امروزه ابروهای ضخیم و پرپشت مد هستند ولی آن‌ها یک‌شبه رشد نمی‌کنند. اگر مدت طولانی‌ای هست که از ابروهایتان مراقبت می‌کنید‍‍، احتمالاً کار زیادی برای انجام دادن باقی نمانده. خبر خوب این است که شما می‌توانید ابروهای زیبایی را به‌سرعت بلند کنید! با اندکی صبر، استفاده از محصولات مناسب، و با کمی تلاش و مراقبت شما می‌توانید فولیکول‌های مو را تحریک کرده و باعث رشد سریع ابرو خود شوید. برای رسیدن به بهترین نتیجه شما می‌توانید از چندین روش به‌صورت هم‌زمان استفاده کنید.

در این مطلب از مجله پین‌ورک روش‌های مختلفی را برای رشد سریع و مجدد ابرو و پرپشت کردن ابروها می‌پردازیم. امیدوارم این مطلب برای شما مفید باشد.

روش اول|رشد سریع ابرو در شب

برای سرعت بخشیدن به رویش ابرو هایتان باید ابروهایتان را موقع خواب مرطوب نگه‌دارید. محصولات زیادی برای رشد سریع ابرو وجود دارند، که ممکن است بعضی از آن‌ها را همین‌الان در خانه داشته باشید.

رشد سریع ابرو

۱ . انتخاب محصول مورد نظر

چند انتخاب عالی عبارت‌اند از:

  • روغن کرچک – روغن کرچک حاوی پروتئین‌هایی است که رویش مو را تقویت می‌کنند ولی ممکن است به پوست آسیب برساند.
  • روغن‌زیتون یا روغن نارگیل – هرکدام از این روغن‌ها ابرو را مرطوب نگه‌داشته تا رشد آن را تقویت کنند. آن‌ها روغن‌هایی طبیعی و ارزانی هستند.
  • وازلین – وازلین به مرطوب‌کنندگی کمک می‌کند. اگر پوست چرب و مستعد به آکنه دارید از مصرف آن خودداری کنید. در غیر این صورت جوش می‌زنید.
  • سرم های رویش ابرو— سرم های رویش حاوی ویتامین‌ها و پپتیدهایی برای تقویت رویش مو هستند. این سرم ها اثر بسیار خوبی دارند ولی قیمت هر شیشه از آن‌ها همه‌جا از ۲۰ تا ۸۰ دلار هست.

پرپشت کردن ابرو

۲ . انجام تست حساسیت

برای رشد سریع ابرو قبل از این‌که ابروهای خود را به محصول موردنظر آغشته کنید و بخوابید، توصیه می‌شود ابتدا محصول را روی بخشی از پوستتان که کمتر دیده می‌شود امتحان کنید. مقداری از محصول را روی پشت مچ دست یا کنار گردن خود بمالید.۴ الی ۶ ساعت صبر کنید. دقت کنید که آیا قرمزی، سوزش، یا جوشی ایجادشده است؛ اگر هست از ادامه مصرف محصول خودداری کنید.

  • بهتر است هر بار فقط یک محصول را امتحان کنید که اشتباه نکنید.
  • سرم رویش مو، روغن کرچک، و وازلین معمولاً بیشتر از روغن‌زیتون و روغن نارگیل باعث آزردگی پوست می‌شوند ولی شما می‌توانید به هرکدام از این‌ها حساسیت داشته باشید.

رشد مجدد ابرو

۳ . شستن صورت قبل از خواب

شب‌ها صورت خود را تمیز کنید و توجه بیشتری به قسمت‌های اطراف ابرو داشته باشید. صورتتان را با آب‌خنک شست‌وشو دهید؛ اطمینان حاصل کنید که همهٔ مواد شوینده شسته شده‌اند.

  • هر پاک‌کننده صورتی که معمولاً استفاده می‌کنید مناسب خواهد بود.
  • فراموش نکنید که چند بار در هفته بعد از شستن پوست آن را لایه‌برداری کنید.

