قهوه یک نوشیدنی دوست داشتنی برای بسیاری از جوانان است. اما قهوه ماده ای است که تقریبا روی هر سطحی لکه ایجاد می کند. حتی نوشیدن بیش از حد قهوه موجب تیره شدن رنگ دندان ها می شود. البته با نوشیدن آب پس از قهوه می توان تا حدی از ایجاد لکه روی دندان ها جلوگیری کرد، اما فاجعه زمانی رخ می دهد که مقداری قهوه روی مبل بریزد. لکه قهوه خیلی سخت از روی مبل پاک می شود ولی نگران نباشید پین ورک برای از بین بردن لکه قهوه از روی مبل پیشنهادهای جالبی دارد.

اگر ناگهان فنجان قهوه از دستتان رها شد سریع دست به کار شوید و تا زمانی که قهوه خشک نشده با چند برگ دستمال کاغذی رطوبت قهوه را بگیرید. تگران نباشید قهوه به این سادگی ها در اسفنج میل نفوذ نمی کند و وقت برای تمیز کردن لکه قهوه تازه دارید ساده ترین راه پاک کردن با دستمال کاغذی است.

سفیده تخم مرغ، معجزه ای برای از بین بردن لکه قهوه از روی مبل

از بین بردن لکه قهوه از روی مبل با خمیر سرکه

 

بهتر است برای پاک کردن لکه قهوه از روی مبل از پاک کننده های طبیعی استفاده کنید. یکی از این ماده ها که معمولا همیشه در یخچال هر خانه ای پیدا می شود، تخم مرغ است. برای تمیز کردن لکه قهوه از روی مبل ابتدا سفیده یک تخم مرغ را جدا کنید و آن را بهم بزنید تا یکنواخت شود. سپس کمی آب گرم به آن اضافه کرده و با یک پارچه یا حوله تمیز از خارج به داخل لکه بکشید و آن را کاملا پاک کنید. در آخر، با حوله نم دار محل لکه را چند مرتبه تمیز کنید تا تخم مرغ ها پاک شوند.

از بین بردن لکه قهوه از روی مبل با خمیر سرکه

از بین بردن لکه قهوه از روی مبل با جوش شیرین

برای تمیز کردن لکه قهوه از روی مبل از یک لکه بر بی ضرر یعنی سرکه استفاده کنید . برای این کار ابتدا به اندازه مساوی آب و سرکه سفید را با یکدیگر ترکیب کنید و سپس به این محلول پودر لباس شویی اضافه کنید تا یک خمیر نرم بدست آید. این خمیر را روی لکه قرار دهید و با یک مسواک تمیز روی آن بکشید. تا لکه کاملا پاک شود. قبل از اینکه از خمیر سرکه استفاده کنید مقداری از آن را روی قسمت پشتی مبل امتحان کنید. برخی از پارچه های رویه مبل حساس هستند و سرکه می تواند رنگ پارچه را از بین ببرد.


پیشنهاد ویژه: اگر حوصله تمیزکاری مبل خود را ندارید می‌توانید از خدمات مبل شویی پین‌ورک استفاده کنید.


استفاده از جوش شیرین در از بین بردن لکه قهوه از روی مبل

معجزه ای برای از بین بردن لکه قهوه از روی مبل

احتمالا می دانید که جوش شیرین در پاک کردن انواع زیادی از لکه ها موثر است. این پودر جادویی برای تمیز کردن لکه قهوه از روی مبل هم عالی است. اول لکه را با اسپری آب کمی نم دار کنید و بعد روی آن جوش شیرین بریزید. ۵ دقیقه بعد با یک حوله تمیز از خارج به داخل لکه بکشید تا آن را کاملا پاک کنید. به همین سادگی می توانید از شر لکه های زشت قهوه روی مبل خلاص شوید.

آیا ترفند دیگری برای از بین بردن لکه قهوه از روی مبل می شناسید؟ در کامنت ها بنویسید

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

5 سال پیش افسانه رجب پور

درباره نویسنده

افسانه هستم نوشتن برای من یک تفریح دوست داشتنی است که همه وقتم را پر کرده است. کشف ناشناخته ها و آموختن مطالب جدید همیشه برایم شیرین است. به نظرم در عصر ارتباطات و تکتولوژی هنوز هم نوشتن بهترین راه ارتباطی است.

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    آرنا 09-04-2020

    عالی ممنون

      افسانه رجب پور 09-04-2020

      ممنون از نظر لطفتون ?