با وجود اینکه اخم کردن مکرر یکی از دلایل ایجاد چین‌وچروک پیشانی و صورت است اما دلیل اصلی بیشتر به افزایش سن و از بین رفتن خاصیت ارتجاعی پوست و قرار گرفتن در معرض تابش مستقیم خورشید برمی‌گردد. البته شما می‌توانید با تغییر شیوه زندگی و استفاده از محصولات آرایشی‌وبهداشتی میزان این چین‌وچروک‌ها را کاهش دهید. در این مطلب از مجله پین‌ورک به موضوع رفع چین‌وچروک پیشانی می‌پردازیم.

۵ تغییر در سبک زندگی برای کاهش چین‌وچروک‌های پیشانی

سبک زندگی شما تاثیر بسزایی بر روی سلامت پوست و ایجاد چین و چروک‌های صورت دارد. در ادامه به اقداماتی که برای جلوگیری از چین و چروک و پیری زودرس ضروری است اشاره خواهیم کرد.

چین و چروک پیشانی

۱ . از ضدآفتاب استفاده کنید

قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید و اشعه ماورابنفش باعث پیری زودرس و ایجاد چین و چروک می‌شود. طبق تحقیقات استفاده روزانه از ضد آفتاب با SPF بالای ۱۵ خطر ایجاد لکه های تیره و چین و چروک را به شدت کاهش می‌دهد و پروسه پیری را عقب می‌اندازد.

۲ . استرس را مدیریت کنید

استرس و نگرانی باعث اخم کردن و ایجاد چین و چروک می‌شود. با اینکه امکان رهایی کامل از استرس وجود ندارد اما شما میتوانید این استرس را مدیریت کنید. اقداماتی هستند که به شما در مدیریت استرس کمک می‌کنند.

  • مدیتیشن
  • یوگا
  • تنفس دیافراگمی
  • رایحه درمانی
  • رژیم غذایی سالم
  • خواب کافی
  • صحبت با مشاور
  • یادداشت برداری روزانه
  • ورزش روزانه

۳ . آب کافی بنوشید

خشکی پوست باعث تشدید چین و چروک می‌شوددر حالیکه آبرسانی پوست باعث می‌شود تا چین و چروک‌ها کمتر به چشم بیایند. برای سالم ماندن پوست روزانه حداقل ۸ لیوان آب بنوشید که این میزان برای زمان‌هایی که ورزش میکنید و یا در معرض نور خورشید هستید باید بیشتر باشد. میتوانید با استفاده از چند قطره آب لیمو آب را طعم دار کنید.

۴ . رژیم غذایی متعادل داشته باشید

زمانیکه صحبت از چین چروک می‌شود این جمله بسیار کاربردی است که ” شما آن چیزی هستید که می‌خورید”. رژیم غذایی نقش بسزایی در پیری پوست دارد. مصرف بیشتر ویتامین C و امگا ۳ باعث کاهش خطر خشکی پوست می‌شود. رژیم غذایی پر از چربی و کربوهیدرات باعث تشدید چین و چروک و افتادگی پوست طی زمان می‌شود.

۵ . سیگار کشیدن را متوقف کنید

سیگار علاوه بر افزایش خطر ابتلا به سرطان و بیماری‌های قلبی را افزایش می‌دهد باعث پیری زودرس و ایجاد چین و چروک می‌شود. مواد شیمیایی موجود در سیگار کلاژن پوست را از بین میبرد و باعث افتادگی پوست و پیری زودرس می‌شود.

استفاده از وسایل آرایشی بهداشتی برای کاهش چین وچروک پیشانی

برندهای مختلف تبلیغات زیادی برای استفاده از کرم‌های بهداشتی برای رفع چین و چروک پیشانی می‌کنند که بسیاری از آنها بی فایده هستند.  با این حال برخی از محصولات بهداشتی وجود دارند که به رفع چین و چروک کمک زیادی می‌کنند که عبارتند از:

رفع چین‌وچروک پیشانی

محصولات حاوی رتینول

رتینول یکی از مشتقات ویتامین A است که گردش خون سلولهای پوستی را بهبود می‌بخشد و به تولید کلاژن کمک می‌کند. این ماده طی ترکیب با آنزیم‌های خاصی به ترتینوئین تبدیل می‌شود که برای درمان آکنه و رفع پین و چروک بسیار کاربردی است. البته رتینول در برابر نور خورشید پایدار نیست و بهتر است که از محصولات حاوی رتینول شب‌ها استفاده کرد.