تحریک فولیکول های ابرو

۴ . محصول را به ابروهایتان بزنید

برای رشد سریع ابرو اگر از سرم رویش مو استفاده می‌کنید، از ابزاری که برای قرار دادن سرم روی ابروها فراهم‌شده استفاده کنید. اگر از بقیه محصولات استفاده می‌کنید (روغن کرچک، روغن نارگیل، روغن‌زیتون، یا وازلین) مقداری از آن به‌اندازه یک سکه را بین انگشتانتان مالش دهید تا گرمش کنید. سپس با انگشتانتان محصول را به ابرو خود بزنید.

  • ماساژ دادن به تحریک رویش مو کمک می‌کند؛ پس یک الی دو دقیقه را صرف مالش محصول روی ابرو کنید.
  • اگر نمی‌خواهید از انگشتانتان استفاده کنید، به‌جای آن می‌توانید از گوش پاک‌کن استفاده کنید.
  • از ریخته شدن محصول به داخل چشم خودداری کنید. اگر محصول به داخل چشم تماس پیدا کرد چشمتان را با آب بشویید.

رشد سریع ابرو

۵ . صبح دوباره صورت خود را بشویید

زمانی که از خواب بیدار شدید صورتتان را کامل بشویید. دقت کنید که محصول را کاملاً از ابروها پاک‌کنید. ابروها و بقیه قسمت‌های صورت را با آب‌خنک شست‌وشو دهید.

روش دوم| تحریک رشد سریع ابرو

رشد کامل ابروهایتان می‌تواند تا یک سال زمان ببرد ولی چند ماه اول سخت‌ترین دوره هستند. ابروهایتان را برای ۱۲ هفته به حال خود بگذارید. از کندن، وکس، بند انداختن، یا در کل برداشتن ابروها در این مدت خودداری کنید.

روش پرپشت کردن ابرو به روش خانگی

 ۱ . ابروهای خود را به مدت حداقل ۱۲ هفته برندارید

  • از مداد یا پودر ابرو برای پر کردن قسمت‌های خالی در طول مدت رشد آن‌ها استفاده کنید.
  • برای اطراف ابروهایتان از کرم پوشاننده استفاده کنید تا موهای ریز دیده نشوند.

روش پرپشت کردن ابرو به روش خانگی

۲ . هرروز ابروهایتان را با قلم‌مو شانه کنید

شانه کردن ابروهایتان به تحریک رشد سریع ابرو کمک می‌کند. از فروشگاه لوازم‌آرایشی محلی خود یک قلم‌مو تهیه کنید و از آن برای شانه کردن آرام و روزانه ابروهایتان استفاده کنید. این کار همچنین به شما کمک می‌کند در صورت نامرتب بودن ابروها، آن‌ها را مرتب کنید.

پرپشت کردن ابرو

۳ . ابروهایتان را ۳ بار در هفته لایه‌برداری کنید

لایه‌برداری ناحیه ابرو همچنین باعث تحریک فولیکول‌ها و تقویت رشد می‌شود. یک اسکراب صورت خریداری کنید یا خودتان تهیه کنید. بعد از شست‌وشو، اسکراب منتخب خود را روی ابروها و ناحیه اطراف آن‌ها قرار دهید. آن را به‌صورت دایره‌ای مالش دهید. محصول را به‌صورت کامل بشویید و پاک‌کنید. دقت کنید که محصول به‌صورت کامل از ابروهایتان پاک‌شده است.

۴ . استفاده از مواد غذایی که به رشد مو کمک می‌کند

مواد غذایی که حاوی امگا ۳، اسیدهای چرب، ویتامین E‌ و A، و لاکتیک اسید هستند همگی برای رشد مو مفید هستند. سعی کنید موادی را که حاوی این ویتامین‌ها و اسیدها هستند را بیشتر در رژیم غذایی خود جا دهید.

