حوله… یکی از وسایل شخصی، که قطعا بسیاری از ما در مورد تمیز بودن آن بسیار حساسیم. به این نکته نیز باید توجه کنید که پس از یک دوره بیماری، استفاده طولانی مدت از حوله و یا مسائلی از این قبیل باید اقدام به تعویض حوله کنید. اما این نکته هم مهم است که در مدت استفاده حوله‌ها را تمیز و بهداشتی نگه داریم. این کار هم از نظر صرفه اقتصادی و هم مسائل بهداشتی دارای اهمیت است. حوله‌ها به دلیل آنکه معمولا رطوبت را درون خود حفظ می‌کنند، بستر مناسبی برای رشد میکروب‌ها هستند. اگر حوله‌ها به صورت مرتب و اصولی شسته نشوند می‌توانند حامل باکتری‌های مختلفی باشند که برای بهداشت و سلامتی شما مضر است. تصور کنید با حوله‌ای که خانه چندین نوع میکروب آلوده کننده است مشغول تمیز کردن صورت خود هستید. مشمئزکننده است!!! پس برای آنکه حرکت میکروب‌ها را روی صورت و بدن خود احساس نکنید، نکات مهم در مورد نحوه شستن حوله را رعایت کنید 😉

در این مطلب همراه پین‌ورک باشید تا با روش‌های آسان و کاربردی نگهداری و شستشوی حوله  و نحوه شستن حوله در منزل آشنا شوید. با این روش‌ها حوله‌های تمیزتر و تازه تری را خواهید داشت و می‌توانید برای مدت تقریبا زیادی از آن‎ها استفاده کنید.

۱ . نحوه شستن حوله برای اولین بار

۱-۱ . شستن اولیه حوله

بهتر است بلافاصله پس از خرید حوله قبل از اولین استفاده اقدام به شستن حوله کنید. برای این کار می‌توانید از ترکیب شوینده‌های ملایم به علاوه سرکه سفید استفاده کنید. استفاده از سرکه موجب تثیبت رنگ حوله در شست و شوهای بعدی خواهد شد.

شستشوی حوله

۱-۲ . زمان شست و شوی حوله

هرچند اگر فاصله بین زمان‌های شستن حوله کوتاه باشد، موجب تغییر رنگ و کیفیت آن می‌شود، اما برای رعایت اصول بهداشتی بهتر است هر سه یا چهار روز یکبار اقدام به شستشوی حوله خود کنید. اگر روش‌ها و مواد گفته شده را به کار ببرید، تغییر رنگ و کیفیت در آن‌ اتفاق نمی‌افتد.

حوله

۱-۳ .  استفاده از نرم کننده در زمینه نحوه شستن حوله

شوینده‌های حاوی مواد نرم کننده باعث حفظ لطافت و نرمی حوله های شما می‌شود. پس می‌توانید برای این کار از نرم کننده‌های مرغوب موجود در بازار استفاده کنید. البته استفاده از نرم کننده های مایع که در بازار موجوداند اگر به صورت مکرر باشد، ممکن است نتیجه عکس داده و باعث زبری حوله به مرور زمان شود.  همچنین استفاده از روش‌های خانگی برای شستن حوله نظیر استفاده از سرکه سفید نیز پیشنهاد می‌شود. درواقع سرکه موجب تثبیت رنگ حوله شما می‌شود. می‌دقت کنید استفاده از مواد شوینده قوی ممکن است بافت و رنگ حوله شما را تغییر دهد و خاصیت جذب آن را کاهش دهد. پس دز انتخاب شوینده و استفاده از آن دقت لازم را داشته باشید.

نحوه شستن حوله

۱-۴ . تاثیر آب گرم روی شستن حوله

استفاده از آب خیلی داغ برای شست و شوی حوله ممکن است باعث تغییر رنگ حوله و آسیب به بافت آن شود. هرچند آب داغ میکروب‌ها را راحت‌تر از بین می‌برد اما بهتر است از آب ولرم یا سرد برای شستن حوله استفاده کنید. حرارت ملایم ۴۰ درجه می‌تواند برای شستشوی حوله مناسب باشد.

نکته: سعی کنید حوله را در کنار لباس‌هایی که رنگ مشابه با حوله شما دارند بشویید تا تلفیق رنگ اتفاق نیفتد.

مقاله مرتبط:

با این ۵ روش پاک کردن لکه از روی لباس، به جنگ آن ها بروید!

