اگر شما زمان زیادی را دور از خانه سپری می کنید، در محل کار یا مکان های دیگری مثل باشگاه ها، قطعا از قمقمه یا فلاسک برای نگهداری نوشیدنی استفاده می کنید. تمیز کردن فلاکس فوق العاده مهم و البته سریع و آسان است. اصلی ترین چیزی که برای این کار به آن نیاز دارید یک براش است. شما می توانید از یک برس و براش شیشه بچه، استفاده کنید. توصیه ی “پین ورک” به شما تمیز کردن روزانه فلاسک با صابون و آب گرم است. اما گاهی اوقات فلاسک و شیکر شما برای خلاص شدن از باکتری ها و لکه های سخت تر نیاز به نظافت عمیق تری دارند. با ما همراه باشید تا در ۴ گام روش صحیح شستن فلاسک را بررسی کنیم.

۱٫ برای تمیز کردن فلاسک خود، باید تمام قسمت های آن را از هم باز کنید. اگر فلاسک شما نی دارد، حتما نی را از درب جدا کنید.
این نکته بسیار مهم است که برای تمیز کردن خوب، باید تمام اجزاء را بشویید؛ نه فقط دیواره ی خارجی بطری و درپوش آن را!

۲٫ قطعات مختلف فلاسک خود را به صورت جداگانه با آب گرم بشویید. برای تمیز کردن بیرون بطری، از یک اسکاج یا اسفنج استفاده کنید. همانطور که در بالا اشاره شد داخل بطری خود را با یک برس بطری تمیز کنید. زیرا اسفنج و اسکاج قادر نخواهد بود انتهای فلاسک ها (خصوصا فلاسک هایی با ارتفاع بیشتر) را به خوبی تمیز کند.
درب فلاسک را برای مدت طولانی در آب غوطه ور نگذارید. خیس خوردن درپوش برای مدت زمان طولانی می تواند باعث نفوذ آب به جداره های آن شده و کارایی فلاسک را پایین بیاورد.

نی یکی از عوامل بوی بد فلاسک

توجه ویژه ای به نظافت نی فلاسک داشته باشید. زیرا مکانی است که باکتری ها دوست دارند در آن جمع بشوند. بر خلاف درب فلاسک، می توانید نی را در ظرفی گذاشته تا با مواد شوینده کاملا خیس بخورد.

۳٫ تمام اجزای فلاسک را کاملا آبکشی کنید. این نکته بسیار مهم است که تمام مواد شوینده را از بین ببرید. باقی ماندن مواد شیمیایی در هر قسمتی از فلاسک ممکن است در آینده باعث آسیب زدن به سلامتی شما شود. حتی در صورتی که صدمه ناشی از خورده شدن مواد شیمیایی را نادیده بگیریم، این مواد می تواند طعم نوشیدنی شما را تحت تاثیر قرار دهد. شیر آب را باز کرده و داخل درب را با آب پر کنید، سپس درب را بچرخانید و اجازه دهید آب از منافذ آن نیز عبور کند. درب را به اطراف بچرخانید تا مطمئن شوید که کاملا شسته شده است.

در آبکشی نی دقت کامل را داشته باشید و حتما از فشار آب قوی استفاده کنید. اجازه دهید آب در حدود ۱۰ ثانیه از طریق نی عبور کند تا زمانی که آب عبوری، شفاف شود.

روش صحیح شستن فلاسک 3
نکته: برای شستن فلاسک می توانید از ماشین ظرفشویی نیز استفاده کنید. اما توجه داشته باشید که شستشوی مکرر در ماشین ظرفشویی می تواند عمر مفید درب فلاسک را کاهش دهد. در صورت ممکن، آن ها را بطور دستی بشویید.

روش صحیح شستن فلاسک 4

۴٫ تمام قطعات فلاسک را روی سطحی بگذارید تا خشک شوند. خشک شدن درب فلاسک ممکن است طول بکشد. برای جلوگیری از ایجاد میکروب ها و باکتری ها، اطمینان حاصل کنید که تمام قطعات قبل از استفاده مجدد به طور کامل خشک می شوند.

روش صحیح شستن فلاسک 5

خشک شدن کامل فلاسک مهمترین گام شستن فلاسک است. پس نباید آن را از از قلم بیاندازید!
پیشنهاد “پین ورک” به شما این است که هر شب بعد از استفاده از فلاسک در باشگاه یا محل کار یا… آن را شستشو دهید. به همین ترتیب می تواند برای استفاده صبح روز بعد آماده باشد و یک فلاسک بدون بو داشته باشید.

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

4 سال پیش زهرا طباطبایی

درباره نویسنده

زهرا طباطبایی هستم! از روز های اول فعالیت "مجله پین ورک" دست به قلم شدم و نوشتم و یاد گرفتم و با بزرگ شدنش من هم بزرگ تر شدم... و توی این مدت، به قول " آنتوان کلیما " همیشه برام خود نوشتن مهم بوده; خیلی مهم تر از انتشارش!!! امیدوارم قلمم رو دوست داشته باشید :)

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    قیاسوند 09-07-2019

    سلام روش باز کردن کلمن اب یونیک را توضیح دهید جداره داخلی را چطور در بیاوریم

    21-09-2019

    کلمن ابم درش باز نمیشه لطفا راهنمای میخام نمیدونم چرا سفت شده