دست آلوده، غذاها، میوه ها، لوازم تحریر، عرق بدن انسان و بسیاری دیگر از چیزهایی که روزانه با آن سر و کار داریم روی لوازم ارزشمندی مانند فرش، مبل، میز چوبی و… لکه ایجاد می کنند. بسیاری از لکه ها به سادگی و با دستمال مرطوب پاک می شوند اما از بین بردن لکه روغن از روی مبل نیاز به دقت بیشتری دارد. برای اینکه سمج ترین لکه های روغن روی مبل را پاک کنید باید به محض کثیف شدن مبل ها را تمیز کنید. پاک کردن لکه های قدیمی روغن گاهی در منزل امکان پذیر نیست و باید از خدمات شستشوی مبل استفاده کنید. در این مطلب از پین ورک با چند ماده ساده که در همه خانه ها پیدا می شود، لکه روغن از روی مبل ها را پاک می کنیم با ما همراه باشید.

از بین بردن لکه روغن از روی مبل با محلول نمک و الکل

از بین بردن لکه روغن از روی مبل آسان

مبل شویی در محل

بهترین متخصص با کمترین قیمت

یکی از روش هایی که برای پاک کردن لکه روغن از روی مبل می توانید استفاده کنید، ساخت یک پاک کننده قوی با نمک و الکل سفید می باشد. مقداری نمک را در الکل سفید حل کنید و محلول بدست آمده را با تکه ای اسفنج روی لکه بمالید تا آن را کاملا تمیز کند. پس از پاک کردن لکه روغن از روی مبل، با یک حوله تمیز و مقدار کمی آب روی مبل بکشید تا الکلی باقی نماند.  اما اگر مبل ها رنگی شده برای از بین بردن لکه رنگ روی مبل راه های دیگری را امتحان کنید.

پودر بچه برای از بین بردن لکه روغن از روی مبل

ساده ترین راه از بین بردن لکه روغن از روی مبل

پودر بچه از ذرات بسیار ریزی تشکیل شده است که توانایی زیادی برای جذب مایعات دارند. به همین دلیل می توان از این پودر برای از بین بردن لکه روغن از روی مبل نیز استفاده کرد. فقط لازم است مقداری از پودر بچه را روی لکه روغن بریزید و یک شب تا صبح صبر کنید تا پودر بچه تمام روغن موجود در بافت روکش مبل را به خود جذب کند. در مرحله آخر تمیز کردن لکه روغن از روی مبل، با جاروبرقی پودر بچه که تمام لکه را به خود جذب کرده است، به طور کامل از روی مبل جمع کنید.

پاک کردن سرسخت ترین لکه روغن از روی مبل

پاک کردن سرسخت ترین لکه روغن از روی مبل

اگر لکه چربی با روش های معمولی پاک نشد، برای از بین بردن لکه روغن از روی مبل از نوشابه و پودر لباسشویی استفاده کنید. در این روش تمیز کردن لکه روغن از روی مبل باید طی ۳ مرحله عمل کنید.

  • در مرحله اول یک پارچه تمیز را در نوشابه خیس کنید و با آن روی لکه روغن ضربه بزنید تا لکه را اندکی نرم کند. سعی کنید دقیقا روی لکه ضربه بزنید تا نوشابه قسمت های دیگر را لک نکند.
  • در دومین مرحله مقدار کمی پودر لباسشویی را در آب گرم حل کنید و خوب بهم بزنید تا کف کند. سپس کف آن را با مسواک روی لکه بکشید تا کاملا تمیز شود.
  • در قدم آخر از بین بردن لکه روغن از روی مبل، با یک ظرف آب گرم و یک دستمال تمیز باقیمانده کف پودر لباسشویی را از روی مبل پاک کنید و صبر کنید تا مبل خشک شود.

اگه تو شستن مبل هاتون به کمک احتیاج داشتین، کافیه رو لینک زیر کلیک کنید تا متخصصین حرفه‌ای مبل‌شویی پین‌ورک این کار رو براتون انجام بدهند!…

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

4 سال پیش افسانه رجب پور

درباره نویسنده

افسانه هستم نوشتن برای من یک تفریح دوست داشتنی است که همه وقتم را پر کرده است. کشف ناشناخته ها و آموختن مطالب جدید همیشه برایم شیرین است. به نظرم در عصر ارتباطات و تکتولوژی هنوز هم نوشتن بهترین راه ارتباطی است.

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.