جالبترین نکات شستشو و نگهداری از لباس

بهترین راه برای از بین بردن لکه نوشابه از روی لباس

 

 

نحوه شستن حوله

۱-۵ . از بین بردن لکه از روی حوله

در مبحث نحوه شستن حوله به این نکته توجه کنید که اگر لکه‌های ایجاد شده روی حوله در اسرع وقت با روش مناسب پاک نشوند در بافت آن نفوذ کرده، در نتیجه پاک کردن آن دشوارتر خواهد شد. لکه‌های متفاوتی ممکن است روی حوله ایجاد شود. لکه ناشی از مواد مختلف، با روش‌های مختلفی پاک می‌شوند. برای مثال، اگر لکه خون روی حوله شما ایجاد شد سعی کنید بلافاصله لکه خون روی حوله را با آب سرذ بشویید. زیرا آب گرم باعث ماندگاری لکه روی حوله می‌شود. برای شستن و از بین بردن لکه خون از روی حوله که زمان بیش‌تری از ایجاد آن می‌گذرد بهتر است از شوینده‌های حاوی آنزیم استفاده کنید.

برای از بین بردن لکه‌های مختلف از روی حوله‌ سفید رنگ می‌تواند از شوینده‌های حاوی سفید کننده به مقدار و مدت زمان مناسب استفاده کنید.  همچنین استفاده از چند قطره لیمو ترش و یا سرکه سفید و برس کشیدن روی لکه، برای از بین بردن آن توصیه می‌شود.

از بین بردن لکه حوله

برای از بین بردن لکه موادی نظیر چای از روی حوله می‌توانید از شوینده‌های حاوی آنزیم استفاده کنید. همچنین قرار دادن پارچه یا اسفنجی که با آب سرد شسته شده روی لکه می‌تواند روش مناسبی باشد.

۱-۶ . رفع بوی بد نم از حوله

حوله به خاطر بافت ویژه‌ای که دارد ممکن است حتی پس از خشک شدن رطوبت را در خود نگه دارد و این باعث ماندگار شدن بوی بد در حوله می‌شود که آزار دهنده خواهد بود. استفاده از دو فنجان سرکه به همراه آب گرم در شستشوی حوله می‌تواند بوی نای آن را از بین ببرد.

بوی نای حوله

۲ . نکات مهم در روند شستشوی حوله با ماشین لباس شویی

  • به یاد داشته باشید دستورالعمل و بهترین نحوه شستن حوله را از روی برچسب حوله مطالعه کنید تا با بهترین دمای ممکن و متناسب با جنس حوله آن را شست و شو دهید.
  • معمولا استفاده از دمای ملایم ۳۰ تا ۶۰ درجه و به کار بردن شوینده‌های ملایم بهترین روش برای شستن حوله است.
  • ترجیحا حوله‌ها را همراه با سایر لباس‌ها در ماشین لباس شویی نشویید.

۳ . نکات خشک کردن حوله

  • بهتر است حوله‌ها را در معرض تابش مستقیم آفتاب قرار ندهید، چون ممکن است باعث تغییر رنگ آن‌ها شود. البته استفاده از نور آفتاب برای خشک کردن حوله از جهت رعایت مسائل بهداشتی گاها ضروری است.
  • برای خشک کردن حوله می‌توانید از خشک‌کن‌هایی که در منازل هستند و مانند رادیاتورها عمل می‌کنند استفاده کنید.
  • هرگز حوله‌ها را در فضاهایی نظیر دستشویی و حمام قرار ندهید. رطوبت و آلودگی‌های موجود در این محیط‌ها می‌تواند تاثیر منفی بگذارد.
  • پیش از آویزان کردن حوله در مکان مناسب آن را خوب بتکانید.
  • در هنگام خرید به کیفیت و مرغوبیت جنس حوله دقت کنید تا نگهداری و شستن آن برایتان راحت تر باشد.

نحوه شستن حوله

 

در این مطلب با نکاتی در مورد نحوه شستن حوله شستن حوله آشنا شدید. شما می‌توانید برای نظافت و شستن لباس‌ها و حوله‌های خود از نیروهای کاربلد پین‌ورک نیز کمک بگیرید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید و کاربردی بوده باشد. نظرات و تجربیات خوبتان را با ما در میان بگذارید 🙂

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

4 سال پیش پریسا گلی نیا

درباره نویسنده

پریسا هستم. یک زیست شناس شاعر. زاده یک روز پاییزی برگ ریز. از زمانی که خودم را شناخته ام، می‌نویسم. دلنوشته، شعر، متن ادبی، داستان، مقاله. عاشق تجربه‌های جدید هستم. سفر به ماه را دوست دارم.فانتز‌ی‌ام هم‌ برای ادامه زندگی،‌ زیستن در اعماق اقیانوس‌هاست. همیشه دوست داشتم به جای انسان، ماهی به دنیا بیایم. یک ماهی شاعر. حالا یک انسانم...روی این کره خاکی. دوست دارم برجستگی قلم را روی دستانم حس کنم و بوی کاغذ را در هوای اطرافم.

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.