فرارسیدن تابستان برای بسیاری از خانم‌ها به معنای فر و مجعد شدن موها براثر گرما است! اگر به دنبال شیوه‌ای مناسب برای صاف کردن مو های خود هستید شاید یکی از بهترین راه‌ها که همهٔ ما با آن آشنا هستیم چند کلیک ساده در اینترنت باشد تا حرفه‌ای‌ترین آرایشگران مو تجربیات خود را در اختیار شما می‌گذارند که به‌راحتی می‌توانید با دنبال کردن این روش‌ها موهای صاف و لختی را تجربه کنید. اما چه روشی برای مدل موهای شما مناسب است؟ چه تفاوتی بین درمان برزیلی و کراتینه کردن مو است؟ آیا این روش‌ها قادر خواهند بود که موهای مجعد را صاف کنند؟ خب باید به شما اعلام کنیم که در این مقاله ما نظرات چند متخصص مو را در مورد روش‌های صاف‌کردن موهای مجعد برای شما قراردادیم که بامطالعه آن‌ها می‌توانید به نتایج خوبی دست پیدا کنید.

در این مطلب از پین‌ورک به روش‌های صاف کردن مو می‌پردازیم. امیدوارم از این مطلب لذت ببرید.

بوتاکس مو

بوتاکس مو می‌تواند جاهای خالی سر را پر کند و همچنین موهای مجعد را تا ۵۰ درصد صاف کند. این روش حالت مجعد موها را از بین می‌برد و بافت طبیعی موی سر شما را حفظ می‌کند این روش جز روش‌های خوب، ملایم و سبک برای صاف کردن موها به شمار می‌رود.

صاف کردن مو

بوتاکس مو برای چه کسانی مناسب است؟

این درمان عمومی است و قشر خاصی را در برنمی‌گیرد، موهای فر یا مجعد و یا حتی اگر موهای صافی هم دارید باز می‌توانید از این روش استفاده کنید.

مزایای بوتاکس مو

بوتاکس مو برای حفاظت از مو در برابر شوره سر، پسوریازیش و سایر بیماری‌های پوست سر بسیار مناسب است.

روند درمان چگونه است

درمان به این صورت است که پس از شستشوی سر با شامپو، بر روی موهای مرطوب شما محصول بوتاکس مو قرار داده خواهد شد و پس از ۴۵ دقیقه‌ موها را شستشو دهید و یک اتوی مو موهایتان را خشک کنید.

بوتاکس مو با سایر روش‌های صاف کنند مو چه تفاوتی دارد؟

این درمان فاقد فرمالدهید است و پیوندهای مو را نمی‌شکند، به مو آسیب نمی‌رساند و بافت مو را حفظ می‌کند. البته این روش موقتی است و موها روزبه‌روز به حالت سابق خود برمی‌گردد.

مدت ماندگاری بوتاکس چقدر است

زمان ماندگاری بوتاکس مو بین ۲ تا ۴ ماه است. البته باید در این مدت از شامپوهای مخصوص استفاده کنید.

کراتینه مو به روش برزیلی

روش کراتینه برزیلی قابلیت تنظیم دارد به این معنی که می‌توانید میزان صاف شدن موهای خود را تنظیم کنید. این روش با ایجاد یک‌لایه محافظتی در اطراف ساقه مو باعث از بین رفتن پیچ‌وتاب‌های مو می‌شود و کوتیکول‌های مو را صاف می‌کند. به‌خاطر اینکه پایه این روش بر اساس آمینواسید هست می‌توانید بین هر ۳ الی ۶ ماه یک‌بار این روش درمانی را انجام دهید.

صاف کردن مو

روش کراتینه برزیلی برای چه کسانی مناسب است؟

این روش برای صاف کردن مو هم عمومی است، ازجمله آن‌هایی که موهای خود را قبلاً با روش‌های شیمایی لخت کرده‌اند.