محصولات لایه‌بردار حاوی اسید گلیکولیک

گلیکولیک اسید یک اسید آلفا هیدروکسی است که ماده اصلی برای بسیاری از کرم های بهداشتی است و برای لایه‌برداری از پوست و افزایش رطوبت پوست استفاده می‌شود. همچنین گلیکولیک اسید خاصیت ضد چروک دارد و چین و چروک های ظریف پوست را از بین برده و با بازسازی پوست مانع افتادگی آن می‌شود. البته کرم های حاوی این گلیکولیک اسید باعث ایجاد حساسیت در برابر نور خورشید می‌شود بنابراین پس از استفاده از آنها باید بطور مداوم ضدآفتاب استفاده کنید.

استفاده از پرایمر برای یک دستی پوست و پوشاندن چین و چروک

درست همانطور که قبل از نقاشی نیاز به یک سطح و کاغذ مناسب است قبل از آرایش نیز شما باید سطح صورت خود را یکدست و مناسب کنید. پرایمرها وسیله ایست که شما برای پوشاندن چین و چروک و صاف و یکدست کردن آن قبل از آرایش می‌توانید استفاده کنید. این روش ارزان قیمت که بصورت کرم، ژل و پودر ارائه می‌شود اگر چه چین و چروک‌ها را از بین نمیبرد اما آنها را پوشش داده و باعث می‌شود که کمتر به چشم بیایند همچنین ماندگاری آرایش در طول روز را نیز بیشتر می‌کند.

بوتاکس

بوتاکس یک داروی ساخته شده از سم بوتولینوم است که برای کاهش و از بین بردن چین و چروک استفاده می‌شود. این دارد به عضلات خاصی تزریق شده و آنها را بطور موقت فلج میکند تا نتوانند منقبض شوند و به عبارتی هنگام اخم کردن دیگر چین و چروکی بر روی پیشانی شما نخواهد افتاد. البته تزریق بوتاکس برای همه افراد مناسب نیست و دارای عواض جانی زیر است:

  • درد و کبودی در محل تزریق
  • خشکی چشم
  • سردرد
  • علائم آنفولانزا

ازبین بردن چین‌وچروک پیشانی


مقالات مرتبط :


در این مطلب از مجله پین‌ورک به موضوع رفع چین‌وچروک پیشانی پرداختیم. همیشه به یاد داشته باشید که پیشگیری بهتر از درمان است. مطمئنا خلاص شدن از شر چین و چروک‌های صورت و پیشانی کار بسیار سختی است اما شما می‌توانید با انتخاب یک زندگی سالم روند پیری را کندتر کرده و از ایجاد آنها جلوگیری کنید. ورزش منظم، داشتن رژیم غذایی سالم، قرار نگرفتن طولانی مدت در برابر نور خورشید، مدیریت استرس و … بهترین راه‌ها برای سالم نگه داشتن پوست و سایر قسمت‌های بدن است.

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

4 سال پیش ملیحه احمدی

درباره نویسنده

سلام. من ملیحه احمدی به عنوان یه عضو کوچک از پین ورک در کنار شما هستم تا بتونم مطالب متنوع و جالبی رو با شما به اشتراک بذارم. یکی از ویژگی‌هایی که منو به نوشتن محتواهای جدید ترغیب می‌کنه، روحیه‌ی بالا برای یادگیری مطالب جدید و بکارگیری خلاقیت در نوشته‌هام هست. امیدوارم این مطالب به اندازه کافی براتون جذاب و به دلتون نشسته باشه :)

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.