خشک‌ کردن مو  کار ساده‌ای به نظر می‌رسد، اما خشک نکردن مو می‌تواند منجر به کج شدن، گره خوردن یا درهم‌ریختگی موها شود. انواع مختلف مو از نظر جنس وجود دارد که هرکدام نیاز به مراقبت ویژه دارند. در این مقاله نکاتی در مورد چگونگی نرم کردن و خشک کردن موهای خشک به شما ارائه می‌شود.

در این مطلب از پین‌ورک با روش درست خشک کردن مو آشنا می‌شوید. امیدوارم این مطلب برای شما مفید باشد.

روش اول| خشک‌ کردن مو با هوا

۱ . موهای خود را با حوله خشک‌کنید

موهای خود را با حوله خشک‌کنید. در صورت امکان، سعی کنید از یک حوله میکرو فیبر یا یک پیراهن تمیز قدیمی استفاده کنید. حوله‌ها و تی‌شرت‌های میکرو فیبر برای انواع مو نرم و ملایم است. آن‌ها کمتر از یک حوله معمولی موهای شمارا به هم می‌چسبانند، پاره نمی‌شوند و به مو آسیب نمی‌زنند. حوله‌ها و تی‌شرت‌های میکرو فیبر همچنین کمتر باعث وز شدن مو می‌شوند.

  • خشک‌ کردن مو ها با هوا ضرر کمتری نسبت به استفاده از سشوار دارد. برای سلامتی مو بهتر است.

روش صحیح خشک کردن مو

۲ . موهای خود را هنگامی‌که تقریباً ۵۰٪ مرطوب است، خشک‌کنید

موهای خود را هنگامی‌که تقریباً ۵۰٪ مرطوب است، خشک‌کنید. برای این کار از یک شانه دندان پهن استفاده کنید. از انتهای موهای خود شروع کنید و به بالای مو بروید. هرگز مستقیم از ریشه‌ها شانه نکنید، مگر اینکه موهای شما کاملاً بدون گره باشد. این کار ممکن است باعث کوتاه و شکسته شدن موهایتان شود.

  • در صورت گره خوردن موها، مقداری نرم‌کننده به موهای خود اسپری کنید.

خشک کردن مو

۳ . از محصول موردعلاقه مو خود را اضافه کنید

می‌توانید از مقداری ژل برای نگه‌داشتن بیشتر مو استفاده کنید تا برآمدگی و خشکی آن از بین برود. برای حجم اضافی می‌توانید از یک موس کوچک سبک نیز اضافه کنید.

خشک کردن مو

۴ . قبل از خشک شدن موهای خود را به حالت دلخواه درآورید

وقتی موهای خود را شانه می‌کنید، آن‌ها به شکلی درآورید که می‌خواهید حالت بگیرد. به‌عنوان‌مثال، می‌توانید چند قسمت را به حالت فر درآورید، آن را شانه بزنید تا صاف شود، یا به آن حجم دهید.

خشک کردن مو

۵ . حوله را روی شانه‌های خود بکشید

حوله را روی شانه‌های خود بکشید. این به خشک نگه‌داشتن موهای شما کمک می‌کند و در ماه‌های سردتر زمستان به شما کمک می‌کند. در صورت نیاز، انتهای حوله را با گیره ببندید.

خشک کردن مو

۶ . صبر کنید تا موهای شما خشک شود و در صورت لزوم آن را مرطوب کنید

وقتی کار خشک کردن مو تمام شد، می‌توانید کمی ژل به آن بزنید. می‌توانید کمی روغن مو به موهایتان بزنید. مقدار کمی از محصول را کف دست خود بریزید و با انگشتان خود به موهایتان بزنید و شانه کنید.

