تمیزکردن خانه برای همه ی خانم های باسلیقه اهمیت زیادی دارد اما اگر دچار وسواس نظافت هستید باید بدانید که شوینده های شیمیایی برای سلامتی شما خطر زیادی دارند. اما برای تمیزکردن خانه همیشه به مواد شیمیایی قوی نیاز نداریم. پین ورک برای هر کاری راحت ترین راه را پیدا میکند و این بار نیز فرمول های سالم و ارزانی برای درست کردن شوینده های طبیعی در خانه دارد که ممکن است پیشنهاد خوبی برای خانم ها و مادران وسواسی باشد.

مراحل درست کردن شوینده های طبیعی در خانه:

یک بطری اسپری خالی پیدا کنید و یک پیمانه کوچک سرکه را با پنج پیمانه آب ترکیب کنید.

اسپری خانگی

حالا شما یک تمیزکننده ی طبیعی دارید که در مقایسه با شوینده های شیمیایی سلامتی شما را کمتر به خطر می اندازد. آن را روی ظروف چینی، کاشی و یا هر سطحی که میخواهید تمیز شود، اسپری کنید و کمی صبر کنید تا سرکه جرم های کثیف را در خود حل کند.

تمیزکردن سطوح

سپس با یک اسکاچ با پارچه به دردنخور سطح را به خوبی تمیز کرده و با آب بشویید. میتوانید از دستکش استفاده کنید گرچه شوینده های طبیعی ضرر چندانی برای پوست دست ندارند.

سابیدن سطوح

کمی جوش شیرین روی اسکاچ یا پارچه ای که با ان سطح موردنظر را تمیز کردید، بریزید و سطح را بسابید.

تمیزکردن سطوح با جوش شیرین

در یک ظرف یک قسمت از هیدروژن پر اکسید را با ۱۰ قسمت آب ترکیب کنید. هیدروژن پراکسید را میتوانید از داروخانه ها بخرید. توصیه می کنیم شوینده های طبیعی را به اندازه ای که نیاز دارید درست کنید تا اگر ظرف مخصوصی برای آنها در نظر نگرفته اید، در نگهداری شان دچار مشکل نشوید.

تمیزکردن خانه با هیدروژن پراکسید

محلول جدید را روی سطوحی که میخواهید تمیز کنید اسپری کنید و اجازه دهید ۵ تا ۱۰ دقیقه بماند. سپس سطح را بسابید و آبکشی کنید.

شستن کاشی و توالت

با این روش های ساده نیازی به ماسک و دستکش ندارید و در هزینه های منزل هم صرفه جویی کرده اید.
مادران عزیز به نظافت خونه اهمیت زیادی میدن، امیدواریم ساخت شوینده های طبیعی و این مقاله از  مجله پین ورک  به حفظ سلامتی شون کمک کنه 🙂

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

6 سال پیش ریحانه یزدانی

درباره نویسنده

كولي هاي اسپانيايي وقتي از سفرشون به اقيانوس آرام جنوبي برمي گشتن، بهت سلام رسوندن و گفتن: "ما كل دنيارو گشتيم و ديديم كه آدماي كمي حاضرن به هر قيمتي شده به روياشون برسن" حالا شايد من كه براي پين ورك مطلب مينويسم در راه رسيدن به افسانه ي شخصي خودمم.. شايد تويي كه ميخوني يه افسانه ي شخصي داري... ازش نگذر، مال خودته

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.