اگر به دنبال درست کردن یک دسر ساده اما خوشمزه هستید، جای درستی آمده اید! فلن شیری یک دسر خوشمزه مبتنی بر تخم مرغ است که در فیلیپین بسیار محبوب است و معولا با عسل یا خامه تزیین می شود. این دسر با رنگ نارنجی خود، زیبایی خاصی به سفره های مهمانی شما خواهد داد. در ادامه با طرز تهیه فلن شیری در خدمت شما پین ورکی ها هستیم:

مواد لازم:

۱/۳ پیمانه / ۷۵ گرم شکر
۷ تخم مرغ
۴۰۰ گرم شیر تغلیظ شده
۳۸۰ گرم شیر خشک

۱) انتخاب ظرف مناسب دسر

ظرف پخت دلخواه خود را انتخاب کنید. می توانید از ظروف سرامیکی مخصوص فر نیز استفاده کنید. داخل ظروف را کمی با کره آب شده چرب کنید. می توانید این کار را با اسپری کردن روغن انجام دهید.

چرب کردن قالب دسر

۲) نحوه ی درست کردن کارامل

یک تابه را روی شعله ی متوسط بگذارید. شکر را داخل تابه بریزید و هم بزنید. این کار ممکن است ۱۰دقیقه زمان ببرد. مرتب به هم زدن ادامه دهید تا شکر به مایع یکدست کرم رنگ تبدیل شده و نسوزد. بعد از اتمام این مرحله و قبل از سفت شدن آن، بلافاصله کارامل را درون قالب ها بریزید.

نحوه تهیه کارامل

۳) اجازه بدهید کارامل به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه درون قالب ها باقی بماند تا کمی سفت شده و شکل ظرف را به خود بگیرد.

طرز تهیه کرم کارامل در منزل

۴) شیر خشک و شیر تلیظ شده را با هم مخلوط کنید. سپس تخم مرغ ها را اضافه کرده و تا یکدست و روان شدن کامل خمیر، آن را هم بزنید.

برای طعم دار کردن آن به لخواه، میتوانید از ۱ قاشق چایخوری اسانس لیمو یا وانیل استفاده کنید!

دستور پخت کرم کارامل

۵) مخلوط را داخل قالب هایی که از قبل کارامل در آن ها سفت شده است بریزید. قالب را تا لبه آن پر کنید. این کار باعث می شود موقع برعکس کردن قالب، دسر راحت تر از آن جدا شده و نشکند.

طرز تهیه فلن شیری

۶) فر را به دمای ۳۵۰ درجه فارنهایت (۱۷۷ درجه سانتیگراد) برسانید.

دمای مناسب فر برای فلن شیری

۷) فوت کوزه گری این دسر خیلی ساده است! تنها کافی است ظرف های دسر را در یک سینی حاوی آب قرار دهید. اینکار باعث می شود که دسر کاملا پخته شده و خشک نشود.

دقت کنید که بیش از حد سینی را از آب پر نکنید. زیرا ممکن وارد قالب دسر شده و آن را خراب کند!

۸) سینی دسر را داخل فر قرار دهید و یک ساعت به آن زمان بدید تا پخته شود. برای تست پخته بودن دسر می توانید وسط قالب را چک کنید. اگر شل بود نیاز به زمان بیشتری دارد. این نکته را به خاطر دشته باشید که آب نباید به جوش بیاید. زیرا باعث بیش از حد سفت شدن خمیر می شود. اگر آب در حال جوش بود به آن کمی آب سرد اضافه کنید!

بعد از پخت اجازه دهید دسر خارج از فر ۱۰ دقیقه خنک شود.

دستور دسر فلن شیری

۹) دسر ها را برای مدت کوتاهی در یخچال قرار دهید. اینکار باعث راحت تر جدا شدن دسر از قالب می شود.

دسر خوشمزه و ساده

۱۰) یک چاغو را زیر شیر آب گرم بگیرید. سپس لبه های دسر را از قالب جدا کنید.

نحوه تهیه کرم کارامل خوشمزه

دسر خوش رنگ و خوش طعم شما آماده ست! می توانید آن را با خامه یا عسل سرو کرده و نوش جان کنید!

اگر شما هم جزو طرفدار های دسر  هستید، می توانید طرز تهیه دسر انجیر و دسر مگنولیا را با رسپی های ساده ی پین ورک امتحان کنید!

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

4 سال پیش زهرا طباطبایی

درباره نویسنده

زهرا طباطبایی هستم! از روز های اول فعالیت "مجله پین ورک" دست به قلم شدم و نوشتم و یاد گرفتم و با بزرگ شدنش من هم بزرگ تر شدم... و توی این مدت، به قول " آنتوان کلیما " همیشه برام خود نوشتن مهم بوده; خیلی مهم تر از انتشارش!!! امیدوارم قلمم رو دوست داشته باشید :)

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.