  • اگر موهای فر یا بافت‌دار دارید، موهای خود را شانه نکنید. اگر این کار را انجام دهید، حلقه موهایتان بم می‌خورد. موهای شما پف‌دار و پرپشتی خواهد شد. به‌جای آن از انگشتان دست خود برای مرتب کردن موها استفاده کنید.
  • اگر موهای صافی دارید، می‌توانید با استفاده از بیگودی مقداری حجم را به موهای خود اضافه کنید. بیگودی و موهای خود را با مقداری اسپری مو اسپری کنید. چند دقیقه صبر کنید، سپس بیگودی‌ها را درآورید.

خشک کردن مو

روش دوم|موهای فر و بافت‌دار

۱ . یک تی‌شرت پیدا کنید

از یک تی‌شرت برای خشک کردن مو استفاده کنید. سعی کنید آستین‌بلند باشد. هر تی‌شرتی این کار را انجام می‌دهد، اما اگر موهای ضخیم یا بلند دارید، ممکن است بخواهید از یک تی‌شرت بزرگ‌تر استفاده کنید.

  • تی‌شرت‌ها از مواد نرم‌تری نسبت به حوله‌ها ساخته‌شده‌اند. ازآنجاکه خیلی صاف هستند، کمتر به موهای شما می‌چسبند و شکستگی و ریزش موها را به حداقل می‌رسانند.

خشک کردن مو

۲ . هرگونه رطوبت اضافی را از موهای خود خشک‌کنید و به آن‌ها محصولات تقویتی بزنید

هرگونه رطوبت اضافی را از موهای خود خشک‌کنید و به آن‌ها محصولات تقویتی بزنید. بهترین زمان برای زدن محصولات تقویتی مو به انواع موهای فر، حالت دار یا بافت، زمانی است که موها هنوز خیس هستند.

  • اگر موهای شما به هم گره‌خورده‌اند، آن‌ها را به‌آرامی آن را شانه کنید. از یک شانه دندان پهن استفاده کنید و از انتها موها شروع کنید. هرگز از برس استفاده نکنید.

خشک کردن مو

۳ . یک پیراهن را روی یک صندلی یا یک میز پخش‌کنید

یک پیراهن را روی یک صندلی یا یک میز پخش‌کنید.

خشک کردن مو

۴ . سرخود را روی پیراهن گذاشته و موهای خود را با پارچه بکشید

برای خشک کردن مو سرخود را روی پیراهن گذاشته و موهای خود را با پارچه بکشید. سعی کنید تا حد امکان موهای خود را جمع کنید. موهای شما باید درست در پیراهن و بالای سر شما باشد.

خشک کردن مو

۵ . قسمت پایین پیراهن را پشت سرخود بیندازید

قسمت پایین پیراهن را پشت سرخود بیندازید. با انگشتان خود پارچه را جمع کنید و آن را از روی میز یا صندلی بلند کنید. آن را به سمت گردن خود بیاورید و رها کنید. پارچه باید تمام پشت و نوک سر شمارا بپوشاند.

خشک کردن مو

۶ . قسمت جلوی پیراهن را روی پیشانی خود بکشید

قسمت جلوی پیراهن را روی پیشانی خود بکشید. پارچه را روی شانه‌های خود آورده و به سمت بالا و جلوی پیشانی خود بکشید. پارچه را دور سرخود محکم کنید.

خشک کردن مو

۷ . آستین‌های پیراهن را دور سرخود بپیچید و آن‌ها را به هم گره بزنید

برای خشک کردن مو آستین‌ها را به سمت پشت سر بکشید و محکم به هم گره بزنید. اگر آستین‌ها به‌اندازه کافی بلند هستند، می‌توانید آن‌ها را به دور سرخود بپیچید و بالای پیشانی خود گره بزنید.

  • آستین‌های پیراهن، موهای شمارا محکم نگه می‌دارد.
  • اگر آستین‌ها خیلی کوتاه هستند، سعی کنید آن‌ها را با یک سنجاق محکم کنید.

خشک کردن مو

۸ . صبر کنید تا موهای شما خشک شود

صبر کنید تا موهای شما خشک شود. بسته به میزان ضخامت یا طولانی بودن موهای شما، شما خشک می‌شوند. برخی از مردم‌دوست دارند موهای خود را قبل از خشک شدن طبیعی، خشک کنند. همچنین می‌توانید یک‌شب بگذارید تا خشک شود.