روند درمان چگونه است؟

مواد کراتینه برزیلی بر روی موهای مرطوب و تازه شسته شده در مقادیر کوچکی قرار داده می‌شود، پس خشک شدن موها و آن‌ها را با اتو صاف کنید تا درمان ادامه پیدا کند. پس‌ازآن دوباره موهایتان شسته و با اتو صاف کنید تا موهایتان یکدست شود.

تفاوت این روش درمانی با سایر روش‌ها چیست؟

هیچ عوارضی پس از درمان گریبان موهای شما را نمی‌شود و به‌راحتی می‌توانید موهای خود را به‌طورمعمول با شامپو شستشو دهید. همان‌طور که گفته شد این روش درمان قابلیت تنظیم دارد به‌گونه‌ای که میزان صاف شدن موهای شما به دلخواه خودتان است.

مدت ماندگاری این روش درمانی چقدر است؟

بسته به نوع و بافت موی شما تا حدود ۳ ماه این درمان ماندگاری دارد. (برای شستشو باید از شامپوی مخصوص استفاده کنید)

کراتینه

تفاوت بین کراتینه معمولی با کراتینه برزیلی در شدت صاف شدن آن است. روش کراتینه معمولی بیشتر موهای فر، مجعد و وز را صاف می‌کند البته برای رسیدن به چنین نتیجه‌ای باید ۷۲ ساعت مواد کراتینه روی سر شما بماند که این روش در مقایسه با روش کراتینه برزیلی که بلافاصله شسته می‌شود خیلی متفاوت و طولانی است.

صاف کردن مو

روش کراتینه معمولی برای چه کسانی مناسب است؟

کسانی که دارای موهایی فر و مجعد و وز هستند و یا کسانی که موهایی زبر دارند و می‌خواهند موهای خود را صاف کنند. این را هم به خاطر داشته باشید که این روش موهای بسیار فر را به‌خوبی صاف نمی‌کند اما از حالت فر بودن خارج می‌سازد.

آیا از این روش بر روی موهای مشکی هم می‌توان استفاده کرد؟

بله، روش کراتینه معمولی برای کسانی که رنگ طبیعی موهای حودشان را دارند نیز روش خوبی است.

چه کسانی نباید از این روش درمانی استفاده کنند؟

کسانی قالب طبیعی موی خود را دوست دارند و نمی‌خواهند تغییری در آن ایجاد کنند و یا کسانی که دارای موهایی نازک، نرم و رنگ موهای آن‌ها بلوند پلاتینی است.

روند درمان چگونه است؟

مواد کراتینه در این روش بر روی موهای شانه شده، مرطوب و تازه شسته شده در مقادیر کم اعمال می‌شود. زمانی کراتین را اعمال می‌کنند که مو در حال خشک شدن است و کمی نم دارد سپس با شانه بر روی مو، مواد کراتینه را اعمال می‌کنند، پس از خشک شدن دوباره به مو کراتینه اعمال می‌کنند تا مو کاملاً صاف شود. بسته به موی شما این کار حدود ۱ الی ۳ ساعت زمان می‌برد و ۷۲ ساعت لازم است که کراتینه روی موهای شما بماند و پس‌ازآن شستشو دهید.

روش درمانی کراتینه چه تفاوتی با سایر روش‌ها دارد؟

این روش برای همه‌ی بافت‌های مو مناسب نیست و مو به‌سرعت به حالت اولیه خود برنمی‌گردد.

مدت ماندگاری این روش درمانی چقدر است؟

مدت زمان ماندگاری این روش بین ۳ تا ۶ ماه است. (برای شستشو باید از شامپوی مخصوص استفاده کنید)

نظر صاحب‌نظران درباره روش کراتینه معمولی و کراتینه برزیلی

اکثر متخصصان روش کراتینه برزیلی را ترجیح می‌دهند زیرا مواد شیمیایی در این روش به بافت مو آسیب نمی‌رساند و می‌توانید با خیال راحت هر وقت که خواستید موی خود را بشویید. اما در روش کراتینه معمولی باید ۷۲ ساعت صبر کنید تا بتوانید موهای خود را بشویید، شاید این کمی کار را برای شما سخت کند.

