لکه های جوهر بسیار بد قلق هستند و وقتی روی لوازم و حتی دست ها بنشینند به سادگی پاک نمی شوند. ماژیک ، خودکار و روان نویس اغلب مقداری جوهر پس می دهند که می تواند لباس یا حتی مبلمان را کثیف کند. از بین بردن لکه جوهر از روی مبل اصلا ساده نیست. برای اینکه لکه جوهر را از روی مبلمان گران قیمت منزل یا محل کار پاک کنید این ترفندها را به کار ببرید.

از بین بردن لکه جوهر از روی مبل با نمک آشپزخانه

از بین بردن لکه جوهر از روی مبل با نمک آشپزخانه

مبل شویی

بهترین متخصص با کمترین قیمت

آیا فکر می کردید نمک معمولی آشپزخانه راه حل قطعی تمیز کردن لکه های جوهر از روی مبل باشد. طریقه کار بسیار ساده است با کمی آب روی لکه جوهر را خیس کنید و مقداری نمک خوراکی را روی لکه جوهر بپاشید. با یک دستمال نرم یا پنبه نمک را روی پارچه مبل مالش دهید تا لکه جوهر ناپدید شود. برای از بین بردن لکه جوهر از روی فرش به مطلب قبلی پین ورک نگاه کنید.

از بین بردن لکه جوهر از روی مبل با گلیسیرین

از بین بردن لکه جوهر از روی مبل با گلیسیرین

ماده دیگری که در پاک کردن لکه جوهر غوغا می کند همین گلیسیرین معمولی و ارزان قیمت است. اگر می خواهید لکه های قدیمی و سر سخت جوهر را از روی مبل پاک کنید چند قطره مایع ظرفشویی را به گلیسیرین اضافه کرده و این محلول را روی لکه مالش دهید.اگر با کمی مالش لکه پاک نشد می توانید گلیسیرین را برای ۵ تا ۱۰ دقیقه روی لکه قرار دهید و سپس پاک کردن لکه را با موفقیت انجام دهید. پس از پاک شدن لکه جوهر حتما محل را با کمی آب تمیز کنید تا گلیسیرین و مایع ظرفشویی هم کاملا پاک شود.

از بین بردن لکه جوهر از روی مبل با الکل

فرقی ندارد لکه جوهر از خودکار باشد یا ماژیک و یا روان نویس. لکه جوهر از هر نوعی که باشد به سادگی با الکل سفید محو می شود. کمی الکل سفید را روی دستمال ریخته و با آن روی لکه جوهر مبل بکشید. به همین راحتی می توانید همه لکه های جوهر را پاک کنید. آبکشی محل لکه و تمیز کردن الکل را فراموش نکنید.

نکته مهم در از بین بردن لکه جوهر از روی مبل

نکته مهم در از بین بردن لکه جوهر از روی مبل

  • باقی ماندن مواد لکه بر و شوینده ها روی مبل موجب آسیب به بافت پارچه رویه مبل می شود. برای پاک کردن لکه جوهر از هر روشی که استفاده می کنید حتما بعد از تمیز کردن لکه، محل را با آب و دستمال مرطوب کاملا پاک کنید.
  • همشه از آب سرد برای از بین بردن لکه جوهر از روی مبل استفاده کنید. آب گرم برای لکه بری مناسب نیست و می تواند لکه ها را روی پارچه ماندگار کند.
    همیشه قبل از شروع به لکه بری، مقداری از مواد شوینده و لکه بر را روی قسمت زیر مبل ها امتحان کنید. چنانچه مشکلی برای پارچه و رومبلی ایجاد نشد با رعایت احتیاط مواد شوینده را روی لکه استفاده کنید.
  • برخی از پارچه های مبلی بسیار حساس هستند و برای تمیز کردن و لکه بری باید از خدمات نظافت و شستشوی مبل استفاده کنید. برای جلوگیری از آسیب به رویه مبل با یک شرکت نظافتی تماس گرفته و از سرویس شستشوی مبل استفاده کنید.

برای از بین بردن لکه جوهر از روی مبل چه راه های دیگری را پیشنهاد می دهید؟ با سایر مقالات در پین ورک همراه باشید.

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

5 سال پیش افسانه رجب پور

درباره نویسنده

افسانه هستم نوشتن برای من یک تفریح دوست داشتنی است که همه وقتم را پر کرده است. کشف ناشناخته ها و آموختن مطالب جدید همیشه برایم شیرین است. به نظرم در عصر ارتباطات و تکتولوژی هنوز هم نوشتن بهترین راه ارتباطی است.

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    مهرسانا 10-03-2020

    عالی پاک شد خودکار

      افسانه رجب پور 03-04-2020

      خوشحالم که این مطالب براتون مفید بوده?

    Panahifar 15-03-2020

    چیزی که من تجربه کردم وعالیه استفاده از الکل اتانول یا سفید جوهررو درخودش حل میکنه بعدبایک دستمال تمیز بکشید

      افسانه رجب پور 03-04-2020

      سپاس از به اشتراک گذاری تجربه خوبتون با ما?

    حنانه 19-03-2020

    واقعا همین طور؟؟؟؟؟

      افسانه رجب پور 03-04-2020

      داخل متن رو به دقت مطالعه کنید.

    امیر 21-07-2020

    مدلهای من از جنس شانله با الکل لکه ی خودکار از روش میره ؟پارچه آسیب نمیبینه؟ آخه فقط یک هفته است که خریدیم

    امیر 21-07-2020

    جنس پاچه مبلی من از جنس شانله با الکل لکه ی خودکار از روش میره ؟پارچه آسیب نمیبینه؟ آخه فقط یک هفته است که خریدیم ووروجکمون زحمت نقاشی کردن روش رو کشیده

    نیایش 26-07-2020

    همه رو انجام دادم پاک شد

    نیایش 26-07-2020

    عالی بود این راهکار

    حسینی 15-08-2020

    عالی بود. لکه خودکار با الکل سفید ب راحتی پاک شد

    16-09-2020

    من از الکل سفید استفاده کردم لکه جوهرو رو به راحتی از بین بردم