خشک کردن مو

روش سه|موهای فر و خشک

۱ . وسایل موردنیاز

خشک کردن مو فر با موهای صاف متفاوت است و نیاز به مراقبت خاصی دارد. افراد دارای موهای حالت دار نیز می‌توانند از این روش استفاده کنند. آنچه شما نیاز دارید:

  • سشوار
  • پخش‌کننده جریان هوا
  • شانه دندانه پهن
  • نرم‌کننده
  • ژل موی سر
  • سرم مو یا روغن مو

خشک کردن مو

۲ . موهای خود را شانه کنید تا گره‌ها از بین بروند

موهای خود را شانه کنید تا گره‌ها از بین بروند. ابتدا از انتها شروع کنید و به‌آرامی تا ریشه‌ها ادامه دهید. از یک شانه دندان پهن استفاده کنید.

خشک کردن مو

۳ . مقداری نرم‌کننده روی موهای خود بزنید

مقداری نرم‌کننده به موها بزنید. اگر موها هنوز خیس بود، هنگامی‌که نرم‌کننده زدید، آب اضافی آن را از موهای خود به‌آرامی بکشید.

خشک کردن مو

۴ . مقداری ژل روی موهای خود

در طی خشک کردن مو مقداری ژل روی موهای خود بمالید. از انگشتان دست خود یا یک شانه دندانه‌دار استفاده کنید تا ژل را روی موهای خود پخش‌کنید. از ریشه‌ها شروع کنید و به سمت پایین بکشید. پس از زدن ژل، فرهای خود راکمی تکان دهید. این به حالت گیری آن‌ها کمک می‌کند. واجب نیست این کار را انجام دهید، اما ژل به شکل و حالت مو کمک می‌کند.

خشک کردن مو

۵ . پخش‌کننده جریان هوا را به سشوار وصل کنید

پخش‌کننده جریان هوا را به سشوار وصل کنید. این کار به توزیع گرما کمک کرده و موهای شمارا از خشک شدن بیش‌ازحد محافظت می‌کند. همچنین به فرها کمک می‌کند تا شکل خود را حفظ کنند.

خشک کردن مو

۶ . با استفاده از تنظیم گرمای کم یا متوسط، موهای خود را از ریشه‌ها خشک‌کنید

با استفاده از تنظیم گرمای کم یا متوسط، موهای خود را از ریشه‌ها خشک‌کنید. اگر سشوار شما تنظیم سرعت دارد، از تنظیم متوسط استفاده کنید. سعی کنید انتهای موهای خود را خشک نکنید. هر چه گرمای کمتری بگیرند، بهتر است.

خشک کردن مو

۷ . بعد از خشک شدن، مقداری سرم یا روغن روی موهای خود بزنید

بعد از خشک کردن مو ، مقداری سرم یا روغن روی موهای خود بزنید. اگر می‌خواهید مستقیم باشد، آن را از طریق موهایتان شانه کرده یا آن را با انگشتان خود پخش کرده و موهای خود را با دستان خود تکان دهید تا فرهای مو شما حفظ شود. مقداری سرم یا روغن به‌اندازه نخود روی خط مو بزنید.

  • اگر از ژل استفاده کرده‌اید و موهای شما حالت خوبی ندارند، انگشتانتان رابین موها بکشید تا حالت بگیرند.
  • اگر می‌خواهید موهای خود را پرحجم‌تر نشان دهید، با انگشتان خود، موها را به‌آرامی ماساژ دهید.