صاف کردن مو به روش ژاپنی

صاف کردن مو به روش ژاپنی یا اسم دیگر آن روش گرمایی درمانی برای صاف کردن تارهای مو به‌صورت دائمی است اما باید خطرات این روش را هم پذیرفت.

صاف کردن مو

این روش درمانی برای چه کسانی مناسب است؟

برای کسانی که می‌خواهند برای همیشه موهای فر و مجعد خود را صاف کنند، این روش برای کسانی که دارای موهایی تقریباً فر هستند بسیار ایده‌آل است.

روند درمان چگونه است؟

روند درمانی این روش هم مانند سایر روش‌هایی است که در بالا معرفی شد، مو شسته می‌شود و با سشوار خشک می‌شود و سپس با حرارت مو صاف می‌گردد. انجام این روش حدود چند ساعت زمان می‌برد و تا ۷۲ ساعت نمی‌توانید آن را بشویید.

این روش درمانی چه تفاوتی با سایر روش‌های صاف کردن مو دارد؟

پیوندهای مو را می‌شکند و موهای فر را برای همیشه صاف می‌کند.

مدت ماندگاری این روش درمانی چقدر است؟

این روش تا زمانی که مو دوباره رشد کند و به حالت اولیه بازگردد بر روی موهای شما باقی می‌ماند.

صاف کننده‌های شیمیایی

مانند روش ژاپنی، صاف کننده‌های شیمیایی کاملاً بافت و قالب مو را تغییر می‌دهند تا مو را برای همیشه صاف کنند. حتی اگر موهایی به‌شدت مجعد و فر داشته باشید.

صاف کردن مو

این روش برای چه کسانی مناسب است؟

کسانی که رشته موهایشان درشت است و موهایی بسیار فر و مجعد دارند و می‌خواهند موهایی کاملاً صاف داشته باشند.

روند درمان چگونه است؟

روند درمان بسیار طولانی است، آرایشگر شما باید ۲ الی ۳ بار محلول شیمیایی را بر روی سر شما وقتی‌که موهای شما خشک است در بخش‌های کوچک سر قرار دهد. سپس هر بخش را به‌طور جداگانه شستشو دهد و محلول را به آن‌ها اعمال کند.

این روش درمانی با سایر روش‌ها چه تفاوتی دارد؟

به‌اندازه کافی برای صاف کردن موها قوی و مناسب است اما عواقب خاص خود را هم دارد و ممکن است پوست سر را تحریک کند.

مدت ماندگاری این روش درمانی چقدر است؟

این روش تا زمانی که دوباره مو رشد کند و به حالت اولیه خود بازگردد بر روی موی سر دوام دارد.

نظرات کارشناسان مو درباره روش ژاپنی و صاف کننده‌های شیمیایی

هر دو روش استفاده از مواد شیمیایی و روش ژاننی جزو روش‌های دائمی برای صاف کردن مو به شمار می‌روند اما در هر دو روش پیوندها و بافت‌های مو دچار آسیب می‌شود که این خود باعث ضعیف‌تر شدن مو می‌گردد.


مقالات مرتبط :


در این مطلب از پین‌ورک با روش‌های صاف کردن مو آشنا شدیم. امیدوارم از این مطلب لذت برده باشید.

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

4 سال پیش ملیحه احمدی

درباره نویسنده

سلام. من ملیحه احمدی به عنوان یه عضو کوچک از پین ورک در کنار شما هستم تا بتونم مطالب متنوع و جالبی رو با شما به اشتراک بذارم. یکی از ویژگی‌هایی که منو به نوشتن محتواهای جدید ترغیب می‌کنه، روحیه‌ی بالا برای یادگیری مطالب جدید و بکارگیری خلاقیت در نوشته‌هام هست. امیدوارم این مطالب به اندازه کافی براتون جذاب و به دلتون نشسته باشه :)

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.