ما در مورد نظافت و کارهای خانه زیاد فکر می کنیم و دلیل آن این است که در شرکت خدماتی پین‌ورک بیشتر کارکنان ما خانم هستند، این امر یک سوال در ذهن ما ایجاد کرده است که آیا دلیل این موضوع این است که زنان در تمیز کردن نسبت به مردان بهتر هستند یا اینکه تمایل آن ها بین کارهای دیگر برای تمیز کردن بیشتر است. در یک جمله کار خانه با مردان یا زنان است؟

مدیریت کارهای خانه
اکنون در سال ۲۰۱۸ هستیم و در عصر حاضر خانم های زیادی را در سطح جامعه، در شغل ها و پست های حساس مختلف، مثل نمایندگی مجلس می بینیم، امروزه بسیاری از زنان نان آور یک خانواده هستند و و این موضوع که مردان کار های خانه را انجام دهند مانند گذشته یک شوخی به حساب نمی آید. بنابراین منطقی است که انتظار داشته باشیم که تمیز کردن و نظافت خانه به طور کلی تقسیم ۵۰/۵۰ بین مردان و زنان باشد. یک جستجوی سریع در گوگل نشان می دهد که واقعیت امر چیز دیگری است.

مدیریت کارهای خانه: زنانه یا مردانه

به عنوان مثال، ۳۷ درصد از زنان بیش از هفت ساعت در هفته را فقط صرف تمیز کردن خانه می‌کنند، و بیش از ۵۹ درصد از مردان هنگامی که همسرشان برای انجام کارهای منزل از آن ها کمک می خواهد، تظاهر به نشنیدن می کنند!
با همه ی این تفاسیر در تمام کشور ها تفاوت هایی میان انواع کار هایی که مردان و زنان به انجام آن تمایل بیشتری نشان می دهند، وجود دارد.
در جامعه، مردم بر این باور هستند که مردان ترجیح می دهند کارهایی انجام بدهند که بیشتر به چشم می آید. مثل بیرون آوردن زباله، خرید مواد غذایی، تمیز کردن ماشین ظرفشویی و غیره. در حالیکه زنان به انجام دادن کارهای مهم تر و ریزه کاری ها مانند شستن لباس یا مرتب کردن کابینت ها علاقه نشان میدهند.

مدیریت کارهای خانه داری

جدا از تصور عموم این شرایط در زندگی واقعی شرایط چگونه است؟ خانه داری با مردان یا زنان است؟

در نظرسنجی کوتاه سه پرسش بین مردم مطرح شد تا تعیین شود که آیا واقعا تفاوت جنسیتی زیادی در کار خانه وجود دارد یا نه!

  • چه کسی بیشتر نظافت میکند. شما یا همسرتان؟
  • فکر می‌کنید چرا این گونه است؟
  • هر کدام از شما کدام یک از کارهای خانگی را انجام می دهد؟
  • چه کسی بیشتر نظافت می شود. گزینه ی انتخابی اکثر شرکت کننده های این پرسش نامه، خانم ها بود.

دلیل هایی که مخاطبان برای یکسان نبودن ترازوی کارهای خانه بین زوجین بیان کردند:

  1. یکی از زوجین بیشتر از دیگری کار می کند.
  2. یک از آن ها به تمییز بودن حساسیت بیشتری دارد.
  3. یکی از آن ها فکر می کند کار مهم تری برای انجام دادن دارد.
  4. یکی از آن ها آشپزی می کند، و دیگری نظافت میکند.

در نهایت ما به این نتیجه رسیدیم که تصور جامعه نسبت به علایق خانم و آقا  نسبت به کار های خانه حقیقت دارد. اکنون این سوال مطرح میشود که آبا علاقه بیشتر خانم ها به انجام برخی از امور خانه مثل شستن لباس به معنی این است که این امور را وظیفه ی آن ها بدانیم؟

استفاده از لایه چسب برای تمیزکاری

برخی از مردان، در زمینه مسئولیتهای کارهای خانه داری بسیار پرتوقع و حتی کمال گرا هستند. درک کنید که پدر و مادر شدن یک مسئولیت همیشگی و تمام وقت است. اگر همسر شما برای مراقبت از کودک تان در خانه می ماند در حالیکه شما در بیرون از خانه مشغول کارهستید، انتظار نداشته باشید که در غیاب شما تمام وظایف منزل انجام شده باشد.

لیست سرویس نظافت منزل پین‌ورک بر اساس مناطق :

  1. نظافت منزل در غرب تهران
  2. نظافت منزل در شرق تهران
  3. نظافت منزل جنوب تهران
  4. نظافت منزل در شمال تهران

موقعی که یک پدر شاغل به خانه باز می گردد مادری که خانه دار است یک روز پرکار را به اتمام رسانده است. از این همه تلاش قدردانی کنید و همکاری در وظایف منزل را هنگام عصر و شب در برنامه خود جای دهید.

قانون و شرع در باره این که مدیریت کارهای خانه با مردان یا زنان است چه نظری دارند؟

جالب است بدانید که زنان هیچ وظیفه ای در انجام امور منزل بر عهده ندارند و همسر آن ها از لحاظ شرعی و حقوقی نه تنها نمی توانند هیچ اجباری بر خانم تحمیل کند بلکه خانم در ازای انجام کارهای خانه می تواند از آقا  طلب اجرت کند! 🙂
بر هیچ کس پوشیده نیست که خانواده مهم ترین بنیان جامعه است و هیچ موضوعی ارزش بر هم زدن تعادل زندگی بین همسران را نخواهد داشت. به هر حال ما برای زوج هایی که درگیر بحث و جدل در مورد مسئولیت کار های خانه هستند پیشنهاد یک شرکت خدماتی با نیروهای متخصص است.

پین ورک درهر زمان با بهترین کیفیت و نازل ترین قیمت در خدمت خانواده های ایرانی است!

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

4 سال پیش زهرا طباطبایی

درباره نویسنده

زهرا طباطبایی هستم! از روز های اول فعالیت "مجله پین ورک" دست به قلم شدم و نوشتم و یاد گرفتم و با بزرگ شدنش من هم بزرگ تر شدم... و توی این مدت، به قول " آنتوان کلیما " همیشه برام خود نوشتن مهم بوده; خیلی مهم تر از انتشارش!!! امیدوارم قلمم رو دوست داشته باشید :)

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.