خشک کردن مو

روش چهارم|شوک دادن به موها

۱ . وسایل موردنیاز

موهای فر یا بافت‌دار می‌توانند عالی و جذاب به نظر برسند، اما همچنین ظریف و آسیب‌پذیر هستند. اگر موهای بافت‌دار دارید، برای خشک کردن مو باید چند کار انجام دهید تا آن‌ها را از گرمای سشوار محافظت کنید. آنچه شما نیاز دارید:

  • سشوار
  • شانه دندانه پهن
  • اسپری محافظت از گرما مو
  • فوم سبک یا موس
  • روغن مو یا سرم
  • شانه پهن
  • برس سرامیکی گرد

خشک کردن مو

۲ . با شانه کردن موهای خود شروع کنید

با شانه کردن موهای خود شروع کنید. از یک شانه دندانه‌دار استفاده کنید و ابتدا از انتهای موهای خود شروع کنید. اگر موهایتان بدون گره است، آن‌ها را مستقیماً به سمت پایین شانه بزنید.

خشک کردن مو

۳ . محصولات موی خود را درحالی‌که موهای شما هنوز خیس است، به مو بزنید

زمان خشک کردن مو محصولات موی خود را درحالی‌که موهای شما هنوز خیس است، به مو بزنید. اگر قصد دارید که حجم بگیرد، از فوم یا موس استفاده کنید. اگر می‌خواهید موهای خود را بعداً صاف کنید، از روغن مو استفاده کنید چون از موی شما محافظت بیشتری می‌کند.

خشک کردن مو

۴ . بگذارید موهای شما نرم و خشک شود

قبل از استفاده از سشوار صبر کنید که تقریباً خشک شود. اگر سعی می‌کنید موهای خود را وقتی هنوز مرطوب است خشک‌کنید، ممکن است از داخل به آن آسیب بزنید.

خشک کردن مو

۵ . به موهای خود اسپری محافظت گرما بزنید

به موهای خود اسپری محافظت گرما بزنید. موهای رنگ زده و بافت‌دار لطیف هستند و دمای زیاد سشوار می‌تواند به آن آسیب برساند.

خشک کردن مو

۶ . با گرما روی کم یا متوسط، موهای خود را خشک‌کنید

با گرما روی کم یا متوسط، موهای خود را خشک‌کنید. سشوار را حداقل ۶ اینچ (۱۵ سانتی‌متر) از موهای خود دور کنید. اگر آن را خیلی نزدیک نگه‌دارید، ممکن است موهای خود را حتی باوجود اسپری محافظت از گرما، بسوزانید.

  • سشوار را به ساقه مو بگیرید تر از سوزش سر جلوگیری شود.
  • ابتدا خشک‌کردن را از پشت سرخود شروع کنید.
  • برای صاف کردن موهای خود از یک برس گرد سرامیکی استفاده کنید. موهای خود را از ریشه تا انتهای مو شانه بزنید و هنگام انجام این کار، بخش را از ریشه مو را هم خشک‌کنید.خشک کردن مو

قسمت پنجم|خشک‌کردن موهای صاف

۱ . لوازم موردنیاز

سشوار

پخش‌کننده جریان هوا

برس موی گرد

کلیپس مو

موس (اختیاری)

روغن برای صاف و نرم کردن موهای خشک و آسیب‌دیده (اختیاری)

اسپری مو برای حجم و فرم دادن (اختیاری)

خشک کردن مو

۲ . با خشک‌کردن موهای خود با حوله شروع کنید

موهای خود را با حوله فشار دهید. این کار به گرفتن رطوبت اضافی کمک می‌کند و موهای شما سریع‌تر خشک می‌شوند.

خشک کردن مو

۳ . اگر می‌خواهید حجم موهای خود را اضافه کنید، از موس یا روغن استفاده کنید

اگر می‌خواهید حجم موهای خود را اضافه کنید، از موس یا روغن استفاده کنید. از یک روغن صاف کننده برای نرم کردن و ترمیم موهای آسیب‌دیده استفاده کنید.

