هیچ چیز مثل ریختن یک لیوان شربت آلبالو و کثیف شدن فرش نمی تواند باعث نابود شدن یک مهمانی برای شما شود. در مقاله ی پاک کردن انواع لکه از سطح زمین، نحوه ی پاک کردن آن ها را مورد بررسی قرار دادیم. اما تمیز کردن فرش ها به دلیل بافتی که در آن ها وجود دارد، به مراتب سخت تر است. جدا از اینکه لیوان شربت از دست شما روی فرش میزبان افتاده، یا اینکه خودتان میزبان هستید، باید سریع دست به کار شوید! اگر در خانه لکه پاک کن یا فرش پاک کن نداشتید، خونسردی خودتان را حفظ کنید. ما در این مطلب به شما می گوییم چگونه می توانید انواع لکه های روی فرش را با موادی که در تمام خانه ها پیدا می شوند، پاک کنید. البته ما در مقاله ای کامل به اصول و نکات شستشوی فرش و موکت پرداخته ایم که پیشنهاد می‌کنم آن را از دست ندهید.

۱. لکه گیری برای تمیز کردن فرش

  • با یک دستمال نرم و حوله ای یا دستمال کاغذی لکه را جمع کنید. مراقب باشید لکه بیش از پیش پخش نشود. هر چه این مرحله زود تر انجام شود، لکه بهتر پاک می شود.
  • مطمئن شوید که از دستمال سفید و بدون رنگ استفاده می کنید. در غیر این صورت ممکن است دستمال رنگ پس بدهد و اوضاع را بدتر از قبل کند!
  • اگر از دستمال مرطوب استفاده می کنید، بهتر است این کار با آب نسبتا ولرم انجام شود.

آیا می‌دانید برای از بین بردن هر لکه از روی فرش باید از یک ماده مخصوص استفاده کنید تا بافت فرش از بین نرود و بعد از شستشو مثل روز باقی بماند. کار از بین بردن لکه‌های فرشت رو به پین‌ورک بسپار. کافیه فقط روی لینک زیر کلیک کنی!


 

تمیز کردن فرش

۲. فرش پاک کن خانگی برای براق کردن فرش

  • در مقدمه به شما گفتیم که می توانید به راحتی در خانه فرش پاک کن بسازید.
  • شما می توانید ترکیب لکه پاک کن را، با موادی که به احتمال زیاد در خانه شما وجود دارند بسازید. مواردی مانند جوش شیرین، سرکه سفید و پراکسید هیدروژن. این مواد قاتل لکه ها هستند!

تمیز کردن فرش

۳. ترکیب کردن مواد تمیز کننده فرش

  • به ازای هر ۱ فنجان آب ¼ پیمانه جوش شیرین و سرکه را با یکدیگر مخروط کنید. مواد را داخل یک بطری اسپری ریخته و تکان دهید.
  • از آب گرم استفاده کنید. در تمیز کردن فرش، آب گرم به جوش شیرین و سرکه کمک می کند تا سریعتر حل شوند.
  • یک یا دو قطره روغن اسانس لیمو برای معطر شدن محلول به آن اضافه کنید.
  • این مخلوط برای هر لکه ای مناسب است. از لکه شربت و شکلات گرفته تا دیگر لکه ها!

۴. کاربرد پراکسید هیدرون برای لکه گیری و تمیز کردن فرش

  1. به جای سفید کننده از پراکسید هیدروژن استفاده کنید. اگر رنگ فرش شما روشن است، برای لکه های سخت تر و روشن شدن فرش خود، محلول پراکسید هیدروژن ۳ درصدی را با مایع شوینده و آب گرم مخلوط کنید.
  2. آب و پراکسید هیدروژن را به نسبت مساوی با هم ترکیب کنید.
  3. پراکسید هیدروژن یک پاک کننده ی قوی، به خصوص در برابر لکه های خون است.

۵. مرحله آخر تمیز کردن فرش

  • مواد را روی لکه اسپری کرده و اجازه دهید ۱۵ دقیقه در همان وضعیت بماند.
  • اگر مواد را با دستمال حوله ای مرطوب تمیز می کنید، در کنار آن از یک دستمال خشک هم استفاده کنید تا فرش بیش از حد مرطوب نشود.
  • به محض تمیز شدن لکه روی محل کمی جوش شیرین بریزید. سپس روی فرش را جارو کنید!

تمیز کردن فرش در خانه

هیچ لکی برای تمیز کردن فرش باقی نمانده است. می توانید از ادامه ی مهمانی لذت ببرید!


اگر برای نظافت منزل و شستشوی ظروف خاص به کمک احتیاج داری میتونی از نظافتچی های پین ورک کمک بگیری ، کافیه روی لینک زیر کلیک کنی


منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

6 سال پیش زهرا طباطبایی

درباره نویسنده

زهرا طباطبایی هستم! از روز های اول فعالیت "مجله پین ورک" دست به قلم شدم و نوشتم و یاد گرفتم و با بزرگ شدنش من هم بزرگ تر شدم... و توی این مدت، به قول " آنتوان کلیما " همیشه برام خود نوشتن مهم بوده; خیلی مهم تر از انتشارش!!! امیدوارم قلمم رو دوست داشته باشید :)

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    زهرا طباطبایی 31-10-2019

    سلام دوست عزیز ? خوشحالم که این مطلب از پین‌ورک برای شما مفید بوده. امیدوارم سایر مطالب و مقاله‌های ما هم براتون جذاب باشه.