنجا به‌جا کنید زیرا آن‌ها گران نیستند. بیشتر این باتری‌ها باید حدود ۳ تا ۳٫۶ ولت را نشان دهند. اگر ریموت ماشین شما پس از تعویض باتری کار کند کار شما تمام‌شده است. اما اگر ریموت کار نکند می‌تواند مشکل دیگری داشته باشد. مانند باتری شکسته یا مشکلی که مربوط به دکمه‌های ریموت باشد. همچنین ممکن است وسیله نقلیه شما فوب شمارا فراموش کرده باشد در این صورت شما نیاز به برنامه‌ریزی مجدد آن دارید.

اجزای داخلی شکسته در ریموت ماشین

کلیدهای Fob نسبت به الکترونیک بیشتر درمعرض سوءاستفاده هستند وغیر قابل‌تخریب هستند. دو نکته رایج خرابی اجزای باتری و دکمه‌های آن است اگرچه روش‌های زیادی وجود دارد که می‌توانند آن‌ها را بشکنند. بهترین راه برای بررسی این مسئله این است که دوباره ریموت را از هم جدا کنید و یک بازرسی دقیق بصری انجام دهید. اگر پایانه‌های اتصال باتری خراب است باید با نگاه کردن به آن‌ها متوجه شوید و ممکن است آن‌ها در جای خود لق باشند. در صورت وجود، ممکن است آن‌ها را با دقت در لحیم‌کاری به محل خود برگردانید.

اگر پایانه‌های باتری به نظر نمی‌رسد که شکسته شده باشند ممکن است مشکلی درجایی که دکمه‌ها لحیم شده‌اند پیدا کنید. اگر متوجه شدید که در جای خود لق شده‌اند آن‌ها را دوباره به محل خود برگردانید مگر آینه یک دکمه ازنظر جسمی از بین رفته باشد. دکمه‌های لاستیکی مورداستفاده شده توسط ریموت های ماشین می‌توانند از جهات مختلفی خراب شوند. اگر متوجه شدید که یک یا چند دکمه به‌طور صحیح کار نمی‌کنند یا به نظر می‌رسد که در داخل از هم جداشده‌اند می‌تواند مانع کار کردن ریموت ماشین شود.

برنامه‌ریزی مجدد ریموت ماشین

برای اینکه یک ریموت ماشین به شیوه‌ای مطمئن کار کند. باید با واحد گیرنده در اتومبیل شما به‌طور کامل جفت شود. این امر باعث می‌شود هر کس با همان مدل و استفاده از فوب های خود برای باز کردن ماشین استفاده کنند. اگر ریموت و ماشین شما نتوانستند باهم ارتباط برقرار کنند برای بازیابی عملکرد از راه دور کلید ماشین خود باید سیستم ماشین خود را دوباره برنامه‌ریزی کنید. این کار اغلب با وارد شدن به‌وسیله نقلیه خود و بستن در های خودرو و قرار دادن کلیدها در احتراق انجام می‌شود.

به‌جای روشن کردن ماشین شما باید چندین بار کلید را به وضعیت رانندگی برگردانید و به حالت قفل برگردید اگر کلید را برای روشن کردن بچرخانید و استارت بزنید شما دیگر نمی‌توانید این کار را انجام دهید. در شرایطی که وسیله نقلیه شما از روش برنامه‌ریزی مجدد استفاده می‌کند معمولاً بعد از چندین بار چرخیدن کلید صدای جیرجیر مانند را می‌شنوید. سپس می‌توانید یکی از دکمه‌های قبل یا باز کردن را بر روی ریموت فشار دهید پس‌ازآن ممکن است بار دیگر صدا را بشنوید.

روش دیگری که برخی از وسایل نقلیه از آن استفاده می‌کنند سوارشدن به داخل ماشین و قفل‌کردن در است. سپس باید کلید خود را درون جا سوییچی قرار دهید و در مدت‌زمان ۱۰ ثانیه شش بار آن را به بیرون بکشید. اگر وسیله نقلیه شما از این روش استفاده می‌کند و شما به‌درستی موفق به انجام آن شدید. چراغ‌های بیرونی و داخلی چشمک می‌زنند. بعدازاینکه چراغ‌ها چشمک زدند، باید کلید خود را وارد کرده و آن را بچرخانید، سپس یک دکمه را روی ریموت خود فشار دهید. اگر همه‌چیز درست‌ کار کند چراغ‌خطر شما چشمک می‌زند.

روش‌های دیگری نیز وجود دارد که برخی از آن‌ها به تجهیزات ویژه احتیاج دارند. در این صورت ممکن است مجبور شوید با نماینده محلی یا یک فروشگاه مستقلی که تجربه خاصی در ساخت و مدل خودرو شما دارد تماس بگیرید. اگر سیستم امنیتی اتومبیل دارید که علاوه بر زنگ خطر، قفل‌های درب کنترل از راه دور را نیز شامل می‌شود، بنابراین باید هر روش ویژه‌برنامه ریزی مجدد مربوط به سیستم خریداری‌شده را بررسی کنید.

تعویض ریموت شکسته ماشین

اگر هیچ‌چیزی کار نکند همیشه این احتمال وجود دارد که گیرنده داخل ماشین شما شکسته یا قطع‌شده باشد. اگر می‌خواهید مطمئن شوید که کار می‌کند یا نه باید ماشین خود را به یک متخصص نشان دهید.

ریموت ماشین

گزینه دیگر این است که می‌توانید یک ریموت تعویض بخرید، که می‌توانید آن را از نمایندگی محلی خود فراهم کنید یا یک ریموت استفاده‌شده بخرید. اگر ریموت استفاده‌شده را خریداری می‌کنید مجبور خواهید بود تا دوباره ماشین خود را قبل از اینکه درهای ماشین شما را به‌طور واقعی باز و بسته کند برنامه‌ریزی کنید تا ریموت را بشناسد. بنابراین اگر در قدم قبلی فهمیدید که ماشین شما از ریموت استفاده می‌کند که نمی‌توان به‌راحتی آن را در خانه برنامه‌ریزی کرد این موضوع را به خاطر داشته باشید.


مقالات مرتبط :


در این مطلب از مجله پین‌ورک به خرابی ریموت ماشین پرداختیم. امیدوارم این مطلب برای شما مفید باشد.

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

4 سال پیش ملیحه احمدی

درباره نویسنده

سلام. من ملیحه احمدی به عنوان یه عضو کوچک از پین ورک در کنار شما هستم تا بتونم مطالب متنوع و جالبی رو با شما به اشتراک بذارم. یکی از ویژگی‌هایی که منو به نوشتن محتواهای جدید ترغیب می‌کنه، روحیه‌ی بالا برای یادگیری مطالب جدید و بکارگیری خلاقیت در نوشته‌هام هست. امیدوارم این مطالب به اندازه کافی براتون جذاب و به دلتون نشسته باشه :)

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.