خشک کردن مو

۴ . خشک‌کردن موهای خود را روی حرارت متوسط شروع کنید

خشک‌کردن موهای خود را روی حرارت متوسط شروع کنید. اگر سشوار شما تنظیم سرعت داشت، از سرعت‌بالا استفاده کنید. موهای خود را خشک‌کنید تا حدود ۸۰٪ خشک شود، سپس سشوار را خاموش‌کنید. حتماً هنگام خشک‌کردن موهای خود، سشوار را به سمت پایین هدف قرار دهید.

  • پخش‌کننده جریان هوا هدایت جریان هوا کمک می‌کند. موها را از گرمای سشوار دور نگه‌دارید.

خشک کردن مو

۵ . لایه‌ای بالای موهای خود را به‌صورت دم‌اسبی جمع کنید و با گیره یا کلی پس ببندید

خشک کردن مو

۶ . لایه‌های زیرین موهای خود را خشک‌کنید

سشوار را به سمت پایین قرار دهید و هنگام خشک شدن آن، برس را به موهای خود بکشید.

خشک کردن مو

۷ . پس از خشک شدن لایه زیرین موهای خود را بازکنید

اگر می‌خواهید صاف باشند می‌توانید شانه کنید و ببندید و اگر می‌خواهید حالت دار باشند، آن‌ها را بپیچانید.

خشک کردن مو

۸ . گیره مو را بردارید و لایه بالایی موهای خود را خشک‌کنید

هنگام خشک‌کردن آن، برس را به موهای خود بکشید و سشوار را به سمت پایین قرار دهید. اگر می‌خواهید حجم بیشتری به موهای خود بدهید، هنگام سشوار کردن ریشه‌ها، سشوار را به سمت بالا بکشید.

خشک کردن مو

۹ . موهای خود را تقسیم کنید

خشک کردن مو

۱۰ . در صورت لزوم به موهای خود نرم‌کننده بزنید

در صورت لزوم به موهای خود نرم‌کننده بزنید. برس مو را از زیر موهای خود بکشید و هنگام رسیدن به انتها متوقف کنید. ابتدا با استفاده از یک حرارت متوسط، موهای خود را خشک‌کنید و سپس با استفاده از یک تنظیم سرد آن را خشک‌کنید تا حالت آن را تنظیم کنید. در اینجا چند نکته در مورد نحوه حالت دادن به موهای شما نوشته‌شده است.

  • برای اینکه انتهای موهای کمی فر داشته باشد، برس مو را از زیر قسمت موهای خود بکشید. آن را بچرخانید تا انتهای موهایتان پیچیده شود. ابتدا با یک تنظیم متوسط و سپس یک تنظیم سرد، انتهای آن‌ها را خشک‌کنید. هوای سرد به تنظیم حالت موها کمک خواهد کرد.
  • ضمن خشک‌کردن موها، آن‌ها را به سمت پایین شانه بزنید. حتماً سشوار را به سمت پایین بگیرید.
  • اگر موهای شما پخش می‌شوند، کمی کرم یا روغن به موها بزنید.
  • حرارت دادن به موها یک روش راحت برای خشک‌کردن انواع مو است اما باید احتیاط کرد تا باعث صدمه دیدن موها نشود.

خشک کردن مو


مقالات مرتبط :


در این مطلب از پین‌ورک با نحوه‌ی صحیح خشک کردن مو آشنا شدید. در این مطلب سعی کردیم تا قدم به قدم همراه با تصاویر مطلب را به شما ارایه کنیم. امیدوارم این مطلب برای شما مفید باشد.

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

4 سال پیش ملیحه احمدی

درباره نویسنده

سلام. من ملیحه احمدی به عنوان یه عضو کوچک از پین ورک در کنار شما هستم تا بتونم مطالب متنوع و جالبی رو با شما به اشتراک بذارم. یکی از ویژگی‌هایی که منو به نوشتن محتواهای جدید ترغیب می‌کنه، روحیه‌ی بالا برای یادگیری مطالب جدید و بکارگیری خلاقیت در نوشته‌هام هست. امیدوارم این مطالب به اندازه کافی براتون جذاب و به دلتون نشسته باشه :)

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.