  • ماهی قزل‌آلا، گردو، کلم بروکسل، اسفناج، و کلم پیچ همگی دارای امگا ۳ و اسیدهای چرب هستند.
  • هویج، سیب‌زمینی، کلم، و اسفناج سرشار از ویتامین A‌ هستند.
  • بادام، آوا کادو، گوجه‌فرنگی، زیتون، و کلم برکلی همگی حاوی مقادیر زیادی از ویتامین E‌ هستند.

رشد سریع ابرو

۵ . مواد غذایی سرشار از بیوتین مصرف کنید

ویتامین B‌ که بیوتین نامیده می‌شود، برای کمک به رشد مو بسیار عالی است. مواد غذایی سرشار از بیوتین استفاده کنید و یا مکمل‌های بیوتین را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. بزرگ‌سالان سعی کنند ۲۵ الی ۳۰ میکروگرم در روز مصرف کنند. چند ماده غذایی سرشار از بیوتین عبارت‌اند از:

  • تخم‌مرغ – ۸ میکروگرم در هر تخم‌مرغ
  • ماست – ۴ میکروگرم در هر پیاله (۲۴۰ میلی‌گرم)
  • ماهی قزل‌آلا – ۴ الی ۵ میکروگرم در هر ۱۱۰ گرم
  • بادام – ۱۴ میکروگرم در هر ۴/۱ پیاله (۵۹ میلی‌گرم)

۶ . هرروز ورزش کنید تا گردش خونتان را بهبود بخشید

ورزش روزانه باعث پمپاژ و افزایش سرعت گردش خون در بدنتان شده که این به رشد سریع‌تر موها کمک می‌کند. ورزش روزانه همچنین به پخش کردن روغن طبیعی موهایتان کمک می‌کند که این عمل می‌تواند موهایتان را سالم نگه دارد و رویش جدید مو را تقویت کند.

رشد سریع ابرو به روش خانگی

۷ . استرس خود را کنترل کنید

استرس می‌تواند باعث تمام اثرات جانبی مثل رویش کند مو در بدن شما باشد. اگر شما در معرض استرس زیاد هستید، چند مرحله را طی کنید تا از آن بکاهید. اگر سطح استرس شما شدید است، با یک روانشناس مشاوره کنید. چند روش برای کنترل استرس عبارت‌اند از:

  • مراقبه (مدیتیشن)
  • یوگا
  • ماساژ
  • روزنامه‌نگاری
  • صحبت با دوستان
  • پیاده‌روی

پرپشت شدن ابرو

۸ . به پزشکتان مراجعه کنید

اختلالات هورمونی، حساسیت‌ها، و بقیه شرایط سلامتی می‌توانند منجر به کند شدن سرعت رویش مو یا حتی ریزش مو بشوند. علاوه بر این، داروها می‌توانند باعث عوارض جانبی مربوط به مو بشوند. اگر این وضعیت شامل حال شما هم شده است، به پزشک مراجعه کنید تا متوجه علت بشوید.


مقالات مرتبط :


در این مطلب از مجله پین‌ورک به موضوع رشد سریع ابرو و پرپشت کردن ابروها با روش‌های خانگی پرداخیم. امیدوارم از این مطلب لذت برده باشید.

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

4 سال پیش ملیحه احمدی

درباره نویسنده

سلام. من ملیحه احمدی به عنوان یه عضو کوچک از پین ورک در کنار شما هستم تا بتونم مطالب متنوع و جالبی رو با شما به اشتراک بذارم. یکی از ویژگی‌هایی که منو به نوشتن محتواهای جدید ترغیب می‌کنه، روحیه‌ی بالا برای یادگیری مطالب جدید و بکارگیری خلاقیت در نوشته‌هام هست. امیدوارم این مطالب به اندازه کافی براتون جذاب و به دلتون نشسته باشه :)

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.