سس یک طعم دهنده لذیذ است که با استفاده از مواد مختلف مثل گوجه فرنگی، روغن، سرکه و… در طعم ها و رنگ های مختلف تهیه می شود. این ماده خوش طعم بسیار روان است و کافی است برای خود یک ساندویچ پر از سس درست کنید تا بدون آنکه متوجه شوید در عرض چند ثانیه انگشتان، لباس ها، فرش، میز و حتی دیوار را با سس لکه دار کنید. شستشوی لباس و دستمال کشیدن روی میز یا فرش می تواند آن ها را تمیز کند. اما از بین بردن لکه سس از روی دیوار به این سادگی ها نیست و باید مراقب رنگ دیوار و مرطوب نشدن بیش از حد آن نیز باشید.

اما نگران نباشید. برای تمیز کردن لکه سس از روی دیوار هم راه هایی وجود دارد. اگر سریع باشید و به محض ایجاد لکه آن را با دستمال مرطوب و آب پاک کنید، بدون دردسر از شر رنگ سس راحت می شوید. لکه های سس قدیمی به سختی تمیز می شوند ولی پین ورک برای آن لکه های مقاوم هم راه حل هایی دارد.

فوم ریش تراشی، مفید برای از بین بردن لکه سس از روی دیوار

 از بین بردن لکه سس از روی دیوار با فوم ریش تراشیاز بین بردن لکه سس از روی دیوار

فوم ریش تراشی علاوه بر آنکه برای اصلاح آقایان مناسب است، در تمیز کردن لکه سس از روی دیوار نیز کاربرد دارد. ابتدا لکه را تا حد ممکن با دستمال تمیز کنید و سپس برای از بین بردن لکه سس از روی دیوار روی تکه ای اسفنج فوم ریش تراشی ریخته و با آن روی لکه بکشید تا کاملا تمیز شود. در نهایت لازم است با یک دستمال تمیز و آب بافی مانده فوم ریش تراشی را از روی دیوار تمیز کنید و با یک حوله تمیز (که رنگ نمی دهد) دیوار را تا حد ممکن خشک نمایید.

محلول سرکه و مایع ظرف شویی برای از بین بردن لکه سس از روی دیوار

الکل همه کاره و پاک کننده لکه های روی دیواراز بین بردن لکه سس از روی دیوار

سس قرمز به جز گوجه فرنگی، روغن و رنگ هم دارد پس با از پاک کننده های خانگی که برای تمیز کردن لکه های روغن در اختیار دارید لکه های سس روی دیوار را هم پاک کنید. ۱ قاشق مایع ظرف شویی و ۲ قاشق سرکه سفید برای از بین بردن لکه سس از روی دیوار عالی است. این شوینده خانگی ارزان قیمت را با پنبه روی لکه بمالید و پس از چند دقیقه دیوار و لکه را با آب و دستمال مرطوب تمیز کنید.

الکل همه کاره برای از بین بردن لکه سس از روی دیوار

از بین بردن لکه سس از روی دیوار با محلول جادوییاز بین بردن لکه سس از روی دیوار

یکی از روش های آسان پاک کردن لکه سس از روی دیوار استفاده از الکل است. الکل سفید می تواند لکه سس قرمز را به طور کامل پاک کند یا اگر لکه قدیمی باشد آن را بسیار کم رنگ خواهد کرد. برای تمیز کردن لکه سس از روی دیوار در مرحله اول اگر هنوز خیس است، با یک دستمال کاغذی به دقت سس های اضافی را از روی دیوار بردارید (مراقب باشید قسمت های تمیز دیوار را لکه دار نکنید). اگر لکه سس روی دیوار خشک شده است، با دقت با یک چاقو لکه را از روی دیوار بتراشید. در دومین مرحله برای از بین بردن لکه سس از روی دیوار یک تکه پنبه را در الکل سفید خیس کرده و با آن روی لکه سس قرمز ضربه بزنید تا لکه نرم و سپس تمیز شود. در پایان دیوار را با دستمال و آب تمیز کنید.

برای از بین بردن لکه سس از روی دیوار راه های ساده تری را امتحان کرده اید؟ تجارب خود را در کامنت ها به اشتراک بگذارید

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

4 سال پیش افسانه رجب پور

درباره نویسنده

افسانه هستم نوشتن برای من یک تفریح دوست داشتنی است که همه وقتم را پر کرده است. کشف ناشناخته ها و آموختن مطالب جدید همیشه برایم شیرین است. به نظرم در عصر ارتباطات و تکتولوژی هنوز هم نوشتن بهترین راه ارتباطی است.

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.